[ AKE 2.5 180 KM] Szarpie przy 1100-2000obr/min
[ AKE 2.5 180 KM] Szarpie przy 1100-2000obr/min
Witam
Mam pewien problem z moim 2,5 TDI AKE. Otóż o jakiegoś czasu silnik strasznie szarpie przy obrotach od 1100 do 2000 (najbardziej 1200-1500) oraz po odpaleniu na zimnym śmierdzi z rur wydechowych. Często też występuje lekkie falowanie obrotów podczas jazdy i na luzie. Czy ktoś może wie czego takie objawy sąprzyczyną? Pozdr
Mam pewien problem z moim 2,5 TDI AKE. Otóż o jakiegoś czasu silnik strasznie szarpie przy obrotach od 1100 do 2000 (najbardziej 1200-1500) oraz po odpaleniu na zimnym śmierdzi z rur wydechowych. Często też występuje lekkie falowanie obrotów podczas jazdy i na luzie. Czy ktoś może wie czego takie objawy sąprzyczyną? Pozdr
mam bardzo podobnie, ale zauwazylem że wystepuje to tylko ponizej -15C jak jest cieplej to wszystko dziala ok.
Sprawdz filtr paliwa, ja mysle ze jak i u ciebie tak i u mnie wina moze byc pompa wtryskowa lub filtr paliwa, bo jak zgasnie wtedy gdy szarpie dosc ciezko jest odpalic tak jakby sie zapowietrzyl.
Sprawdz filtr paliwa, ja mysle ze jak i u ciebie tak i u mnie wina moze byc pompa wtryskowa lub filtr paliwa, bo jak zgasnie wtedy gdy szarpie dosc ciezko jest odpalic tak jakby sie zapowietrzyl.
Spoko.
Będę musiał podłączyć autko pod Vaga, ale dopóki tego nie zrobię chciałbym się dowiedzieć na co się nastawiać. Wiem, że G80 mam padnięty, ale on nie jest przyczyną powstawania drgaĂą. Wg mnie szarpanie może być spowodowane padającymi wtryskami, koĂączącą się pompą, zużytym dwumasem. Co z wymienionych usterek może być najbardziej prawdopodobne ktoś może wie?
Będę musiał podłączyć autko pod Vaga, ale dopóki tego nie zrobię chciałbym się dowiedzieć na co się nastawiać. Wiem, że G80 mam padnięty, ale on nie jest przyczyną powstawania drgaĂą. Wg mnie szarpanie może być spowodowane padającymi wtryskami, koĂączącą się pompą, zużytym dwumasem. Co z wymienionych usterek może być najbardziej prawdopodobne ktoś może wie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Rabol,
czy objawy sa bardziej 'szarpaniem' czy 'falowaniem obrotow' bo uzywaz okreslen zamiennie ?
Jezeli to drugie i nie bedziesz mial w sterowniku zadnych bledow od czujnikow, to najbardziej prawdopodobna jest instalacja paliwowa... (pompa + wtryski).
Jezeli natomiast sa 'drgania', lecz utrzymuje stabilne obroty to bardziej poduszki, dwumasa itp.
[+] poprawka - wlasnie zauwazylem ze to automat wiec dwumas odpada
czy objawy sa bardziej 'szarpaniem' czy 'falowaniem obrotow' bo uzywaz okreslen zamiennie ?
Jezeli to drugie i nie bedziesz mial w sterowniku zadnych bledow od czujnikow, to najbardziej prawdopodobna jest instalacja paliwowa... (pompa + wtryski).
Jezeli natomiast sa 'drgania', lecz utrzymuje stabilne obroty to bardziej poduszki, dwumasa itp.
[+] poprawka - wlasnie zauwazylem ze to automat wiec dwumas odpada

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Rabol
wg mnie 'falujace' obroty na jalowym biegu sa istotniejsze i, niestety, moga swiadczyc ze jest juz bardzo zle - chociaz niewykluczone ze to jakis 'zeswirowany' czujniczek (taki G2/G62 na przyklad). Mysle ze do czasu porzadnej diagnostyki, w tym vcds-em, sie nie obejdzie.
z 'czysto mechanicznej' czesci: jakis 'porazajacych' babelkow powietrza w ukladzie paliwowym (przezroczysta rureczka pomiedzy filtrem a pompą) nie ma ?
wg mnie 'falujace' obroty na jalowym biegu sa istotniejsze i, niestety, moga swiadczyc ze jest juz bardzo zle - chociaz niewykluczone ze to jakis 'zeswirowany' czujniczek (taki G2/G62 na przyklad). Mysle ze do czasu porzadnej diagnostyki, w tym vcds-em, sie nie obejdzie.
z 'czysto mechanicznej' czesci: jakis 'porazajacych' babelkow powietrza w ukladzie paliwowym (przezroczysta rureczka pomiedzy filtrem a pompą) nie ma ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 gru 2012, 16:21
- Lokalizacja: strzeleczki/opolskie
Witam Wszystkich.
W moim audi występują objawy szarpania w czasie jazdy w przedziale obrotów 1200-2000, jednak nie zawsze i nie jest to uzależnione czy silnik rozgrzany czy zimny nawet jak jadę na tempomacie. Kiedy wcisnę sprzęgło i przygazuję gwałtownie to ok. 3500 i puszczę szarpanie ustaje ale za jakiś czas znowu się pojawia.Przy mocniejszym dodaniu gazu przyspiesza równo i nie szarpie. Na wolnych obrotach silnik pracuje równo także nie ma problemów z uruchamianiem.
Czy ma ktoś jakiś pomysł na tą dolegliwość.
Dodam że w ubiegłym roku wymieniany był rozrząd i regenerowana była pompa wtryskowa, przy stanie licznika ok. 200000km. traz jest 235000
Pozdrawiam Artur
W moim audi występują objawy szarpania w czasie jazdy w przedziale obrotów 1200-2000, jednak nie zawsze i nie jest to uzależnione czy silnik rozgrzany czy zimny nawet jak jadę na tempomacie. Kiedy wcisnę sprzęgło i przygazuję gwałtownie to ok. 3500 i puszczę szarpanie ustaje ale za jakiś czas znowu się pojawia.Przy mocniejszym dodaniu gazu przyspiesza równo i nie szarpie. Na wolnych obrotach silnik pracuje równo także nie ma problemów z uruchamianiem.
Czy ma ktoś jakiś pomysł na tą dolegliwość.
Dodam że w ubiegłym roku wymieniany był rozrząd i regenerowana była pompa wtryskowa, przy stanie licznika ok. 200000km. traz jest 235000
Pozdrawiam Artur
ja miałem takie objawy szarpanie ,a dokładnie drgania p przedziale 1800obr do 2000tys przy dodawani gazu jak jechałem okazaly się wtryski wtryski nie laly ale cos z nimi było nie tak kupiłem uzywki wsadziłem i jak odja reka ,nie pamiętam ktoś z forum miał to samo kazałem mu zerknąć na wtryski itez to był strzal w 10