Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MULTI] [a6 c6] Stuki i szarpanie

Układ napędowy i skrzynie biegów
Q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 sty 2012, 18:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Q » 29 sty 2012, 22:38

Hohe pisze:Podaj mi maila, wyślę Ci instrukcję. Tak będzie prościej.
jakub_suder@o2.pl

Pozdrawiam

Dostałem.
Bardzo dziękuję.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2012, 22:58 przez Q, łącznie zmieniany 1 raz.

Hohe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 25 kwie 2009, 22:18
Lokalizacja: Killaloe

Post autor: Hohe » 29 sty 2012, 22:47

Poszło! Jak będziesz potrzebował coś dopytać, to pisz śmiało.

Q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 sty 2012, 18:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Q » 29 sty 2012, 23:00

Już mam.

Wielkie dzięki.
Już widzę, że poprzednia wymiana przebiegała inaczej.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 sty 2012, 23:58

Tu masz jak wymienić olej w Multitronicu.
Vag nie jest do tego potrzebny.
-all-multitronic-wymiana-oleju-vt42721.htm

Hohe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 25 kwie 2009, 22:18
Lokalizacja: Killaloe

Post autor: Hohe » 30 sty 2012, 00:18

Można i tak. Tylko po co ryzykować jak kolega ma vaga. Zdziwiłbyś się jak olej zmienia swoją objętość gdy róznica temp wynosi powiedzmy 15 stopni. Mi jak wymieniali pierwszy raz u Sopy, to czekałem dłuuugo aż skrzynia ostygnie żeby wogóle spuścić olej. Powiedzieli, że spuszczenie ze skrzyni zaraz po jeździe może ją zdeformować albo zniszczyć (jest aluminiowa). I gwarantuję Ci, że jeżeli przy, powiedzmy, 70 stopniach jest stan, to jest tego oleju dużo za mało. A potem szarpie, źle jeździ, itp. Ale jak wiadomo - każdy może sobie ze swoim multikiem zrobić co zechce. :)
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 30 sty 2012, 08:01

Tu chodzi o to, że to nie jest żadna wielka inżynieria i można to samemu zrobić.
Jak ktoś jest na tyle kumaty, że sam sobie wymienia olej silnikowy, wymienia sobie świece, zmieni sobie klocki czy tarcze, to będzie w stanie też wymienić olej w Multitronicu bo nie potrzebne są do tego żadne specjalistyczne narzędzia.
Tyle co zlejemy, tyle pompujemy (zalewamy) do skrzyni + niewielką ilość a nadmiar zlewamy i to tyle.
Sopa czy inni specjaliści robią dokładnie to samo, leją olej przez ten sam otwór więc nie robią niczego nadzwyczajnego czego sam nie możesz zrobić.
Co do spuszczania to też zostawiłbym auto na chwilkę na postoju, tak żeby wszystki olej spłynął do dołu skrzyni, podonie jak przy spuszczaniu oleju z silnika.

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 03 lut 2012, 20:07

czy wymiana oleju pomogla?

Q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 sty 2012, 18:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Q » 12 lut 2012, 21:38

gregor100 pisze:czy wymiana oleju pomogla?
Witam ponownie.
Wymiana nic nie dała.
Sterownik nadal nie wywala żadnych błędów.
Skrzynia została wczoraj wyjęta i zaczynam szukać uszkodzeĂą mechanicznych.
W między czasie zauważyłem jeden objaw:
Kiedy skrzynia osiągnie temp. 65-66 stopni wchodzi adaptacja
dalej jadąc np. na trasie gdy skrzynia się schładza poniżej 65 stopni adaptacja wypada / stan adaptacji-run / i potem gdy podczas jazdy w korku skrzynia znowu się zagrzeje powyżej 66 stopni /nawet 70-80/ adaptacji już nie łapie.
Czy to normalne?

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 13 lut 2012, 13:19

Q - błędnie interpretujesz aktualny stan adaptacji. To, że w indeksie po spadku temperatury ATF pojawia się "ADP Run" nie znaczy wcale, że adaptacja "wypadła".

Normalną rzeczą jest to, że skrzynia zachowuje się inaczej przy zimnym i rozgrzanym ATF (olej ma przy różnych temperaturach inne właściwości). Sterownik cały czas monitoruje temperaturę i zależnie od jej wysokości tak a nie inaczej ustawia hydraulikę.

Problem w Twojej skrzyni jest natury mechanicznej - musiałbym zobaczyć bloki pomiarowe aby powiedzieć coś więcej, no ale skrzynia wyjęta więc pozamiatane (teraz trzeba już działać).

Q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 sty 2012, 18:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Q » 15 lut 2012, 20:15

Mam gdzies bloki pomiarowe.
Jak je znajde to zapodam do wgladu - moze komus przytrafi sie ta sama usterka.
Zamowilem nowa skrzynie, wiec jak przyjdzie to stara rozbiore na czesci pierwsze i dam znac co bylo uszkodzone.
Pozdrawiam
Q

krisb30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:04
Lokalizacja: Lębork

Post autor: krisb30 » 14 kwie 2012, 16:21

witam koledzy sorki ze wchodze w temat ale mam podobny problem tylko ze z manualem.gdy ruszam z miejsca na swiatlach zaczyna mi telepac autem przez 2 sekundy potem jest wszystko ok.zaobserwowalem ta sytuacje wtedy gdy silnik jest rozgrzany.nie ma zadnych stukow z okolicy skrzyni,rano normalnie odpala nic nie szarpie i przy gaszeniu tez jest wszystko ok.slinik pracuje rowno.normalnie przyspiesza.delikatnie,ale naprawde delikatnie drzy lewarek zmiany biegow.pomozcie-prosze moja malenka ma przelatane 2 paczki i ma silniczek 2.7tdi z 06 roku.pozdrawiam

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 14 kwie 2012, 16:39

krisb30, dwumasa? Czy telepie tylko na sprzęgle?

krisb30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:04
Lokalizacja: Lębork

Post autor: krisb30 » 14 kwie 2012, 18:17

witam.jesli chodzi o moj problem to tylko jak ruszam,dodaje troszke gazu i puszczam sprzeglo i wtedy to sie dzieje.ale co w tym jest smieszne ze zrobilo mi to z 2-a moze 3 razy i do dzis jest spoko.nic nie szarpie.pozdrawiam

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 14 kwie 2012, 18:33

No to tak 'na oko' to może być dwumasa, lub charakterystyka pracy sprzęgła zwana 'zimnym sprzęgłem' (?)... nie pamiętam dokładnie, ale było o tym na forum...

krisb30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:04
Lokalizacja: Lębork

Post autor: krisb30 » 14 kwie 2012, 18:53

rozmawialem z mechanikiem ktory regeneruje dwumasy i mowi ze nie wyglada mu to na dwumas bo nie ma zadnych stukow w okolicy skrzyni,nawet jak szarpal.a o co chodzi z tzw.zimnym sprzeglem.u mnie to sie dzieje jak jest goracy silnik czyli temperatura jest na wskazniku chyba 80,90st.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga