Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ C5+LPG] Przy przełączeniu na gaz lub z gazu na benzyne - z

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Copywriter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
Lokalizacja: Poznań

[ C5+LPG] Przy przełączeniu na gaz lub z gazu na benzyne - z

Post autor: Copywriter » 16 mar 2012, 22:36

Jak w temacie, przy przełączeniu na gaz i z powrotem - bez względu czy ciepły czy zimny zafaluje raz obrotomierz - w granicy 800-1000 obr. Buda jakby lekko drżała gdy pracuje na LPG - gdy przełaczę na benę i przegazuje to spokój... Silnik wówczas pracuje równo. Co to może być?

Ps. Filtry niby wymienione w zeszły weekend - przed wymianą było podobnie - stąd wymiana filtórw, bo myslalem ze to to.

Macie jakiś pomysł?

Autko wciskajac w podłogę gaz idzie jak wół...

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 16 mar 2012, 22:58

Na początek dobrze by było wiedzieć jakie masz podzespoły lpg.
Czuję że pewnie wtryski już do regeneracji/wymiany, mogą lać.

Copywriter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Copywriter » 16 mar 2012, 23:43

Reduktor KME, Zawór odcinający TOMASETTO, komp ZENIT, wtryski VALTEK (czerwone)

Instalacja założona w czerwcu 2011 roku, przebieg na instalacji około 25 tysi

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 17 mar 2012, 00:51

Valteki pewnie już niedomagają a po założeniu instalki wszystko było ok kiedy się tak zrobiło??
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Copywriter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Copywriter » 17 mar 2012, 21:44

Wszystko wczesniej bylo cacy... Bylem dzis u gazownika. Twierdzi ze nastawy sa okej. Podpial kompa i pojechalismy zrobic rundke. Twierdzi ze to swiece. Choc mi sie nie chce wierzyc. Na benzynie auto smiga normalnie. Na lpg wyraznie szarpie gdy dostaje obciazenie - gdy dodaje gazu, przyspieszam... Mowilem mu ze moze to wina wtryskow gazu. Moze sie rozregulowaly... On twierdzi ze ich sie nie reguluje... To prawda? Powiedzcie, co robic? Wymieniac swiece? Czy to raczej wina wtrydkow lpg? Nie chce bez sensu wywalac kasy...

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 18 mar 2012, 00:09

Valteki hehe norma, że trzeba kalibroawać sprawdź korekty na PB i LPG:
korekty to blok silnika
kanał 032 to są korekty długie (kratka 1 strona lewa silnika korekta biegu jałowego, kratka 3 strona lewa silnika korekta biegu jałowego, kratka 2 strona lewa silnika korekta średniego obciążenia, kratka 4 strona lewa silnika korekta średniego obciążenia).
kanał 033 to są korekty krótkie i napięcia z sond przed katalizatorami (kratka 1 i2 strona lewa, kratka 3 i 4 strona prawa).
Mają być takie same na PB jak i na LPG.
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Copywriter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Copywriter » 18 mar 2012, 00:11

Nie mam VAGA a gazownikowi przestaję ufać... Znacie kogoś gdzie można podjechać? Byle sensowny... Chyba, że któryś z kolegów z WLKP.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 18 mar 2012, 09:04

Copywriter pisze:Na lpg wyraznie szarpie gdy dostaje obciazenie - gdy dodaje gazu, przyspieszam...
Gazownik może mieć rację i świece warto wymienić,szczególnie gdy mają już spory przebieg.
Lpg jest bardziej wymagające dla WN i wcześniej mogą się pewne niedomagania ujawniać.

Copywriter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Copywriter » 19 mar 2012, 09:14

Przeryłem forum i teraz się zastanawiam: Jakie zatem świece i przewody?

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 19 mar 2012, 09:34

Ja polecam przewody Boscha,odradzam NGK.Jeżeli taĂąsze to jak założysz Sentecha też bedzie gitara.Znam duzo osób jeżdżących na tych przewodach i to w Audi a6 2.4 v6 i jest ok.Co do świec to polecam platynowe boscha jednoelektrodowe,nie żadne beru.Mogą być też NGK platynki,ale są sporo droższe.Ja mam zestaw przewody boscha i świece boscha platynowe i jest super,jak do gazu to platyny jednoelektrodowe najlepsze.Znajomy testował rózne świece tzn.beru zwykłe,ngk zwykłe,i bosch platynowe.Po 25tyś.km,tylko platyny zachowały taką samą przerwę.

Copywriter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Copywriter » 22 mar 2012, 14:36

No i problem ogarnięty. Dupy dali panowie gazownicy. Węże od wtrysków za krótkie i pozaginane. Od początku były wadliwie poprowadzone i zagięte (każdy z sześciu od wtrysków gazu). Dopóki Vvalteki byly nówka funkiel jakoś przepychały po zgiętych wężach gaz, aż troszkę z czasem nabrały luzu i przestały tak wydajnie sobie radzić z zagiętymi wężami. Panowie gazownicy z innego warsztatu, gdzie kiedyś zakładałem gaz - jak zobaczyli te pozaginane węże to się za głowę chwycili. Sprawą szybko się zajęli, przedłużyli węże, inaczej porozmieszczali listwy i GITARA! Auto śmiga lepiej niż przed awarią! Ps. WARTO szukać niezależnych opinii - dwóch warsztatów.

Rachunek:

Przeróbki + nastawy lpg = 150zł

Gdybym wymieniał świeczki byłoby = 600zł (a problem i tak zostałby)

Czyli zaoszczędziłem 450zł

<cwaniak>

<radocha> <hura> <okok>

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 22 mar 2012, 20:22

Copywriter pisze:Gdybym wymieniał świeczki byłoby = 600zł
A gdzie sprzedają świece w takiej cenie <szok>

Copywriter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Copywriter » 22 mar 2012, 20:28

Przewody + świeczki + robota = 600zł

NGK 400zł + NGKx6 150 + 50 = sześć stówek

Ps. Można zamknąć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja