Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 2.8 V6 problem ze sterownikiem silnika.

Elektryka
ODPOWIEDZ
janekA6quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 19 lis 2011, 20:44
Lokalizacja: Działoszyn

[A6 C5] 2.8 V6 problem ze sterownikiem silnika.

Post autor: janekA6quattro » 14 mar 2012, 18:57

Witam Panowie. Auto zaczęło mi ciężko palić .Jak jest po całej nocy stania to odpali nawet dobrze( też nie zawsze) ale jak już zgaszę to jest problem odpalić. Gdy jest ciepły jest tak samo. Kręcę rozruchem i ma chęć zapalić ale dostaje takiej cofki jakby zapłon coś mu nagle przyspieszało iż staje rozrusznik na ułamek sekundy.Myślałem że to stacyjka więc podmieniłem i nic to nie dało. Mechanik wyciął mi alarm i też nic. Podejrzewa sterownik silnika.Poszukuje sterownika tylko mam problem z takim faktem że jak mechanior z czytał mi numer kompem numer sterownika i jest taki: 4D0 907 551 AD ,szukałem na allegro i nic więc wymontowałem go dzisiaj żeby się upewnić czy sie pokrywa z tym na obudowie i nie jest ten sam.jest taki: 4DO 907 551 AE.
Jest Boscha i czy tak musi być czy ktoś już wymieniał i czy można kłaść obojętnie z jaką koĂącówką numeru czy musi być taki jak komputer pokazał??? Proszę o pilną odpowiedź lub pomoc w odnalezieniu powodu nie odpalania.Masakra
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Ps. czy może być inna koĂącówka numeru czy nie bo jeżeli chodzi o immobilajzer to i tak trzeba wykasować.
prędkość nie zabija ,tylko nagłe zatrzymanie!!!

Fontesen

Post autor: Fontesen » 14 mar 2012, 19:08

e tam sterownik. Podejrzewam czujnik temperatury silnika G2/G62 i nic wiecej.

janekA6quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 19 lis 2011, 20:44
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: janekA6quattro » 14 mar 2012, 19:08

Dodam jeszcze ze jak auto kupiłem i do dzisiaj jak odpali to ze zbiornika słychać dość wyrażnie szum. Nie dokręcam przez to korka paliwa. . Co może być tego przyczyną? Jest to normalne po odkręceniu zakręconego korka i powinno trwać chwilę a tu szumi cały czas. Nie pamiętam tylko czy wsysa powietrze czy wypycha bo dawno nią nie jechałem.
prędkość nie zabija ,tylko nagłe zatrzymanie!!!

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 15 mar 2012, 00:05

Czujnik położenia wału.

janekA6quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 19 lis 2011, 20:44
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: janekA6quattro » 15 mar 2012, 19:04

ale to powinny chyba błędy wyskoczyć.

[ Dodano: 2012-03-15, 19:13 ]
i on jak jest zimny to tak samo ciężko pali bo jak po całej nocy stania go odpalę i od razu zgaszę to nie odpala więcej tylko trzeba dużo razy próbować. Mechanik nic nie mówił o tych błędach a myślę że gdyby takie wyskoczyły to by je wliczał w powód złego palenia.ale podlece zapytam.dodam też że ostatnio jak wracałem z ÂŁodzi to zgasła mi centralka od gazu i nie dało się włączyć instalacji więc wracałem na gazie. później niby było z nią ok ale zrobiłem w sumie 50km.Co jeszcze podejrzewać?Pozdrawiam! :| <zalamka>
prędkość nie zabija ,tylko nagłe zatrzymanie!!!

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 15 mar 2012, 22:08

zwagować sprawdzić wartości w blokach mierzonych i usunąć usterkę .
a ECU zostaw w spokoju to ostatnia rzecz która pada w tych autach .
jaki jest nr ecu sprawdzisz w etce wpisując swój WIN. etka dostępna w necie. ale jeśli chodził na tym ecu poprawnie wcześniej to się go nie czepiaj.
sprawdz ustawienie rozrządu VAGIEM SILNIK- KANAÂŁ 93 BANK1 I BANK 2 powinny być jednakowe zbliżone do zera.
sprawdz podciśnieniowy zawór ciś paliwa czy nie przepuszcza paliwa wężykiem podciśnienia do kolektora
Ostatnio zmieniony 18 mar 2012, 21:49 przez enduro7, łącznie zmieniany 2 razy.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 15 mar 2012, 22:15

Na razie nic nie wymieniaj.
Zrób taką próbę, ostatnie km zrób na pb. Przed następnym odpaleniem odłącz akumulator na kilka minut. I napisz jaki był efekt.

janekA6quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 19 lis 2011, 20:44
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: janekA6quattro » 16 mar 2012, 20:15

grzemo, ok jutro ją odpalę i postoi aż się zagrzeje do 90 stopni bo jazda jest nie możliwa gdyż jest zastawiona autami u mechanika.I powiem co było. To ze sterownikiem poczekam. <okok>

[ Dodano: 2012-03-17, 21:51 ]
Niestety dzisiaj nie udało mi się wejść do auta ponieważ stoi tak blisko płotu a z drugiej strony innego auta ze nie dało się zbytnio drzwi uchylić. Ale ogarnę to w poniedziałek. Rozmawiałem z mechanikiem i wyklucza owy czujnik położenia wału i temperatury bo jak podpinał wcześniej to żadnego błędu nie było a temp. pokazywał ok. Także jak nie macie innej opcji to poszukam sterownika. Myślę też wstawić innemu znachorowi.Proszę o pomoc bo mam auto od września a zrobiłem nim 500km bo cały czas coś nie gra. Nie wspomnę o tym jak się wpieprzyłem w długi. <nerwus>
prędkość nie zabija ,tylko nagłe zatrzymanie!!!

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 18 mar 2012, 21:49

sprawdz podciśnieniowy zawór ciś paliwa czy nie przepuszcza paliwa wężykiem podciśnienia do kolektora

janekA6quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 19 lis 2011, 20:44
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: janekA6quattro » 01 kwie 2012, 15:44

obecnie wstawiłem ją do gazownika co ma też mechanikę i jak ją ogarnie to napiszę co było a jak nie to będę musiał poszukać jakiegoś dobrego mechanika. Do jednego koło Częstochowy dzwoniłem co zajmuje się Audi i VW ale jak powiedziałem że ma LPG to nie chciał jej nawet oglądać <szok> :[ <nerwus>

[ Dodano: 2012-04-29, 22:18 ]
No i po problemie! Okazało się że koło dwumasowe które przez głupotę regenerowałem było źle naprawione i pierścieĂą wokół niego w wielu miejscach był zaniżony i czujnik położenia wału nie mógł go wyczuć. a co do instalacja to po prostu jest szajsowa. Moja dobra rada: NIE REGENERUJCIE KÓÂŁ DWUMASOWYCH!!!!!!!!!!!! A jeżeli chcecie zaryzykować to nie w firmie AVANTI w Kielcach!!!!!!!!!!! Koło jest prymitywnie naprawione : dzwonią sprężynki czy coś tam w kole przy dodawaniu i ujmowaniu gazu i do tego pierścieĂą z którego czujnik czyta położenie wału zamiast być okrągły to jest pofalowany jak fala na morzu! :[ :[ :[
prędkość nie zabija ,tylko nagłe zatrzymanie!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja