[ ABC 2.6 150 KM] Nie równa praca silnika i drgania, na rozg
[ ABC 2.6 150 KM] Nie równa praca silnika i drgania, na rozg
Witam wszystkich forumowiczów, mam z moją niunią nastepujący problem, jakis tydzien temu oddałem, autko mechanikowi zeby wymienił uszczelke kolektora wydechowego bo zaczęła troche brzeczeć, przy wymianie gość urwał 3 szpilki od głowicy, efektem tego było wykrecenie głowicy pozbycie sie starych szpilek zastosowanie nowych i złozenie całosći, po tych operacjach moje autko zaczeło dziwnie chodzic jak sie nagrzeje obroty troche ponizej 1tys czyli tak jak było ale skaczą lekko silnik wyraznie nie równo chodzi i jeszcze jedno przy rozpedzaniu dochodzi do 4tys obr. i tak jakby mu zapłon odcinało zaczyna zamulać starsznie, przed tymi wszystkimi operacjami wszystko chodziło wysmienicie zadnych takich anomali, podejrzewam ze moze rozrząd został zle ustawiony, i tak szykowałem sie do wymiany wiec zabrał bym sie teraz za to sam, i tu moje pytanie, jak poprawnie go ustawić, i czy to faktycznie rozrząd moze byc przyczyną tych dolegliwosci??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
to, że coś zostalo wymienione nie oznacza, że jest dobre bo przecież zdarzają się buble- ja kiedyś wymieniłem 3 cewki w aucie i dopiero ta ostatnia była ok.jacek721 pisze:przewody i świece były wymieniane przed ta zimą jakoś 4-5 miesiecy temu, zaznaczam ze przed tym nieszczesnym wykręcaniem głowicy wszystko elegancko chodziło
[ Dodano: 2012-03-16, 17:20 ]
dodam tez ze odpada dwumas bo był wymieniany razem ze sprzęgłem jakies 2 miechy temu
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
Kolego zacznij od komputerowej diagnostyki auta. Bez tego to wróżenie z fusów.
Podepnij vaga i zobacz czy sa jakies błędy bo być może gościu tylko przy składaniu mógł uszkodzić jakiś przewód np. od przepływki.
Oczywiście nie jest powiedziane, że ECU loguje jakieś błędy ale zawsze warto zacząc od najłatwiejszego.
Lekko przestawiony rozrząd można zdiagnozować vagiem w kącie wyprzedzenia zapłonu, no a mocno to by tłok puknął w zawór
Podepnij vaga i zobacz czy sa jakies błędy bo być może gościu tylko przy składaniu mógł uszkodzić jakiś przewód np. od przepływki.
Oczywiście nie jest powiedziane, że ECU loguje jakieś błędy ale zawsze warto zacząc od najłatwiejszego.
Lekko przestawiony rozrząd można zdiagnozować vagiem w kącie wyprzedzenia zapłonu, no a mocno to by tłok puknął w zawór
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga