Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ C5+LPG] 1,8t szarpie na lpg

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
luko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 16 mar 2012, 17:24
Lokalizacja: Pułtusk

[ C5+LPG] 1,8t szarpie na lpg

Post autor: luko » 18 mar 2012, 16:59

Witam, tak jak w temacie moje a6 1,8t APU szarpie na gazie w zakresie niskich obrotów gdy mocno wcisne pedał gazu. Powyżej 2500 obrotów wszystko jest ok. Instalacja to LECHO MINI SEC, parownik tomasetto chyba artic, wtryski valtek (czerwone)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
A6 1.8t

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 18 mar 2012, 17:05

Wygląda na zbyt uboga mieszankę, a sprawdzałeś, czy VAG pokazuje błędy?
Wtryski masz nie najszczęśliwsze - Valtek u mnie i chyba nie tylko u mnie ma niskie notowania, a reduktor - czytałem bardzo wiele opinii, że nie daje rady z deklarowanymi mocami.
Według mnie jak nie masz fejsa do gazu, to podjedź do gaziarza, niech bierze laptopa na kolana i w drogę, kalibracja w czasie jazdy i nie inaczej.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 18 mar 2012, 19:19

luko,

Na tym sterowniku ciężko to będzie ustawić, jak na gwarancji to niech gazownik się postara.
Jak można wiedzieć to gdzie zakładałeś lpg, rzadko wybierany sterownik przez instalatorów. Na Harcerskiej?

Awatar użytkownika
luko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 16 mar 2012, 17:24
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: luko » 20 mar 2012, 07:48

grzemo pisze:luko,

Na tym sterowniku ciężko to będzie ustawić, jak na gwarancji to niech gazownik się postara.
Jak można wiedzieć to gdzie zakładałeś lpg, rzadko wybierany sterownik przez instalatorów. Na Harcerskiej?

Tak na Harcerskiej.

[ Dodano: 2012-03-20, 07:58 ]
ArKos72 pisze:Wygląda na zbyt uboga mieszankę, a sprawdzałeś, czy VAG pokazuje błędy?
Wtryski masz nie najszczęśliwsze - Valtek u mnie i chyba nie tylko u mnie ma niskie notowania, a reduktor - czytałem bardzo wiele opinii, że nie daje rady z deklarowanymi mocami.
Według mnie jak nie masz fejsa do gazu, to podjedź do gaziarza, niech bierze laptopa na kolana i w drogę, kalibracja w czasie jazdy i nie inaczej.
Na vagu czasem pokazuje błąd grzania sondy. Byłem u mechanika i powiedział że to cewka (jedna z trzech) nie wyrabia. Gazownik nawet listwe zamienił i nic nie pomogło, powiedział że to pewnie błąd zapłonowy ale na vagu nic nie pokazuje.
Dziś zamontuje nową cewkę i zobaczę.

[ Dodano: 2012-03-20, 09:21 ]
Wymieniłem dwie cewki i auto nie do poznania, jeszcze czuć tak ok 2300-2400 delikatne szarpnięcie ale to pewnie następna cewka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
A6 1.8t

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 20 mar 2012, 09:32

Na mój gust patrząc na screena, to ciśnienie na reduktorze za wysokie - 1.6 to za dużo moim zdaniem. Przy 1.4 mniej więcej jesli auto ie grzebane, to zacznie się problem z mnożnikiem, bo poniżej 1 będzie schodził.
Weź może daj screena jak wygląda mapa czyli po lewej trzeci guziczek naklikaj.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 20 mar 2012, 13:00

Zalezy jaka wartosc cisnienia jest pokazywana, roznicowa czy bezwzgledna?
Bez wzgledu jednak na to jaka, dla valteka jest to za wysokie cisnienie.

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 20 mar 2012, 20:09

Jak ja widzę takie Valteki i takie przewody to nawet nie trzeba tematu czytać. Już się naużerałem z gazem w moim 1.8T i jedynym wyjściem są wydajne wtryski. Matrixy, a najlepiej hana 2000 zielone - takie mam i od 50kkm ZERO problemów. No i wężyki od wtrysków 4cm a nie 30.
Co do ciśnienia to pewnie dopakowane, bo wtryski nie nadążają, za mało wydajne są, to gazownik próbował nadrobić ciśnieniem. Przerabiałem to przy valtekach jak przerywały, bo od 3tys obr miałęm zapętlenie.

Awatar użytkownika
luko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 16 mar 2012, 17:24
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: luko » 20 mar 2012, 21:01

Wymiana trzech cewek pomogła (narazie) szarpanie znikło. Mam pytanie jak liczy się mnożnik? Oczywiście na tym sterowniku.


[ Dodano: 2012-03-20, 21:16 ]
[quote="HattoriHonza"]Jak ja widzę takie Valteki i takie przewody to nawet nie trzeba tematu czytać. Już się naużerałem z gazem w moim 1.8T i jedynym wyjściem są wydajne wtryski. Matrixy, a najlepiej hana 2000 zielone - takie mam i od 50kkm ZERO problemów. No i wężyki od wtrysków 4cm a nie 30.
Co do ciśnienia to pewnie dopakowane, bo wtryski nie nadążają, za mało wydajne są, to gazownik próbował nadrobić ciśnieniem. Przerabiałem to przy valtekach jak przerywały, bo od 3tys obr miałęm zapętlenie.



Mi przy 3000tyś ada szła jak szalona <rotfl>
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
A6 1.8t

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 20 mar 2012, 23:35

Widzę że MAP nie wyświetla więc podejżewam że ciśnienie rzeczywiste więc różnicowe byłody około 1.25bara

Awatar użytkownika
luko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 16 mar 2012, 17:24
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: luko » 24 mar 2012, 08:16

Mam pytanie jak liczy się mnożnik? Oczywiście na tym sterowniku.
A6 1.8t

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 24 mar 2012, 10:41


Kracy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 12 lut 2012, 09:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kracy » 26 mar 2012, 00:05

Na Twoim miejscu wymieniłbym wtryski na zielone hanki. Miałem kiedyś passatz 1.8T, geniusz gazownik wstawił tam Magic Jety i dał ciśnienie 1.5 bara. Wtryski padły po 10tys km, objawiało się to właśnie szarpaniem, ogólnie auto było zamulone na LPG i MJ.

Po wymianie na zielone hanki i zejściu z ciśnieniem auto nabrało nowego ducha :)

Kracy

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 26 mar 2012, 10:36

Taka prawda. Chcesz dobry gaz w 1.8T - zakładaj zielone hanki2000. Chyba, że masz liberalne podejście do gazu i przełkniesz niedoskonałości;p No i pod warunkiem, że silnik przełknie ubogą mieszankę;p

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 26 mar 2012, 11:11

Jak dopiero zamontowane to nie będzie przecież wymieniał. Wiele aut jest zrobionych na tych wtryskach i robią mnóstwo km i nie mają ubogo. Wszystko rozbija się o odpowiednią regulację.

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 26 mar 2012, 17:28

Wszystko koĂączy się na zbyt małej wydajności wtrysków, za długie czasy wtrysku. I po prostu się zapętlają. Skąd wiesz, że te mnóstwo nie ma ubogo? Bo ludzie nie narzekają? A może nie odczuwają, a może im to nie przeszkadza? Swoje przy 1.8T przeszedłem i kilku gazowników też poznałem. Silnik z turbo to nie wolnossak, ma dużo większe wymagania co do wydajności wtrysków.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja