[ A6 C6] Prawidłowe ciśnienie dla 17
[ A6 C6] Prawidłowe ciśnienie dla 17
Witam
Mam koła 17 - szerokość 235, profil 45
Auto - 3.0 tdi 4x4
Felgi nowe, oponki roczne, jeżdżę głównie sam lub w 2 osoby.
Jakie ciśnienie w oponach mi radzicie ? Na wlewie takiej konfiguracji jak mam nie ma dlatego pytam.
Mam koła 17 - szerokość 235, profil 45
Auto - 3.0 tdi 4x4
Felgi nowe, oponki roczne, jeżdżę głównie sam lub w 2 osoby.
Jakie ciśnienie w oponach mi radzicie ? Na wlewie takiej konfiguracji jak mam nie ma dlatego pytam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 mar 2012, 21:51
- Lokalizacja: Dublin/Irlandia
- cobra-1313
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 08 maja 2011, 08:54
- Lokalizacja: Nottingham-Gniezno
Foto z mojej Audi
Foto
Foto
Ostatnio zmieniony 24 mar 2012, 11:52 przez cobra-1313, łącznie zmieniany 1 raz.
cobra-1313, chyba nie ten link...
Ja mam 225/50/17'' i ładuję je do 2.6... Tylko zwróć uwagę na to, gdzie to robisz... na stacjach benzynowych, w tych automatach, wskazania mam kompletnie inne niż na sprawnym manometrze u wulkanizatora... tak więc polecam podjechać do wulkanizatora i potem np. na wybrany kompresor na stacji i zobaczyć jaka jest różnica...
Ja mam 225/50/17'' i ładuję je do 2.6... Tylko zwróć uwagę na to, gdzie to robisz... na stacjach benzynowych, w tych automatach, wskazania mam kompletnie inne niż na sprawnym manometrze u wulkanizatora... tak więc polecam podjechać do wulkanizatora i potem np. na wybrany kompresor na stacji i zobaczyć jaka jest różnica...
- cobra-1313
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 08 maja 2011, 08:54
- Lokalizacja: Nottingham-Gniezno
- cobra-1313
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 08 maja 2011, 08:54
- Lokalizacja: Nottingham-Gniezno
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
nikos, decyzja nalezy do Ciebie ale jak jeździłem na 17 calach to pompowałem przód 2,6-2,7. (AC5 2,5 TDI). Przy niższych ciśnieniach miałem wrażenie bardzo głębokiego dobijania na krawędziach dziur czy krawężnikach. Napompowałem nawet 2,8 ale to już było twardo (mam zawieszenie 1 BE, czyli utwardzone trochę). Więc ten 2,6 to byl jakiś kompromis, przy nizszym cisnieniu było troche wygodniej ale bałem sie o opony 

Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 mar 2012, 21:51
- Lokalizacja: Dublin/Irlandia
http://www.puretyre.co.uk/tyre-informat ... audi-tyres
tabelka może ci pomoże.Ja bym się osobiście nie kierował tym jak guma prezentuje sie wizualnie bo to nic nie ma do wyglądu ,wiadomo ze chodzi tutaj o to jak opona się będzie z używać w dalszej eksploatacji i w dużej mierze prawidłowe ciśnienie ma wpływ na konsumpcje paliwa wiec raczej nalezy sie kierowac zaleceniami producenta a jak sie nie można takich nigdzie doszukać to dobierz najbardziej optymalne.wiem troche na glupa sie wychylilem z tym 2.2
to troche za malo jak na taką masę samochodu wiec mogło by Ci ciąć oponki po zewnętrznych stronach i ssac troszke wiecej ropy wiec patrzac na powyzsza tabelke kierowal bym sie cisnieniem do A6 3.0TDI na gumach 225/50/17.pozdrawiam
tabelka może ci pomoże.Ja bym się osobiście nie kierował tym jak guma prezentuje sie wizualnie bo to nic nie ma do wyglądu ,wiadomo ze chodzi tutaj o to jak opona się będzie z używać w dalszej eksploatacji i w dużej mierze prawidłowe ciśnienie ma wpływ na konsumpcje paliwa wiec raczej nalezy sie kierowac zaleceniami producenta a jak sie nie można takich nigdzie doszukać to dobierz najbardziej optymalne.wiem troche na glupa sie wychylilem z tym 2.2

posłuchałem waszej rady - zmieniłem na 2,6 przód ; 2,4 tył.
Przy dopompowaniu brakowało 0,1 bara w jednej oponie z przodu, już jesienią czasami schodziło z niej delikatnie powietrze. Jednak sądziłem że to wina wentyla.Teraz mam nowe felgi to i wentyle . Myślicie, że to jednak z nią coś może być nie tak ? czy prędzej poprzednim razem musiał na szybko pompować i zrobił niedokładnie ?
Przy dopompowaniu brakowało 0,1 bara w jednej oponie z przodu, już jesienią czasami schodziło z niej delikatnie powietrze. Jednak sądziłem że to wina wentyla.Teraz mam nowe felgi to i wentyle . Myślicie, że to jednak z nią coś może być nie tak ? czy prędzej poprzednim razem musiał na szybko pompować i zrobił niedokładnie ?