[ A6 C5] 18 czy 17 cali. zawieszenie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 03 lut 2010, 10:08
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontakt:
Gwozdzio pisze:A dla mnie podstawą dobrze utrzymanego zawieszenia jest amortyzator który trzyma wszystko w kupie ja mam obniżone zawieszenie i Amorki Koni i przez 100 tyś wymieniłem 2 wahacze dolne, jeden górny jedną koĂącówkę i dwie tuleje i tyle, jeżdżę zimą na 205/55/16
i w lato 225/45/17 9,5j
A jeśli chodzi o Felgi to tak jak dużo jeździsz po PL to bierz fajne 17 a jak tak trochę mniej to 18 zawsze lepiej to wygląda
Choć przyznam się czasem jak mam daleką trasę i szybko trzeba oblecieć to i zakładam serie 202/55/16 7j by się nie martwić jak w coś wpadnę.
podstawą dobrze utrzymanego zawieszenia są drogi.... w centrum polski możesz pomarzyć o drodze bez dziur, bez kolein i wielkiego G na przejazdach tramwajowych...
uważam że 17 są ok... dla bogatszych i mieszkających w innych regionach Polski 18 można wziąć pod uwagę
ja mam 17 na lato, zima 16 i wymieniam co 1,5 roku wahacze.... kupuję komplet aby sie nie bawić w mechaników i kupować po jednym bądź trzy
pzdr
mieszkam na wschodzie polski i wiec drogi sa jeszcze gorsze niz w centrum. kazdy mechanik i znajomy odradza mi 18 bo to nie na polske jest. Zastanawiam sie co ile bede wymienial zawieszenie. Jezeli na 18 co 1,5roku to bez probelmu biore 18 jezeli co 8 miesiecy to nie ma sensu.
A6 na 17 z tego co widzialem nie wyglada inaczej niz na 16. Przynajmniejna pierwszy rzut oka. Chyba ze spotkalem sie tylko z takimi felgami ktore pomniejszaly swoj rozmiar. Masz moze zdj swoich ?
A6 na 17 z tego co widzialem nie wyglada inaczej niz na 16. Przynajmniejna pierwszy rzut oka. Chyba ze spotkalem sie tylko z takimi felgami ktore pomniejszaly swoj rozmiar. Masz moze zdj swoich ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 03 lut 2010, 10:08
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontakt:
wy na swoje drogi narzekacie... na prawdę, zapraszam do łodzi... będziecie bluźnili i curwowali co 3 minuty!!! nie jesteście w stanie sobie wyobrazić jak mogą wyglądać drogi i tutaj ludzie z aglomeracji łódzkiej i samej łodzi są w stanie się wypowiedzieć. 18' nie ma racji bytu u nas, chyba że w grand cherokee...
pzdr
pzdr
Witam. Jeżeli chodzi o felgi to polecam 17 cali (oryginalne od audi s6) . Do tego guma 225/45 Hankook S1 Evo Ventus. To w zupełności wystarczy na nasze drogie. Jak już przyjdzie komuś wymienić zawieszenie to proponuje części firmy MEYLE. Producent daje 4 lata gwarancji ! Znajomy ostatnio kupował cały komplet do A6 c5 koszt 1400zł bez amortyzatorów. Wiec jeśli ktoś nie chce Lemfordera to MEYLE jest warte uwagi.
>>>Pozdrawiam<<<
"Audi, vide, sile! - Słuchaj, patrz, milcz"
"Audi, vide, sile! - Słuchaj, patrz, milcz"
Koledzy, ja założyłem kompletne zawieszeni LMO, na razie 25 tys. za mną i spokój
Jeśli chodzi o felgi do Naszych samochodów, to wg mnie większy wpływ na szybsze zużywanie się zawieszenia, nie ma średnica felgi, jak jej szerokość i ET.
Znacie pewnie prawo dźwigni? Im felga bardziej wystaje na zewnątrz, tym większa siła działa na zawieszenie... Więc nie przesadzajmy z odsadzeniem, a zawieszenie wytrzyma dłużej, oczywiście jeśli będziemy zaliczać każdą napotkaną dziurę to na cuda nie ma co liczyć
PS. Jakiś czas temu jechałem przez Włocławek i ÂŁódź, wszyscy kierowcy się na mnie wściekali, bo po dziurach Włocławka jechałem max 30 km/h, a przez tory tramwajowe w ÂŁodzi jechałem jeszcze wolniej
Jeśli chodzi o felgi do Naszych samochodów, to wg mnie większy wpływ na szybsze zużywanie się zawieszenia, nie ma średnica felgi, jak jej szerokość i ET.
Znacie pewnie prawo dźwigni? Im felga bardziej wystaje na zewnątrz, tym większa siła działa na zawieszenie... Więc nie przesadzajmy z odsadzeniem, a zawieszenie wytrzyma dłużej, oczywiście jeśli będziemy zaliczać każdą napotkaną dziurę to na cuda nie ma co liczyć
PS. Jakiś czas temu jechałem przez Włocławek i ÂŁódź, wszyscy kierowcy się na mnie wściekali, bo po dziurach Włocławka jechałem max 30 km/h, a przez tory tramwajowe w ÂŁodzi jechałem jeszcze wolniej
A ja ci kolego powiem tak jeżdżę na 18ch przy profilu 245/40 już prawie 1,5 roku i nic jeszcze nie wymieniałem i z tego co wiem poprzedni właściciel przed sprzedażą tez nic tam nie robił,co prawda w ubiegłym roku kumpel z warsztatu mi mówił ze mogą być do wymiany jeden wzdłużny i banan ale na przeglądzie okresowym nic nie wykazało nawet..kolejny mam w czerwcu wiec się okaże czy coś tam poszło czy nie..ale jak widać 1,5 do 2lat spokojnie można przejeździć a jak już coś jest do wymiany to pojedyncze i najczęściej przód...każdy będzie sie teraz kłócił za to co powiem ale nie radze wymieniać całymi kompletami jak już bo to nie ma sensu..pozdro
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.
Chłopaki po co tak dyskusja w stylu "jeżdżę 1,5 roku i nic tylko coś tam być może do wymiany jeden banan"
w 1,5 roku to można zrobić 2 tyś i 150 tyś wiec przebieg jest raczej odnośnikiem i sposób eksploatacji auta.
Dla mnie luzy na zawieszeniu= robota a nie czekanie aż coś zacznie stukać, w koĂącu to też bezpieczeĂąstwo moje i mojej rodziny!!
Ja jeżdżę po całej Polsce i części które wymieniłem na przestrzeni 90 tyś km opisałem kilka postów wyżej
w 1,5 roku to można zrobić 2 tyś i 150 tyś wiec przebieg jest raczej odnośnikiem i sposób eksploatacji auta.
Dla mnie luzy na zawieszeniu= robota a nie czekanie aż coś zacznie stukać, w koĂącu to też bezpieczeĂąstwo moje i mojej rodziny!!
Ja jeżdżę po całej Polsce i części które wymieniłem na przestrzeni 90 tyś km opisałem kilka postów wyżej
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA
Osobiście uważam, że opuszczając Twoją A6 o jakieś 20mm wiele na komforcie nie stracisz i da się jeszcze w wiele miejsc dojechać a autko będzie o wiele fajniej wyglądało .
Ja latem mam - 40mm a zima -20mm(a zimo jeżdżę w góry) taką możliwość dają mi ruchome talerzyki w Koni wada, że trzeba wyciągać amorek by przełożyć pierścieĂą Singer-a , wiec mam taki mini serwis zawieszenia co pół roku ale mimo wszystko nie zamieniłbym tych amortyzatorów na inne.
Ale decyzja należy do Ciebie Kolego.
Ja latem mam - 40mm a zima -20mm(a zimo jeżdżę w góry) taką możliwość dają mi ruchome talerzyki w Koni wada, że trzeba wyciągać amorek by przełożyć pierścieĂą Singer-a , wiec mam taki mini serwis zawieszenia co pół roku ale mimo wszystko nie zamieniłbym tych amortyzatorów na inne.
Ale decyzja należy do Ciebie Kolego.
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga