[ AQJ 4.2 340 KM] Ciągłe wycieki oleju
[ AQJ 4.2 340 KM] Ciągłe wycieki oleju
Panowie,
Od pewnego czasu walczę z wyciekiem oleju z silnika.
Problem zaczął się (tak myślę) po wymianie korka od oleju na nowy. Wcześniej widziałem ze trochę z niego cieknie. Po tej operacji zacząłem czuć w kabinie na postoju (np. na światlach) smród przypalanego oleju.
Wymienione zostały uszczelki pokryw zaworów - nie pomogło
Uszczelki zostały dodatkowo uszczelnione silikonem - pomogło na jakiś 1-2 tygodnie.
Teraz zauważyłem, że cieknie też z łączenia silnika i skrzyni biegów oraz mam plamę w okolicy pompy od wspomagania ale samego płynu od wspomagania nie ubywa.
Od pewnego czasu stawiam na ODMę. Może macie jakieś sugestie albo ktoś może poratować mnie schematem ODMY w moim silniku to może w weekend powalczę z czyszczeniem tych przewodów....
Od pewnego czasu walczę z wyciekiem oleju z silnika.
Problem zaczął się (tak myślę) po wymianie korka od oleju na nowy. Wcześniej widziałem ze trochę z niego cieknie. Po tej operacji zacząłem czuć w kabinie na postoju (np. na światlach) smród przypalanego oleju.
Wymienione zostały uszczelki pokryw zaworów - nie pomogło
Uszczelki zostały dodatkowo uszczelnione silikonem - pomogło na jakiś 1-2 tygodnie.
Teraz zauważyłem, że cieknie też z łączenia silnika i skrzyni biegów oraz mam plamę w okolicy pompy od wspomagania ale samego płynu od wspomagania nie ubywa.
Od pewnego czasu stawiam na ODMę. Może macie jakieś sugestie albo ktoś może poratować mnie schematem ODMY w moim silniku to może w weekend powalczę z czyszczeniem tych przewodów....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Ja myślę że cieknie Ci przez uszczelki pod napinaczem lub z zaślepek wałka rozrządu. Miałem tak w swojej 2.8. To bardzo popularna usterka.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Hymm powiem tak jeżeli chodzi o 2.8 to tak koszt wymiany zaślepki wałka rozrządu 2x to około 70-80zł oryginał co do uszczelki pod napinaczem blaszki z półksiężycem to około 35zł za sztukę. (ogółem są 2 sztuki) A robocizna to Ci nie powiem ale sporo na pewno ja robiłem sam więc mam problem z głowy. Tutaj jest to ładnie opisane przez jednego z forumowicza.
viewtopic.php?t=20533
viewtopic.php?t=20533
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Niestety nie posiadam.
Co do odmy to zerknij czy jest ezektor (niezapchany) w Twoim motorze bo nie mam zielonego pojęcia.
Co do odmy to zerknij czy jest ezektor (niezapchany) w Twoim motorze bo nie mam zielonego pojęcia.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
Spróbuj ją odpalić w zgodności w Windows XP...Blade05 pisze:Masz może dostęp do ETKI i schematu układu ODMY u mnie? (mam Win7 i nie chce mi działać)
Także stawiał bym na problemy z odmą (zbyt wysokie ciśnienie)... trzeba po kolei przejrzeć wszystko... rurki, rozdzielacze, separator oleju itp.piotrek24dm pisze:Co do odmy to zerknij czy jest ezektor (niezapchany) w Twoim motorze bo nie mam zielonego pojęcia.
U mnie odpowietrzenie zrobione jest na głowicach... więc są dwa, a pomiędzy głowicami mam separator oleju (tuż pod kolektorem dolotowym)...
Tylko czy tak samo będzie u Ciebie?

Tak to jest u mnie rozwiązane. Może cokolwiek pomoże:
Ostatnio zmieniony 28 lut 2012, 14:37 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.
No nic... skocze dzisiaj do ASO i kupie uszczelki, uszczelniacze wałków i ten Eżektor. W poniedziałek wymieni się graty i wyczyści ODMY tyle na ile można...
Trochę mnie to wszystko już irytuje, bo ostatnio mam jeszcze pare innych (zaległych) wydatków z samochodem
Mam tylko nadzieje ze jeden największych niedługo będę mógł zaprezentować
Trochę mnie to wszystko już irytuje, bo ostatnio mam jeszcze pare innych (zaległych) wydatków z samochodem

Mam tylko nadzieje ze jeden największych niedługo będę mógł zaprezentować

- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
ezektora niestety nie wyczyścisz, też próbowałem. miałem ten sam problem ubiegłej zimy. w silnikach zasilanych lpg zdarza się że w odmie zbiera się maź ( olej z wodą) podejrzewałem że ten syf po prostu zamarzł przy dużych mrozach i z powodu niedrożności wywaliło w innym miejscu. na forum jest o tym sporo bo sam szukałem, poczytaj to będziesz wiedział co robić
No zobaczymy w jakim jest on stanie i wtedy podejmie się decyzję co dalej robić. Na pewno nie będę tutaj stosował półśrodków bo samochód planuję używać (bezawaryjnie) jeszcze długo 
Wielkie dzięki za pomoc panowie
Postawa godna naśladowania na forum
Jak ktoś ma jakieś sugestie i uwagi to z chęcią przeczytam

Wielkie dzięki za pomoc panowie


Jak ktoś ma jakieś sugestie i uwagi to z chęcią przeczytam

Zrobione:
- wyczyszczona cała ODMA - m.in. grube rury przy zaworze regulacji ciśnienia, przewody prowadzące i łączące głowice
- wymieniony ezektor i rurki które do niego dochodzą - mój był sprawny
- wymieniony zawór regulacji ciśnienia - mój był sprawny ale trochę brudny i przy składaniu go połamałem
- wymienione uszczelniacze napinacza rozrządu w lewej głowicy. Druga wygląda na suchą.
...i wydaje mi się, że nadal śmierdzi
Zostały uszczelniacze w drugiej głowicy i... zaślepki wałków rozrządu
Na jałowych tak jak wcześniej korek wlewu oleju jest lekko zasysany do silnika.
- wyczyszczona cała ODMA - m.in. grube rury przy zaworze regulacji ciśnienia, przewody prowadzące i łączące głowice
- wymieniony ezektor i rurki które do niego dochodzą - mój był sprawny
- wymieniony zawór regulacji ciśnienia - mój był sprawny ale trochę brudny i przy składaniu go połamałem

- wymienione uszczelniacze napinacza rozrządu w lewej głowicy. Druga wygląda na suchą.
...i wydaje mi się, że nadal śmierdzi


Na jałowych tak jak wcześniej korek wlewu oleju jest lekko zasysany do silnika.