Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Szarpie przy 1100-2000obr/min

Silniki wysokoprężne
Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

[ AKE 2.5 180 KM] Szarpie przy 1100-2000obr/min

Post autor: Rabol » 12 lut 2012, 14:50

Witam
Mam pewien problem z moim 2,5 TDI AKE. Otóż o jakiegoś czasu silnik strasznie szarpie przy obrotach od 1100 do 2000 (najbardziej 1200-1500) oraz po odpaleniu na zimnym śmierdzi z rur wydechowych. Często też występuje lekkie falowanie obrotów podczas jazdy i na luzie. Czy ktoś może wie czego takie objawy sąprzyczyną? Pozdr

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 12 lut 2012, 15:55

mam bardzo podobnie, ale zauwazylem że wystepuje to tylko ponizej -15C jak jest cieplej to wszystko dziala ok.

Sprawdz filtr paliwa, ja mysle ze jak i u ciebie tak i u mnie wina moze byc pompa wtryskowa lub filtr paliwa, bo jak zgasnie wtedy gdy szarpie dosc ciezko jest odpalic tak jakby sie zapowietrzyl.

Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Rabol » 12 lut 2012, 16:55

U mnie z powtórnym odpaleniem nie ma problemu. Jak jest cieplej to też szarpie mi silnik w tym przedziale obrotów.

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 12 lut 2012, 19:53

A od kiedy to się jeździ automatem na luzie <szok> chyba nie zdajesz sobie sprawy ile kosztuje remont skrzyni.
odnośnie falowania obrotów to podłącz waga i sprawdź błędy i zrób logi.

Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Rabol » 12 lut 2012, 21:38

A gdzie napisałem że jeżdżę na luzie? "...podczas jazdu i na luzie..."

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 13 lut 2012, 06:54

Ok. mój błąd :]

Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Rabol » 13 lut 2012, 08:36

Spoko.
Będę musiał podłączyć autko pod Vaga, ale dopóki tego nie zrobię chciałbym się dowiedzieć na co się nastawiać. Wiem, że G80 mam padnięty, ale on nie jest przyczyną powstawania drgaĂą. Wg mnie szarpanie może być spowodowane padającymi wtryskami, koĂączącą się pompą, zużytym dwumasem. Co z wymienionych usterek może być najbardziej prawdopodobne ktoś może wie?

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 13 lut 2012, 09:53

Rabol,
czy objawy sa bardziej 'szarpaniem' czy 'falowaniem obrotow' bo uzywaz okreslen zamiennie ?

Jezeli to drugie i nie bedziesz mial w sterowniku zadnych bledow od czujnikow, to najbardziej prawdopodobna jest instalacja paliwowa... (pompa + wtryski).
Jezeli natomiast sa 'drgania', lecz utrzymuje stabilne obroty to bardziej poduszki, dwumasa itp.

[+] poprawka - wlasnie zauwazylem ze to automat wiec dwumas odpada :)

Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Rabol » 13 lut 2012, 11:11

Mam do czynienia z szarpaniem silnika w przedziale (1100-2000 obr/min) oraz falowaniem obrotów (głównie podczas postoju).

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 13 lut 2012, 12:46

Rabol
wg mnie 'falujace' obroty na jalowym biegu sa istotniejsze i, niestety, moga swiadczyc ze jest juz bardzo zle - chociaz niewykluczone ze to jakis 'zeswirowany' czujniczek (taki G2/G62 na przyklad). Mysle ze do czasu porzadnej diagnostyki, w tym vcds-em, sie nie obejdzie.

z 'czysto mechanicznej' czesci: jakis 'porazajacych' babelkow powietrza w ukladzie paliwowym (przezroczysta rureczka pomiedzy filtrem a pompą) nie ma ?

Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Rabol » 13 lut 2012, 16:58

Bąbelków nie ma.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 14 lut 2012, 08:25

chyba to jest odpowiedni moment, aby zabawic sie z laptopem + vcds. Podstawa to jakie sa bledy (wyeliminuj przypadkowe), mile odczyty stat + bs.
Z oczywistych wzgledow mozesz sobie podarowac kanal 004.

Artur Charęza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 16 gru 2012, 16:21
Lokalizacja: strzeleczki/opolskie

Post autor: Artur Charęza » 16 gru 2012, 16:38

Witam Wszystkich.
W moim audi występują objawy szarpania w czasie jazdy w przedziale obrotów 1200-2000, jednak nie zawsze i nie jest to uzależnione czy silnik rozgrzany czy zimny nawet jak jadę na tempomacie. Kiedy wcisnę sprzęgło i przygazuję gwałtownie to ok. 3500 i puszczę szarpanie ustaje ale za jakiś czas znowu się pojawia.Przy mocniejszym dodaniu gazu przyspiesza równo i nie szarpie. Na wolnych obrotach silnik pracuje równo także nie ma problemów z uruchamianiem.
Czy ma ktoś jakiś pomysł na tą dolegliwość.
Dodam że w ubiegłym roku wymieniany był rozrząd i regenerowana była pompa wtryskowa, przy stanie licznika ok. 200000km. traz jest 235000
Pozdrawiam Artur

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 16 gru 2012, 18:49

ja miałem takie objawy szarpanie ,a dokładnie drgania p przedziale 1800obr do 2000tys przy dodawani gazu jak jechałem okazaly się wtryski wtryski nie laly ale cos z nimi było nie tak kupiłem uzywki wsadziłem i jak odja reka ,nie pamiętam ktoś z forum miał to samo kazałem mu zerknąć na wtryski itez to był strzal w 10

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 16 gru 2012, 21:05

Artur Charęza jak Kolega tx-didi napisał...Logi statyczne + BS'y.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja