Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AQJ 4.2 340 KM] Ciągłe wycieki oleju

Silniki benzynowe
Blade-Karol

[ AQJ 4.2 340 KM] Ciągłe wycieki oleju

Post autor: Blade-Karol » 28 lut 2012, 12:25

Panowie,

Od pewnego czasu walczę z wyciekiem oleju z silnika.

Problem zaczął się (tak myślę) po wymianie korka od oleju na nowy. Wcześniej widziałem ze trochę z niego cieknie. Po tej operacji zacząłem czuć w kabinie na postoju (np. na światlach) smród przypalanego oleju.

Wymienione zostały uszczelki pokryw zaworów - nie pomogło
Uszczelki zostały dodatkowo uszczelnione silikonem - pomogło na jakiś 1-2 tygodnie.
Teraz zauważyłem, że cieknie też z łączenia silnika i skrzyni biegów oraz mam plamę w okolicy pompy od wspomagania ale samego płynu od wspomagania nie ubywa.

Od pewnego czasu stawiam na ODMę. Może macie jakieś sugestie albo ktoś może poratować mnie schematem ODMY w moim silniku to może w weekend powalczę z czyszczeniem tych przewodów....

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 28 lut 2012, 12:31

Ja myślę że cieknie Ci przez uszczelki pod napinaczem lub z zaślepek wałka rozrządu. Miałem tak w swojej 2.8. To bardzo popularna usterka.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 28 lut 2012, 12:42

A jak wygląda kwestia naprawy tego? Bardzo praco/koszto-chłonne? Części tylko ASO?

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 28 lut 2012, 13:08

Hymm powiem tak jeżeli chodzi o 2.8 to tak koszt wymiany zaślepki wałka rozrządu 2x to około 70-80zł oryginał co do uszczelki pod napinaczem blaszki z półksiężycem to około 35zł za sztukę. (ogółem są 2 sztuki) A robocizna to Ci nie powiem ale sporo na pewno ja robiłem sam więc mam problem z głowy. Tutaj jest to ładnie opisane przez jednego z forumowicza.

viewtopic.php?t=20533
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 28 lut 2012, 13:28

Wielkie dzięki za link. Jak czyszczenie ODMY nie pomoże to pewnie zabiorę się z mechanikiem za te uszczelniacze.

Masz może dostęp do ETKI i schematu układu ODMY u mnie? (mam Win7 i nie chce mi działać)

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 28 lut 2012, 14:06

Niestety nie posiadam.
Co do odmy to zerknij czy jest ezektor (niezapchany) w Twoim motorze bo nie mam zielonego pojęcia.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 28 lut 2012, 14:19

Właśnie tak poczytałem trochę o tych wymianach itd. i pewnie dla świętego spokoju przy okazji to ogarnę.

Wiesz może czy ten EÂŻEKTOR można wyczyścić w środku?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 28 lut 2012, 14:28

Blade05 pisze:Masz może dostęp do ETKI i schematu układu ODMY u mnie? (mam Win7 i nie chce mi działać)
Spróbuj ją odpalić w zgodności w Windows XP...

piotrek24dm pisze:Co do odmy to zerknij czy jest ezektor (niezapchany) w Twoim motorze bo nie mam zielonego pojęcia.
Także stawiał bym na problemy z odmą (zbyt wysokie ciśnienie)... trzeba po kolei przejrzeć wszystko... rurki, rozdzielacze, separator oleju itp.

U mnie odpowietrzenie zrobione jest na głowicach... więc są dwa, a pomiędzy głowicami mam separator oleju (tuż pod kolektorem dolotowym)...

Tylko czy tak samo będzie u Ciebie? <mysli> To już trzeba poczekać na kogoś ze schematami od C5...

Tak to jest u mnie rozwiązane. Może cokolwiek pomoże:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 lut 2012, 14:37 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 28 lut 2012, 14:34

No nic... skocze dzisiaj do ASO i kupie uszczelki, uszczelniacze wałków i ten Eżektor. W poniedziałek wymieni się graty i wyczyści ODMY tyle na ile można...

Trochę mnie to wszystko już irytuje, bo ostatnio mam jeszcze pare innych (zaległych) wydatków z samochodem <nerwus>
Mam tylko nadzieje ze jeden największych niedługo będę mógł zaprezentować <cwaniak>

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 28 lut 2012, 20:52

ezektora niestety nie wyczyścisz, też próbowałem. miałem ten sam problem ubiegłej zimy. w silnikach zasilanych lpg zdarza się że w odmie zbiera się maź ( olej z wodą) podejrzewałem że ten syf po prostu zamarzł przy dużych mrozach i z powodu niedrożności wywaliło w innym miejscu. na forum jest o tym sporo bo sam szukałem, poczytaj to będziesz wiedział co robić

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 29 lut 2012, 10:22

Zdobyłem schematy z ETKI (zamieszczam poniżej)

Poza Ezoratorem występuje jeszcze jeden "skomplikowany" element. Zaznaczony na 2 schemacie jako (8) - zawór. Z tego co wiem on rozdziela powietrze i olej. Czyścić, wymieniać czy co z nim zrobić? w ASO chca za niego ponad 300zł....

Obrazek

Obrazek

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 29 lut 2012, 10:27

Ten zawór to także odpowiednik mojego. Popatrz na jego opis i to co zakreśliłem:

Obrazek

Krótko mówiąc... warto go wymienić na nowy a nie kombinować <okok>

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 29 lut 2012, 10:54

No zobaczymy w jakim jest on stanie i wtedy podejmie się decyzję co dalej robić. Na pewno nie będę tutaj stosował półśrodków bo samochód planuję używać (bezawaryjnie) jeszcze długo ;)


Wielkie dzięki za pomoc panowie <okok> Postawa godna naśladowania na forum <lol>

Jak ktoś ma jakieś sugestie i uwagi to z chęcią przeczytam ;)

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: RS6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 05 mar 2012, 16:43

Widzisz ja mam taki problem że cieknie mi olej spod miski oleju oraz dziś się okazało że poci się chłodnica oleju :( także auto mi trochę po stoi na warsztacie.

co do odmy tego grzybka wyciągałem go był zawalony mazią wyczyściłem i nadal buczy ale o mniej decybeli


Także po oglądaj te rzeczy.

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 09 mar 2012, 12:47

Zrobione:
- wyczyszczona cała ODMA - m.in. grube rury przy zaworze regulacji ciśnienia, przewody prowadzące i łączące głowice
- wymieniony ezektor i rurki które do niego dochodzą - mój był sprawny
- wymieniony zawór regulacji ciśnienia - mój był sprawny ale trochę brudny i przy składaniu go połamałem <brawo>

- wymienione uszczelniacze napinacza rozrządu w lewej głowicy. Druga wygląda na suchą.

...i wydaje mi się, że nadal śmierdzi <nerwus> Zostały uszczelniacze w drugiej głowicy i... zaślepki wałków rozrządu <mysli>

Na jałowych tak jak wcześniej korek wlewu oleju jest lekko zasysany do silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja