Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MULTI] zmiana kol - na P czy na N ?

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

[ MULTI] zmiana kol - na P czy na N ?

Post autor: azes » 23 mar 2012, 14:33

Rozne warsztaty roznie robia wiec chcialbym sprostowac czy jest roznica czy warsztat zmienia kola z lewarkiem w pozycji P albo N ? Czy ktores z polozen jest bezpieczniejsze dla skrzyni podczas raczej niedelikatnego obchodzenia sie z kolami przez 'fachowcow' w warsztatach?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 mar 2012, 14:57

azes, moim zdaniem na N jest <okok>

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 23 mar 2012, 15:26

0x4B25A pisze:azes, moim zdaniem na N jest <okok>
tak myslalem.

samemu na parkingu jednak bedzie P ?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 mar 2012, 16:58

azes pisze:samemu na parkingu jednak bedzie P ?
Nie rozumiem pytania :) Napisz to jaśniej ;>

n@tty dre@d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:51
Lokalizacja: Dublin/Irlandia

Re: zmiana kol - na P czy na N ?

Post autor: n@tty dre@d » 23 mar 2012, 17:29

azes pisze:Rozne warsztaty roznie robia wiec chcialbym sprostowac czy jest roznica czy warsztat zmienia kola z lewarkiem w pozycji P albo N ? Czy ktores z polozen jest bezpieczniejsze dla skrzyni podczas raczej niedelikatnego obchodzenia sie z kolami przez 'fachowcow' w warsztatach?
A co ma piernik do wiatraka? <szok> ciezko zrozumiec 'niedelikatne obchodzenie sie z kolami'?

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 23 mar 2012, 18:10

Teoretycznie zawsze na podnośniku się zostawia auto na luzie więc i tutaj N będzie najlepsze, skrzyni się tym nie zepsuje napewno.

Awatar użytkownika
robert73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 209
Rejestracja: 05 lis 2010, 13:34
Lokalizacja: lublin

Post autor: robert73 » 23 mar 2012, 18:41

przecież zostawiajac auto na p skrzynia blokuje cały układ jaj pracy więc co ma się zepsuć?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 mar 2012, 19:00

robert73, no właśnie... ale może niepotrzebnie obciążać blokadę...

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 24 mar 2012, 08:34

Panowie prostuje :
chodzilo mi o to,czy na podnosniku w warsztacie podczas wymiany kol nalezy stosowac P czy N oraz czy zmieniajac samemu kolo trzeba miec wrzucone P czy N.

wszystko jasne dzieki :D

Awatar użytkownika
robert73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 209
Rejestracja: 05 lis 2010, 13:34
Lokalizacja: lublin

Post autor: robert73 » 24 mar 2012, 12:35

kolego zostawiasz na p i zaciągasz ręczny i nie ma problemu

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 24 mar 2012, 12:49

dzieki Robert.

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 24 mar 2012, 14:03

robert73 pisze:kolego zostawiasz na p i zaciągasz ręczny i nie ma problemu
Z tym że są dwie szkoły
jedna mówi że na każdym warsztacie się zostawia na podnośniku na luzie i bez ręcznego i to jest najlepsze rozwiązanie.
A jak chce sam na podnośniku ręcznym to wtedy faktycznie, coby auto nie odjechało ręczny i P :)

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 24 mar 2012, 15:09

Jak to jest od strony technicznej - w trybie N skrzynia jest calkowicie rozlaczona z kolami? Chyba nie gdyz wtedy moznaby samochod holowac ile sie chce a tak nie jest. Idac tym tropem mechanik moze cos uszkodzic krecac kolem w zbyt 'narowisty' sposob.

A tryb P? To chyba technicznie to samo co N tyle ze hamulce trzymaja,badz tez jakas blokada skrzyni - ale moze sie myle?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 24 mar 2012, 15:18

azes pisze:Jak to jest od strony technicznej - w trybie N skrzynia jest calkowicie rozlaczona z kolami? Chyba nie gdyz wtedy moznaby samochod holowac ile sie chce a tak nie jest. Idac tym tropem mechanik moze cos uszkodzic krecac kolem w zbyt 'narowisty' sposob.
Nie jest całkowicie rozłączona. Przy holowaniu przez dłuższy czas, może dojść do zatarcia się skrzyni, gdyż nie ma cisnienia oleju... Audi określa z jaką prędkością i jak długo, można tak holować auto... w miarę bezpiecznie... jednakże i tak najlepiej wezwać lawetę... Mechanik kręcąc kołem nic nie zepsuje... spokojnie <okok>

azes pisze:A tryb P? To chyba technicznie to samo co N tyle ze hamulce trzymaja,badz tez jakas blokada skrzyni - ale moze sie myle?
Nie hamulce a blokada...

Obrazek

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 24 mar 2012, 16:04

Wielkie dzieki za fachowe wyjasnienie !

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga