Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] silnik zgasł podczas jazdy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
DUZY76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 23 maja 2009, 01:34
Lokalizacja: Nysa/Moneymore

[ AFB 2.5 150 KM] silnik zgasł podczas jazdy

Post autor: DUZY76 » 14 mar 2012, 21:06

Witam wszystkich wiec tak jak w temacie silnik zgasł mi w czasie jazdy najpierw cos szarpło a chwile potem silnik zgasł po podłaczeniu waga wyskoczyły błedy-



Address 01: Engine Labels: 059-907-401-AKE.lbl
Control Module Part Number: 4B0 907 401 E
Component and/or Version: 2.5l/4VT EDC 00AG D41
Software Coding: 01001
Work Shop Code: WSC 02325
VCID: 2044FC048A45
3 Faults Found:

00550 - Start of Injection Regulation
17-00 - Control Difference
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
49-10 - No Communications - Intermittent
01268 - Quantity Adjuster (N146)
37-00 - Faulty
tego ostatniego nie da sie skasowac auto nie odpala myslicie ze pompa czy może być coś innego
duzy

Adamoo

Post autor: Adamoo » 14 mar 2012, 22:33

Kolego sprawdź pasek na pompie wtryskowej bo może napinacz się ukręcił (wcale nie taki rzadki przypadek nawet na napinaczach INA) lub porostu pęk pasek
P.S zmieniałeś może ostatnio rozrząd ? <mysli>

DUZY76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 23 maja 2009, 01:34
Lokalizacja: Nysa/Moneymore

Post autor: DUZY76 » 14 mar 2012, 23:12

Adamoo pisze:Kolego sprawdź pasek na pompie wtryskowej bo może napinacz się ukręcił (wcale nie taki rzadki przypadek nawet na napinaczach INA) lub porostu pęk pasek
P.S zmieniałeś może ostatnio rozrząd ? <mysli>
Rozrzad zmieniałem jakies 15 tys. kilometrow temu zobacze co ten moj mechanik powie auto pojechało do niego na lawecie
duzy

Adamoo

Post autor: Adamoo » 14 mar 2012, 23:32

No to polecam sprawdzić ten napinacz sam miałem ten problem po około 20 tys. km winowajcą okazał się mechanik który za mocno go napiął i strzelił ( o dziwo się przyznał ;) ), a powrót tak jak Ty na lawecie szczęście że tylko 80 km od domu. Objaw to tak jak u Ciebie dwa szarpnięcia i silnik umarł :(

DUZY76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 23 maja 2009, 01:34
Lokalizacja: Nysa/Moneymore

Post autor: DUZY76 » 14 mar 2012, 23:45

Adamoo pisze:No to polecam sprawdzić ten napinacz sam miałem ten problem po około 20 tys. km winowajcą okazał się mechanik który za mocno go napiął i strzelił ( o dziwo się przyznał ;) ), a powrót tak jak Ty na lawecie szczęście że tylko 80 km od domu. Objaw to tak jak u Ciebie dwa szarpnięcia i silnik umarł :(
tez bym sie nie zdziwił jak byłaby to wina mojego byłego mechanika bo jak zobaczyłem jak mi zawieszenie naprawił to bym sie nie zdziwil jak by cos innego tez popsuł a reklamuje sie jako specjalista od audi moze miec to tez zwiazek z tym bo jak wymienial mi filtr paliwa to oczywiscie zapowietrzył mi auto nie paliło na ciepłym silniku na zimnym było ok jak to juz naprawił to wmawiał mi ze to jednak rozrusznik miałem popsuty. Wtedy pożegnaliśmy sie na dobre , ale sie zastanawiam jakie ,,sztuki" mi robil cały ten okres
duzy

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: silnik zgasł podczas jazdy

Post autor: tx-didi » 15 mar 2012, 10:52

DUZY76 pisze: 00550 - Start of Injection Regulation
17-00 - Control Difference
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
49-10 - No Communications - Intermittent
01268 - Quantity Adjuster (N146)
37-00 - Faulty
tego ostatniego nie da sie skasowac auto nie odpala myslicie ze pompa czy może być coś innego
niestety kolego DUZY76, przytoczony 'zestaw' bledow raczej wskazuje na 'problemy tranzystorkowe' w sterowniku, niz 'urwany' napinacz.
Niestety, poniewaz zazwyczaj oznacza to wieksze koszty.

DUZY76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 23 maja 2009, 01:34
Lokalizacja: Nysa/Moneymore

Re: silnik zgasł podczas jazdy

Post autor: DUZY76 » 15 mar 2012, 13:27

tx-didi pisze:
DUZY76 pisze: 00550 - Start of Injection Regulation
17-00 - Control Difference
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
49-10 - No Communications - Intermittent
01268 - Quantity Adjuster (N146)
37-00 - Faulty
tego ostatniego nie da sie skasowac auto nie odpala myslicie ze pompa czy może być coś innego
niestety kolego DUZY76, przytoczony 'zestaw' bledow raczej wskazuje na 'problemy tranzystorkowe' w sterowniku, niz 'urwany' napinacz.
Niestety, poniewaz zazwyczaj oznacza to wieksze koszty.
to naprawiana jest ta czesc z tego ogłoszenia? na samym dole jest filmik pokazujacy co rozebrac i do nich wysłac
http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A6-2-5-T ... 27c4848292
duzy

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 15 mar 2012, 16:07

DUZY76
odpowiadajac wprost: tak - dokladnie ten zestaw bledow pokazuje na te czesc z filmiku (scisle: sterownik pompy wtryskowej). Natomiast mocno waham sie, czy mozna to nazwac 'naprawą'... przepraszam Cie, juz wyjasniam:

otoz opis aukcji wyraznie wskazuje ze zajmuja sie wymiana spalonych tranzystorkow i nic wiecej ... (szumne zdjecie maszyny jest tylko 'ozdoba'). Hm... wiem doskonale ze spalony tranzystorek' mozna wymienic niemal 'za grosze' - jezeli tylko poslugujesz sie lutownica....

Reasumujac:
plusy:
takie 'zdrutowanie' sterownika pompy moze doprowadzic do tego, ze silnik bedzie sie uruchamial. Lecz wcale nie musi, poniewaz nie wiemy czy 01268 jest efektem uwalonego tranzystorka, czy nie faktycznym problemem z zaworem dawki paliwa.

minusy (jezeli bedzie sie uruchamial):
- rozjechana kalibracja spowoduje pogorszenie precyzji dawkowania paliwa, co z kolei moze powodowac: zwiekszone spalanie, ograniczone osiagi, wieksze zadymianie
- tendencje do przypadkowych zapowietrzen sie pompy i ukladu (zapewne uszczelek sie nie wymieni)

DUZY76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 23 maja 2009, 01:34
Lokalizacja: Nysa/Moneymore

Post autor: DUZY76 » 15 mar 2012, 17:43

tx-didi pisze:DUZY76
odpowiadajac wprost: tak - dokladnie ten zestaw bledow pokazuje na te czesc z filmiku (scisle: sterownik pompy wtryskowej). Natomiast mocno waham sie, czy mozna to nazwac 'naprawą'... przepraszam Cie, juz wyjasniam:

otoz opis aukcji wyraznie wskazuje ze zajmuja sie wymiana spalonych tranzystorkow i nic wiecej ... (szumne zdjecie maszyny jest tylko 'ozdoba'). Hm... wiem doskonale ze spalony tranzystorek' mozna wymienic niemal 'za grosze' - jezeli tylko poslugujesz sie lutownica....

Reasumujac:
plusy:
takie 'zdrutowanie' sterownika pompy moze doprowadzic do tego, ze silnik bedzie sie uruchamial. Lecz wcale nie musi, poniewaz nie wiemy czy 01268 jest efektem uwalonego tranzystorka, czy nie faktycznym problemem z zaworem dawki paliwa.

minusy (jezeli bedzie sie uruchamial):
- rozjechana kalibracja spowoduje pogorszenie precyzji dawkowania paliwa, co z kolei moze powodowac: zwiekszone spalanie, ograniczone osiagi, wieksze zadymianie
- tendencje do przypadkowych zapowietrzen sie pompy i ukladu (zapewne uszczelek sie nie wymieni)
to narazie sie wstrzymam poczekam co wymysli moj mechanik mowił ze postara sie załatwic jakas używke mam nadzieje że wie co mowi
duzy

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 15 mar 2012, 18:15

DUZY76,
kupno uzywanej pompy tez wiaze sie z ryzykiem, ze niemila przygoda spotka Cie ponownie...

Najlepsza opcją, chociaz niemiłą finansowo, bylaby naprawa wlasnej pompy w serwisie boscha.

DUZY76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 23 maja 2009, 01:34
Lokalizacja: Nysa/Moneymore

Post autor: DUZY76 » 15 mar 2012, 18:54

tx-didi pisze:DUZY76,
kupno uzywanej pompy tez wiaze sie z ryzykiem, ze niemila przygoda spotka Cie ponownie...

Najlepsza opcją, chociaz niemiłą finansowo, bylaby naprawa wlasnej pompy w serwisie boscha.
tez tak mysle ale jestem w Irlandi Północnej i wybieram sie do Polski za 2 tygodnie i nie wiem czy zdaza mi to naprawic moze wezme ta moja stara do Polski i tu ja zregeneruje pomysle jeszcz co tu zrobic
duzy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja