Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ C5+LPG] Dusi przy przelaczaniu na gaz

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
NPT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 07 lut 2012, 16:52
Lokalizacja: Częstochowa

[ C5+LPG] Dusi przy przelaczaniu na gaz

Post autor: NPT » 12 lut 2012, 12:31

Witam

Temp przelaczania na gaz w moim aucie to 35 stopni. Jest to za malo poniewaz przy niej auto strasznie sie dlawi przez jakies 3 min i nie da sie jechac. Przestawile na 40 i to samo, przestawilem na 45 i juz lepiej no ale chyba cos jest nie tak bo srednia temp przelaczania to ok 30 stopni.

Co moze byc tego przyczyna?

CZasem jak go przytrzymam do czerwonej kreski na obrotomierzu, zmienie bieg do gory i do konca wcisne gaz zakrztusi sie i za chwile ciagnie tak jakby turbo sie wlaczalo :D Wtryski sa na pewno ok, czy ten reduktor moze byc za slaby?

Posiadam kompa Stag 300, wtryski magic jet oraz reduktor KME Silver.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 12 lut 2012, 13:01

Twoim problemem są wtryskiwacze, magici są chyba najgorsze na mrozy, jak długo już je masz?
Po za tym magici potrzebują dużej korekty od temp. gazu. Masz staga 300 cz 300+?
Do tego masz za słaby reduktor.
Temperatura przełączania na gaz 30st jest zupełnie dobra.

Kracy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 12 lut 2012, 09:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dusi przy przelaczaniu na gaz

Post autor: Kracy » 12 lut 2012, 14:54

Stawiałbym na wtryski, miałem kiedyś w passacie (AWT) magicjety i od momentu założenia instalacji coś było z nimi nie tak. Przełączał się późno, bo była ustawiona wysoka temperatura, szarpał przy przyspieszaniu delikatnie (ja czułem żona już nie), póxniej już mocniej tzn po około 12 tys km.

Do tego spece od gazu ustawili ciśnienie 1,5 bara żeby MJ wyrobiły, a reduktor po roku zaczął się pocić, wtryski padły, pod koniec życia wtrysków passat palił 15,5l w warszawskich korkach

Wymieniłem wtryski na hana zielone, ustawiłem ciśnienie na 1.1 bara i był spokój. Temperatura przełączania 30 stopni a autem nawet nie zatrzęsło, przyspieszało normalnie, spalanie w okolicach 13-14litrów.
Wtryski MJ kosztują 200zł, a hana w Megapolu coś ok 320zł.

Kracy

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 12 lut 2012, 17:35

Kracy,

NPT, pisze że wtryski są ok więc po co je wymieniać. Można ustawić i na magicach tylko trzeba trochę poświęcić czasu na regulację a możliwe że i montaż instalacji jest skopany.

NPT,

Najlepiej jak byś zrobił zdjęcia i wstawił na forum bo może jest jakiś błąd montażowy.
Warto również zrobić korektę od temp dla magic jet, bardzo tego potrzebują lub wgrać nowy soft ze strony ac (poprawiono charakterystyki dla wtrysków)

a6Piotr.S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 04 lut 2012, 22:18
Lokalizacja: lublin

Post autor: a6Piotr.S » 12 lut 2012, 18:20

witam taki sam temat przerabiałem u siebie przy niskich temeraturach auto podczas przejścia z bendzyny na gaz szarpalo
i co pomogło płukanka wtrysków a mianowicie odpinamy wąż za filtrem podnosimy go do góry i wlewamy denaturat zostawiamy na noc ja robiłem taką impreze po zjechaniu z trasy czyli motor był cieplutki rano podpinamy z powrotem wąż do ukladu instalacji i odpalamy auto auto trzymamy odpalone do momentu przełaczenia na gaz jak się przełaczy nich chwile pochodzi pózniej gasimy i znowu to samo zalewamy na 2-3h pózniej tak samo podłanczamy odpalamy i i można się przejechac i jeszcze raz ten zabieg i na tym koniec przy -30 na postoju nawet nie drgnie wskazówka od obrotów przy przełączeniu na gaz wczesniej tragedia telepało silnikiem strasznei zrobiłem juz z 5tyś km i jest ok spalanie nie wzrosło od tego zabiegu ważne aby to był denaturat nic innego pozdrawiam mam nadzieje że pomoże to komuś takie zabiegi robia w niejednym zakladzie gazowym i kase niezłą czeszą

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 12 lut 2012, 18:49

a6Piotr.S po co tak krzyczysz tymi pogrubionymi literami?
Takie czyszczenie jak opisałeś to nie jest czyszczenie, to jest tylko przepłukiwanie a do tego denaturatem, który może uszkodzić oringi gumowe wewnątrz wtryskiwaczy.
Jeśli już magici się czyści, to należy je rozkręcić czyli wykręcamy mosiężny króciec od spodu czyli ten wylot gazu i wyskakuje nam tłoczek i sprężynka, czyścimy wszystko (tłoczek i gniazdo) przy użyciu czegoś co nie uszkodzi oringów (white spirit) i montujem z powrotem.
Co do samych magiców to już nie raz miałem z nimi doczynienia i czasami wystarczy czyszczenie, ale czasami nic to nie pomoże bo tłoczki mogą być już powycierane na brzegach razem z gniazdami tak jak na fotkach i wtedy syf lepi sie bardzo szybko i na zimnym nie wiadomo jak bedziemy kombinować to auto poprawnie nie będzie działać.
Do zdiagnozowania należy je zdemontować i sprawdzić ich stan.
Magici to taka trochę loteria, są tacy u których chodzą ale są i tacy którzy trafili na felerne partie, no i tych felernych partii było sporo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

NPT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 07 lut 2012, 16:52
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: NPT » 12 lut 2012, 23:08

Zrobie zdjecia we wtorek :) A jesli chodzi o wtryski, dwa niedawno wymienialem, byly sprawdzane dlatego jestem niby pewien ze sa ok. Kazdy jest ustawiony na 0, nic nie jest podkrecane.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 14 lut 2012, 15:32

U mnie było to samo.
Miałem Apisy solo fast i szarpało po przełączeniu.
Wymieniłem na inne, nowe i tez było źle, więc tych nie polecam w ogóle.

Wymieniłem na Hana czerwone i mam spokój. Przy -13 podczas jazdy nie czuć, na jałowym jak się przełącza to zafalują lekko obroty.
Dopiero powyżej -18 miałem lekkie poszarpywanie przez 2-3sekundy.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 14 lut 2012, 19:33

Na magic jetach również można tak wystroić że nie będzie czuć przełączenia na lpg, tylko jest potrzebna odpowiednia korekta od temperatury.

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 14 lut 2012, 21:31

Ja mam tak, że na zimnym przełącza się przy 25*C i absolutnie ani na postoju ani podczas jazdy nie czuć kompletnie nic. Jedynie co, to na postoju zaczyna troche walić gazem, ale walcze z tym w miare wolnego czasu, może mi sie uda. Poprawiłem po gazowniku i auto na LPG zapier... jak trzeba, żadnego muła, nic - tak jak na benzynie, a miał dziurę powyżej 4500.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 14 lut 2012, 22:56

Po pierwsze to Magici muszą być sprawne.

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 15 lut 2012, 09:05

A ten smród LPG jak jest zimny to normalka, czy ma za bogato?
Według map jest gitara - i czasy wtrysku się zgadzają w miarę dobrze...

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 15 lut 2012, 12:32

Najprawdopodobniej jest gdzies nieszczelnosc pod maska.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja