Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MULTI] Multitronic 6 czy 7 lamerek

Układ napędowy i skrzynie biegów
darksys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 04 lip 2011, 13:54
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darksys » 14 lut 2012, 21:59

Witam dzięki koledzy za odpowiedzi. Pytałem o ilość płytek ponieważ:
- samochodem mi szaprało
- zrobiłem remont skrzyni koszty 5 tys
- potem kolenych ok 10 wizyt w serwisie bo dalej szarpało pierdzilili mi niby szpece że sie dotrze potem że wymienią olej po 1000 km potem adaptacja i takie inne pierdoły nic nie warte bo dalej szarpało
- panowie z serwisu po kolejnych wizytach zdecydowali się rozebrać skrzynie bardzo nie chcieli żebym był obecny i .... wrzucili mi inną i kazali sie przejechać i po przejechaniu stwierdziłem dalej jest to samo to mi powiedzieli ze wymienili skrzynie z roku 2004 która ma 7 lamerek i dali tylko mój sterownik srzyni i programowo ustawili że ma 6 biegów
- tylko chyba kłamali bo piszecie że to jest jednak 6 lamerkowa !! <lol>
- i samochód dalej szarpie na D a jak ręcznie zminiam to nie szarpie
- masakra jakaś kupiłem zepsuty samochód i już 8 msc walcze z niem i dalej szarpie. Dodam szrpanie jest tylko na D i występuje zarówno na obrotach niskich np 1500 jak również wyższych np 2500. Co ciekawe tylko na rozgrzanym silniku

Co zrobiłem:
- remont skrzyni
- przpustnica czyszczona + adaptacja
- przpływka wymieniona
- świece wymienione
-cewke dzisiaj kupiełm i zamieniałe nową po kolei i dalej to samo !!!! <szok>
Może mi ktoś coś z tym pomóc ?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
robertno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 09 sty 2010, 21:50
Lokalizacja: Radom

Post autor: robertno » 14 lut 2012, 22:24

Coś Cię kręcą.
Nie będzie skrzynia pracować poprawnie jeżeli jest 7 lamelowa a sterownik masz od 6 lamelowej.
Może generalnie problemem jest sterownik. Ja bym proponował zmienić serwis skoro wywaliłeś tyle kasy i dalej jest źle.
Przy ręcznej zmianie skoro nie szarpie to może problem być z ciśnieniem.
Ja taki mądry nie jestem powinien się Bartek wypowiedzieć. Najlepiej gdybyś zrobił zrzuty z grupy 10 i 11.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 15 lut 2012, 08:42

darksys - ile biegów w trybie sekwencyjnym miałeś przed remontem?

Jeśli chodzi o Twoje problemy... Przyczyn szarpania może być multum - na pierwszy ogieĂą szuka się wskazówek w blokach pomiarowych. Jeśli to nic nie da, skrzynia na stół i badasz wszystko.

Co do identyfikacji sterownika i wariantu sprzęgła - z różnymi przypadkami się spotykam (także z takimi gdzie warsztat zajmujący się naprawą miksuje sterownik 6 ze sprzęgłem 7 i odwrotnie - co jest oczywiście niedopuszczalne). W związku z tym istnieje oczywiście możliwość - że sterownik masz w wersji 6 a zgodnie z otrzymaną informacją wpakowano Ci wałek wejściowy z 7 płytkami...

Załatw interfejs - podłącz się do skrzyni i zadzwoĂą do mnie. Podasz mi dane z bloków pomiarowych (wszystkich) i spróbujemy poszukać co też boli Twoją skrzynkę (kontakt wysyłam na pw).

darksys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 04 lip 2011, 13:54
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darksys » 15 lut 2012, 17:46

Witam poinformowano mnie dokładnie o tym że:
- skrzynie wrzucili nowszą z 2004 roku i jest 7 lamerkowa
- sterownik dali mój stary i programowo niby ustawili że mam 6 biegów
- przed remontem miałem oczywiście 6 biegów
- przekładali sterowniki inne i na nich był ten sam problem dlatego aby zweryfikować, że problem na pewno nie jest w skrzyni biegów dali nową (to znaczy starą :> ) skrzynie z 2004 r z nowym łaĂącuchem kołami itp
- co ciekawe na nowej skrzyni szerpanie może trochę żle ujete bardziej nazwałbym drzenie samochodu są dokładnie takie same


Czy programem vcds jak się podłącze i wejdę na blogi w skrzyni 10 i 11 to nic nie popsuje. Pytam bo na bloki silnika wchodziłem a na skrzynie nie ?

Dzięki za pomoc

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 15 lut 2012, 17:57

...no ale może dzięki temu Szczerba w koĂącu uwierzy, że nie ma Multitronica z 5-biegami ;)

Co za asy. A od kiedy to ilość płytek sprzęgła ma coś wspólnego z liczbą biegów w trybie sekwencyjnym :| To kolejny mit powielany przez mechaniorów...

Właź na VCDS-a i dzwoĂą - nic nie popsujesz. A jeśli rzeczywiście masz 7 lameli w wałku sprzęgłowym to jedź tam gdzie Ci robili remont i domagaj się zmiany na 6-płytek.

Oprócz tego sprawdź jeszcze to co sugerowałem podczas rozmowy telefonicznej - zdemontuj i obejrzyj przeguby na półosiach...

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 16 lut 2012, 14:22

Bart-S, tak sorki wałnołem byka żle spojżałem na 01v zamiast 01j a co do lamelek to prawde wrzuciłem

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 16 lut 2012, 16:39

Zatem wszystko jasne ;)

darksys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 04 lip 2011, 13:54
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darksys » 19 lut 2012, 09:47

Witam dzięki Bart-S się wyjaśniło jaką mam skrzynie czyli kod GHW04 01083 z samochodu o silniku BFB z A4 od 2003-2004 6 lamerek. Po sprawdzniu logów wygląda ze niby ok ze skrzynia ale tylko niby !!.
Samochód dalej drzży tak samo jak drżał !!!
Masakra jakaś jest z tym samochodem

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 19 lut 2012, 12:38

darksys, no mistrzu ale o drganiu to nic nie pisałeś może daj wiecej szczegółów na temat bo pisałeś o szarpaniu przy zmianie przełożeĂą a to inna sprawa

darksys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 04 lip 2011, 13:54
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darksys » 19 lut 2012, 13:13

Witam wcześniej definiowałem problem jako szarpanie ale faktycznie problem można nazwać raczej drgania samochodu to w sumie nie jest szarpanie.

Sprawa wygląda tak remont skrzyni został zrobiony potem wymienano sterownik w skrzyni a w koĂącu wymieniono całą skrzynie na inna. Dodam - samochód na nowej skrzyni drży tak samo jak na stare. Samochód mi drży tylko gdy jest rozgrzany (na zimnym tego efektu nie ma) i wylko na D. Gdy zmieniam biegi sekwencyjnie wogóle problemu nie ma!. Dlatego sie uczepiłem skrzyni. Dodam że to drżnie nie jest tylko w momenice zmiany biegów na D i występuje na np 1.500 obr ale jest również przy np 2500 obr. Co zrobione:
- skrzynia niby powinniśmy wykluczyć hm... niby :>
- przepływka wymieniona
- cewka podmieniana
- adpatacja skrzynie N razy wykonywana
- świece nowe

Co do silnika:
- miałem błędy mieszanka za uboga
- po wymianie przepływki za uboga. Po wymianie przepływki jak depne pare razy to mam błąd mieszanka za bogta.
- dodam problem taki sam jest na gazie i benzynie nie widzę żadnej różnicy. Gaz jest od niedawna w samochodzie ok 2 lata instalacja BRC

Testy wykonywane na równej drodze i na tej samej drorze na zimnym silniku nie drzy a na rozgrzamy drży czyli zawieszenie można wykluczyć

jakieś rady

pozdrawiam

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 19 lut 2012, 15:34

czyli wnioskuje że drgaĂą na wolnych obrotach nie ma , na zimnym podczas jazdy też nie ma wniosek jaki mi się nasuwa to skontrolować przeguby ,łożyska kół i poduszki skrzyni i silnika.
pamiętam że na forum był temat wibracji na rozgrzanym aucie i winę ponosiły łożysko/a kół. Gostek pisał że nasilały się jak przykładowo wykonał skręt w prawo a jak leciał prosto to znikało . pisał że jak jechał na ręcznej zmianie biegów to ustępowało jak w d to się z różną częstotliwością pojawiały. Zaznaczył również że podczas badania ich nic nie wykazywały, zero hałasu czy oporów toczenia - warto się temu bliżej przyjrzeć i skontrolować

darksys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 04 lip 2011, 13:54
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darksys » 19 lut 2012, 18:54

Witam dzięki szczerba2 za pomoc. W jaki sposób można skontrolować w zaiweszeniu bo kupowanie i podmienianie to może się okazać że wymienie kolejne elementy i pieniądze wywale w błoto. Czy da się to rozebrać i pomacać <radocha> i dojść do jakiegoś wniosku ?

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 20 lut 2012, 21:37

pwiem ci ze w zawiasie jesli na szarpakach nic nie wychodzi to bedzie ciezko dojsc jedyna metoda to sa szczegolowe ogledziny wszystkich polaczen i badanie na zasadzie robienia dzwigni jakims dragiem. Co do lozysk to tak jak pisalem wyzej ze bylo praktycznie nie do wykrycia gdyz podczas jazdy na wprost i padaniu na rolkach nic nie wychodzilo . Kolega pisal ze przypadkiem wpadl na to jak drgania pojawilysie nagle po wykonaniu zakretu ., czyli podsumowujac jesli drgania pojawiaja sie po skrecie w lewo to wina prawego lozyska , jesli po skrecie w prawo to lewego lozyska jest tak dlatego iz drgania przenosi to lozysko ktore jest obciazane. Powiem ci jeszcze ze podobny bol mialem w mondeo mk3 tam przy przyspieszaniu az fotel z pod dupy wysuwalo i winowajca okazal sie wewnetrzny troj zebny przegob na dzielonej polosi.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 20 lut 2012, 23:34

Wywal półosie i poszukaj na nich luzów. Od strony koła (przegub zewnętrzny) trzyma je jedna śruba - od strony skrzyni 6x śrub mocujących przegub wewnętrzny do kielicha.

darksys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 04 lip 2011, 13:54
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darksys » 21 lut 2012, 19:33

Dzięki zobacze jak to wygląda i dam znać. Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-06-11, 22:48 ]
Witam przeguby sprawdzone i jeden wymienony bo miał troche luzy a drugi bez luzów. Efekt 00000 poprawy. Jedyne co mnie zastanawia mam błąd czasami występujący bład komunikacji ze skrzynią na magistrali CAN opisany jako sporadyczny. Czy to mógłby być powód ? Gdzie tego szukać ? Proszę o pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga