Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[zachodniopomorskie] [A6 C5 2.4] Nie pali na wszystkie cylin

Silniki benzynowe
Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 15 lut 2012, 18:57

snowmass pisze:Czy miałby ktoś chwilę żeby zajrzeć w te logi? Auto normalnie odpala, ale żre straszne ilości paliwa (ok 30 l) no i tak jak mówili w ASO dawka paliwa jest za mała na wszystkie cylindry, nie chodzi dobrze, wydaje się jakby nie pracowały wszystkie cylindry no i przy przełączeniu na gaz zdycha i później ciężko go odpalić.
Dawka za mała a pali 30l <szok>
Zobacz w logu że ecu musi korygować na minus więc leje, sonda cały czas na bogato, nie faluje.
Zacznij od sprawdzenia czujnika cieczy G62. Jeśli sprawny to test ale dynamiczny przepływki.
Na koniec zostawmy sondy.
Dobrze by było na jakiś czas zakręcić lpg aby nie mieszało w korektach, skasować korekty vagiem i pojeździć na samej pb aby ecu zaadoptował się do nowych warunków i dopiero diagnoza.

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 16 lut 2012, 05:47

Dzięki Panowie, cały czas jeżdzę na PB, jak pisałem przy przelączeniu na LPG od razu zdycha.

Dodatkowo, nie wiem czy to ma jakiś związek słychać przebicia w radiu.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 16 lut 2012, 06:40

snowmass pisze:Ok no to ten LOG http://vaglog.rtnet.pl/arek_71911.html jest odpalony zimny na PB i przejechałem się nim trochę, zgasiłem na chwilę, pojechałem dalej, znowu zatrzymałem się na dłużej i pojechałem dalej.

Ten LOG http://vaglog.rtnet.pl/arek_71910.html jest już na postoju, przełączenie na LPG - zdechł - później odpalenie na PB.

fassi1, marek [a6] - duże piwo na pewno będzie :)
Czy ten pierwszy log to jest jazda poczynając od zimnego i z przełączeniem na gaz?
Jeśli tak to widać że jak jest zimny to na benzynie tak jak to być powinno podlewa na początku czyli korekty na - a potem jak tylko przełączy na gaz to korekty dużo na + szczególnie lewa strona.
Później to już korekty w ogóle do d.. ..y, za bogato i za ubogo.
Instalacja kompletnie źle wyregulowana.

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 16 lut 2012, 08:39

Pierwszy LOG to jazda tylko na PB od zimnego, drugi LOG to postój na PB, przełączenie na LPG i potem odpalenie na PB.

Na razie muszę naprawić problem z PB, później jeśli będzie problem to będę się martwił LPG, ale tutaj już nie powinno być tak ciężko, oby :)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 16 lut 2012, 19:59

Coś mi dziwnie te odczyty z przepływomierza wyglądają, czy czasem przepływomierz nie umiera?
Zrób test, przejedź sie z pedałem w podłodze tak żeby obroty weszły na czerwone pole robiąc jednocześnie log podczas jazdy.
Przepływka powinna pokazać coś około 130g/s

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 21 lut 2012, 08:19

Problem rozwiązany w ASO, okazało się że przyczyną był czujnik temperatury płynu chłodzącego, oraz przetarty nowy kabel od 1 cylilndra (zły montaż). Koszt naprawy 350 zł plus niestety nowe kable NGK z których 5 zostało - może ktoś chce kupić 5 przewodów? :)

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 21 lut 2012, 10:49

OT: Kurde no popatrz jak ja potrzebowałem jednego kabla dokupić (bo urwałem koĂącówkę) to nigdzie nie było a teraz jak już mam to się ogłaszają I to nawet 5 jest... <zalamka> Na szczęście już udało się 1 dokupić
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 21 lut 2012, 18:24

Ja właśnie stawałem na głowie i niestety skoĂączyło się na kupnie nowego kompletu :(

Dodatkowo zepsuł się reduktor od gazu i następne parę stówek poszło ... teraz za to jest dziwny objaw jak zgaszę go na benzynie to nie ma problemu z odpaleniem, ale jak zgaszę go na gazie to potem trzeba trochę go pokręcić zanim zapali, cofa się paliwo? To w ogóle możliwe? :)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 21 lut 2012, 20:14

Puszcza ci reduktor lub wtryski gazowe i dlatego musisz długo kręcić gdyż w dolocie masz benzynę i gaz dlatego ciężko ma odpalić gdyż jest zalany.

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 10 mar 2012, 17:12

Zwracam się z kolejną prośbą o pomoc, ponieważ saga z problemem z silnikiem trwa już 2 miesiąc, a jedyne co na tym zyskuje to siwe włosy. Dzisiaj podmieniłem cewkę zapłonową i przy wymianie okazało się że NOWE kable do cylindra 2 i 3 są urwane - weź tu daj auto mechanikom. W poniedziałek jadę z tymi kablami do nich. Miałem "na szczęście" 5 przewodów nowych które musiałem kupić, podmieniałem wszystkie po kolei i co zaobserwowałem - po wyjęciu przewodu numer 3 iskry skaczą po cewce zapłonowej widać to na śrubach mocujących cewkę dolnych tych bliżej zderzaka, po wyjęciu przewodu numer 5 jebło :) mnie tak że aż mi lewa ręka zdrętwiała. Po wymianie cewki i kabli pracował tak



nie ważne czy na nowej czy na starej cewce, słychać było że jest gdzieś przebicie no i nie wiem czy dobrze to słychać na filmie ale coś syczało. Co dziwne przebicia i syczenie ucichło po przykręceniu wężyków od gazu do wtryskiwaczy i założeniu plastikowej obudowy.

Teraz na benzynie jest przyzwoicie, czuć że silnik trochę kuleje, czuć drgania silnika, ale po przełączeniu na gaz całkiem zdycha, no chyba że się przytrzyma pedał gazu i nie pozwoli się obrotom spaść poniżej 1200 wtedy chodzi na gazie, ale przy przyspieszaniu czuć że nie chodzi równo na wszystkie cylindry.

Pewnie podobnie jest na benzynie tylko po prostu tego tak nie czuć. Czy ktoś może ma jakiś pomysł, albo zna kogoś w Szczecinie lub okolicach kto mógłby pomóc? Dodatkowo podczas pracy silnika odpiąłem wtyczkę od przepływomierza i obroty na chwilę spadły, ale potem wróciło do porządku, tak samo było przy podłączaniu wtyczki.

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 10 mar 2012, 19:09

witam. syczało bo zasysał lewe powietrze przez te wężyki od wtryskiwaczy gazowych i nie mógł wtedy pracować dobrze . co do cewki weż spryskiwacz do szyb nalej wody spryskaj cewkę i kable i będziesz widział gdzie jest przebicie jeśli jest to znaczy że gubi iskrę i nie będzie chodził dobrze na benzynie nie wspominając już o gazie . pozdro
tylko quatrro !!!

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 10 mar 2012, 19:12

To właśnie jest niewiedza z tymi wężykami. Jutro sprawdzę tak jak piszesz Marek. Myślę że tak jest że gubi iskrę, ale jaki może być tego powód?

Jak byłem w serwisie to mówili że coś się dzieje na 2 i 5 cylindrze, na 2 był urwany przewód a na 5 jak wyjmowałem kabel to ostro mnie walnął prąd, ale nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje skoro kable są nowe i nie powinny mieć przebicia.

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 10 mar 2012, 19:53

witam. jeśli jest przebicie to będzie kopać ktoś żle wyciągał kable i pourywał i tyle mimo że są nowe . sprawdz z ta woda będziesz widział i następnym razem nie wyciągaj kabli gołą ręką . pozdro
tylko quatrro !!!

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 10 mar 2012, 20:03

Mam nadzieję że się nie okaże że są pourywane ... sprawdzę jutro, dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 11 mar 2012, 14:57

wyciągali kable na ciepłym silniku i wtedy się rwą i uszkadzają niestety :) ścigaj mechaników niech Ci teraz kupią cały komplet nowy ....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga