Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[zachodniopomorskie] [A6 C5 2.4] Nie pali na wszystkie cylin

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 lut 2012, 07:22

marek [a6] pisze:witam. Krzychu normalnie tak powinno być ale nie do koĂąca np. kuzyn ma c5 i jak mu sprawdzam jest w 09 napięcie i korekty krótkie w 06 i długie w 07 . pozdro
No fakt czasem te grupy są powielane w innych.

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 10 lut 2012, 09:24

Ok, a przy sondzie nie powinna zapalić się kontrolka check engine? Naprawdę liczę na to że to sonda :)

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 10 lut 2012, 15:42

Ok sprawdziłem te bloki, mam nadzieję że nic nie popsułem bo najpierw wszedłem nie tam gdzie trzeba :)

Pomóżcie to zinterpretować, napięcie spada poniżej 0,1, skacze co chwilę, wklejam kilka screenów, najpierw na tym bloku 32 nic się nie pokazywało, ale z czasem się coś pojawiło, screeny zamieszczam w kolejności jak je robiłem. Czy to wskazuje że jednak trzeba wymienić sondy?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 10 lut 2012, 16:53

Trzeba zrobić logi i najlepiej wrzucić na http://vaglog.rtnet.pl/ . Same obrazki niewiele mówią. Niemniej jednak małe jest prawdopodobieĂąstwo, że uszkodzona lambda powoduje problemy z rozruchem zimnego silnika - po prostu sonda zaczyna pracować dopiero po jakimś czasie od uruchomienia ;)

ÂŻeby sprawdzić, czy to nie LPG jest powodem problemów, to przed pozostawieniem samochodu na noc przejedź ostatnie kilometry na Pb i po zatrzymaniu skasuj błędy. Jeżeli na drugi dzieĂą nie będzie problemu z rozruchem silnika, to na 99% przyczyn trzeba szukać po stronie LPG.

Ważne jest, żeby od momentu rozpoczęcia jazdy na Pb do tego "testowego" uruchomienia, nawet na chwilę nie włączać LPG .
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 10 lut 2012, 17:25

Od dwóch tygodni w ogóle nie jeżdżę na LPG. Po podłączeniu do komputera w ASO powiedzieli ze dawka paliwa na wszystkich cylindrach jest mniejsza, czyli może być tak że pracują wszystkie cylindry, ale po prostu nie dostają tyle paliwa ile potrzeba.

Ok zrobię logi, postaram się jeszcze dzisiaj.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 10 lut 2012, 17:42

Z VAG'a nic więcej oprócz uśrednionego czasu wtrysku dla wszystkich cylindrów odczytać się nie da.
Jeżeli faktycznie te czasy są za krótkie, to w pierwszej kolejności sprawdź szczelność podciśnienia do regulatora ciśnienia paliwa. Jeżeli ta nieszczelność jest naprawdę duża, to zdjęcie wężyka z regulatora nic nie zmieni w pracy silnika. Przed zdjęciem wężyk trzeba zacisnąć, żeby nie wpuścić tamtędy "lewego powietrza", a silnik ma podczas tego testu cały czas pracować na jałowych obrotach.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 10 lut 2012, 17:46

Logi wyglądają tak http://vaglog.rtnet.pl/arek_71817.html

chyba jednak sondy są ok, teraz odpalił normalnie ale cały czas dziwnie pracuje. W którym miejscu znajduj się ten regulator ciśnienia paliwa?

Najgorsze to to że może być tak na prawdę 100 przyczyn tego wszystkiego.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 10 lut 2012, 19:21

Sondy pracują. Na razie regulatorowi ciśnienia Pb też dał bym spokój. Coś złego dzieje się na cylindrach 1,2,3. Przy montażu LPG nie pozamieniali Ci przypadkiem wtyczek na wtryskiwaczach? Najlepiej po stronie pasażera powpinaj bezpośrednio wtyczki do wtryskiwaczy z pominięciem wiązki LPG.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 lut 2012, 21:33

Chyba że wtryskiwacze gazowe popuszczają i przed odpaleniem na zimnym kolektor jest wypełniony pewną ilością gazu i silnik jest zalewany.
Po za tym korekty są do du... ..y, rozjazd między stronami 14.9% między stronami dla średniego obciążenia.
Na jakim paliwie robiony był ten log?
Po za tym log bardzo krótki i przydałbysię też do pary blok 002 razem z 032 i 033.
Do tego na jednym screenie korekta krutka jednej strony jest 21% a drugiej jest 1.6% czyli rozjazd prawie 20%.
Jeśli był to bieg jałowy to może ciągnąć gdzieś lewe powietrze na stronie gdzie było 21%.
Po za tym jak korekty tak się rozjeżdżają na gazie to jak najbardziej może mieć to wpływ na złe palenie na benzynie bo przecież na benzynie byłyby całkiem inne korekty.

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 10 lut 2012, 22:37

Wszystko robione na benzynie, LPG nie używam bo jak pisałem jak tylko przełącze na LPG to silnik od razu zdycha, a później jest go ciężko zapalić.

LOG był robiony na biegu jałowym, zaraz jeszcze się przejdę na dół i zrobię LOG na zimnym silniku bo już ostygł, LOG będzie na benzynie oczywiście.

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 10 lut 2012, 22:57

http://vaglog.rtnet.pl/arek_71871.html

czy z tego LOGA można coś więcej wywnioskować?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 11 lut 2012, 07:28

Logi muszą być robione podczas jazdy a nie na postoju.

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 11 lut 2012, 09:35

Ok no to ten LOG http://vaglog.rtnet.pl/arek_71911.html jest odpalony zimny na PB i przejechałem się nim trochę, zgasiłem na chwilę, pojechałem dalej, znowu zatrzymałem się na dłużej i pojechałem dalej.

Ten LOG http://vaglog.rtnet.pl/arek_71910.html jest już na postoju, przełączenie na LPG - zdechł - później odpalenie na PB.

fassi1, marek [a6] - duże piwo na pewno będzie :)

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 14 lut 2012, 21:00

Czy miałby ktoś chwilę żeby zajrzeć w te logi? Auto normalnie odpala, ale żre straszne ilości paliwa (ok 30 l) no i tak jak mówili w ASO dawka paliwa jest za mała na wszystkie cylindry, nie chodzi dobrze, wydaje się jakby nie pracowały wszystkie cylindry no i przy przełączeniu na gaz zdycha i później ciężko go odpalić.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 15 lut 2012, 10:03

W tych logach coś dziwnego dzieje się ze wskazaniami przepływomierza. IMO ogólnie za mało wskazuje (max 84), a czasami wlatuje na kosmiczną (pewnie skrajną) wartość 364.08. To drugie wydaje się występować przed zgaśnięciem (?), ale trudno powiedzieć, czy to skutek, czy przyczyna tegoż. Ponieważ jednak jakieś hece dzieją się jednostronnie, to dokładnie sprawdziłbym szczelność przy wtryskiwaczach lpg. Jeśli kolektor był ściągany do nawiercania, to może również uszkodzono jego uszczelkę?
Pozdrawiam,
Krisker

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga