Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP] Muli ale jedzie - czy to wina skrzyni ??

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JID
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 10 lut 2012, 16:14
Lokalizacja: Den Haag

[ TIP] Muli ale jedzie - czy to wina skrzyni ??

Post autor: JID » 13 lut 2012, 13:46

Już wcześniej pisałem w dziale o elektryce o zwarciu na masie, ale w mojej A6 jest coś jeszcze. Autko zostało odstawione dziś do elektryka, ale nadal szukam i czytam, ale niestety nie doczytałem się nic podobnego co dzieje się w mojej audicy.

Mianowicie, podświetlane wszystkie biegi - wiadomo tryb awaryjny - auto jedzie ale mułowato. Na pierwszym biegu to naprawdę ciężko mu ruszyć, potem jedzie w miarę normalnie ale tylko do 130 - potem brak mu mocy i więcej nie pojedzie. Akumulator po nocy jest totalnie rozładowany - ale to już było napisane w elektryce. Trym awaryjny jest cały czas. Niestety nie powiem w jakich okolicznościach tryb awaryjny się załączył bo takiego go kupiłem (naprawdę po okazyjnej cenie).
Jeżeli ma ktoś jakieś pomysły to proszę o podpowiedź. (Wiadomo mechanicy są różni, może powiedzieć że skrzynia do wymiany bo nie będzie mu się chciało szukać co jest dokładną przyczyną, a wymiany wolałbym uniknąć - dlatego proszę doświadczonych kolegów o radę)

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 13 lut 2012, 13:50

Po pierwsze potrzeba diagnostyki VAG do drugie jak rusza i jest mułowate to nie rusza z pierwszego biegu tylko masz cały włączony 3 bieg (w trybie awaryjnym tak jest) Zobacz jakie błędy pokazuje komputer ja np. ostatnio miałem taką akcje że włączył się tryb awaryjny przez błąd na przepływomierzu. Także komputer w ruch i tam bedziesz miał wszystko opisane. Jak skasujesz błędy i naprawisz usterkę która wywalił vag skrzynia bedzie dalej hulać.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
JID
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 10 lut 2012, 16:14
Lokalizacja: Den Haag

Post autor: JID » 13 lut 2012, 13:58

Zaraz wybieram się do elektryka sprawdzić jak mu idzie bo miał dzwonić i coś się nie odzywa, postaram się spisać wszystkie ważne kody z VAG'u i wrzucę na forum. Dzięki za odpowiedź.


Po skasowaniu wszystkich błędów zostaje jeden:
P1747 Solenoid valves power supply open circuit earth short


Jeśli ma ktoś jakiś pomysł to czekam na dobre rady.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 13 lut 2012, 16:47

Prawdopodobnie chodzi o sterownik skrzyni biegów, może zalany ... .

Obrazek

Awatar użytkownika
JID
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 10 lut 2012, 16:14
Lokalizacja: Den Haag

Post autor: JID » 14 lut 2012, 10:39

Wielkie dzięki za podpowiedź. Sprawdzę czy to ten sterownik robi zwarcie jeśli to jego wina to wymiana. Orientuje się ktoś ile kosztuje taki nowy sterownik ? i ewentualnie gdzie go można kupić (tylko w ASO czy w jakiś innych miejscach też? )

Awatar użytkownika
JID
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 10 lut 2012, 16:14
Lokalizacja: Den Haag

Post autor: JID » 14 lut 2012, 17:59

na dziś jest tak : zdemontowałem sterownik i zostawiłem akumulator podpięty do samochodu. jeśli się nic nie zmieniło rano aku musi być padnięte. Martwi mnie to tylko że miejsce sterownika było suche i czyste a po wymontowaniu sterownika zakładając klemy na aku i zamknięciu samochodu nadal iskrzyło ale już nie tak bardzo w momencie styku klemy z aku. napiszę jutro czy aku przeżyło do rana. <okok>

patrycja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 26 paź 2010, 21:16
Lokalizacja: ostrowiec sw

Post autor: patrycja » 14 lut 2012, 21:20

witam,mam problem ze skrzynia tiptronic,jadąc z pracy auto staneło i nie chciało jechać do przodu, tylko do tyłu była mozliwośc jazdy więc laveta i do mechanika,okazało sie ze skrzynia, skrzynia jest teraz po naprawie generalnej a auto po wyjechaniu na jazde próbna znów stanelo te same objawy co na początku,jaka może być tego przyczyna? pomózcie auto stoi już5miechów w salonie audi koszta powoli mnie przerazaja problem ze jestem w hiszpani a tu niestety mechanikow brak , nikt nic nie wie,dzieki za jakiekolwiek porady GG 2942335

Awatar użytkownika
JID
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 10 lut 2012, 16:14
Lokalizacja: Den Haag

Post autor: JID » 15 lut 2012, 08:09

Sterownik był wyciągnięty przez całą noc, akumulator podłączony - rano autko normalnie odpaliło (wcześniej po nocy aku był totalnie rozładowany). Z tego wynika że wina poniekąd (albo tylko) pochodzi od sterownika skrzyni. Teraz pytanie: jest to sam sterownik czy wiązka idąca od tego sterownika - da się to jakoś zweryfikować bez wymiany na nowy sterownik ? czy może jest jakiś sposób na zdiagnozowanie samego sterownika ? <mysli> (cena sterownika wg strony sklep.gajos.com.pl to ponad 3500 zł) :[

Awatar użytkownika
JID
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 10 lut 2012, 16:14
Lokalizacja: Den Haag

Post autor: JID » 19 lut 2012, 09:52

sterownik zamówiony z allegro /podobno z gwarancją i możliwością zwrotu/ Czekam na paczkę, po wymianie dam znać czy pomogło. <stres> <stres> <stres> <stres>



W piątek wymieniony komputer, błąd skasowany i... lipa. Znowu pokazał się ten sam błąd, ale elektryk stwierdził że wie co jest i poradzi sobie z tym. W sobote podjechaliśmy do niego z autem kolegi i przy okazji sprawdzić jak tam nasza perła... a tu <szok> nowy komputer sfajczony <glupek> Gość przyznał że on go spalił zwarciem kabli.
Do piątku auto ma być na chodzie, stwierdził że na 100% wie co jest i naprawi... zobaczymy w piątek.

[ Dodano: 2012-03-02, 19:56 ]
Przepraszam za nowy post, ale po edytowaniu nie widać zmian w temacie.

Chciałem pochwalić się że moja audiczka już chodzi i wyjaśnić w czym tkwił problem (błąd 1747)
Mieszkam w NL i usługi są dość drogie dlatego zdecydowałem się oddać samochód do bułgarskiego elektryka, który znalazł zwarcie na wiązce kabli pomiędzy skrzynią biegów a sterownikiem skrzyni. Widziałem to na własne oczy i problem tkwił w jednej zworce na elektromagnesie w wewnętrznej części skrzyni biegów. Po wymianie zworki, wymianie oleju w skrzyni, samochód jeździ.

PS. Samochód kupiłem z błędem i od poprzedniego właściciela dowiedziałem się, że użytkował go przez 100 tys km i przez ten okres nie wymieniał oleju w skrzyni, dlatego moja osobista diagnoza jest taka, że zanieczyszczenia zablokowało elektromagnes, który spowodował przegrzanie się podłącza kabli przez co powstało zwarcie. Dodaje że olej w skrzyni był bardzo brudny.

Audi A6 2.5 TDI w połączeniu ze skrzynią tiptronic budzi wstręt u mechaników. Każdy mówił żebym to jak najszybciej sprzedał, ale poradziłem sobie z oplem omega 2.5 TDS, poradziłem sobie z Alfą Romeo 156 1.8 Twin Spark i mam nadzieje, że audi pozostawi ten sam sentyment w moich wspomnieniach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja