Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] kradziejka zerwany gwint w śrubie

Koła, felgi i opony
ODPOWIEDZ
lewy87r
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 25 sie 2011, 21:09
Lokalizacja: ŁÓDŹ

[ A6 C5] kradziejka zerwany gwint w śrubie

Post autor: lewy87r » 17 mar 2012, 23:43

Witam,

nie wiem czemu ale jak zawsze piszę śruba to wpisuje śróba i później poprawiam...(ale to inny temat na tę rozkminkę)

Do rzeczy:
mam kradziejkę z małymi wypustkami którą nakłada się na śrubę(znów) i dzisiaj przy zmianie kół owa śruba się nie odkręciła a kradziejka odskoczyła (zapewne za płytko ją włożyłem i najmniej wytrzymały element nie wytrzymał - czyt: małe wypustki w śrubie takie same jak w kradziejce)....

i teraz pytanie...

Ma ktoś może jakiś ciekawy tani i sprawdzony sposób na to dziadostwo? - dodam, że to jest alu felga :)
W poniedziałek mam umówionego rzeźnika który mi dospawa inną śrubę do śruby i ją odkręci ale... może jakaś alternatywa istnieje?

Może bardziej standardowa a nie kreatywna :)

marlitkos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: marlitkos » 19 mar 2012, 15:28

Ja to załatwiłem w ASO za 60 zł. a później założyłem zwykłe śruby.
Pozdrawiam

Maniacy COOO łączmy się.
Forum dyskusyjne.

marcin_lechu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 03 lut 2010, 10:08
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Post autor: marcin_lechu » 19 mar 2012, 20:49

najlepiej wiertarka i rozwiercić ją trochę,tak aby główka zeszła (odpadła). wtedy odkręcasz resztę śrub i zdejmujesz koło:) ukazuje Ci się wtedy śruba bez główki. z tym chyba już będziesz widział co masz zrobić <okok>

powodzonka

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 19 mar 2012, 21:33

dobry serwis opon i nasadka z zewnętrznym wykrętakiem koszt usługi ok 50 zł . koszt nasadki wykrętaka ok 150 zł

marcin_lechu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 03 lut 2010, 10:08
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Post autor: marcin_lechu » 20 mar 2012, 17:13

po co chłopakowi każecie płacić. ludzie, co wy rąk i przy okazji wiertarek w domu nie macie. wircimy- 5-10 min, jedna śruba to koszt około 5 zł i wsio- a tu jakieś ASO czy inne serwisy wymyślacie :)

pzdr

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 20 mar 2012, 20:06

marcin_lechu pisze:najlepiej wiertarka i rozwiercić ją trochę,tak aby główka zeszła (odpadła). wtedy odkręcasz resztę śrub i zdejmujesz koło:) ukazuje Ci się wtedy śruba bez główki. z tym chyba już będziesz widział co masz zrobić <okok>

powodzonka
robiłęś to już kiedyś ?
śruby grupy vag są na kuli a nie na stożku wiertło ma stożek -pomijam fakt żę o innym kącie niż śruba.w ten sposób rozpiepszysz gniazdo w feldze po drugie życzę sukcesu w idealnie centrycznym nawięrceniu z ręki

marcin_lechu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 03 lut 2010, 10:08
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Post autor: marcin_lechu » 28 mar 2012, 13:18

enduro7 pisze:
marcin_lechu pisze:najlepiej wiertarka i rozwiercić ją trochę,tak aby główka zeszła (odpadła). wtedy odkręcasz resztę śrub i zdejmujesz koło:) ukazuje Ci się wtedy śruba bez główki. z tym chyba już będziesz widział co masz zrobić <okok>

powodzonka
robiłęś to już kiedyś ?
śruby grupy vag są na kuli a nie na stożku wiertło ma stożek -pomijam fakt żę o innym kącie niż śruba.w ten sposób rozpiepszysz gniazdo w feldze po drugie życzę sukcesu w idealnie centrycznym nawięrceniu z ręki
oczywiście że robiłem. 3 z 4 złodziejek mi się upierdzielił. ty masz wiercić śruby a nie felgi.
sądziłem, że śruby grupy vag są raczej stożkowe niż kulowe...ale.... odnośnie jak to nazwałeś kuli czy stożka- zależy od felgi. ja na zimę mam fele do merola. śruby są kulowe a do tego miałem rozwiercany każdy otwór ponieważ średnica śruby w starszych typach merola miały 12mm a VW ma 14 :D więc docelowy otwór jaki mnie interesował to 14,5-15mm.na lato mam ori aluett i tam są stożkowe :)
pzdr

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 28 mar 2012, 13:32

Jeśli felga umożliwia dostęp do śrubu to ja przyspawałem nakrętke do takiej śruby i odkręcałem bez problemu.

Polecam tą technike jesli ktos ma migomata. Wiercenie nie jest łatwe bo te śruby są naprawde twarde.

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 28 mar 2012, 15:46

kiedyś jak zgubiłem tą koĂącówkę to w ASO za darmo odkręcili
Obrazek

marcin_lechu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 03 lut 2010, 10:08
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Post autor: marcin_lechu » 28 mar 2012, 20:45

Lipton pisze:kiedyś jak zgubiłem tą koĂącówkę to w ASO za darmo odkręcili
<brawo> nie wiem gdzie byłeś, ale takie rzeczy się bardzo rzadko zdarzają :)

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 28 mar 2012, 21:42

marcin_lechu pisze:
enduro7 pisze:
marcin_lechu pisze:najlepiej wiertarka i rozwiercić ją trochę,tak aby główka zeszła (odpadła). wtedy odkręcasz resztę śrub i zdejmujesz koło:) ukazuje Ci się wtedy śruba bez główki. z tym chyba już będziesz widział co masz zrobić <okok>

powodzonka
robiłęś to już kiedyś ?
śruby grupy vag są na kuli a nie na stożku wiertło ma stożek -pomijam fakt żę o innym kącie niż śruba.w ten sposób rozpiepszysz gniazdo w feldze po drugie życzę sukcesu w idealnie centrycznym nawięrceniu z ręki
oczywiście że robiłem. 3 z 4 złodziejek mi się upierdzielił. ty masz wiercić śruby a nie felgi.
sądziłem, że śruby grupy vag są raczej stożkowe niż kulowe...ale.... odnośnie jak to nazwałeś kuli czy stożka- zależy od felgi. ja na zimę mam fele do merola. śruby są kulowe a do tego miałem rozwiercany każdy otwór ponieważ średnica śruby w starszych typach merola miały 12mm a VW ma 14 :D więc docelowy otwór jaki mnie interesował to 14,5-15mm.na lato mam ori aluett i tam są stożkowe :)
pzdr
jeśli 3 z 4 się ukręciły to były z ciasta a nie metalu i dlatego ci to poszło spróbuj w orginale a zmienisz zdanie a jeszcze najlepiej w orginalnym zabezpieczeniu forda -tam i wiertło dentystyczne nie pomoże ani wykrętak zostaje tylko spawanie

franio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 18 wrz 2011, 23:17
Lokalizacja: Suchowizna

Post autor: franio » 30 mar 2012, 23:11

no jasne heftnąc i nastepnym razem uważać ;p
80 B4 2.0
A4 B5 1.8T
A6 C5 2.8

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga