Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 165 KM] Dziwny dzwiek silnika 3,0 tdi BMK

Silniki wysokoprężne
blady99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:43
Lokalizacja: Gdańsk

[ BMK 3.0 165 KM] Dziwny dzwiek silnika 3,0 tdi BMK

Post autor: blady99 » 29 lut 2012, 08:55

Od jakiegos czasu, dochodzi do mnie dziwny dzwiek z silnika, taki jak odgłos łancucha lub inny klekot. Rozrzad został wymieniony i poprawy duzo nie ma. Problem w tym, ze raz odpale samochód i jest wszytsko ok, chodzi ładnie, innym razem odpalam i już od samego początku chodzi głośniej, słychać tyrkot (klekot) w zakresie 1000-2400 obr. Czy ktoś ma jakiś pomysł na to? Dziwi mnie sprawa że raz chodzi ok, innym razem nie..

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 29 lut 2012, 09:23

ale wymieniales naped lancuchowy , moze pompa oleju sie odzywa lub napinacz lancucha, a z przodu pasek zebaty z napinaczem tez wymieniles, napisz czy rowno pracuje na wolnych bo klapy kolektorow tez moga broic

blady99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: blady99 » 29 lut 2012, 09:48

wymieniłem wszytkie napinacze, łaĂącuchy były w bdb stanie więc ich nie ruszali. Na wolnych obrotach raz chodzi równo, raz minimalnie faluje +/- 50 obrotów

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 29 lut 2012, 09:51

Być może właśnie, jak mówi szczerba2, problem leży po stronie pompy olejowej... daje za słabe ciśnienie czasem... stąd luźne łaĂącuchy i terkot... trzeba sprawdzić ciśnienie oleju na głowicach... podobno da się to zrobic odpowiednim manometrem, wpinając się w głowicę... ale szczegółów nie znam...
Ostatnio zmieniony 29 lut 2012, 10:29 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.

blady99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: blady99 » 29 lut 2012, 10:24

obroty +/- 20, ciekawe czy idzie łatwo sprawdzic ta pompe. Jak z dostepem do niej- idzie w miare sprawnie wstawic z innego samochodu aby pojeździć 2 dni i spr czy to rzeczywiście pompa czy dużo roboty przy tym?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 29 lut 2012, 10:36

blady99 pisze:obroty +/- 20, ciekawe
Jeśli to widzisz na VCDSie, to nie przejmował bym się tym...

blady99 pisze:Jak z dostepem do niej- idzie w miare sprawnie wstawic z innego samochodu aby pojeździć 2
Obrazek

Trzeba zdjąć miskę, olej wyleci itp. Na wstępie sprawdź jego ciśnienie... bo szkoda roboty, jeśli ono jest OK :)

blady99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: blady99 » 29 lut 2012, 10:58

Ok a czy w miare ogarniety mechnik jest w stanie to szybko sprawdzic? Czy idzie spr to VCDS?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 29 lut 2012, 12:24

blady99 pisze:Ok a czy w miare ogarniety mechnik jest w stanie to szybko sprawdzic? Czy idzie spr to VCDS?
Ciśnienia oleju VCDSem nie sprawdzisz... trzeba manomentr, tylko trzeba wiedzieć gdzie się wpiąć w głowicę...

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 29 lut 2012, 13:28

jeśli obroty ci falują to zrób kolektory w pierwszej kolejności ,ja też tak miałem z tym dzwiekiem i falowaniem inna sprawa to olej w tipie jak jest syf albo mało to pompa w skrzyni raz zwieksza cisnienie a raz nie i też obroty będą falować bo jest rózne obciążenie na wale.
zrób też adaptacje na samym dole adapt. cisnienia olejubo pewnie odpieli aku info
http://www.audi-portal.com/en/diagnosti ... 816.html#1
Basic setting

Podstawowe ustawienie

for 2.7 L and 3.0 L TDI CR as at 30.10. do 2,7 l i 3,0 l TDI CR na dzieĂą 30.10. 2008 2008
K Note: K Uwaga:

To start the "Basic setting" function from Guided Aby uruchomić "Podstawowe ustawienia" funkcji z przewodnikiem

Fault Finding: Wyszukiwanie uszkodzeĂą:

1) Press mode button 1) Naciśnij przycisk Mode

2) Choose "Vehicle self-diagnosis" menu option 2) Wybierz "pojazd samo-diagnostyki" opcji menu

3) Self-diagnosis 3) Samodiagnostyka



003 Basic setting: Exhaust gas recirculation 003 Ustawienie podstawowe: Recyrkulacja spalin

1) Coolant temperature at least 80 °C 1) temperatura płynu chłodzącego co najmniej 80 ° C

2) Switch off ignition briefly, then start engine 2) Wyłączyć zapłon krótko, a następnie uruchomić silnik

3) Start basic setting 3) Uruchom podstawowe ustawienia

4) Follow driver instructions 4) Postępuj zgodnie z instrukcjami sterownika

(pedals must be pressed) (Pedały muszą być wciśnięty)

5) Wait for the engine speed rise to approx. 5) Poczekaj na wzrost obrotów silnika do ok.. 1000 rpm 1000 rpm



K Note: K Uwaga:

The exhaust gas recirculation is now switched Recyrkulacja spalin jest teraz włączony

on and off intermittently. i wyłączać okresowo.

Specifications with "EGR not active": Dane z "EGR nie działa": do

Engine speed: approx. Prędkość obrotowa silnika: około. 1000 rpm 1000 rpm

Activation: EGR not active Aktywacja: EGR nie jest aktywne

Actual air mass: 380 ... Rzeczywista masa powietrza: 380 ... 550 mg/stroke 550 mg / skok

EGR valve feedback: 0 ... Zawór EGR opinie: 0 ... 2 % 2%

Specifications with "EGR active": Dane z "EGR active": do

Engine speed: approx. Prędkość obrotowa silnika: około. 1000 rpm 1000 rpm

Activation: EGR active Aktywacja: EGR aktywny

Actual air mass: 140 ... Rzeczywista masa powietrza: 140 ... 270 mg/stroke 270 mg / skok

EGR valve feedback: 80 ... Zawór EGR sprzężenie zwrotne: 80 ... 100 % 100%



033 Basic setting: Turbocharger 033 Ustawienie podstawowe: Turbosprężarka

1) Coolant temperature at least 80 °C 1) temperatura płynu chłodzącego co najmniej 80 ° C

2) Switch off ignition briefly, then start engine 2) Wyłączyć zapłon krótko, a następnie uruchomić silnik

3) Start basic setting 3) Uruchom podstawowe ustawienia

4) Follow driver instructions 4) Postępuj zgodnie z instrukcjami sterownika

(pedals must be pressed) (Pedały muszą być wciśnięty)

5) Wait for the engine speed rise to approx. 5) Poczekaj na wzrost obrotów silnika do ok.. 1000 rpm 1000 rpm



K Note: K Uwaga:

The turbocharger is now activated at intervals at different Turbosprężarka jest teraz aktywna z przerwami na inny

duty cycles. cykli dostawczych.

Specifications at "closed": Specyfikacja na "zamknięte": do

Engine speed: approx. Prędkość obrotowa silnika: około. 1000 rpm 1000 rpm

Activation: closed Aktywacja: zamknięte

Actual charge pressure: 970 ... Rzeczywiste ciśnienie doładowania: 970 ... 1150 mbar 1150 mbar

Charge pressure adjuster feedback: 98 ... Ciśnienie zwrotne Regulator ładowania: 98 ... 100 % 100%

Specifications at "open": Specyfikacji w "otwartym": do

Engine speed: approx. Prędkość obrotowa silnika: około. 1000 rpm 1000 rpm

Activation: open Aktywacja: open

Actual charge pressure: 910 ... Rzeczywiste ciśnienie doładowania: 910 ... 1050 mbar 1050 mbar

Charge pressure adjuster feedback: 0 ... Ciśnienie zwrotne opłata regulator: 0 ... 2 % 2%

Charge pressure difference between "closed/open": 50 ... Naładuj różnicy ciśnieĂą pomiędzy "zamknięty / otwarty": 50 ... 135 mbar OK is OK 135 mbar OK jest OK



044 Basic setting: Intake manifold flap bank 1 044 Ustawienie podstawowe: kolektor dolotowy banku klapa 1

1) Coolant temperature at least 80 °C 1) temperatura płynu chłodzącego co najmniej 80 ° C

2) Switch off ignition briefly, then start engine 2) Wyłączyć zapłon krótko, a następnie uruchomić silnik

3) Start basic setting 3) Uruchom podstawowe ustawienia

4) Follow driver instructions 4) Postępuj zgodnie z instrukcjami sterownika

(pedals must be pressed) (Pedały muszą być wciśnięty)

5) Wait for the engine speed rise to approx. 5) Poczekaj na wzrost obrotów silnika do ok.. 2800 rpm 2800 rpm



K Note: K Uwaga:

The bank 1 intake manifold flaps are now alternately Banku 1 klapki kolektora dolotowego są teraz na przemian

opened and closed at intervals. otwierane i zamykane w odstępach.

Specifications with "flap open": Dane z "klapką open": do

Engine speed: approx. Prędkość obrotowa silnika: około. 2800 rpm 2800 rpm

Activation: Flap open Aktywacja: Klapka otwarta

Actual air mass: [mg/stroke] Rzeczywista masa powietrza: [mg / skok]

Intake manifold flap bank 1 feedback: 3 ... Kolektor dolotowy klapa Bank 1 opinie: 3 ... 7 % 7%

Specifications with "flap closed": Dane z "klapką zamkniętych": do

Engine speed: approx. Prędkość obrotowa silnika: około. 2800 rpm 2800 rpm

Activation: Flap closed Aktywacja: Klapka zamknięta

Actual air mass: [mg/stroke] Rzeczywista masa powietrza: [mg / skok]

Intake manifold flap bank 1 feedback: 93 ... Kolektor dolotowy klapa banku 1 sprzężenie zwrotne: 93 ... 97 % 97%

Air mass difference between "flap open/closed": min. Różnica masy powietrza między "klapy otwarte / zamknięte": min. 20 mg/stroke 20 mg / skok



055 Basic setting: Intake manifold flap bank 2 055 Ustawienie podstawowe: kolektor dolotowy banku klapa 2

1) Coolant temperature at least 80 °C 1) temperatura płynu chłodzącego co najmniej 80 ° C

2) Switch off ignition briefly, then start engine 2) Wyłączyć zapłon krótko, a następnie uruchomić silnik

3) Start basic setting 3) Uruchom podstawowe ustawienia

4) Follow driver instructions 4) Postępuj zgodnie z instrukcjami sterownika

(pedals must be pressed) (Pedały muszą być wciśnięty)

5) Wait for the engine speed rise to approx. 5) Poczekaj na wzrost obrotów silnika do ok.. 2800 rpm 2800 rpm



K Note: K Uwaga:

The bank 2 intake manifold flaps are now alternately Banku 2 klapki kolektora dolotowego są teraz na przemian

opened and closed at intervals. otwierane i zamykane w odstępach.

Specifications with "flap open": Dane z "klapką open": do

Engine speed: approx. Prędkość obrotowa silnika: około. 2800 rpm 2800 rpm

Activation: Flap open Aktywacja: Klapka otwarta

Actual air mass: [mg/stroke] Rzeczywista masa powietrza: [mg / skok]

Intake manifold flap bank 2 feedback: 3 ... Kolektor dolotowy klapa Bank 2 opinie: 3 ... 7 % 7%

Specifications with "flap closed": Dane z "klapką zamkniętych": do

Engine speed: approx. Prędkość obrotowa silnika: około. 2800 rpm 2800 rpm

Activation: Flap closed Aktywacja: Klapka zamknięta

Actual air mass: [mg/stroke] Rzeczywista masa powietrza: [mg / skok]

Intake manifold flap bank 2 feedback: 93 ... Kolektor dolotowy klapa Bank 2 opinie: 93 ... 97 % 97%

Air mass difference between "flap open/closed": min. Różnica masy powietrza między "klapy otwarte / zamknięte": min. 20 mg/stroke 20 mg / skok



063 Adapting kickdown point 063 kickdown punkt dostosowujące

Not AUDI A8 Nie AUDI A8

Only vehicles with automatic gearbox Tylko samochody z automatyczną skrzynią biegów

1) Switch off ignition briefly, then ignition on 1) Wyłączyć zapłon krótko, a następnie zapłonu na

2) Start basic setting 2) Uruchom podstawowe ustawienia

3) Press down accelerator pedal until status ADP OK is displayed 3) Wciśnij pedał gazu do stanu ADP OK wyświetlany jest



4) Value is only stored in engine control unit after 4) Wartość jest tylko zapisane w sterowniku silnika po

approx. ok.. 10 seconds ignition OFF. 10 sekund zapłon.



Specifications: Dane techniczne:

Sender 1 Accelerator position: 12 ... Nadawca 1 pozycja Accelerator: 12 ... 97 % 97%

--- ---

Status: ADP.OK Status: ADP.OK

159 Basic setting: Oil pressure valve 159 Ustawienie podstawowe: zawór ciśnienia oleju

1) Engine oil temperature at least 60 °C 1) Temperatura oleju silnikowego co najmniej 60 ° C

2) Switch off ignition briefly, then start engine 2) Wyłączyć zapłon krótko, a następnie uruchomić silnik

3) Start basic setting 3) Uruchom podstawowe ustawienia

4) Follow driver instructions 4) Postępuj zgodnie z instrukcjami sterownika

(pedals must be pressed) (Pedały muszą być wciśnięty)

K Note: K Uwaga:

;) First the low pressure stage is run for 8 seconds. Pierwszy etap niskie ciśnienie jest prowadzony przez 8 sekund. During this time the engine speed is increased to 2300 rpm. W tym czasie prędkość silnika wzrasta do 2300 obrotów na minutę. Then the system switches to the high pressure stage, which is likewise active for 8 seconds. Następnie system przełącza się na wysokim etapie ciśnienia, który jest również aktywny przez 8 sekund.

Specifications in the low pressure stage: Specyfikacja w niskiej Ciśnienie:

Oil pressure switching valve: 1(low pressure requested) Ciśnienie przełączania olej zawór: 1 (niskie ciśnienie wymagane)

Low-pressure switch: 1( closed ) Niskiego ciśnienia: 1 (zamknięty)

High-pressure switch: 0(open) Przełącznik wysokiego ciśnienia: 0 (otwarty)

Specifications in the high pressure stage: Specyfikacja w wysokiej Ciśnienie:

Oil pressure switching valve: 0(high pressure requested) Ciśnienie przełączania olej zawór: 0 (wysokie ciśnienie wymagane)

Low-pressure switch: 1( closed ) Niskiego ciśnienia: 1 (zamknięty)

High-pressure switch: 1(closed) Przełącznik wysokiego ciśnienia: 1 (zamknięty)

blady99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: blady99 » 02 mar 2012, 08:36

Nowe spostrzeżenia- samochód słabo chodzi na zimno, to znaczy jest głośny, słychać jak by łancuch lub inny terkot, jak sie dogrzeje do 90 st to jest lepiej. Jadąc np 80km/h i dodam lekko gazu to słychać trrr- jak w starym dieslu:( Nie wiem zbytnio gdzie w GdaĂąsku z tym podjechać bo każdy ma inna teorie i najlepiej wymienić pół silnika...

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 02 mar 2012, 08:52

blady99, jeśli chodzi o .gd to jest na forum polecany serwis AZ-Serwis...

serwis-az-auto-serwis-gdansk-vt28936.htm#463386

Moim zdaniem powinienieś jak najszybciej udać się na diagnostykę problemu... bo jeśli to problemy z rozrządem... to nie ma na co czekać...

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 02 mar 2012, 10:53

albo reklamuj u tych co wymieniali

blady99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: blady99 » 02 mar 2012, 11:41

Nic podjade spr pompe oleju, moze rzczywiscie w niej tkwi problem.. samochód bez obciażenia na posotju chodzi bardzo dobrze, jak mu sie doda gazu tez ok..

[ Dodano: 2012-03-21, 08:37 ]
Problem rozwiązany- wtryskiwacze tak dawały, do tego jeden miał przedmuch.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga