[A6 C5] Sterownik abs ,naprawa.
Trzy razy podlaczalem vag-a. Wykazal jeden blad, czujnik polozenia walka rozrzadu. Kupilem nowy i wymienilem, lecz problem nie zniknal. Mechanik z Opola, ktory podlaczal mi vag-a powiedzial, ze kontrolka ENGINE CHECK moze sie palic przy wlaczonej stacyjce i wylaczonym silniku. Wszystko jest w porzadku, jesli gasnie podczas gdy silnik jest wlaczony. Mowilem mu, ze problem nie zniknal. Mechanik stwierdzil,ze nie wie teraz co moze byc przyczyna i mam mu zostawic auto. Nie zostawie przeciez auta debilowi,ktory smigajac po Opolu autem jednego z klientow skasowal je. Dlatego wlasnie pytam Was co jeszcze moze byc przyczyna. Pozdrawiam
Witam -a czy jak ci sie zapala kontrolka ENGINE CHECK to silnik sie dziwnie zachowuje , ja miałem podobne zdażenie z tą kontrolką(w oplu) a przyczyną było stykanie sie przewodów elek. od wtrysków które były podłączone do komputerka instalacji gazowej . Gdy mi sie zapalała ta kontrolka a jeździłem na gazie to z silnikiem nic sie nie działo , więc myslałem że to normalne(strasze auto i takie tam ) , ale gdy zabrakło gazu i trzeba było dojechać do stacji benzynowej i kontrolka sie zapalała to mnie szlak trafiał i to mnie zmusiło do znalezienia usterki , wiec kolego jak sie tylko zapala i nic sie nie dzieje to napewno nie ma to jakiegos wielkiego znaczenia(bezpieczeństwo praca silnika) ponieważ w niekturych samochodach wymienisz żarówkę lub zmienisz oświetlenie kokpitu lub wskaxników to ci sie bedzie paliła awaria żarówek a wszystkie beda sie świecić .
Podlaczalem dzisiaj audi do VAG-a. Wykazalo jeden blad a mianowicie czujnik polozenie walka rozrzadu (cramshaft position sensor bank 1). Wymienilem ostatnio jeden czujnik walka rozrzadu, ale ponoc w bank2. Okazalo sie ze drugi czujnik jest z tylu silnika
Wymienilem drugi czujnik i dalej to samo. W tygodniu kupie czujnik abs, moze to przez niego. Troche sie martwie co bedzie jak to naprawie... juz nie bede mogl grzebac przy zlomie audi a6 2.7BiTurbo quattro tiptronic
Choc w takich truposzczach starych chyba zawsze jest cos do roboty
Pozdrawiam



Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Witam
Miałem ten sam problem co wy (błąd komunikacji z ABS).
Niestety nie dało się tego naprawić i musiałem kupić używaną pompę.
Mam pytanie czy każdy sterownik da się naprawić czy nie, bo nie wiem czy mnie nie oszukali.
Pytam, bo nie wiem ile wytrzyma sterownik od tej pompy(dodam ze kupiłem go po okazyjnej cenie 350 zł) sterownik z końcówką AH.
Pozdro
Miałem ten sam problem co wy (błąd komunikacji z ABS).
Niestety nie dało się tego naprawić i musiałem kupić używaną pompę.
Mam pytanie czy każdy sterownik da się naprawić czy nie, bo nie wiem czy mnie nie oszukali.
Pytam, bo nie wiem ile wytrzyma sterownik od tej pompy(dodam ze kupiłem go po okazyjnej cenie 350 zł) sterownik z końcówką AH.
Pozdro
Witam -udało mi sie to naprawić(dobrałem sie do płytki) , zaniosłem do znajomego który naprawia telefony a on ma sprzęt do lutowania takich malutkich wynalazków , zlokalizował pod mikroskopem przerwy w niteczkach i je polutował . Po podłączeniu pompy i włączeniu stacyjki pokazało sie ładne OK. a nie wykrzyknik . Więc można to naprawić bez broblemu tylko trzeba mieć do tego odpowiedni sprzęt(pożądną lupę i lutownice z regulacją temperatury
) .
) .
Witam.Temat moze jest juz troszke stary ale zawsze warto coś dodać.W pewnym momecie zaswieciła sie kontrolka ABS i czerwona kontrolka od hamulca.Wpiełem VAG-a i wyskoczyło mi brak komunikacji ze sterownikiem.Poczytałem proszke na forum i doszłem do wniosku ze spróbuje zrobić to sam.Zrobiłem to na aucie bez wymontowywania z samochodu.odkręciłem dwie nakretki które mocują pompe ABS-u umiosłem pompe do góry tak zebym miał dobry dostęp do całej elekrtoniki.Odciełem delikatnie poktywę elektroniki,wziełem sobie lupe i zlokalizowałem przerwę która była w dolnej częsci na dwuch najgrubszych drucikach.delikatnie usunołem zel który pokrywał to miejsce odciołem te dwa druciki potem wziołem do reki lutownice i w miejscach mocowania drucikow nałozyłem troszke cyny przy uzyciu kalafoni cyna chyciła sie tych miejsc wieć juz była połowa sukcesu.Następnie przylutowałem malutki drucik.Podpiełem kostkę i okazało sie ze wszystko jest OK .Poskładałem wszystko i niunia śmiga. :lol:
Witam serdecznie wszystkich.
A mu mnie wystepuje taki problem.
Podczas jazdy zapaliły mi się 3 kontrolki ABS, (0) z ! w środku i kontrolka oleju. Zatrzymałem się i po sprawdzeniu oleju pojechałem dalej bez sprawnego ABS
z zaświeconymi 2 kontrolkami ABS oraz (0). Podczas hamowania zapalała się chwilowo kontrolka oleju obroty spadały do zera, 3 sygnały dźwiekowe po prostu "dyskoteka"
Podłączyłem VAGa i okazało się, że prawdopodobnie uszkodzony jest moduł ABS gdyż brak komunikacji z tym modułem.
Wysłałem do naprawy moduł do jakiegoś warsztatu z Trójmiasta poprzez zakup na Allegro . Po naprawie zamontowałem i okazało się, że nadal świeci się ABS i (0).
Podczas jazdy było lepiej, świeciły się ABS i (0) i żadnych innych efektów pozostał efekt dźwiekowy podczas rozruchu tak jak z przed naprawy modułu. Jak podłączyłem pod VAGa to mam brak komunikacji z modułem ABS. Pomyslałem od razu, że moduł nie został w pełni naprawiony. Rozmawiałem telefonicznie z kimś z warsztatu i zostałem poinformowany, że moduł był uszkodzony i został naprawiony w 100%.
Jaka jest tego przyczyna, czy ktoś może miał podobny problem z ABS i co z tym dalej zrobic?
pozdrawiam
A mu mnie wystepuje taki problem.
Podczas jazdy zapaliły mi się 3 kontrolki ABS, (0) z ! w środku i kontrolka oleju. Zatrzymałem się i po sprawdzeniu oleju pojechałem dalej bez sprawnego ABS
z zaświeconymi 2 kontrolkami ABS oraz (0). Podczas hamowania zapalała się chwilowo kontrolka oleju obroty spadały do zera, 3 sygnały dźwiekowe po prostu "dyskoteka"
Podłączyłem VAGa i okazało się, że prawdopodobnie uszkodzony jest moduł ABS gdyż brak komunikacji z tym modułem.
Wysłałem do naprawy moduł do jakiegoś warsztatu z Trójmiasta poprzez zakup na Allegro . Po naprawie zamontowałem i okazało się, że nadal świeci się ABS i (0).
Podczas jazdy było lepiej, świeciły się ABS i (0) i żadnych innych efektów pozostał efekt dźwiekowy podczas rozruchu tak jak z przed naprawy modułu. Jak podłączyłem pod VAGa to mam brak komunikacji z modułem ABS. Pomyslałem od razu, że moduł nie został w pełni naprawiony. Rozmawiałem telefonicznie z kimś z warsztatu i zostałem poinformowany, że moduł był uszkodzony i został naprawiony w 100%.
Jaka jest tego przyczyna, czy ktoś może miał podobny problem z ABS i co z tym dalej zrobic?
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 14:02
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Ja mam od wczoraj podobny problem - pogrzebałem przy kierownicy,zeby usunąć "świerszcza" i... nabroiłem-teraz świeci się ESP, ABS i tzw "wykrzyknik" czyli hamulce.mister76 pisze:Witam.Temat moze jest juz troszke stary ale zawsze warto coś dodać.W pewnym momecie zaswieciła sie kontrolka ABS i czerwona kontrolka od hamulca.Wpiełem VAG-a i wyskoczyło mi brak komunikacji ze sterownikiem.Poczytałem proszke na forum i doszłem do wniosku ze spróbuje zrobić to sam.Zrobiłem to na aucie bez wymontowywania z samochodu.odkręciłem dwie nakretki które mocują pompe ABS-u umiosłem pompe do góry tak zebym miał dobry dostęp do całej elekrtoniki.Odciełem delikatnie poktywę elektroniki,wziełem sobie lupe i zlokalizowałem przerwę która była w dolnej częsci na dwuch najgrubszych drucikach.delikatnie usunołem zel który pokrywał to miejsce odciołem te dwa druciki potem wziołem do reki lutownice i w miejscach mocowania drucikow nałozyłem troszke cyny przy uzyciu kalafoni cyna chyciła sie tych miejsc wieć juz była połowa sukcesu.Następnie przylutowałem malutki drucik.Podpiełem kostkę i okazało sie ze wszystko jest OK .Poskładałem wszystko i niunia śmiga. :lol:
Mam zatem pytanie prozaiczne - GDZIE ZNAJDUJE SIę POMPA ABSu??? może wtedy i ja sam się tym zajmę.
Z góry dzięki

gwizdek
olo_gsm napisał/a:
Jeżeli żadna pokraka wcześniej nie dłubała takiego sterownika to w 99% jest możliwe usunięcie usterki.
Męczyłem sie trochę z tym ale dobra lutownica i lupa oraz trochę cierpliwości załatwia problem. Mój sterownik naprawiłem gdzieś z pól roku temu i narazie nie miałem z nim problemu.
Pozdrawiam.
Jeżeli żadna pokraka wcześniej nie dłubała takiego sterownika to w 99% jest możliwe usunięcie usterki.
Męczyłem sie trochę z tym ale dobra lutownica i lupa oraz trochę cierpliwości załatwia problem. Mój sterownik naprawiłem gdzieś z pól roku temu i narazie nie miałem z nim problemu.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 14:02
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
To są te błędy:olo_gsm pisze:Ale odgrzałeś kotleta![]()
Jak dłubałeś przy kierownicy to prędzej niż sterownik abs uszkodziłeś czujnik kąta skrętu. Ewentualnie wymaga kalibracji po rozłączeniu zasilania. VAG jak cyganka, prawdę powie więc zanim znajdziesz i zaczniesz dłubać tą "ukrytą" pompę abs przy lewym błotniku to podłącz tester i daj znać jakie błędy
1044 Moduł sterujący błędnie zaprogramowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
778 Czujnik kąta skrętu-G85
nie autoryzowane - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
gwizdek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 14:02
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Czyli, że można to zrobić "bezinwazyjnie" - tylko za pomocą VAGa???
W serwisie powiedzieli mi za to ok 250PLN - warto szukać jakichś "domorosłych szamanów" czy lepiej sie zgłosić do serwisu??
Mam w mojej "wiosce" 2 ludków, którzy bawią się VAGiem,więc może jakbyś mi coś podpowiedział to... dało by radę samemu
W serwisie powiedzieli mi za to ok 250PLN - warto szukać jakichś "domorosłych szamanów" czy lepiej sie zgłosić do serwisu??
Mam w mojej "wiosce" 2 ludków, którzy bawią się VAGiem,więc może jakbyś mi coś podpowiedział to... dało by radę samemu

gwizdek
Re: [A6 C5] Sterownik abs ,naprawa.
siemanki tutaj masz krok po kroku jak to naprawic samemubulagi pisze:Witam serdecznie wszystkich.
Może ktoś wie co w sterownikach ABSu pada tak nagminnie i jak to naprawic (błąd komunikacji).
Skoro są firmy (koleś w domu z lutownicą) zajmujące się naprawą to to pewnie nie jest za skąplikowane, raczej jest to jakiś błąd konstrukcyjny który doś łatwo usunąc.
Pozdrawiam
[/code]
Tylko uwazaj bo pod tymi dwoma drucikam sa malutkie takie jak wlosy zebys ich nie przerwal ja sobie sam naprawilem i smiga
[ Dodano: 2010-10-30, 12:50 ]
znalazlem stronke gdzie jest lepiej pokazanekar26 pisze:Prosze tu jest stronka jak sie dobrać do sterownika pompy http://www.passat-b5.ru/index.php?optio ... 5&Itemid=0
mazna to samemu naprawic i miec pare groszy w kieszeni okolo200
ja naprawile i smiga a nie miale jakiegos doswiadczenia w lutowaniu
ps.tylko uwazajcie bo pod tymi drucikam co sa pokazanie sa takie male jak wlosy zebyscie ich nie przerwali powodzienia