Witam, mam taki problem dotyczący a4 którą jeździ brat...(A4,1.9tdi,AFN-110KM,1998rok)
Sytuacja wygląda następująco:
jak auto pracuje na wolnych obrotach i sie otworzy maskę (zauważyliśmy to dolewając płynu do spryskiwaczy) słychac dziwne ciche mataliczne dzwięki, taki znajomy powiedział że dwumasa się koĂączy a żeby sprawdzić to trzeba troszkę wcisnąć sprzegło czy czuć jakieś wibracje i niestety czuć leciutkie bicie jak się wciśnie bardziej to nie czuć..
a jak wcisnę sprzegło to ten dzwięk ginie...
to objaw koĂączącego sie koła dwumasowego?wogóle w a4 afb w takim roczniku takie coś występuje?można tak jeszcze latać?czy odrazu wymieniać?
bo z tego co potrzyłem na allegro to dwa 2tyś.zł polecą...
może ktoś miał coś takiego choćby w a6 w sumie to ten sam silnik:)
przebieg auta to 350tyś i raczej prawdziwy choć w tych czasach to wiadomo...
[ MANUAL] Czy to dwumasa?1.9tdi-110KM
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
Na jałowym z puszczonym sprzęgłem telepie, wciskasz sprzęgło, nie telepie. Tak się koĂączy dwumas. Druga metoda to zgasić auto z wciśniętym i puszczonym sprzęgłem. Ze wciśniętym będzie ok, a na puszczonym, zatelepie budą.
A jeździć można, dopóki się dwumasa nie rozleci. A wtedy dwumas, docisk, tarcza i możliwe że skrzynia, wysprzęglik. A tak tylko wymieniasz komplet i latasz Kupujesz LUK-a i spokój na dłuuugi czas.
A jeździć można, dopóki się dwumasa nie rozleci. A wtedy dwumas, docisk, tarcza i możliwe że skrzynia, wysprzęglik. A tak tylko wymieniasz komplet i latasz Kupujesz LUK-a i spokój na dłuuugi czas.
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 590
- Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
- Imię: Forum Audi Iwo
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
- Kontakt:
spinacz2100, Jeździć z tym jakiś czas można ale oczywiście nie za długo żeby już całkowicie nie wykoĂączyć innych podzespołów. No to co piszesz to faktycznie świadczy na padające koło dwu masowe. Kup albo z firmy SACHS lub LUK-a. Ja osobiście bym bardziej obstawał za SACHS. Albo po prostu przy wyjmowaniu starego sprawdź z jakiej firmy było i takie kup.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt: