Witam.
Mam mały (lub duży) problem z poduszką pod silnikiem - tą sterowaną elektrycznie. Po podpięciu pod VAG-a wyświetlił się błąd 1375 - Zawór - Stała wartość na wyjściu lub zwarcie do plusa. Jak się dowiedziałem błąd ten dotyczy zaworu poduszki pod silniekiem. Obejżałem auto na kanale i okazało się że lewa poduszka jest pęknięta (moim zdaniem dość nietypowo bo pęknięta jest ta metalowa podstawa a elementy gumowe nieruszone). W związku z tym mam pytanie: czy podchodzą poduszki od innych wersji silnikowych i czy nowa kosztuje 600zł? Czy może kupić użwywaną?
Dodam jeszcze, że po tym jak komputer zaczął wywalać błąd tej poduszki to zaczęła świecić kontrolka od ESP (czasem gaśnie, czasem się zaświeca i gdy świeci silnik pracuje jakby w trybie awaryjnym - ma mniejszą moc i głośniej chodzi).
Czy to napewno wina tej poduszki?
Dziękuję i pozdrawiam.
[ BCZ 2.5 163 KM] Poduszka silnika 2,5 TDI 163 KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 26 mar 2012, 17:46
- Lokalizacja: Małopolska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 26 mar 2012, 17:46
- Lokalizacja: Małopolska
Witam.
Znalazłem już nową poduszkę, którą kupię. Zmienię jak tylko będę ją miał.
Co do świecenia kontrolki ESP to może odpowiedzialny za to jest ten błąd:
550 Regulacja początku wtrysku - różnica dorególowania.
Trzeba będzie ustawiać zapłon od nowa na pompie? Dziwię się bo wcześniej VAG nie pokazywał że ma problem z początkiem wtrysku. Auto pali dobrze, silnik "wkręca" się bez problemu na obroty.
Pozdrawiam.
dodane: 30.03.2012:
Dziś sprawdziłem VAG-iem kąt wyprzedzenia wtrysku i okazało się że jest przestawiony o blisko 15 stopni!!
Jutro biorę się za ustawienie prawidłowego kąta.
dodane: 01.04.2012:
Witam.
Ustawiłem kąt wyprzedzenia i kontrolka ESP przestała świecić
Początkiem przyszłego tygodnia zmieniam jeszcze tą poduszkę pod silnikiem.
Znalazłem już nową poduszkę, którą kupię. Zmienię jak tylko będę ją miał.
Co do świecenia kontrolki ESP to może odpowiedzialny za to jest ten błąd:
550 Regulacja początku wtrysku - różnica dorególowania.
Trzeba będzie ustawiać zapłon od nowa na pompie? Dziwię się bo wcześniej VAG nie pokazywał że ma problem z początkiem wtrysku. Auto pali dobrze, silnik "wkręca" się bez problemu na obroty.
Pozdrawiam.
dodane: 30.03.2012:
Dziś sprawdziłem VAG-iem kąt wyprzedzenia wtrysku i okazało się że jest przestawiony o blisko 15 stopni!!
Jutro biorę się za ustawienie prawidłowego kąta.
dodane: 01.04.2012:
Witam.
Ustawiłem kąt wyprzedzenia i kontrolka ESP przestała świecić

Początkiem przyszłego tygodnia zmieniam jeszcze tą poduszkę pod silnikiem.
Witam chciałem odgrzać troszkę teemat ze względu na to że Mam taki sam problem a mianowicie pojawił się błąd 1375 zawór stała wartość na wyjściu lub zwarcie do plusa - błąd sporadyczny czy to faktycznie błąd związany z poduszką silnika a nie z żadnym zaworem jbc. Moje Audi to A6 C5 2002 Modelowy rok 2003 2.5 TDI 163KM
Jak działa ten zaworek w poduszce? Wtyczka tak się przyssała że wyrwałem obydwa kabelki i nie wiem który z której strony powinien być
próbowałem podpatrzeć w drugiej ale tam są inne kolory kabli... Ma znaczenie kolejność tych kabli czy zaworek w obu kombinacjach będzie działać?
Nowe poduszki kosztowały mnie 475 x 2 w aso, zamienniki są od 100 do 250 zł ale wolałem nie ryzykować.

Nowe poduszki kosztowały mnie 475 x 2 w aso, zamienniki są od 100 do 250 zł ale wolałem nie ryzykować.