[ AFB 2.5 150 KM] [A6 C5] Ubywa dużo oleju a był duzy remont
[ AFB 2.5 150 KM] [A6 C5] Ubywa dużo oleju a był duzy remont
Witam
Ponownie piszę z prośbą o pomoc. W polowie grudnia zakoĂączył się remont mojego silnika (bardzo nieszczęsny zakup) większość opisana jest tu: 40211.htm?start=90&sid=a169706df36ab44bbfce6c649d446ee8
Po około 500 km sprawdzałem stan oleju i wydawał mi się ok. Ostatnio czyli po około 2800 km przejechanych sprawdziłęm stan oleju na bagnecie i się przeraźiłem, na bagnecie było prawie minimum a jak auto odbierałem po remoncie to było nawet trochę ponad max. Wczoraj byłem u wujka w garażu i z kanału oglądałem wszystko od dołu. Wygląda tak jakby ciekło z połączenia silnika i skrzyni biegów (manual), miska czysta, od góry silnik też wygląda bardzo czytsto poza tym po remoncie mechanik wszystko wyczścił od góry i od doły też (wiadomo gdzieniegdzie jest brudne po poprzednim wlaścicielu, patrzac od dołu to zasyfiona jeszcze jest całą szkrzynia ale widać ze to stary olej). Wracając do wycieku to na samym dole połączenia skrzyni i silnika byłą nawet kropla świeżego (i całę począczenie upaćkane) oleju który chyba co jakiś czas sobie kapie i kapie, patrząc wyżej to po obu stronach na połączeniu wg mnie także widać swieży olej, ponadto patrząc od dołu na silnik w stronę przodu auta widać jakąś "rurę" nie znam się i nie wiem co to jest, ale wydaje mi się że na niej też jest swieży olej. Wyczyściłem tam gdzie doszedłęm same połączenia i niebawem podajdę znów sprawdzić czy coś widać. Jednak wydaje mi się że najlepiej musze dokladnie wszystko wyczyścic ze straego i nowego oleju i wtedy na kalane rozgrzać silnik i oglądać czy gdzieś coś nie wypływa, kapie.
Napiszę co dokłądnie było robione przy remoncie oraz jakie uszczelki są dane nowe, więć tak:
dźwignia zaworowa 24 szt
popychacze 24 szt
podłkadka 24 szt
regeneracja głowic 2 szt
wałek rozrządu 1 szt
uszczelka głowicy 2 szt
pierścien uszczelniacza 10 szt
kosznierz uszczelniający 1 szt
jakas uszczelka 3 szt
rolka napinacza 4 szt
pasek micro 2 szt
rolka prowadząca 3 szt
pasek rozrządu 2 szt
napinacz paska rozrządu 1 szt
pompa wody
termostat
uszczelki pokrywy rorządu
uszczelki chłodnicy olejowej
uszczelka filtra oleju
uszczelka kolektora 4 szt
uszczelka kolektora wydechu 4 szt
uszczelka układu wydechowego 2 szt
uszczelka miski olejowej
simering wału korbowego przód 2 szt
uszczelniacz
klakson (nie było)
swieca zarowa 6 szt
filtr oleju
filtr paliwa
filtr powietrza
filtr kabinowy
olej
spawanie pokrywy pompy oleju (była na poxylinie - sam wodzialem...)
Do tego :
komplet zaweszenia - przód
amortyzatory tył + odboje (czy cos takiego)
komplet hamulców przód (wraz z jakimiś zaciskami czy czyms)
komplet hamulców tył 9 (wraz z jakimiś zaciskami czy czyms)
Podczas remontu mechanik mówił ze tam wszędzie był olej, że możliwe iż będzie jeszcze trzeba wymienić uszczelnienie wału korbowego (tył) bo widział że jest właśnie mokre to połączenie o którym pisałem.
Moje pytanie jest takie czy jest możliwe że włąśnie to leci przez to połączenie silnika i skrzyni czy może ścieka olej z wyższej części silnika i tak wygląda tylko, może jest możliowe że mechanik źle coś uszczelnił bądź wadliwa byłą uszczelka?
Poniżej daje kilka zdjęć.
Mam nadzieję że dość jasno się wyjaśniłęm i podpowiecie mi co mam sprawdzić albo coś Wam się wyda dziwnego.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/de6 ... d7fef.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c8a ... c77c4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67a ... ef0a3.html
Pozdrawiam
Ponownie piszę z prośbą o pomoc. W polowie grudnia zakoĂączył się remont mojego silnika (bardzo nieszczęsny zakup) większość opisana jest tu: 40211.htm?start=90&sid=a169706df36ab44bbfce6c649d446ee8
Po około 500 km sprawdzałem stan oleju i wydawał mi się ok. Ostatnio czyli po około 2800 km przejechanych sprawdziłęm stan oleju na bagnecie i się przeraźiłem, na bagnecie było prawie minimum a jak auto odbierałem po remoncie to było nawet trochę ponad max. Wczoraj byłem u wujka w garażu i z kanału oglądałem wszystko od dołu. Wygląda tak jakby ciekło z połączenia silnika i skrzyni biegów (manual), miska czysta, od góry silnik też wygląda bardzo czytsto poza tym po remoncie mechanik wszystko wyczścił od góry i od doły też (wiadomo gdzieniegdzie jest brudne po poprzednim wlaścicielu, patrzac od dołu to zasyfiona jeszcze jest całą szkrzynia ale widać ze to stary olej). Wracając do wycieku to na samym dole połączenia skrzyni i silnika byłą nawet kropla świeżego (i całę począczenie upaćkane) oleju który chyba co jakiś czas sobie kapie i kapie, patrząc wyżej to po obu stronach na połączeniu wg mnie także widać swieży olej, ponadto patrząc od dołu na silnik w stronę przodu auta widać jakąś "rurę" nie znam się i nie wiem co to jest, ale wydaje mi się że na niej też jest swieży olej. Wyczyściłem tam gdzie doszedłęm same połączenia i niebawem podajdę znów sprawdzić czy coś widać. Jednak wydaje mi się że najlepiej musze dokladnie wszystko wyczyścic ze straego i nowego oleju i wtedy na kalane rozgrzać silnik i oglądać czy gdzieś coś nie wypływa, kapie.
Napiszę co dokłądnie było robione przy remoncie oraz jakie uszczelki są dane nowe, więć tak:
dźwignia zaworowa 24 szt
popychacze 24 szt
podłkadka 24 szt
regeneracja głowic 2 szt
wałek rozrządu 1 szt
uszczelka głowicy 2 szt
pierścien uszczelniacza 10 szt
kosznierz uszczelniający 1 szt
jakas uszczelka 3 szt
rolka napinacza 4 szt
pasek micro 2 szt
rolka prowadząca 3 szt
pasek rozrządu 2 szt
napinacz paska rozrządu 1 szt
pompa wody
termostat
uszczelki pokrywy rorządu
uszczelki chłodnicy olejowej
uszczelka filtra oleju
uszczelka kolektora 4 szt
uszczelka kolektora wydechu 4 szt
uszczelka układu wydechowego 2 szt
uszczelka miski olejowej
simering wału korbowego przód 2 szt
uszczelniacz
klakson (nie było)
swieca zarowa 6 szt
filtr oleju
filtr paliwa
filtr powietrza
filtr kabinowy
olej
spawanie pokrywy pompy oleju (była na poxylinie - sam wodzialem...)
Do tego :
komplet zaweszenia - przód
amortyzatory tył + odboje (czy cos takiego)
komplet hamulców przód (wraz z jakimiś zaciskami czy czyms)
komplet hamulców tył 9 (wraz z jakimiś zaciskami czy czyms)
Podczas remontu mechanik mówił ze tam wszędzie był olej, że możliwe iż będzie jeszcze trzeba wymienić uszczelnienie wału korbowego (tył) bo widział że jest właśnie mokre to połączenie o którym pisałem.
Moje pytanie jest takie czy jest możliwe że włąśnie to leci przez to połączenie silnika i skrzyni czy może ścieka olej z wyższej części silnika i tak wygląda tylko, może jest możliowe że mechanik źle coś uszczelnił bądź wadliwa byłą uszczelka?
Poniżej daje kilka zdjęć.
Mam nadzieję że dość jasno się wyjaśniłęm i podpowiecie mi co mam sprawdzić albo coś Wam się wyda dziwnego.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/de6 ... d7fef.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c8a ... c77c4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67a ... ef0a3.html
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 07 mar 2012, 06:46 przez MajkelMS, łącznie zmieniany 1 raz.
jesli nie sciagales skrzyni to do wymiany jest tez zimering na wale widoczy po sciagnieciu skrzyni,ja go wymienialem przy 260 tys i tylko lekko sie pocil a robilem to przy okazji wymiany sprzegła.Kosztuje troche ponad 200 zl zamiennik erlinga i jest ciezej dostepny
bo jest razem z aluminiowa obudowa bo samego nieda sie wymienic.
Niewiem czy dobrze widze ale plecionke wydechu masz w oleju
przygladales sie turbo
bo jest razem z aluminiowa obudowa bo samego nieda sie wymienic.
Niewiem czy dobrze widze ale plecionke wydechu masz w oleju
przygladales sie turbo
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł
Hej
Szczerze mówiąc nie wiem co mam właśnie sprawdzić przy turbo, czy bierze czy nie. Wiem jedynie że jak robili remont to mówili że turbina wygląda ok ale co dokładnie sprawdzali to nie wiem. Auto puszcza biały dym na zimnym silniku jak rozgrzany jest to nic nie kopci, jak przegazuje to też nie ma czarnego dymu. Może gdzieś z tej plecionki lecieć i kapać w dół? Mogę to jakoś sprawdzić?
A skrzyni nie ściągałem, sam na pewno tego bym nie zrobił, jak będę miał pewność że to tam olej cieknie to to będzie nieuniknione i będę musiał kogoś znaleźć kto to zrobi.
Pozdrawiam
Szczerze mówiąc nie wiem co mam właśnie sprawdzić przy turbo, czy bierze czy nie. Wiem jedynie że jak robili remont to mówili że turbina wygląda ok ale co dokładnie sprawdzali to nie wiem. Auto puszcza biały dym na zimnym silniku jak rozgrzany jest to nic nie kopci, jak przegazuje to też nie ma czarnego dymu. Może gdzieś z tej plecionki lecieć i kapać w dół? Mogę to jakoś sprawdzić?
A skrzyni nie ściągałem, sam na pewno tego bym nie zrobił, jak będę miał pewność że to tam olej cieknie to to będzie nieuniknione i będę musiał kogoś znaleźć kto to zrobi.
Pozdrawiam
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
MajkelMS,
Proponuje ( ja tak robie ) podjechac na myjnie reczna tam gdzie myjesz sobie sam samochod i poki silnik zimny umyc go tym programem z szamponem Myjesz z gory koloo turbo od dolu i tam gdzie dojdziesz lancą ewentualnie podjechac do pofi myjni i dac do umycia silnik pozniej na kanal i lookasz gdzie leci
Powiem ze tez zmagam sie z wyciekiem po "troche" mniejszej kapitalce silnika dzis oddany do mechanika i napisze co i jak
ps. Ty w sobote byles pod Norauto okolo godz. 11 granatowa Audi
Proponuje ( ja tak robie ) podjechac na myjnie reczna tam gdzie myjesz sobie sam samochod i poki silnik zimny umyc go tym programem z szamponem Myjesz z gory koloo turbo od dolu i tam gdzie dojdziesz lancą ewentualnie podjechac do pofi myjni i dac do umycia silnik pozniej na kanal i lookasz gdzie leci
Powiem ze tez zmagam sie z wyciekiem po "troche" mniejszej kapitalce silnika dzis oddany do mechanika i napisze co i jak
ps. Ty w sobote byles pod Norauto okolo godz. 11 granatowa Audi
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6.
Forum Audi nie tylko A6.
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
MajkelMS, to napisz pozniej co i jak
ps. ja tez jestem z Zabrza
ps. ja tez jestem z Zabrza
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6.
Forum Audi nie tylko A6.
Witam ponownie
Wczoraj przyglądając się silnikowi itd (miałęm problem z czujnikiem G2/G62 o którym pisałęm na forum), zauważyłem przecierając połączenia przewodów, że jest mokro pod opaską, która zaciska połączenie wylotu turbiny (tak myślę że to wylot) i gumowego krótkiego przewodu połączonego z drugiej strony do czarnej stalowej rury - zdjęcie nr 2 i 3, strzałką na czerwono zaznaczyłem, gdzie "cieknie". Nad tym gumowym łącznikiem jest cieĂąszy przewód idący chyba od odmy, ale nie wiem co czego i widać że to połączenie jest troszkę wilgotne - zdjęcie nr 2.
Jak dobrze doczytałem to tam pod opaską na łączniku oleju nie może być, jedynie nagar? Jak jest to znaczy że puszcza turbina i jest raczej do regeneracji czy może aż tak źle nie ma?
Czy ten wąż co idzie od odmy bardziej nasunąć na koĂącówkę, na która na chodzi bo na zdjęciu nr 2 wygląda to tak jakby musiał wejść głębiej.
zdjęcie nr 1 SILNIK - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/40e ... b416c.html
zdjęcie nr 2 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/401 ... dade3.html
zdjęcie nr 3 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a1e ... 7bcaa.html
Mam prośbę czy ktoś mógłby np. na przykładzie moich zdjęć pokazać mi co mam ściągnąć/odkręcić żeby sprawdzić czy jest wyciek z turbiny bądź jest gdzieś olej a nie może go tam być. Czytałem o czyszczeniu kolektorów ssących egr bądź innych rur/przewodów idących do intercoolera tylko nie wiem co dokładnie gdzie jest a graficzna ilustracja ułatwi mi prace.
Chcę też sprawdzić czy mam drożną odmę, gdyż dużo na forum się o niej pisze. Powinna być ona nowa, gdyż przy remoncie silnika mówiłem mechanikowi aby ją wymienił. Do sprawdzenia odmy w miarę skuteczne jest odkręcenie korka wlewu oleju przy gorącym silniku i nasłuchiwania czy nie ma "psss" oraz czy nie skacze korek położony luźno? Czy sprawdzenie przez u-rurkę ciśnienia będzie także dobre? Czy sprawdza się na zimnym silniku czy gorącym i jak bardzo woda ma się podnieść?
Mam jeszcze kilka pytaĂą/próśb:
1. odnośnie zdjęcia nr 4, zauważyłem że jeden przewód przy filtrze oleju nie jest nigdzie podłączony, wisi luźno, czy tak ma być, czy mechanik źle coś podłączył?
2. odnośnie zdjęcia nr 5, zauważyłem że zaznaczony przewód jest jakby zagięty zbyt mocno, nie ma pełnej szerokości chyba przez to przekroju, czy tak może zostać czy coś z nim
zrobić aby tak nie wyglądał
3. zauważyłem że rano jak odpaliłem auto to mam powietrze w przewodzie przeźroczystym - zdjęcie nr 6 (nie widać tam bąbli ale chciałem pokazać jaki to przewód), jak już auto pochodzi trochę
to nie widać powietrza. Czy tak może być czy gdzieś łapie lewe powietrze. Dodam że rano nie mam problemów z odpaleniem auta, problem mam jak auto jest rozgrzane, to muszę długo kręcić.
Zastanawiam się czy to powietrze nie wpływa na rozruch ciepłego silnika, czy mam żyć ze świadomością że powoli pompa paliowa siada?
zdjęcie nr 4 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/21c ... 033f9.html
zdjęcie nr 5 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4c1 ... 4c01b.html
zdjęcie nr 6 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d1a ... 66527.html
Wiem że dużo pytaĂą, i nie wszystkie na temat założonego postu, ale proszę o wyrozumiałość oraz POMOC:)
Pozdrawiam
Wczoraj przyglądając się silnikowi itd (miałęm problem z czujnikiem G2/G62 o którym pisałęm na forum), zauważyłem przecierając połączenia przewodów, że jest mokro pod opaską, która zaciska połączenie wylotu turbiny (tak myślę że to wylot) i gumowego krótkiego przewodu połączonego z drugiej strony do czarnej stalowej rury - zdjęcie nr 2 i 3, strzałką na czerwono zaznaczyłem, gdzie "cieknie". Nad tym gumowym łącznikiem jest cieĂąszy przewód idący chyba od odmy, ale nie wiem co czego i widać że to połączenie jest troszkę wilgotne - zdjęcie nr 2.
Jak dobrze doczytałem to tam pod opaską na łączniku oleju nie może być, jedynie nagar? Jak jest to znaczy że puszcza turbina i jest raczej do regeneracji czy może aż tak źle nie ma?
Czy ten wąż co idzie od odmy bardziej nasunąć na koĂącówkę, na która na chodzi bo na zdjęciu nr 2 wygląda to tak jakby musiał wejść głębiej.
zdjęcie nr 1 SILNIK - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/40e ... b416c.html
zdjęcie nr 2 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/401 ... dade3.html
zdjęcie nr 3 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a1e ... 7bcaa.html
Mam prośbę czy ktoś mógłby np. na przykładzie moich zdjęć pokazać mi co mam ściągnąć/odkręcić żeby sprawdzić czy jest wyciek z turbiny bądź jest gdzieś olej a nie może go tam być. Czytałem o czyszczeniu kolektorów ssących egr bądź innych rur/przewodów idących do intercoolera tylko nie wiem co dokładnie gdzie jest a graficzna ilustracja ułatwi mi prace.
Chcę też sprawdzić czy mam drożną odmę, gdyż dużo na forum się o niej pisze. Powinna być ona nowa, gdyż przy remoncie silnika mówiłem mechanikowi aby ją wymienił. Do sprawdzenia odmy w miarę skuteczne jest odkręcenie korka wlewu oleju przy gorącym silniku i nasłuchiwania czy nie ma "psss" oraz czy nie skacze korek położony luźno? Czy sprawdzenie przez u-rurkę ciśnienia będzie także dobre? Czy sprawdza się na zimnym silniku czy gorącym i jak bardzo woda ma się podnieść?
Mam jeszcze kilka pytaĂą/próśb:
1. odnośnie zdjęcia nr 4, zauważyłem że jeden przewód przy filtrze oleju nie jest nigdzie podłączony, wisi luźno, czy tak ma być, czy mechanik źle coś podłączył?
2. odnośnie zdjęcia nr 5, zauważyłem że zaznaczony przewód jest jakby zagięty zbyt mocno, nie ma pełnej szerokości chyba przez to przekroju, czy tak może zostać czy coś z nim
zrobić aby tak nie wyglądał
3. zauważyłem że rano jak odpaliłem auto to mam powietrze w przewodzie przeźroczystym - zdjęcie nr 6 (nie widać tam bąbli ale chciałem pokazać jaki to przewód), jak już auto pochodzi trochę
to nie widać powietrza. Czy tak może być czy gdzieś łapie lewe powietrze. Dodam że rano nie mam problemów z odpaleniem auta, problem mam jak auto jest rozgrzane, to muszę długo kręcić.
Zastanawiam się czy to powietrze nie wpływa na rozruch ciepłego silnika, czy mam żyć ze świadomością że powoli pompa paliowa siada?
zdjęcie nr 4 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/21c ... 033f9.html
zdjęcie nr 5 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4c1 ... 4c01b.html
zdjęcie nr 6 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d1a ... 66527.html
Wiem że dużo pytaĂą, i nie wszystkie na temat założonego postu, ale proszę o wyrozumiałość oraz POMOC:)
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
MajkelMS
Te weze zawsze beda wilgotne od oleju (wewnatrz) - lecz 'zewnetrznie' powinny byc suche - byc moze (oprocz nienasunietego weza od odmy) masz tam inna nieszczelnosc ?, np lacznik gumowy pomiedzy turbo a dolotem do ic ? sprawdzic opaski i czy guma nie popekana...
Tego oleju nie powinno byc duzo - tzn wilgoć jest ok - krople oleju juz nie.
Lecz na ciezkie uruchamianie cieplego silnika nie bedzie to mialo wplywu .... niestety. Od regeneracji pompy nie uciekniesz - przygotuj sie wewnetrznie (... i finansowo) - biorac pod uwage model 2.5 TDI (150 km) to lepiej nie zwlekaj z przygotowaniami.
polaczenie jest wilgotne, poniewaz waz gumowy nie jest nasuniety do konca (jak sam zwrociles uwage) - wypada poprawicMajkelMS pisze: ..
Nad tym gumowym łącznikiem jest cieĂąszy przewód idący chyba od odmy, ale nie wiem co czego i widać że to połączenie jest troszkę wilgotne - zdjęcie nr 2.
Jak dobrze doczytałem to tam pod opaską na łączniku oleju nie może być, jedynie nagar? Jak jest to znaczy że puszcza turbina i jest raczej do regeneracji czy może aż tak źle nie ma?
Czy ten wąż co idzie od odmy bardziej nasunąć na koĂącówkę, na która na chodzi bo na zdjęciu nr 2 wygląda to tak jakby musiał wejść głębiej.
Te weze zawsze beda wilgotne od oleju (wewnatrz) - lecz 'zewnetrznie' powinny byc suche - byc moze (oprocz nienasunietego weza od odmy) masz tam inna nieszczelnosc ?, np lacznik gumowy pomiedzy turbo a dolotem do ic ? sprawdzic opaski i czy guma nie popekana...
Tego oleju nie powinno byc duzo - tzn wilgoć jest ok - krople oleju juz nie.
kontrole przeprowadzamy zawsze na cieplym silniku (temp robocza). Test 'korkowy' jest ok, lecz u-rurka znacznie lepsza - maksymalne dopuszczalne nadcisnienie to 50 milibarow ( <> 5 cm roznicy w slupkach wody)MajkelMS pisze: Chcę też sprawdzić czy mam drożną odmę, gdyż dużo na forum się o niej pisze. Powinna być ona nowa, gdyż przy remoncie silnika mówiłem mechanikowi aby ją wymienił. Do sprawdzenia odmy w miarę skuteczne jest odkręcenie korka wlewu oleju przy gorącym silniku i nasłuchiwania czy nie ma "psss" oraz czy nie skacze korek położony luźno? Czy sprawdzenie przez u-rurkę ciśnienia będzie także dobre? Czy sprawdza się na zimnym silniku czy gorącym i jak bardzo woda ma się podnieść?
nie podlaczony do obudowy filtra powietrza ...MajkelMS pisze: Mam jeszcze kilka pytaĂą/próśb:
1. odnośnie zdjęcia nr 4, zauważyłem że jeden przewód przy filtrze oleju nie jest nigdzie podłączony, wisi luźno, czy tak ma być, czy mechanik źle coś podłączył?
ja bym zrobil ... zagiete weze (ten chyba wodny) zawsze mnie irytuja....MajkelMS pisze: 2. odnośnie zdjęcia nr 5, zauważyłem że zaznaczony przewód jest jakby zagięty zbyt mocno, nie ma pełnej szerokości chyba przez to przekroju, czy tak może zostać czy coś z nim
zrobić aby tak nie wyglądał
powietrza musisz sie pozbyc. Bezdyskusyjnie.MajkelMS pisze: 3. zauważyłem że rano jak odpaliłem auto to mam powietrze w przewodzie przeźroczystym - zdjęcie nr 6 (nie widać tam bąbli ale chciałem pokazać jaki to przewód), jak już auto pochodzi trochę
to nie widać powietrza. Czy tak może być czy gdzieś łapie lewe powietrze. Dodam że rano nie mam problemów z odpaleniem auta, problem mam jak auto jest rozgrzane, to muszę długo kręcić.
Zastanawiam się czy to powietrze nie wpływa na rozruch ciepłego silnika, czy mam żyć ze świadomością że powoli pompa paliowa siada?
Lecz na ciezkie uruchamianie cieplego silnika nie bedzie to mialo wplywu .... niestety. Od regeneracji pompy nie uciekniesz - przygotuj sie wewnetrznie (... i finansowo) - biorac pod uwage model 2.5 TDI (150 km) to lepiej nie zwlekaj z przygotowaniami.
tx-didi
Bezpieczne jest sprawdzenie turbiny wg tego opisu?
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=60034
Dzięki za pomoc[/b]
Czyli jak ściągnę lacznik gumowy pomiedzy turbo a dolotem do ic i będzie tam znaczna ilość oleju to oznacza, że olej ubywa najprawdopodobniej przez uszkodzoną turbinę czy może być to wina np nieszczelności albo zapchanej odmy? Może coś innego...?polaczenie jest wilgotne, poniewaz waz gumowy nie jest nasuniety do konca (jak sam zwrociles uwage) - wypada poprawic
Te weze zawsze beda wilgotne od oleju (wewnatrz) - lecz 'zewnetrznie' powinny byc suche - byc moze (oprocz nienasunietego weza od odmy) masz tam inna nieszczelnosc ?, np lacznik gumowy pomiedzy turbo a dolotem do ic ? sprawdzic opaski i czy guma nie popekana...
Tego oleju nie powinno byc duzo - tzn wilgoć jest ok - krople oleju juz nie.
Czyli tę koĂącówkę co jest na dole przewodu mam gdzieś wpiąć przy obudowie filtra paliwa? Mam nadzieję że nie jest on za krótki i widać gdzie to wpiąć...tx-didi pisze:nie podlaczony do obudowy filtra powietrza ...
Bezpieczne jest sprawdzenie turbiny wg tego opisu?
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=60034
Dzięki za pomoc[/b]
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Jeżeli ściągniesz lącznik : turbina-rura stalowa to tam nie będzie oleju. ÂŚciągnij inny: na dole (trzeba zdjąć osłone podsilnikową) na wejściu do interkulera. To najniższy punkt i tam możesz znaleźć olej. Tylko jesli przez lata nikt tam nie zaglądał to moze tam go trochę być. Wyczyść i po jakimś czasie zajrzyj znowu - to da obraz na ile go przybywa. Jest to olej z turbiny. ÂŻadna turbina nie jest idealnie szczelna i zawsze coś tam będzie. Z zatkanej odmy na pewno nie (bo zatkana), chyba, że odma byłaby dziurawa.MajkelMS pisze:Czyli jak ściągnę lacznik gumowy pomiedzy turbo a dolotem do ic i
Weżyk przy filtrze podłączasz do króćca w pokrywie filtra, króciec jest pod tą rurą plastikową do której jest wmontowany przepływomierz. Tzn. poniżej tej rury, na zdjęciu właśnie rura zasłania to miejsce.
Jesli masz na mysli sprawdzenie luzu poprzez pomacanie palcami to jak najbardziej bezpieczneMajkelMS pisze:Bezpieczne jest sprawdzenie turbiny wg tego opisu?
Części samochodowe online - Motostacja pl
MajkelMS pisze:Czyli tę koĂącówkę co jest na dole przewodu mam gdzieś wpiąć przy obudowie filtra paliwa? <szok> Mam nadzieję że nie jest on za krótki i widać gdzie to wpiąć...
nie do filtra paliwa a do filtra powietrza, jak kolega tx-didi ci już napisał. Na dole obudowy filtra powietrza jest króciec na który wystarczy wsunąć owy wężyk
gelu79
RomanS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67a ... ef0a3.html
Ale jeżeli piszecie że tu nie będzie oleju to nie wiem skąs olej w tym miejscu co widać na zdjęciu:( Może to pozostałość po poprzednim włąścicielu...
Mam nadzieję że w koĂącu dojdę do tego gdzie olej znika, i uda mi się posprawdzać wszytskie rzeczy o których piszecie. Oczywiście bardzo bym chciał aby ewentualne, uszkodzenia jakie znajdę nie kosztowały dużo...bo jestem w małym dołku finansowym.
Dzięki wielkie za pomoc i jak komuś coś przyjdzie nowego na myśl to będę wdzięczny.
Jeszcze małę pytanko, czy ten przewód, który jest luźny jest za coś poważnego odpowiedzilany, czy coś mogł nabroić w aucie, wpływa na coś, gdyż zauważyłem go wczoraj a po remoncie przejechalem około 3tkm?
[ Dodano: 2012-04-02, 20:35 ]
Ostatnie pytanie na dziś, czy pomiar u-rurką ma dokładnie tak wygądać jak opisano tu:
http://www.mototechnic.pl/download/Pomi ... rbowej.pdf
gelu79 pisze:
Racja gelu79, myślałęm o filtrze powietrza a napisałem paliwa ...nie do filtra paliwa a do filtra powietrza, jak kolega tx-didi ci już napisał. Na dole obudowy filtra powietrza jest króciec na który wystarczy wsunąć owy wężyk
RomanS
Myślałęm, że lącznik : turbina-rura stalowa to miejsce, gdzie jest możliwy wyciek ponieważ na zdjęciu załączonym na samym początku mojego tematu pokazałem że rura otoczona siatką jest z oleju:RomanS pisze:Jeżeli ściągniesz lącznik : turbina-rura stalowa to tam nie będzie oleju. ÂŚciągnij inny: na dole (trzeba zdjąć osłone podsilnikową) na wejściu do interkulera. To najniższy punkt i tam możesz znaleźć olej. Tylko jesli przez lata nikt tam nie zaglądał to moze tam go trochę być. Wyczyść i po jakimś czasie zajrzyj znowu - to da obraz na ile go przybywa. Jest to olej z turbiny. ÂŻadna turbina nie jest idealnie szczelna i zawsze coś tam będzie. Z zatkanej odmy na pewno nie (bo zatkana), chyba, że odma byłaby dziurawa.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67a ... ef0a3.html
Ale jeżeli piszecie że tu nie będzie oleju to nie wiem skąs olej w tym miejscu co widać na zdjęciu:( Może to pozostałość po poprzednim włąścicielu...
Mam nadzieję że w koĂącu dojdę do tego gdzie olej znika, i uda mi się posprawdzać wszytskie rzeczy o których piszecie. Oczywiście bardzo bym chciał aby ewentualne, uszkodzenia jakie znajdę nie kosztowały dużo...bo jestem w małym dołku finansowym.
Dzięki wielkie za pomoc i jak komuś coś przyjdzie nowego na myśl to będę wdzięczny.
Jeszcze małę pytanko, czy ten przewód, który jest luźny jest za coś poważnego odpowiedzilany, czy coś mogł nabroić w aucie, wpływa na coś, gdyż zauważyłem go wczoraj a po remoncie przejechalem około 3tkm?
[ Dodano: 2012-04-02, 20:35 ]
Ostatnie pytanie na dziś, czy pomiar u-rurką ma dokładnie tak wygądać jak opisano tu:
http://www.mototechnic.pl/download/Pomi ... rbowej.pdf
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
MajkelMS,MajkelMS pisze:Myślałęm, że lącznik : turbina-rura stalowa to miejsce, gdzie jest możliwy wyciek ponieważ na zdjęciu załączonym na samym początku mojego tematu pokazałem że rura otoczona siatką jest z oleju
teraz to trochę zgłupiałem, wcześniej pisałeś o łączniku gumowym to myslałem, że mówimy o stronie ssącej aż tu teraz dajesz zdjęcie rury wydechowej <szok> <szok> <szok> .
Trudno cos doradzić komus kto takich rzeczy nie rozróżnia .
Plecionkę możesz mieć zaolejoną z wielu powodów, chocby z tytułu jakiegokolwiek wycieku który ściekał w dół.
Tak naprawdę, to nalezałoby dać auto komus kto to wszystko zmyje, potem pozakłada opaski i zlikwiduje nieszczelności i wtedy możemy zacząć obserwacje co się będzie działo
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
jezeli tenze lacznik gumowy jest pekniety/naderwany/niewystarczajaco scisniety opaska..... to i owszem, moze powodowac 'zaolejenie' kolektora wydechowego (poniewaz jest w przyblizeniu nad nim). Na marginesie - nad tym 'siatkowym' lacznikiem wydechu jest jeszcze 'zaslepka' od walka prawej glowicy... zerknij czy z niej przypadkiem Ci olej nie cieknie...(chyba jest dokladnie nad nim)MajkelMS pisze: Myślałęm, że lącznik : turbina-rura stalowa to miejsce, gdzie jest możliwy wyciek ponieważ na zdjęciu załączonym na samym początku mojego tematu pokazałem że rura otoczona siatką jest z oleju:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67a ... ef0a3.html
Ale jeżeli piszecie że tu nie będzie oleju to nie wiem skąs olej w tym miejscu co widać na zdjęciu:( Może to pozostałość po poprzednim włąścicielu...
jezeli 'wetknales' go na swoje miejsce to przestalbym sie zamartwiac.... (niby moglo zassac troche brudu do zaworkow n18 i n75... mozna je kontrolnie przedmuchac ...)MajkelMS pisze:
Jeszcze małę pytanko, czy ten przewód, który jest luźny jest za coś poważnego odpowiedzilany, czy coś mogł nabroić w aucie, wpływa na coś, gdyż zauważyłem go wczoraj a po remoncie przejechalem około 3tkm?
doklanie takMajkelMS pisze: [ Dodano: 2012-04-02, 20:35 ]
Ostatnie pytanie na dziś, czy pomiar u-rurką ma dokładnie tak wygądać jak opisano tu:
http://www.mototechnic.pl/download/Pomi ... rbowej.pdf
RomanS
Mój cytat:
tx-didi
Sorry jak Was wszystkich wkurzam tyloma pytaniami, ale co da się samemu zrobić to chce aby próbować.
[ Dodano: 2012-04-03, 10:54 ]
Mam do Was jeszcze bardzo dużą prośbę... Jak znalazłby ktoś czas i mógłby pokazać na zdjęciu jakimś (może być mojego silnika) i zaznaczyć gdzie są wszystkie ważne elementy takie jak kolektor dolotowy, wylotowy, egr, itd te wszystkie rzeczy o których często się piszę, może wtedy będę mógł bardziej fachowo pisać/pytać na forum.
Jak to za dużo roboty to i tak dzięki za chęci:)
Na początku pisałem o łączniku gumowym od turbo do rury stalowej jak rozumie biegnącej do ic:teraz to trochę zgłupiałem, wcześniej pisałeś o łączniku gumowym to myslałem, że mówimy o stronie ssącej aż tu teraz dajesz zdjęcie rury wydechowej <szok> <szok> <szok> .
Trudno cos doradzić komus kto takich rzeczy nie rozróżnia .
Plecionkę możesz mieć zaolejoną z wielu powodów, chocby z tytułu jakiegokolwiek wycieku który ściekał w dół.
Mój cytat:
I na rysunku 3 dokładnie widać że pokazuję że cieknie z pod jednej opaski - tej pierwszej, i myślałem że może dlatego jest olej na plecionce od rury ponieważ ona jest pod tym gumowym łącznikiem. Mam nadzieję że teraz wiesz o co mi chodziło. Ale przyznam że budowy Audi dopiero się uczę więc proszę o wyrozumiałość:)zauważyłem przecierając połączenia przewodów, że jest mokro pod opaską, która zaciska połączenie wylotu turbiny (tak myślę że to wylot) i gumowego krótkiego przewodu połączonego z drugiej strony do czarnej stalowej rury - zdjęcie nr 2 i 3, strzałką na czerwono zaznaczyłem, gdzie "cieknie".
tx-didi
Tą zaślepkę od walka to dobrze widać? Bez problemu ją zuważe? Widać ją od spodu auta czy o góry też może?tx-didi pisze:Na marginesie - nad tym 'siatkowym' lacznikiem wydechu jest jeszcze 'zaslepka' od walka prawej glowicy... zerknij czy z niej przypadkiem Ci olej nie cieknie...(chyba jest dokladnie nad nim)
Sorry jak Was wszystkich wkurzam tyloma pytaniami, ale co da się samemu zrobić to chce aby próbować.
[ Dodano: 2012-04-03, 10:54 ]
Mam do Was jeszcze bardzo dużą prośbę... Jak znalazłby ktoś czas i mógłby pokazać na zdjęciu jakimś (może być mojego silnika) i zaznaczyć gdzie są wszystkie ważne elementy takie jak kolektor dolotowy, wylotowy, egr, itd te wszystkie rzeczy o których często się piszę, może wtedy będę mógł bardziej fachowo pisać/pytać na forum.
Jak to za dużo roboty to i tak dzięki za chęci:)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga