Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Sportowe zawieszenie

Zawieszenie
Awatar użytkownika
How Deriu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 02 paź 2008, 16:38
Lokalizacja: Legnica/Wrocław

Post autor: How Deriu » 25 lis 2008, 12:34

Arek_R pisze:Tez mam sportowy zawias. Czerowone amory no i do tego Quattro. Faktycznie z komfortem jest slabo ale nie tragicznie. Sugerowal bym wymiane kompletu amory i sprezyny wtedy bedzie to mialo efekt i sens. Sam sie zastanawiam nad taka zmiana. Ale z drugiej strony przy normalnych predkosciach w miescie i troche uwagi jest dobrze. Ja kupilem Audi bo lubie ta marke chcialem miec A6, mam silnik 2.8 ale w tej budzie to wcale nie jest rakieta zwlaszcza z napedem Q. Komfort podniesie sie plus wyciszy sie zawiecha. Ale z drugiej strony serpentyny i dobra trasa na takim zawieszeniu to sama przyjemnosc. Z kraweznikami nie mialem takich przygod jak koledzy ale trzeba na nie uwazac. Najlepsze zestawienie na nasze dziury to 15" profil 60 i normalna zawiecha to dla tych co lubia wjezdzac na krawezniki i czuc komfort. Ale mozna porozmawiac z innymi uzytkownikami co majja 18 i 19" i nie nazekaja. Zalezy kto co lubi.
Właśnie zmieniam ory zawieszenie sport na standardowe (amory KYB+ sprężyny Bilstein).

Na 18'' 235/40 jeździło się bajecznie. Nie było zakrętu, w którym bym usłyszał pisk opon, czy poczuł poślizg (polecam Dunlop serii 3D Sport). Autostrady, jak piszą koledzy z utwardzonym i obnizonym zawieszeniem pokonywane z przyjemnością - ale... niestety w Polsce tych autostrad za wiele nie ma :mrgreen:

Chociaż mieszkam przy A4 to więcej czasu spędzam obecnie we Wrocku, a tu jak chyba w większości dużych miast sporo dziur.
Zaczęło się od rozsypania mojej felgi AEZ na Zwycięskiej we wro (niestety do odkupienia tylko używka, po naprawie natomiast przy sporych prędkościach na niemieckim autobanie moim zdaniem jazda byłaby zbyt ryzykowna - kolega odkupił świadomie, gdyż jeździ wolno), potem nadwyrężony zderzak z prodzu przez mega wysokie krawężniki (parkuję najczęściej tyłem, ale zdarzyło się niestety kilka razy przodem :-/ ). Teraz mam do wymiany amory, więc zmieniam wraz ze sprężynami na normalne zawieszenie (btw, ktoś chce kupić ory sprężyny -40mm?)

Polecam wszystkim zainteresowanym sportowe zawieszenie, naprawdę warto. Wiele wrażeń z jazdy. Niestety brak komfortu, ciągłe uważanie na każdym progu zwalniającym, czy krawężniku, hamowanie do zera jest trochę męczące. Przez 1,5 roku byłem nader zadowolony i jak kupowałem, wręcz zachwycony sport susp. ale ząbki mnie już bolą <mikołaj>

Pzd

Awatar użytkownika
helmut28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: helmut28 » 15 gru 2008, 10:10

How Deriu pisze:
Arek_R pisze:Tez mam sportowy zawias. Czerowone amory no i do tego Quattro. Faktycznie z komfortem jest slabo ale nie tragicznie. Sugerowal bym wymiane kompletu amory i sprezyny wtedy bedzie to mialo efekt i sens. Sam sie zastanawiam nad taka zmiana. Ale z drugiej strony przy normalnych predkosciach w miescie i troche uwagi jest dobrze. Ja kupilem Audi bo lubie ta marke chcialem miec A6, mam silnik 2.8 ale w tej budzie to wcale nie jest rakieta zwlaszcza z napedem Q. Komfort podniesie sie plus wyciszy sie zawiecha. Ale z drugiej strony serpentyny i dobra trasa na takim zawieszeniu to sama przyjemnosc. Z kraweznikami nie mialem takich przygod jak koledzy ale trzeba na nie uwazac. Najlepsze zestawienie na nasze dziury to 15" profil 60 i normalna zawiecha to dla tych co lubia wjezdzac na krawezniki i czuc komfort. Ale mozna porozmawiac z innymi uzytkownikami co majja 18 i 19" i nie nazekaja. Zalezy kto co lubi.
Właśnie zmieniam ory zawieszenie sport na standardowe (amory KYB+ sprężyny Bilstein).

Na 18'' 235/40 jeździło się bajecznie. Nie było zakrętu, w którym bym usłyszał pisk opon, czy poczuł poślizg (polecam Dunlop serii 3D Sport). Autostrady, jak piszą koledzy z utwardzonym i obnizonym zawieszeniem pokonywane z przyjemnością - ale... niestety w Polsce tych autostrad za wiele nie ma :mrgreen:

Chociaż mieszkam przy A4 to więcej czasu spędzam obecnie we Wrocku, a tu jak chyba w większości dużych miast sporo dziur.
Zaczęło się od rozsypania mojej felgi AEZ na Zwycięskiej we wro (niestety do odkupienia tylko używka, po naprawie natomiast przy sporych prędkościach na niemieckim autobanie moim zdaniem jazda byłaby zbyt ryzykowna - kolega odkupił świadomie, gdyż jeździ wolno), potem nadwyrężony zderzak z prodzu przez mega wysokie krawężniki (parkuję najczęściej tyłem, ale zdarzyło się niestety kilka razy przodem :-/ ). Teraz mam do wymiany amory, więc zmieniam wraz ze sprężynami na normalne zawieszenie (btw, ktoś chce kupić ory sprężyny -40mm?)

Polecam wszystkim zainteresowanym sportowe zawieszenie, naprawdę warto. Wiele wrażeń z jazdy. Niestety brak komfortu, ciągłe uważanie na każdym progu zwalniającym, czy krawężniku, hamowanie do zera jest trochę męczące. Przez 1,5 roku byłem nader zadowolony i jak kupowałem, wręcz zachwycony sport susp. ale ząbki mnie już bolą <mikołaj>

Pzd
Mam pytanko,

ile kosztowały Ciebie amory i sprężyny? Bez wymiany.

Może kupowałeś na allegro, masz może jakieś linki?
Przymierzam się również do wymiany na wiosnę i chcę moja kieszeń psychocznie na to przygotować.

Czy odczułes dużą różnicą po wymianie zawieszenia? Ja mam dość sportowego bo mieszkam w dziurawej mieścinie i non stop w coś wjeżdżam lub zachaczam- masakra.

pzodrawia i dzięki
było audi 80 b4, potem a6 c5 2,4, teraz a6 c6 2,0 tfsi.....only audiiiii

dziadzia1000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 16 cze 2008, 23:15
Lokalizacja: tarnow

Post autor: dziadzia1000 » 16 gru 2008, 21:10

a ja panowie przez 6 miesiecy ze sportowym zawieszeniem przyzwyczailem sie juz i nie wymieniam jednak nic wsadzile tylko gumy usztywniajace na przod troszke sie podniosla i jest git

Awatar użytkownika
marek74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 16 lip 2008, 10:28
Lokalizacja: Iława

Post autor: marek74 » 17 gru 2008, 22:06

Jeździłem w kraju przez 8 miesięcy na fabrycznie zamontowanym sportowym zawieszeniu. Podzielam że nie było zakrętu, ale komfort jazdy na polskich drogach powiatowych nie uwierzę. Tragedia, wóz drabiniasty, predkość 40-50 km/h, ciągłe hamowanie. ÂŻółw pędzący przez drogi. Wymieniłem zawieszenie w komplecie sprężyny i amory. Teraz to ja cisnę Audiczką przez Polskę wzdłuż i w szerz. Zakręty nie są takie straszne o jakieś 20 km/h wolniej przy kącie 90 stopni. Koła alu 235/40 18 cali. Kupiłem Amory Sachs a sprężyny Bilstein. Pozdrawiam.

wollys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 19 paź 2008, 17:28
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wollys » 17 gru 2008, 22:25

Kolego co by wymienic zawieszenie tylko wystarczy amortyzatory i sprezyny czy jakies elementy dodatkowe rowniez?
Ile cie wyszla taka wymiana?
Gdzie kupiles ?Moze jakies linki?
Tez przymierzam sie do wymiany - żona bez przerwy haczy zderzakiem :( :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
helmut28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: helmut28 » 18 gru 2008, 09:30

wollys pisze:Kolego co by wymienic zawieszenie tylko wystarczy amortyzatory i sprezyny czy jakies elementy dodatkowe rowniez?
Ile cie wyszla taka wymiana?
Gdzie kupiles ?Moze jakies linki?
Tez przymierzam sie do wymiany - żona bez przerwy haczy zderzakiem :( :)
Pozdrawiam

podłączam się do pytania :)
było audi 80 b4, potem a6 c5 2,4, teraz a6 c6 2,0 tfsi.....only audiiiii

wollys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 19 paź 2008, 17:28
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wollys » 22 gru 2008, 09:51

Czołem HELMUT28
Widze ze nikt nie kwapi sie do doinformowania nas - a ze mam dosc jazdy wozem drabiniastym i dosc zwalniania na kazdej dziurce i lezacym policjancie niemal do zera postanowilem wziac sprawe w swoje rece:
1.Zakupiłem kpl amortyzatorów firmy SACHS na przod i tyl kwota łączna 790zł brutto
2.Zakupiłem sprężyny kpl przód i tył firmy Kraemer und Freund (KF) kwota łączna 410 zl brutto
3.Zakupiłem kpl sołon i odboji firmy SACHS na przod i tył za kwotę łączną 190 zł brutto

Całość wyniosła mnie 1390 zł brutto - bez oczywiście wymiany która czeka mnie i planowana jest pomiedzy swietami a Nowym Rokiem.
Po wymianie opisze dalej co i jak.
Pozdrawiam

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 22 gru 2008, 12:21

Pamietajcie tylko ze amory w Quattro beda drozsze.

wollys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 19 paź 2008, 17:28
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wollys » 22 gru 2008, 15:53

Oczywiscie kolego i jak prawie wszystko co jes z literka Q jest drozsze no niestety takie realia...
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Remo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:03
Imię: Remigiusz
Moje auto: Inne
Rocznik: 2012
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Remo » 22 gru 2008, 22:09

Moze komus sie przyda :)
http://sklep.intercars.com.pl

Awatar użytkownika
marek74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 16 lip 2008, 10:28
Lokalizacja: Iława

wymiana

Post autor: marek74 » 27 gru 2008, 19:43

W moim przypadku koszta są inne: sprężyny w cenie 880 zł komplet , z kolei amortyzatory z wymianą 1200 zł. Wymieniałem u mojego mechanika do którego mam zufanie. Nie oddałbym mojej audiczki pierwszemu lepszemu mechanikowi. On części bierze z hurtowni. To tyle co do wymiany. Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-12-27, 19:48 ]
Co do innych części to napewno odbojniki w zależności od ich stanu. Ale sugeruję za jednym razem, ja wymieniłem. Linków żadnych nie posiadam. Zdaję się na mechanika, on też jest posiadaczem ślicznej audi.

wollys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 19 paź 2008, 17:28
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wollys » 31 gru 2008, 17:23

wollys pisze:Czołem HELMUT28
Widze ze nikt nie kwapi sie do doinformowania nas - a ze mam dosc jazdy wozem drabiniastym i dosc zwalniania na kazdej dziurce i lezacym policjancie niemal do zera postanowilem wziac sprawe w swoje rece:
1.Zakupiłem kpl amortyzatorów firmy SACHS na przod i tyl kwota łączna 790zł brutto
2.Zakupiłem sprężyny kpl przód i tył firmy Kraemer und Freund (KF) kwota łączna 410 zl brutto
3.Zakupiłem kpl sołon i odboji firmy SACHS na przod i tył za kwotę łączną 190 zł brutto

Całość wyniosła mnie 1390 zł brutto - bez oczywiście wymiany która czeka mnie i planowana jest pomiedzy swietami a Nowym Rokiem.
Po wymianie opisze dalej co i jak.
Pozdrawiam
Dodam to tego jeszcze robote mechanika 250 zl
I powiem Wam ze teraz samochodem jezdzi sie zupelnie inaczej tj lepiej nie trzeba zwalniac na kazdej dziurce i lezacym policjancie itp.
Jak dla mnie rewelacja - było warto uważam
Zawieszenie sportowe dla mnie uwazam nie porzoumienie na polskich drogach.
PS Mam do sprzedania - orginalny cały kpl zawiszenia tj sprezyny i amortyzatory w stanie bardzo dobrym - mamv wyniki badania zawiszenia z autoryz stacji,zainteresowanych zapraszam

Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 04 lis 2011, 09:03

Odgrzewam temat żeby nie zakładać nowego podobnego...

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie powrót do standardowego zawieszenia - obecnie mam obniżone i doszedłem do wniosku, że muszę z niego zrezygnować <beczy> , bo niestety po drogach w moim regionie - nie mówiąc już o okresie zimowym - nie da się normalnie poruszać <zalamka> . No i pytanie - czy mając założone twarde obniżające sprężyny, amortyzatory są takie same czy czymś się różnią? Zastanawiam się czy będę musiał wchodzić w koszty i kupować nowe amorki (te na których obecnie jeżdżę są w bdb stanie). Nie wiem co takiego tam obecnie siedzi, bo nie ja a poprzedni właściciel obniżał autko, jedynie z tego względu, że kupując auto dostałem od niego dodatkowo oryginalne sprężyny bez drugiego kompletu amortyzatorów przypuszczam, że mogą to być te same oryginalne amorki.

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Moje auto: RS6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 05 lis 2011, 08:52

Ciężko to określić trzeba by było zmierzyć skok twoich a ja akurat mam wymontowane z a6 2,8 ale czerwone 2Be czy cos takiego ale mozna porównać wtedy będziesz wiedział czy da rade..

Ale sądzę że skok w sportowych jest mniejszy bo i sprężyna mniejsza na 75%

Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 06 lis 2011, 14:38

OK - i wszystko jasne. Wczoraj zabrałem się za to i okazało się, że amorki miałem standardowe - po wymontowaniu porównałem je z nowymi w sklepie, te same wymiary i ten sam skok. Komfort jazdy wzrósł i to znacznie, ale wygląd... to pozostawiam bez komentarza <zalamka> , niczym Allroad. Wielka szkoda mi gleby, no ale coś za coś.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga