Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Wymiana oleju i filtra

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 28 lut 2012, 12:26

Co sądzicie o tym oleju MOBIL SUPER 3000 XE 5W30?

maddox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 18 gru 2011, 18:52
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maddox » 28 lut 2012, 13:43

Piotruś dzięki - jak ja lubię konkretne odpowiedzi

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 28 lut 2012, 14:00

"Piotruś" - dziękuję. Jeżdżę w większości na krótkich trasach więc szukałem coś z 5w30, ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 28 lut 2012, 14:02

pan42,

ja Ci z kolei radzę, nigdy nie dotykaj nawet ani nie kieruj wzroku na olej jakikolwiek W40 w przypadku samochodu z 2005 roku niezależnie ile ma już przejechane. Zamulisz tym silnik jedynie. Na innym forum wskazałem, iż jest przepaść w spalaniu pomiędzy olejami W30 i W40 - konsweratyści mało zawału nie dostali, się zakurzyło wokół sprawy że szkoda gadać. Chwilę później inny użytkownik z innej części świata opublikował swoje spostrzeżenia (forum: http://www.bobistheoilguy.com) które po przeliczeniu na litry wyniosły

pacjent Golfer 1.9 TDI 90KM (ALH), przebieg ok. 400 tys. km
5W40 -> 5W30 -> 5W-20 -> 0W5 (silnik znacznie się wyciszył)
Spalanie- najniższe jakie uzyskał:
W40 - 4.8
W30 - 4.1
W20 - 4.0

ponadto wykresy które zacytowałem również prezentują taki stan rzeczy, tj zwiększone zużycie paliwa przy wzroście lepkości. No i zwróć uwagę, iż różnica jest znacząca. Jak myślisz na co idzie ta tracona w sumie energia ?

W artykule który przytoczyłem a traktującym o lepkościach właśnie autor wskazuje jako optymalną typową wartość lepkości kinematyczną dla temperatury pracy (podawaną w 100stC) dla zmierzchłych już silników na poziomie 10, tymczasem olej W40 cechuje się wartością od 14 wzwyż i tu jest początek wielu praktycznych konsekwencji a nie zalet.

maddox,
jak wypatrzyłeś już zalety 506.01 to śmiało takiego szukaj i zwróć uwagę na lepkości w karcie katalogowej, wybieraj taki z V100 na poziomie 10 i mniej. Jeżeli nie wyczuwasz tak do koĂąca problematyki optymalizacji lepkości to dla spokoju ducha bierz 507 (kolega ma rację iż wycofanie substancji popiołowych uznaje się za pogorszenia własności tych olejów, w 506.01 nie zostało to zrobione i stąd jest darzony wciąż szacunkiem) i nigdy nie zmieniaj nastawy inspekcji olejowej. Mając ustawione LL nic nie stoi na przeszkodzie abyś dokonał wymiany oleju po mniejszej ilości kilometrów aniżeli max, czyli 30000km. Tymczasem komputer analizuje stan oleju (podobno) na bazie zużycia paliwa między innymi przy różnych innych parametrach jazdy (wiatru chyba napewno nie jest w stanie uwzględniać). Mając włączony zmienny interwał masz szansę, iż jeżeli olej będący delikatnie mówiąc do bani trafi do Twojej miski (przykładowo LM 0W-40) to zostaniesz powiadomiony o tym fakcie, iż mimo wszystko trzeba (naprawdę trzeba) wymienić go po 12000 tyś przykładowo (dla LM obowiązkowo z tego co wyczytałem na forach)
pan42 pisze:Jeżdżę w większości na krótkich trasach więc szukałem coś z 5w30
no i właściwie szukałeś, W40 nie ma żadnej zalety, której nie posiadałby olej W30, w drugą stronę jest znacznie gorzej. Czy dostrzegłeś iż producent wypuszczajac te samochpody z fabryki wlewał i wlewa do nich właśnie olej W30 ? Czyli Ci inżynierowie z VW się nie znają zapewne...

no a statedzy d/s sprzedaży olejów już w ogóle się pogubili wyceniając oleje W30 drożej aniżeli W40... kto w ogóle kupuje te oleje W30 w takim przypadku ?

zerknij sobie na stronę Castrol EDGE Professional

http://www.castrolprofessional.pl/index ... ofessional

Lista produktów Castrol EDGE Professional:
■Castrol EDGE Professional A1 5W-20
■Castrol EDGE Professional A5 0W-30
■Castrol EDGE Professional A3 0W-30
■Castrol EDGE Professional A3 0W-40
■Castrol EDGE Professional A5 5W-30
■Castrol EDGE Professional Longlife III 5W-30
■Castrol EDGE Professional C4 5W-30
■Castrol EDGE Professional OE 5W-30
■Castrol EDGE Professional TWS 10W-60
■Castrol EDGE Professional BMW LL04 0W-30
■Castrol EDGE Professional C3 0W-30
■Castrol EDGE Professional C1 5W-30

ile olejów W40 dało się dostrzec a ile jest olejów W30 na tej liście ?
no i czy jest na tej liście jakikolwiek 5W-40 ?


czyli producenci olejów też zgotowali zamach na silniki ?

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 28 lut 2012, 20:53

Piotruś pisze: ... jednak moim zdaniem opcja z olejem 507.00 jest zbędna w przypadku BRF i lepiej dla silnika będzie zastosować "coś" z normą 505.01 ... .
Dlaczego dla auta bez DPFu lepiej stosować olej z normą 505? Czy dla takiego auta olej z normą 507 jest nie wskazany?

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 28 lut 2012, 20:53

Piotruś pisze:do której ślepo i maniakalnie wszystkich przekonujesz ... .
proszę o wyjaśnienie tego sformulowania w kontekście użytych przeze mnie sformułowaĂą z ostatnich strony gdzie prostowałem (albo przedstawiałem inny punkt wiedzenia) głównie "zakręty" które wprowadziłeś.
Piotruś pisze:I znowu wpadłeś we własne sidła, "Szpecu" ... .
widzisz, jeden tak to postrzega (jakie znowu sidła ???) a inny zauważy, iż już niedługo "profesjonaliści" nie za bardzo będą mieli (na szczęście) możliwość wprowadzania destrukcji w silnikach olejami z ubiegłych epok...

fragment artykułu z pisma Volkswagen Motor Polska "Cylinder" z roku 2011

"Dobrze smarowany silnik zużywamniej paliwa

Najtrudniejsze warunki dla silnika to rozruch
i faza pracy zimnego silnika bezpośrednio
po rozruchu. Dlatego bardzo ważne jest,
abyśmy stosowali oleje, które szybko i łatwo
rozprowadzają się w silniku. To wspomaga
jego rozruch i pracę."

niektórzy dpatrzą się również tego, iż produkcja oleju 0W-30 o V100 na poziomie 10 i mniej jest droga a Castrol lubi duże marże oraz minimalizację kosztów produkcji a jakość na średnim poziomie...interes i tak wyśmienicie się kręci
bo główna grupa docelowa to obecnie 507 w przypadku VAG ze względu na obligatoryjny montaż DPF w ostatnich latach/miesiącach. Natomiast jest już od dawna W20 w ofercie i również nie bryluje parametrami w wykonaniu Castrol.

ale żeby nie było że 0W-30 z 506.01 zniknęło to krótkie zestawienie bestsellerów z niemieckiego sklepu internetowego (przypominam, iż ten sklep nie prowadzi sprzedaży Castrol (ale posiada w ofercie LM), gdyby prowadził kolejność z pewnością byłaby inna a tak wygląda następująco:

1) Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 mit XTL TECHNOLOGY <- ten jest typowym dla VAG, MB i BMW
2) Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 XTL TECHNOLOGY <- ten jest do Opla, MB, Ford
3) Fuchs TITAN SUPERSYN LONGLIFE PLUS 0W-30 <- ten jest dedykowany tylko dla VAG

no i znowu brak jakichkolwiek olejów W40 na czele... Ci niemądrzy nasi zachodni sąsiedzi jeszcze ich nasi spece nie wyedukowali

no a dobry analityk widząc, iż olej dedykowany tylko dla VAG zajmuje 3-cie miejsce na liście bestsellerów, podczas gdy pozostałe oleje są bardziej uniwersalne i znajdują nabywców pośród większej ilości marek samochodów a ten uplasowany na 3-ciej pozycji ma mocno zawężoną grupę docelową tymczasem jego sprzedaż utrzymuje wysoki poziom, coś tam sobie wywnioskuje...

i znowu trudno będzie niektórym zanleźć odpowiedź: dlaczego Ci ... Niemcy poszli tą drogą a inni w mig to uznają za logicznie poprawną ścieżkę

no ale skoro koncepcja oleju 0W-30 jest taka zmierzchła to czemu wróciła niczym boomerang w koncepcji przyszłych (nawet w odsłonach 0W-20 i mniej w przypadku azjatyckich producentów) i eko samochodów ?

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_218.pdf

na stronie 19-tej znaleźć można wyjaśnienie (które na stronach tego wątku również już się pojawiło) w czym chociażby olej 0W-30 jest lepszy (zwracam uwagę, iż według rodzimych szpeców jest inaczej i jednocześnie przestrzegam właśnie przed rodzimymi eksperymentatorami) od innych... no chyba że niemieccy inżynierowie potwierdzając to co logiczne i zgodne z fizyką są idiotami i powinni koncepcją MediaMarktu się zająć miast silników które od tylu lat budują... u nas w garażu to spece mają już aparaturę równoważną tej w CERN i oleje już nie tylko na poziomie molekuł widzieli i przebadali. Czy jak to napisał pewien użytkownik na innym forum o naszych niektórych szpecach: Stasiek z HeĂąkiem już niejeden zderzacz hadronów w garażu sklecili.

ktoś coś wspominał o paplaninie, gdyby wystawić krótką recenzję bajkopisarstwa, krętactw i podszytych legendami przekazów tego ktosia, to admin miałby niepotrzebną robotę.

[ Dodano: 2012-02-28, 20:58 ]
Aron pisze:Dlaczego dla auta bez DPFu lepiej stosować olej z normą 505? Czy dla takiego auta olej z normą 507 jest nie wskazany?
jak dany pojazd nie ma DPF i nie ma pompowtryskiwaczy to jego właściciel ma praktycznie największą swobodę w wyborze olejów. Każdy od 505 wzwyż będzie dobry. 507 jak najbardziej możesz stosować (nie ma różnicy dla samego smarowania silnika czy jest DPF czy go nie ma) i tak też większość użytkowników czyni,

[ Dodano: 2012-02-28, 21:03 ]
Thorn,

zainteresowła mnie trochę zaprezentowana przez Ciebie koncepcja/pomysł/rozwiązanie na zastosowanie olejów Truck/Cargo w samochodach osobowych. Czy mógłbyś wyszczególnić proszę pozytywne strony zastsowania tych olejów (stabilność, cena, parametry) w samochodach osobowych czyli przedstawić swój punkt widzenia na tę sprawę ?
Ostatnio zmieniony 28 lut 2012, 22:19 przez innova, łącznie zmieniany 2 razy.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 28 lut 2012, 22:18

Zamknąć to mało, tu trzeba wywalić z połowę tych śmieci. Ten temat wygląda teraz jak monolog Jrosława... ;)

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 28 lut 2012, 22:21

Przemcio pisze:Przez wasze nie zrozumiałe wywody ( dla normalnych kowalskich jak Ja) zgłupiałem co mam wlać przy nastepnej wymianie
bardziej zrozumiele i przejrzyście już się nie da, jak ktoś czegoś nie chce zrozumieć/czytać to przymusu nie ma, podobnie jak nie ma zakazu zadawać pytania czy uszczegóławiać lub dociekać

[ Dodano: 2012-02-28, 23:05 ]
zibi06 pisze:Moim zdaniem opinia Thor-a jest porównywalna z Piotrusia.
no to sobie mocno nagiąłeś
zibi06 pisze:Na OCP trafiłem na temat olejowy który był interesujący do czasu pojawienia się Twoich wywodów.
i akurat wszystkie je tak dobrze zapamiętałeś (a najpierw przeczytałeś) oraz akurat przeszliśmy przez te, które tam nie zostały dopowiedziane. Ja przykładowo zupełnie nie zapamiętywałem co kapitan niewiedza wpisywał, zresztą on sam pewnie też nie bo zaprzeczał sam sobie
zibi06 pisze:Wszędzie szukasz &#8222;podejrzanych&#8221;, &#8222;kręcących lody&#8221; itp.
a już zapomniałeś że to nie kto inny jak Ty próbował zmanipulować treść moich wypowiedzi vs opinie SO chociażby bo nie za bardzo w temacie byłeś sprawny a czymś trzeba było wypełniać wypowiedź
zibi06 pisze:Kim Ty jesteś ? Zwykłym teoretykiem bez jakiegokolwiek wiedzy dotyczącej budowy, diagnostyki i eksploatacji silników.
Pidziek inaczej to określił więc przyjmijmy cytujac słowa zak14 (skoro już postanowiłeś nawet nie pytany użwiadomić mnie, iż zak14 to nie zibi06), że "to jest Twoja subiektywna ocena".
zibi06 pisze:Ty podważasz i będziesz podważał wszystko co nie jest zgodne z Twoją teorią..
ja nie mam teorii, te wygłaszali różni odkrywcy wieków 18-tego i 19-tego. Ja nawiązuje jedynie do tego, co dorobek nauki pozostawił...i to w ujęciu praktycznym a nie teoretycznym jak to próbujesz wmówić.

Do tego za co się nie złapię to potwierdza to na co wskazuje fizyka i logika więc niech będzie że to ja płynę pod prąd
zibi06 pisze:Kim Ty jesteś ? Zwykłym teoretykiem bez jakiegokolwiek wiedzy dotyczącej budowy, diagnostyki i eksploatacji silników.
dokładnie takie same słowa mógłbym i Ty mógłbyś skierować do każdego (również ja do Ciebie), tyle że w moim przypadku to kilka osób się z Tobą nie zgodzi (tych które znają mnie na codzieĂą)

przypomnę Ci jeszcze (bo chyba nie zapamiętałeś), iż użytkowałem przez wiele lat C5 AKE do którego Twój kolega nawiązywał i mam o wywodach Twojego kolegi w zakresie bajek o rozrządzie i tego co faktycznie mogło mieć wpływ na co swoje zdanie podparte praktyką, ale że to rozdział poświęcony C6 to nie marnowałem czasu aby wracać do poprzednich moich wozów. I tak wystarczyło materiału ciekawego skądinąd.
zibi06 pisze:To będą kolejne dywagacje które w jakikolwiek sposób nie są poparte wiedzą teoretyczną i praktyczną dotyczącą budowy i eksploatacji silników ..
kolejny raz muszę Ci wskazać brak logiki w tym co piszesz biorąc pod uwagę fakt, iż wykres o którym była mowa łączy w sobie przynajmniej dwie cechy których brak zarzucasz. Druga rzecz to wspomniana wcześniej zależność: czy jesteś albo byłeś przymuszony do czytania moich postów ??? Uważasz iż są zafałszowane, podparte złą interpretacją to pokaż inżynierski pazur i to właśnie wykaż i nie zestawiając moje opinie z opiniami Thor.

.
zibi06 pisze:Chcesz prowadzić futurystyczne wywody załóż sobie nowy temat (masz do tego prawo jak wszyscy)
podobnie jak mam prawo jak wszyscy pisać w tym któremu poświęcona jest tematyka... poza tym co to da (założenie innego wątku)... i tak będziesz czytał podobnie jak przeczytałeś wszystkie moje wcześniejsze "wywody"... no chyba że ta "praca domowa" to był przymus/polecenie służbowe/praca zarobkowa

Thorn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Thorn » 29 lut 2012, 00:27

Piotruś pisze:wszech miar szkodliwej dla silników i przestarzałej normy 506.00/506.01 ,
Czymże się kierujesz szanowny kolego pisząc swe słowa ?
Czyżby oleje za slabe lub silniki źle zaprojektowane ?
Przemcio pisze:achhhh dajcie juz spokój przez te normy 504 505 506 i W20 W30 W40 sam juz nic nie wiem normalnie te cyferki z norm wklepie na losie LOTTO
Najprościej, najskuteczniej , 502.00 co 10-15 000km 505.01 co 10 000km 507.00 od 10 000km do 20 000km nie wiecej bo takie oleje więcej nie dają rady, to nie ciężarówki :-)
zibi06 pisze:Czyli 5W30 lub ewentualnie 5W40 w zależności od normy ?
Nie - olej w zależnosci od HTHS.
Czy 5W30 może mieć wyższe HTHS od jakiegoś 5W40 ?
Oczywiście że może i tutaj warto wyteżyć swoje poszukiwania.
zibi06 pisze:Jak również długa żywotność silnika dla producenta po prostu się nie opłaca ?
Tak niekiedy celowo wprowadza się takie rozwiązania konstrukcyjne aby skrócić żywotność silnika.

Zapewne słyszałeś o celowych działaniach mających na celu tzw. "Starzenie urządzenia" .
Silnik maja zrobić określony czas i interwiał a nie pracowac wiecznie teraz nie robi się silników podobnych do tych spotykanych w P1800, Volvo Amazon, MB 123, 124 popularne beczki, puchacze (aż łezka się w oku kręci).
zibi06 pisze:Czyli w tym przypadku zastosowanie oleju 0W30 jest jakimś tam rozwiązaniem ale wypada wziąć pod wzgląd &#8222;zbawienne&#8221; czy &#8222;co jest ważniejsze dla producenta&#8221; ?
Myślisz że dla producenta jest ważne aby Pan X zrobił na silniku 500 000km albo pławił sie w zachwytach po 10 latach bezawaryjnej jazdy ogromnym silnikiem TDI ?
NIE !
- Auto ma palić deklarowane ilości paliwa (juz nie raz wleczono prawników VW i innych koncernów bo jakaś stuknięta Pani Y potrafiła przekroczyć o 30% poziom zużycia paliwa w warunkach"normalnych".

- Na forum zapewne ludzie wiedzą jak obchodzic się z zimnym wychłodzonym po całej nowy a zwłaszcza kilku dniach postoju silnikiem TDI ale pan X już nie wie.
On odpala silnik i po kilkuset metrach daje ostro w kocioł.
Więc w takich warunkach 506.01 juz smaruje zwłacszcza zimą i jesienią a 507.00 dopiero dochodzi do newralgicznych węzłów tarcia.

Gdzieś pokazywano wykresy zużycia łożysk (jak przekręciłem prosze mnie porawić).
Moi drodzy jesli w danym oleju koncentracja sadzy jest 2x większa niż w innej analogicznej próbce to analiza porównawcza oleju z 2x wiekszą zawartością sadzy wypadnie 2x gorzej i o kamien rozbic tutaj całe HTHS jak ilosc detergentów jaka jest użyta do wyprodukowania danego oleju nie potrafi sobie dać rady z sadzą.
Kórej oczywiscie jest z 5x mniej niż w AUdi 80 z poprzedniej dekady <lol>

Stąd np. w Audi 80 1.6 diesel możemy wlać olej 507.00 ale co z niego zostanie , śmiech po 1000km może 2000km taki olej przestanie neutralizowac produkty spalania, jego liche TBN spadnie do poziomu w którym ilosć odkładanych kwasów , sadzy przybierze niebotyczne krztałty, olej 502.00 z solidną dawką detergentów da sobie idealnie rady w tym silniku jak i w nowszych pozbawionych nieszczęsnych filtrów cząstek stałych.

AUdi A6 zobowiązuje to naprawdę solidne auta.

Przepraszam za podanie linku do źródła za które dopiero teraz widze otrzymałem ostrzeżenie.

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 29 lut 2012, 09:57

Witam

To jaki olej ja mam zalać do siebie ??
Silnik BPP był z filtrem DPF, ja ten filtr usunąłem - jaki olej najlepszy ??

Dodam że do tej pory lałem Castrol Edge 5W-30 - wymiana co 15 tyś lub rok i zbliża mi się wymiana, jeżeli zmienić to na jaki ??

Pozdr

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 29 lut 2012, 10:03

camelllcamelll, Ja mam taki sam silnik jak ty i Leje Motul Specyfic 5W30 norma 504/507 wymiana tez co 15 tyś km. I jestem bardzo zadowolony. Teraz tez mam wymianę i zaleje na próbę Liqui Moly Top Tec 4200 5W30 zobaczymy czy jest taki dobry jak Piotruś poleca :)

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 29 lut 2012, 10:39

Piotruś, Jestem po prostu ciekaw jak mój silnik będzie reagował na LM Top Tec 4200 5W30. Myślę że tak samo dobrze jak na Motula. Powiedz jeszcze jedno skąd zamawiać LM żeby bym w 100% oryginalny i żeby w środku było to na prawdę co jest napisane na etykiecie.
Pozdrawiam :)

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 29 lut 2012, 12:55

Piotruś pisze: Reasumując - moim skromnym zdaniem ostatnią szansą na utrzymanie jako-takiej kondycji TDi'ków w modelach C6 jest:
- dla silników z DPF zastosowanie 507.00 w stałym okresie serwisowym (max. 15 tyś.km.)
- dla silników bez DPF - jak wyżej (507.00) lub jakiś markowy produkt 505.00 (dla PD 505.01) -również w stałym trybie serwisowym QG1
Inaczej zadam pytanie: Czy dla silnika diesla bez filtra cząstek stałych lepiej stosować olej typu 505 czy 507?

Pytam, ze względu również na inne auta. Gdzieś wyczytałem, że oleje z normą 507 mają "Niższa zawartość popiołów usprawnia pracę DPF, a mniejsza zawartość fosforu poprawia skuteczność działania katalizatorów w silnikach benzynowych, natomiast specjalne dodatki zmniejszają ryzyko blokowania zaworu recyrkulacji spalin, dzięki czemu lepiej kontrolujemy emisję NOx." Tylko czy ma to znaczenie w dieslach bez DPF?

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 29 lut 2012, 13:49

Aron pisze:Pytam, ze względu również na inne auta. Gdzieś wyczytałem, że oleje z normą 507 mają "Niższa zawartość popiołów usprawnia pracę DPF, a mniejsza zawartość fosforu poprawia skuteczność działania katalizatorów w silnikach benzynowych, natomiast specjalne dodatki zmniejszają ryzyko blokowania zaworu recyrkulacji spalin, dzięki czemu lepiej kontrolujemy emisję NOx." Tylko czy ma to znaczenie w dieslach bez DPF?
to jest to o czym już wspominałem ja (odwołując się do ogólnego przekazu, i wspominał kolega który bardzo mnie nie lubi za to że ja lubię 0W-30 i mam dzięki temu lepiej niż inni)

Otóż jeden ze składników zaliczanych do SAPS czyli fosfor (jego związki) jak można poczytać w necie w przypadku olejów zwieksza poziom zabezpieczenia przed wycieraniem/zniszczeniem/zużyciem elementów takich jak: krzywki wałka rozrządu, pierścienie, tuleje cylindrów

Siarka (drugi ze składników zaliczanych do SAPS) z kolei pomaga utrzymać stabilność parametrów oleju (wstrzymać proces degradacji) oraz bodaj czystość silnika

Redukcja tych czynników (oleje 507 są najczęściej mid SAPS zatem tak za wiele im nie zabrali) musi zostać zastąpiona ekwiwalentem, to czy tak się stało to już niełatwo się dowiedzieć.

Spokojnie nadal można użytkować olej 507 pozbywszy się DPF, pojawiły się też nowe argumenty za zastosowaniem oleju 0W-30 z normą 506.01 (tu nikt nie dbał o low saps a o silnik). Tak samo można zastosować oleje niższych aprobat (jeżeli nie ma PD) tak jak napisał Thor tylko te często mają wysokie lepkości kinematyczne i przypłacisz to większym zużyciem paliwa oraz być może zużyciem silnika wynikającym z eksploatacji w normalnych warunkach czyli warunkach przedostawania się brudu, o tym pisał Thor, o tym pisałem ja wreszcie o tym pisali Niemcy (przytoczony ostatnio materiał) budując swoją koncepcją Lupo 3L wiele lat temu.

[ Dodano: 2012-02-29, 13:58 ]
camelllcamelll pisze:Dodam że do tej pory lałem Castrol Edge 5W-30 - wymiana co 15 tyś lub rok i zbliża mi się wymiana, jeżeli zmienić to na jaki
rozważ też to na zakup czego decydują się Niemcy kiedy samodzielnie kupują olej. Listę bestsellerów przedstawiłem na poprzedniej stronie. FUCHS to sprawdzony niemiecki producent, który gościł w silnikach VW przed Castrolem, obecnie trafia do fabryk silników innych koncernów. Na ma potrzeby reklamowania się na rynku detalicznym podobnie jak Castrol stąd mało informacji na forach można o tym oleju znaleźć a wprowadzona w oleju 5W-30 technologia przeciwzużyciowa (zapobiegająca zużywaniu oleju) XTL być może jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Ja osobiście używam 0W-30 i nie boję się tego powiedzieć ani wykazać jego zalet ponad wyższe lepkości.

[ Dodano: 2012-02-29, 14:03 ]
Thorn pisze:Czymże się kierujesz szanowny kolego pisząc swe słowa ?
Czyżby oleje za slabe lub silniki źle zaprojektowane ?
pewnie równaniem soczewki... przydatnej zresztą do redukcji zaślepienia które to bezpodstawnie właśnie mi zarzucił. To się wpisuje w jedą ze wypunktowanych wcześniej przywar promotorów od LM

[ Dodano: 2012-02-29, 14:21 ]
Piotruś pisze:- w pierwszej szklance znajduje się "woda" zaczerpnięta z kanału ściekowego, całkowicie pozbawiona wartości odżywczych ale za to pełna związków trwale uszkadzających układ pokarmowy, krwionośny i wydalniczy człowieka
- w drugiej szklance znajduje się odtłuszczone i spasteryzowane mleko "2%"
- trzecia szklanka wypełniona jest świeżym mlekiem prosto od krowy

Gdyby powyższe zestawienie przełożyć na jakość oleju silnikowego, to :
- szklankę ze ściekami należałoby podpisać normą 506.00/506.01
- szklankę z mlekiem odtłuszczonym normą: 507.00
- szklankę z pełnowrtościowym mlekiem wprost od krowy - normą 505.00/505.01
a w trzecim kroku przeprowadźmy analizę kosztó zakupu tych substancji przyjmując jako punk odniesienia wartość 1 przykładowo
- szklanka ze "ściekami" (ciekawa nawiązanie sowją drogą, ja bym tu przypisał dowolny LM TT) (506.01): cena to 100% wartości odniesienia
- szklanka z mlekiem odtłuszczonym (507): cena to 70%-80% wartości odniesienia
- szklanka mleka prosto od krowy (505/505.01): cena to 50-60% wartości odniesienia

durni Ci inżynierowie produktu, nie rozumieją co można sprzedać i w jakiej cenie...no a co można o klientach powiedzieć... płacą za ścieki 2 razy więcej stanowiącą jednocześnie truciznę, aniżeli mogliby zapłacić za samo zdrowie. Wyjątkowo dobrze współpracują jedni z drugimi w braku zdolności do poprawnej oceny

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 29 lut 2012, 17:01

Koledzy,

kiedyś na innym forum opublikowałem własne spostrzeżenia odnośnie spalania vs lepkości 5W-40 (w wykonaniu LM) i przejście na 0W-30. To wywołało burzę i zryw konserwatystów ale i huraganową nagonkę na mnie rozmaitych handlarzy, naganiaczy i klakierów. Minęły 3 miesiące do tego czasu, obecnie niezależni i długowieczni ale i zależni użytkownicy już bardziej zdecydowanym głosem wyrażają swoje opinie o 0W-30 a te wyglądają przykładowo następująco:

Przykład 1 - użytkownik czterocylindorowego BMN z PD
[wyedytowano nazwę użytkownika], od wywalenia DPF'a jezdze na olejach z normą VW506.01 i napewno sa lepsze od tych z VW507.00 (pseudo Low SAPS = Mid SAPS)


Przykład 2 - wypowiedź jednego ze sprzedawców
właśnie wczoraj odwiedził nas klient mający pośród autek takie v10 tdi w phaetonie i tam nie ma opcji by zalać coś innego niż 506.01

a jeszcze niedawno miałem info że 507.00 można zamiast 506.01 lać... nie można w tych autkach.

i tylko biedny wspominany już kilkukrotnie kapitan niewiedza wciąż się jeszczse miota ale on zawszw wił się jak piskorz.

[ Dodano: 2012-02-29, 18:18 ]
Piotruś pisze:nie jest to temat znany Ci zbyt dokładnie - polecam to (klik).
jako były użytkownik AKE zajrzałem z ciekawości oraz szukając nowych informacji nawet pomimo tego, iż C6 mi się bardziej podoba... no i wniosek wysnułem następujący: ciekawe zestawienie kosztów rozmaitych napraw, czyli co i za ile po zakupie. Zarówno w tej wypowiedzi jak i w tamtej pominąłeś bodaj najistotniejszy fakt ekspolatacji Audi, jaki by model nie był tj. wielokrotnie poprzekręcane przebiegi w przypadku samochodów importowanych...zatem mówiąc iż te krajowe przejechały 100 tyś więcej mocno pobłądziłeś moim zdaniem a przypisanie sukcesu olejowi to juzniezłe nagięcie. Ponadto po przeczytaniu tego materiału wciąż nie znajduję uzasadnienia dlaczego olej W40 miałby być lepszy nawet chociażby do C5. Odnośnie ciśnieĂą to otrzymane wyniki nijak nie trzymają się kupy więc mocno coś ponaginałeś ale niech się też inni wypowiedzą.

Ja zakupiłem swoje C5 AKE z drugiej ręki, jździłem nim przez 6 lat (przebieg mój ponad 200 000 tyś) i w tym czasie przy rozrządznie nikt nie robił dosłownie nic... szkoda było pieniędzy a koszt wymiany rozrządu w V6 był zawsze drogi więc doszliśmy w firmie do wniosku, iż zweryfikujemy żywotnośći silnika Audi. Ten samochód jździ do dziś i nadal nikt nie wymieniał w nim rozrządu. Samochód był chipowany na 215KM mniej więcej (skrzynia manual, quattro) i jedyne co w okresie tych lat uległo zużyciu to sprzęgło (dobiłem na autostradzie cisnąc na maks) i turbina (ta sama okoliczność, ta sama autostrada tylko kilka lat poźniej). Totalnie nic więcej przy silniku nikt nie robił i pod maską (jeszcze tylko klime trzeba było raz dobić) a samochód jeżdził bez problemu. W tym czasie na oleju 5W-30 (co tam we Francji wlewano a stamtąd był ten samochód to nie wiem) gdyż tematyki olejowej nie miałem rozpoznanej a rzetelne informacje nie były dostępne, ponadto 0W-30 zawsze trudniej było kupić ze względu na ograniczoną dostępność i wyższą cenę. Natomiast jeżeli ten silnik jeżdził na 5W-30 to bez problemu jeżdziłby również na 0W-30. Był też poddany mocnemu stresowi (sprawa zabrudzeĂą): zastosowałem filtr K&N i jak go kolega wyjmował to ważył ponad 2kg (a materiałowe filtry powietrza idealne nie są - no cóż młodość i poszukiwanie dodatkowych koni), tymczasem samochód zaczął zgłaszać już problem z ciśnieniem oleju. W ASO zaczeli mnie nawet uświadamiać, iż to może być przyczyna nadmiernego zabrudzenia (a nie informowałem ich jaki mam filtr powietrza tylko że czasem zgłasza się kontrolka ciśnienia chociaż stan jest OK) i wskazywali nawet miejsce proponowanego czyszczenia. Zostawiłem temat w ASO i pojechałem do kolegi mówiąc mu, iż odczuwam spadek mocy w niektórych zakresach obrotowych. Ten wyciągnął sławny już w okolicach filtr, zmieniliśmy olej i problem nigdy nie wrócił... ale jaki to był test dla silnika... który ten zniósł bez najmniejszego problemu.. nigdy też nie pochłonął ani grama oleju mówiąc kolokwialnie (śladowe ilości musiał zużyć). No i tu znowu powrócę do stwierdzenia, iż silniki 2,5TDi owiane są legendami (negatywnymi i wynikającymi z kręcenia silnika bardziej aniżeli faktycznie wadliwych elementów) a Ty je propagujesz. W rzeczywistości jak silnik przejedzie 500000 tyś i więcej (chociaż na liczniku wciąż ma poniżej 200000, naturalna sytuacja dla C5) to nie ma mocnych żeby coś się nie powycierało... ale olej ma wielkie nic do tego tylko naturalna kolej rzeczy i zużycie materiału wobec różnych czynników. W tamty wątku w podtekstach wskzywałeć iż wszystko jest pochodną tego, w jakm stanie (ten jest pochodną kilometrażu, strefy klimatycznej i jeszcze paru) samochód się kupi, w tym tymczasem wszystkie problemy zużycia przerzucasz na olej... to jest zbyt duże uproszczenie niezależnie od modelu.

i jeszcze tylko ten cytat:

"W produkcji RM'2004 znalazły się cztery dotychczas niespotykane, wręcz "rewolucyjne" jednostki silnikowe:
1. BCZ i BAU - spełniające normę spalin EURO3
2. BDG i BDH - spełniajace warunki normy spalin EURO4

Najważniejszą wspólną cechą wyrózniają wwym. silniki jest zupełnie nowa, inna konstrukcja "lekkich", wieloelementowych wałków rozrządu oraz ułożyskowanych dźwigni zaworowych.
W następstwie wprowadzonych zmian:
- wyeliminowano zupełnie problemy wadliwych rozrządów (wycierające się krzywki, spadające dźwignie zaworowe, etc. odeszły w niepamięć)
- uzyskano o ok. połowę mniejsze opory wewnętrzne silnika (mniejsze zużycie paliwa, inna łagodniejsza akustyka, mniejsze obciążenie paska rozrządu) "

jeżeli wyeliminowano w C6 tyle niedociągnięć z C5 to po jaką cholerę chcesz użytkownikom C6 (a Ci to łapią o dziwo) zaklejać i zamulać (zwiększając ich opory wewnętrzne) silnik olejami W40 ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga