[A6 C6] Dziwny odgłos, ciche piszczenie wspomagania kiery
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
sneer pisze:szczerba. dzięki za rady, ale co miałem zrobić to zrobiłem bo koszty płynu zielonego niewielkie. Czterokrotnie zalewałem zbiorniczek płynu wspomagania i czterokrotnie opróżniałem w międzyczasie kręcąc do oporu kierownicą. Niestety, obcieranie nie ustąpiło i co dziwne na biegu jest głośniejsze niż jak wrzucę na luz, jak już pisałem nie zależy od tego czy jadę na wprost czy skręcam ....co za cholerstwo, chyba trzeba będzie udać się do mechanika bo boję się z tym jeździć. Nie chcę nawet myśleć ze to może być skrzynia ...
a sprawdz jesze łozysko oporowe sprzęgła- zdemontuj pasek pk napędu osprzetu- odpal motor i wciśnij i zwolnij sprzęgło i wtedy porównaj odgłosy moze to nie pompa ?
ps sprawdz samemu bo znając zycie mechanior każe zostawić auto i powymienia jak leci a plny lepiej przepić jak władowac w wymiane czegoś co jest dobre
Własciwy olej to
castrol LHM -zielony jeden z niewielu spełniających normy producenta przekładni
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
pisk powrócił- i wyeliminowany na zawsze:panowie na wejściu kolumny -czerwone oznaczenie- w środku znajduje sie uszczelniacz który najcześciej powoduje te piski szczególnie zimową porą , jest do wymiany w warunkach garazowych, wystarczy roskręcić krzyżak na kolumnie zdjąć gume osłonową i jest widoczny. Uszczelniacz do kupienia w sklepie z usczelnieniami technicznymi
miejsce -to gdzie strałka kursora
miejsce -to gdzie strałka kursora
buca, być może pompa ma już dość... ale to tylko przy skręcaniu czy na wyprostowanych kołach także? Sprawdź czy nie ma za niskiego stanu płynu w zbiorniczku... sprawdź czy nie ma gdzieś wycieków (wtedy będzie ubywał płyn), oraz jeśli nie ma innych symptomów, to jeździł bym tak z tym... zobaczysz czy jak temperatura pójdzie w górę to problem pozostanie...
Napewno nie do lata... to raz a dwa proponuję tylko nie generować zbędnych kosztów (płyn + wymiana), jeśli to faktycznie wina temperatury... warto czasem chwilę poczekać na temperaturę na +... (a ma być już w tym tygodniu) ale kolega zrobi jak uważa...-=Rafal=- pisze:A po co czekać z wymianą płynu? Robisz z tego 0x4B25A, wielką inwestycję, prawie jak wymiana silnika. Czekać do lata, na ciepłe dni. Szkoda by Ci było 60zł na płyn?
Wymienić płyn to podstawa. Może jeździł na czymś innym, dostał zimna i zrobił się gęsty i pompa nie daje rady. Normalne.
Poza tym widziałem wielokrotnie, że niestety te zabigi nic nie dały, jeśli pompa faktycznie 'zdycha'... ale oby w tym przypadku pomogło...
Ostatnio zmieniony 13 lut 2012, 07:39 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga