[ MANUAL] Lozyszko ?
[ MANUAL] Lozyszko ?
Witam. Od pewnego czasu w czasie skretu w prawo cos mi piszy w prawym kole. Wymienilem przeglub i nadal piszczy. Wystepuje to najczesciej po dluzszej trasie. Dzwiek przypomina stykanie klucza o klucz albo jakiegos dzwonka. Czy to napewno lozysko ? Wymienilem przeglub bo niby mialo byc to wiec wole sie upewnic a nie jak mechanik strzelac w ciemno. Jakie moga byc konsekwencje jazdy z zepsutym lozyskiem i ile kosztuje wymiana? zauwazylem ostatnio ze auto dziwnie sie tez prowadzi. Nie wiem czy moze skrzywilem felge lub cos od tych dziur powstalych w zimie ale na moje oko jakos inaczej chodzi auto po drodze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
ÂŁożysko raczej zawsze huczy a nie piszczy lub dzwoni.
No chyba że jest rozsypane w drobny mak, ale wtedy to już będzie luz niesamowity. Poza tym dwurzędowe łożysko trudno doprowadzić do takiego stanu.
Co do prowadzenia się auta to sprawdź geometrię na wszelki wypadek, może coś tam wyjdzie.
A może poluzował Ci się w kole czujnik ABS np. i przy skręcie obciera i dzwoni. Może idź w tym kierunku ale sprawdź oba koła.
Coś mi się przypomniało: nie miałeś ostatnio robionych hamulców?
Jak kupiłem auto z tyłu była źle włożona sprężyna trzymająca klocki na swoim miejscu i właśnie to wydawało taki dźwięk jakby dzwonienia. Zwłaszcza jak się jechało po bruku drobnym.
No chyba że jest rozsypane w drobny mak, ale wtedy to już będzie luz niesamowity. Poza tym dwurzędowe łożysko trudno doprowadzić do takiego stanu.
Co do prowadzenia się auta to sprawdź geometrię na wszelki wypadek, może coś tam wyjdzie.
A może poluzował Ci się w kole czujnik ABS np. i przy skręcie obciera i dzwoni. Może idź w tym kierunku ale sprawdź oba koła.
Coś mi się przypomniało: nie miałeś ostatnio robionych hamulców?
Jak kupiłem auto z tyłu była źle włożona sprężyna trzymająca klocki na swoim miejscu i właśnie to wydawało taki dźwięk jakby dzwonienia. Zwłaszcza jak się jechało po bruku drobnym.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlasie
- Kontakt:
Napewno nie jest to wina czujnika , czujnik ABS zamontowany jest dość ciasno spasowanym otworze (w zwrotnicy) i gdy tylko się cofnie odrazu zapala się błąd ABSu a o tym kolega nie pisze. Niestety bez osłuchania ciężko jest zdiagnozować usterkę.robsonb73 pisze:A może poluzował Ci się w kole czujnik ABS np. i przy skręcie obciera i dzwoni. Może idź w tym kierunku ale sprawdź oba koła.
Najczęściej "padające" łożysko objawia się huczeniem przypominające huczenie opon niejednokrotnie mylone ze sobą .Manai pisze:Czy to napewno lozysko ?
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
Na moje oko to nie łożysko. Bardziej coś w zawieszeniu. Może blacha się skrzywiła i trze o tarcze przy skręcie? Chociaż to by występowało cały czas, nie tylko po dłuższej trasie. A może to nie w kole a na którejś rolce? Od alternatora np? Jesteś pewny Kolego że to w kole? Jedź na zbieżność komputerową 
