Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4] Sprężyny obniżające przód A6 C4 - proszę o pomoc

Koła, spojlery, grille, lotki, blendy z pominięciem rezania.
silnor3ki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 19 lut 2011, 23:29
Lokalizacja: Małopolskie

[A6 C4] Sprężyny obniżające przód A6 C4 - proszę o pomoc

Post autor: silnor3ki » 06 mar 2012, 22:00

Witam,
Panowie noszę się z zamiarem obniżenia przodu auta bo mi się zaczyna nie podobać wielki prześwit pomiędzy nadkolem a oponą i nie wiem jakie sprężyny kupić. Są na Alledrogo w komplecie z tyłem sprężyny Eibach'a o nr. EW 1515001VA

Czy ktoś się orientuje jak się jeździ na takich sprężynach po naszych wspaniałych, dziurawych polskich miastach ?
Mam malutki silnik 1.8. Nie chcę niżej przodu jak 30 mm od tego co mam teraz, a mam dość wysoko. Katalogowo te sprężyny obniżają o właśnie 30-35 mm.
Zależy mi również na tym aby mi głowa nie odskakiwała i żeby mi zawieszenia za raz nie rozwaliło.

Proszę o opinie na temat tych sprężynek.
Link do aukcji:

http://allegro.pl/audi-100-c4-a6-rok-91 ... 04757.html

Tutaj facet ma jeszcze inne (pytałem podobno firma MTM) może ktoś się też wypowie na ich temat:

http://allegro.pl/sportowe-sprezyny-aud ... 98692.html



I kolejne pytanie to czy orientuje się ktoś może jaki jest nacisk na oś przednią w A6 C4 z takim właśnie silnikiem 1.8 ? Bo nie mogę nigdzie znaleźć.
Albo może ktoś zna wagę samego silnika 2,5 Tdi , 2.8 benzyna, albo 4,2 benzyna i 1.8 benzyna ? To by mi też dało jakieś wyobrażenie o sile nacisku na oś i sprężyny.

Z góry dziękuję
Pzdr.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 06 mar 2012, 22:03

Witam kolego sam wymieniałem sprężyny na eibachy i jestem zadowolony polecam jest to kompromiś między taczką a komfortem.

silnor3ki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 19 lut 2011, 23:29
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: silnor3ki » 06 mar 2012, 22:18

Dzięki za odpowiedź, szybką :)
Ile mm obniżyłeś w porównaniu z ori ?
Problem w tym, że facet miał to założone w jakiejś starej audiczce (waga 1100-1200 kg), lżejszej od A6 C4 i mówi, że sprężyny były twarde i zdjął.
Nie chcę się przy wymianie narobić aby się okazało, że za raz muszę to zamieniać spowrotem bo mnie będzie trzepało na drodze :/

Jeszcze pytanie czy sprężyny na przodzie w A6 C4 i S6 C4 są w każdej wersji silnikowej takie same ? Bo wiem, że tył w np. Quattro się różni od reszty.

Aha,
no i jeszcze są takie do oceny jak możecie coś doradzić:

http://allegro.pl/audi-s6-s4-4-2-2-2-qu ... 96848.html


Dzięki za pomoc.

[ Dodano: 2012-03-07, 21:20 ]
Dobra Panowie, zakupione mam te Eibach'a.
Mam nadzieję, że się to okaże dobrym zakupem i nie będę musiał zdejmować po dwóch jazdach ;)
Nie dałem za nie dużo ale roboty z tym w h... , jak mi nie spasują to będą na sprzedaż :)
Wymienię, pojeżdżę i przetestuję to dam znać i wkleję fotki. Nie będzie to prędko ale postaram się tak do 2 tygodni.

Pzdr.

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 07 mar 2012, 23:42

ps amory tez masz jakies lepsze , i wogole jesli nie nowe to auto bedzie lekko podskakiwać.

opisz wrazenia po jakiejs trasie
Łan tu sri TDI :mrgreen:

user

Post autor: user » 08 mar 2012, 09:06

pisałem niedawano do goscia o te eibachy jezdziły na v6 wiec powinno byc ok, co do wagi silnika, sam bym sie z checia dowiedział jaka jest roznica pomiedzy 1.9 tdi ahu a 2.5 tdi ael <mysli>

silnor3ki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 19 lut 2011, 23:29
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: silnor3ki » 08 mar 2012, 17:36

Te co ja kupiłem jeździły na 100 C2 :)
Nie zakupiłem tych z Alledrogo, ale mam identyczne i o tych samych numerach.
Te z aukcji co dałem link to jeździły w 2.8 V6 tak jak napisałeś, ale koleś nie jeździł tym autem i nie wie jak się zachowywały, nie ma też zdjęć z auta na tych sprężynach (pytałem go zanim zakupiłem te moje).
Amortyzatory mam jakieś badziewne, ale prawie nowe, mają ok. 15 tyś przejechane.

Czemu piszesz, że auto będzie podskakiwało ? Aż tak źle może być ? Bo jak będą twarde bardzo to nie wiem czy jest sens zakładać i babrać się z wymianą jak mam za raz przekładać spowrotem :/ Nie chcę wybić zawieszenia po miesiącu jazdy na tych sprężynach.

Kolega daniel1997 , ma takie Eibachy w C5 i pisze, że jest ok, więc stwierdziłem, że zaryzykuję.
Kupiłem te sprężyny od chłopaka ode mnie z miasta, na prawdę w porządku gość, nie wydawał się na takiego co by chciał mnie zrobić w h... :)

Nie wiem jaka może być różnica w wadze silnika, ale przypuszczam, że nie więcej jak 60-80 kilo (ale to tylko przypuszczenie :)
Wiem natomiast, z opisu w sieci i ze specyfikacji Eibach'a, że nacisk na przednia oś wynosi 1100 kg przy silniku 4 cylindrowym i 1160 kg przy silniku 5-cio i 6-cio cylindrowym.

Wkleiłem fragment z tej specyfikacji co posiadam.

Może ktoś umie przetłumaczyć :)

Dzięki. Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2012-03-10, 14:26 ]
hejka,
te sprężyny w komplecie (przód/tył) poszły za 320 zł na alledrogo właśnie.
Sporo, ja dałem dużo mniej no ale mam tylko na przód, bo tyłu narazie nie planuję ruszać.

Skombinuję ściągacze w przyszłym tygodniu to może się zabiorę za wymianę.

Interesuje mnie jeszcze temat różnicy sprężyn na tyle w quattro a FWD. Wie ktoś może w czym rzecz ? Czy są takie same ?

Pzdr.

[ Dodano: 2012-03-13, 16:53 ]
Witam ponownie,
Panowie pytanie jedno ważne jeszcze mam.
Czy przy obniżeniu 2,5 do 3 cm konieczna jest zmiana amortyzatorów na krótsze ?
Czy przypadkiem później sprężyna nie będzie za luźno dajmy na to jeżeli auto wpada w dziurę i wówczas amortyzator wysuwa się za daleko w SPAM do za krótkiej sprężyny i będzie auto stracić na sterowności w takim przypadku, co w rezultacie może doprowadzić do wypadku :/ ??

pzdr.

wolo82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2011, 11:20
Lokalizacja: nowy sacz/malopolskie

Post autor: wolo82 » 20 mar 2012, 19:49

Witam

Mam takie Eibachy u siebie od ponad miesiaca.. Kupilem komplet- nowki. Amorki Seryjne. Jest bardzo dobrze.. Raz dobilo przynajmniej tak mi sie wydawalo.. ale przy 150km/h jak wpadlem w "wanne". Poza tym bardzo fajnie sie spisują.
Pozdrawiam
Michal

silnor3ki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 19 lut 2011, 23:29
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: silnor3ki » 27 mar 2012, 22:42

Hejka,
Sprężyny założone. Przód ładnie opadł. Wysokość od asfaltu do nadkola to 66.5 cm. Teoretycznie opadło o 25 mm. Komfort prawie taki sam jak na ori. Nie czuć większej różnicy.
Poszukuję teraz pary na tył. Dobrze by było aby to też były Eibach'a ale troche ciężko takie znaleźć. Mogą być też inne ale nie za twarde takie co obniżą o 25-30 mm.

Jak ktoś coś ma na sprzedaż to niech da znać jeżeli chce się pozbyć :D

Pzdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning wizualny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja