Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MULTI] Multitronic ZIMÂĄ

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 23 lut 2012, 14:43

ronnie77 pisze:Jak na dworze jest 0 stopni skrzynia nie wymaga rozgrzania.
Jak mam -5 to te 2-3 minuty warto poczekać.
Słabo było przy -18, wtedy trzeba było czekać.
Ronnie77 - sprawdź i podaj numer sterownika Twojej skrzyni biegów oraz wersję jego oprogramowania.

Komputer sterujący skrzyni biegów nie ma żadnej wady fabrycznej - sama idea jego konstrukcji jest po prostu podatna na uszkodzenia (przyczyną usterek tego elementu są wibracje, które uszkadzają połączenia elektryczne). Nie obowiązuje tu reguła wcześniej czy później - u jednych po prostu sterownik się zepsuje a u innych nie. W dużej mierze jest to związane z dbaniem o skrzynkę, wersją generacji oraz eliminowaniu usterek, które na drgania przenoszone na skrzynię mają wpływ (np. koło dwumasowe).

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 23 lut 2012, 15:16

Bart-S pisze:W dużej mierze jest to związane z dbaniem o skrzynkę, wersją generacji oraz eliminowaniu usterek, które na drgania przenoszone na skrzynię mają wpływ (np. koło dwumasowe).
dwumasa w automacie?

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 23 lut 2012, 15:19

azes pisze:
Bart-S pisze:W dużej mierze jest to związane z dbaniem o skrzynkę, wersją generacji oraz eliminowaniu usterek, które na drgania przenoszone na skrzynię mają wpływ (np. koło dwumasowe).
dwumasa w automacie?
Tak - prawie wszystkie skrzynie Mulitronic mają koło dwumasowe (tylko w kilku wersjach jest koło z tłumikiem drgaĂą - np. V6 2.4 i 2.8).

Pamiętaj, że to nie jest zwykły automat. To Multitronic ;)

ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

Post autor: ronnie77 » 23 lut 2012, 21:01

Bart-S, Znalazłem coś takiego.
nr. ide: 4B1 910 155 V30 01J 1,9 L PD RdW 3020
A w innym polu jakiś inny numer: AUZ7ZOC2380975

Też myślałem, że nie mam dwumasa :( A tu taka niespodzianka.

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 24 lut 2012, 00:33

Jak z zywotnoscia owej dwumasy?

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 24 lut 2012, 00:36

ronnie77 pisze:Bart-S, Znalazłem coś takiego.
nr. ide: 4B1 910 155 V30 01J 1,9 L PD RdW 3020
A w innym polu jakiś inny numer: AUZ7ZOC2380975
Soft do bani - wymagana aktualizacja. Bardzo możliwe, że rozwiąże to Twoje problemy z ruszaniem przy niskich temperaturach (+ jeszcze kilka innych bonusów tj. zmiana strategii zamykania sprzęgła ;)). Od tego należałoby zacząć...
azes pisze:Jak z zywotnoscia owej dwumasy?
Wszystko zależy od stanu i sposobu eksploatacji auta. ÂŚrednia wytrzymałość to pułap 200 000km...

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 24 lut 2012, 01:05

Orientujesz sie w ewentualnych kosztach czesci + robocizny?

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 24 lut 2012, 10:53

azes pisze:Orientujesz sie w ewentualnych kosztach czesci + robocizny?
Regeneracja: 600-1000zł (rok gwarancji)
Demontaż i montaż: 400zł (wymaga zrzucenia skrzyni).

Nowe koło, zależnie od wersji silnika: 2000-2800zł

...i aby się ktoś nie doczepił, że to z mojego cennika ;) Podaję uśrednione ceny z jakimi można spotkać się w naszym kraju :)

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 24 lut 2012, 11:16

No co Ty,tylko sie orientuje z ciekawosci,u mnie (odpukac) narazie wszystko cacy.Kupilem auto z przebiegiem 152kkm,obecnie ma 164kkm,przy 80tys robiona byla naprawa,olej zmieniany co 50tys. - czy przy okazji pomoglbys mi wyciagnac wnioski jakiego rodzaju robiona byla naprawa? numery czesci :

01j398941 samenstel
01j398944 samenstel
01j398445a clip
012311113b dichtring
01j301461b dichting
01j301547f dichting
n90032204 dichtring
g052180a2 olie
01j3235306 buis
01j301547a dichting
01j301475n dichting
01j323941b schijf
01j323941d schijf
n90294116 segment


z gory dziekuje !

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 24 lut 2012, 11:58

azes pisze:No co Ty,tylko sie orientuje z ciekawosci,u mnie (odpukac) narazie wszystko cacy.Kupilem auto z przebiegiem 152kkm,obecnie ma 164kkm,przy 80tys robiona byla naprawa,olej zmieniany co 50tys. - czy przy okazji pomoglbys mi wyciagnac wnioski jakiego rodzaju robiona byla naprawa? numery czesci :

01j398941 samenstel
01j398944 samenstel
01j398445a clip
012311113b dichtring
01j301461b dichting
01j301547f dichting
n90032204 dichtring
g052180a2 olie
01j3235306 buis
01j301547a dichting
01j301475n dichting
01j323941b schijf
01j323941d schijf
n90294116 segment

z gory dziekuje !
Wymieniono Ci sprzęgło na 7-płytkowe.

...podeślij swój VIN na pw.

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 24 lut 2012, 13:48

Bart-S, mam jeszcze pytanie :
czym rozni sie olej do multitronica G052180A6 od oleju G052180A2? Gdzies wyczytalem ze nalezy zalewac tylko ten z koncowka A2,ostatnio w serwisie mialem zalany A6.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 24 lut 2012, 14:45

azes pisze:Bart-S, mam jeszcze pytanie :
czym rozni sie olej do multitronica G052180A6 od oleju G052180A2? Gdzies wyczytalem ze nalezy zalewac tylko ten z koncowka A2,ostatnio w serwisie mialem zalany A6.
Wszystko OK. To ten sam olej - ostatnie dwa znaki w numerze ATF definiują wielkość pojemnika.

azes - Twoje auto jest z sierpnia 2004. Sprzęgło masz zmodyfikowane w trakcie eksploatacji - hydraulika będzie jeszcze w wersji przed upgradem. Podaj te same dane co ronnie77, sprawdzimy jaki masz sterownik i soft...
Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, 15:10 przez Bart-S, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 24 lut 2012, 14:55

Na darmowa wymiane sie nie zalapalo,auto zostalo kupione i cale 'zycie' jezdzi w Belgii,byc moze tutaj nie bylo to darmowe jak w Niemczech.W kazdym razie kosztowalo to 1200e i bylo wykonane przez pierwszego wlasciciela,ja jestem trzecim,ale posiadam fakture na ta naprawe/modyfikacje dokonana w aso w Belgii.
Gdzie moge znalezc numery ktorych potrzebujesz? Vin wyslalem Ci w pw.

dzieki !

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 24 lut 2012, 14:58

azes pisze:Na darmowa wymiane sie nie zalapalo,auto zostalo kupione i cale 'zycie' jezdzi w Belgii,byc moze tutaj nie bylo to darmowe jak w Niemczech.W kazdym razie kosztowalo to 1200e i bylo wykonane przez pierwszego wlasciciela,ja jestem trzecim,ale posiadam fakture na ta naprawe/modyfikacje dokonana w aso w Belgii.
Gdzie moge znalezc numery ktorych potrzebujesz? Vin wyslalem Ci w pw.

dzieki !
Trzeba podłączyć się do skrzyni i odczytać dane z głównego ekranu sterownika...

Chodzi o te parametry...
ronnie77 pisze:Bart-S, Znalazłem coś takiego.
nr. ide: 4B1 910 155 V30 01J 1,9 L PD RdW 3020
A w innym polu jakiś inny numer: AUZ7ZOC2380975

avatar.td@gmail
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 05 kwie 2018, 02:40
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: avatar.td@gmail » 05 kwie 2018, 02:47

Bart-S, HEJ, mam a6 b5 multi 1.9 --- chcialem się z Tobą skontaktowac w kwesti porady

Pozdrawiam

/tomasz

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga