[ C5+LPG] Wskazania komputera pokładowego wyższe na LPG
[ C5+LPG] Wskazania komputera pokładowego wyższe na LPG
Witam
Jestem w trakcie wymiany mojej starej bigasowskiej sekwencji na coś nowszego, ale nie o tym temat...
Tak jak w temacie, na LPG mam wyższe wskazania BC niż na benzynie przy jeździe z tą samą prędkością. Czyli jadę na tempomacie 80 na V biegu, na PB mam załóżmy 8l/100, wciskam guziczek od LPG i od razu jest 10l/100km, wracam na benzyne, spada... itd. No i dodanie gazu na LPG powoduje, że wyskakują mi tam jakieś niebotyczne wartości spalania. Przeszukałem forum i dowiedziałem się tylko, że tak nie powinno być. Aha... na instalacji Bigasu nie miałem tego problemu.
Czy to kwestia nieprawidłowego wystrojenia LPG? W sobotę jadę na poprawki do moich gazowników i chciałbym być mądrzejszy, na co zwrócić uwagę?
Poza tym jak dla mnie auto chodzi tak samo jak na PB, nie czuje jakiegoś spadku mocy, itp, szczególnie w porównaniu z tą instalacją Bigas'u
Instalacja to STAG 300ISA + Hana 2000
Jestem w trakcie wymiany mojej starej bigasowskiej sekwencji na coś nowszego, ale nie o tym temat...
Tak jak w temacie, na LPG mam wyższe wskazania BC niż na benzynie przy jeździe z tą samą prędkością. Czyli jadę na tempomacie 80 na V biegu, na PB mam załóżmy 8l/100, wciskam guziczek od LPG i od razu jest 10l/100km, wracam na benzyne, spada... itd. No i dodanie gazu na LPG powoduje, że wyskakują mi tam jakieś niebotyczne wartości spalania. Przeszukałem forum i dowiedziałem się tylko, że tak nie powinno być. Aha... na instalacji Bigasu nie miałem tego problemu.
Czy to kwestia nieprawidłowego wystrojenia LPG? W sobotę jadę na poprawki do moich gazowników i chciałbym być mądrzejszy, na co zwrócić uwagę?
Poza tym jak dla mnie auto chodzi tak samo jak na PB, nie czuje jakiegoś spadku mocy, itp, szczególnie w porównaniu z tą instalacją Bigas'u
Instalacja to STAG 300ISA + Hana 2000
Panowie, żebyśmy się zrozumieli dobrze. Nie piszę tutaj o spalaniu gazu, które oczywiście zawsze będzie większe od spalania PB, tylko o same wskazania komputera.
Na poprzedniej instalacji komputer na PB i LPG pokazywał takie same wartości, tutaj, jak już wyżej opisałem chwilowe na LPG jest o 2l większe od chwilowego na PB, przy tych samych warunkach jazdy. Poza tym lekkie przyspieszanie powoduje, ze chwilowe spalanie wchodzi na 20-30litrów, na PB i poprzedniej instalacji gazowej tego nie miałem.
Zresztą na forum też ludzie piszą, że BC na LPG i PB ma pokazywać to samo = wskazania dla PB
Na poprzedniej instalacji komputer na PB i LPG pokazywał takie same wartości, tutaj, jak już wyżej opisałem chwilowe na LPG jest o 2l większe od chwilowego na PB, przy tych samych warunkach jazdy. Poza tym lekkie przyspieszanie powoduje, ze chwilowe spalanie wchodzi na 20-30litrów, na PB i poprzedniej instalacji gazowej tego nie miałem.
Zresztą na forum też ludzie piszą, że BC na LPG i PB ma pokazywać to samo = wskazania dla PB
- arkadiuso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
- Imię: Arkadiusz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
kolego ludzi w błąd nie wprowadzaj fis ma pokazywać dokładnie to samo na LPG co na PB..Zajcu pisze:do 20 % wartosci spalania gazu od benzyny moga być wyższe. wtedy instalacja jest prawidłowo wystrojona. jezeli jest wiecej niz te 20 % to wtedy macie zabogata mieszanke.
inaczej jest natomiast realne spalanie tutaj musi być większe na LPG od 10do25%.
Jak fis pokazuje mniej to jest bogato na LPG jak pokazuje więcej to jest ubogo..
Jeździcie na ubogiej mieszance.. Vag w rękę i sprawdzić korekty:
Proszę tyle razy już na forum było:
kanał 032 to są korekty długie (kratka 1 strona lewa silnika korekta biegu jałowego, kratka 3 strona lewa silnika korekta biegu jałowego, kratka 2 strona lewa silnika korekta średniego obciążenia, kratka 4 strona lewa silnika korekta średniego obciążenia).
kanał 033 to są korekty krótkie i napięcia z sond przed katalizatorami (kratka 1 i2 strona lewa, kratka 3 i 4 strona prawa).
Mają być takie same na PB jak i na LPG.
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- arkadiuso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
- Imię: Arkadiusz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
Zagór, ale co mówisz, że musi wywalić check'a na fisie?? bo jak tak to g..o prawda u mnie na początku nic nie wywalało a spalanie na fisie na lpg miałem większe o ok 2l korekty były ponad 15.. błąd w Vagu pojawi się dopiero jak korekta będzie ponad 25.. przecież auto nie wie, że jedzie na LPG.
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ale dopóki nie wywali check'a to nie masz ubogiej mieszanki, ECU Pb koryguje czasem wtrysku i stąd ta korekta +15, ale AFR jest w normie, no chyba że ktoś w OL ma też za ubogo, i ciągle jeździ z butem w podłodze - wtedy to już lipaarkadiuso pisze:Zagór, ale co mówisz, że musi wywalić check'a na fisie?? bo jak tak to g..o prawda u mnie na początku nic nie wywalało a spalanie na fisie na lpg miałem większe o ok 2l korekty były ponad 15.. błąd w Vagu pojawi się dopiero jak korekta będzie ponad 25.. przecież auto nie wie, że jedzie na LPG.

- arkadiuso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
- Imię: Arkadiusz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
Zagór a co powiesz na to, że Vag wywalał błąd a na fisie żadnego check'a nie było.. tak miałem na samym początku zaraz po założeniu..
Jednym zdaniem tak nie może być.. fis ma pokazywać to samo i korekty mają być takie same wtedy jest poprawnie wystrojona gazownia..
Jednym zdaniem tak nie może być.. fis ma pokazywać to samo i korekty mają być takie same wtedy jest poprawnie wystrojona gazownia..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
jak najbardziej popieram co nie oznacza ze rozjazd korekt mniejszy od 25% nie stanowi zadnego problemu.Zagór pisze:Ale dopóki nie wywali check'a to nie masz ubogiej mieszanki, ECU Pb koryguje czasem wtrysku i stąd ta korekta +15, ale AFR jest w normie, no chyba że ktoś w OL ma też za ubogo, i ciągle jeździ z butem w podłodze - wtedy to już lipaarkadiuso pisze:Zagór, ale co mówisz, że musi wywalić check'a na fisie?? bo jak tak to g..o prawda u mnie na początku nic nie wywalało a spalanie na fisie na lpg miałem większe o ok 2l korekty były ponad 15.. błąd w Vagu pojawi się dopiero jak korekta będzie ponad 25.. przecież auto nie wie, że jedzie na LPG.
To ze nie wali checkiem to nie oznacza od razu ze jest dobrze bo w Audi przy rozjezdzie korekt benzynowych zaczyna czesto walic bledem o katalizatorach no i spalanie tez jest do d.. ..y
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt: