[ AFB 2.5 150 KM] Szereg problemów - Mała moc, koszmarny dym
hmmmm
powiem tak podejrzewalem ze cos moze byc nie tak z EGR'em ale voltan jak mozesz spojrzec na prace w logach niby wszystko ok tak przynajmnij mi sie wydaje .... zakres pracy na BS'ach 0 - 100,6 ... MAF chyba tez ok ....
co do filtra to powiem tak ze paliwo jak odpale na zimnym faktycznie ida spore bąbla powietrza ale jak troche pochodzi to zmniejszaja sie do minimalnych hmmm czy filtr moze powodowac takie objawy?? ze do 2 tys kreci i pozniej nie?? moze woda w ropie hehehe i cos przymarza
co do pompy szczerba2, sugerowalbys przestawic kąt do wartosci BTDC moze rownej 0?? wiem ze jak kupilem to auto to byl ustawiony na 2 BTDC
log z przed wymiany rozrzadu, 2 lata temu - po zakupie
log 004
i w sumie wszystko bylo niezle nawet procz utraty mocy czasami
natomiast na zimnym palil dobrze .... po wymianie rozrzadu zaczely sie wałki z praca i dzialaniem motoru ... pytanie czy zle ustawiony rozrzad moze powodowac takie objawy??
powiem tak podejrzewalem ze cos moze byc nie tak z EGR'em ale voltan jak mozesz spojrzec na prace w logach niby wszystko ok tak przynajmnij mi sie wydaje .... zakres pracy na BS'ach 0 - 100,6 ... MAF chyba tez ok ....
co do filtra to powiem tak ze paliwo jak odpale na zimnym faktycznie ida spore bąbla powietrza ale jak troche pochodzi to zmniejszaja sie do minimalnych hmmm czy filtr moze powodowac takie objawy?? ze do 2 tys kreci i pozniej nie?? moze woda w ropie hehehe i cos przymarza
co do pompy szczerba2, sugerowalbys przestawic kąt do wartosci BTDC moze rownej 0?? wiem ze jak kupilem to auto to byl ustawiony na 2 BTDC
log z przed wymiany rozrzadu, 2 lata temu - po zakupie
log 004
i w sumie wszystko bylo niezle nawet procz utraty mocy czasami
natomiast na zimnym palil dobrze .... po wymianie rozrzadu zaczely sie wałki z praca i dzialaniem motoru ... pytanie czy zle ustawiony rozrzad moze powodowac takie objawy??
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s
IAM - 187,43 g/s
Tak wiem robson, Ty byłeś pierwszy :Drobsonb73 pisze:Zobacz pierwszą odpowiedź w tym temacievoltan91 pisze: Ale coś tacie przyszło do głowy i zaślepił wężyk EGR'a, w auto weszło nowe życie, bez takiego dymu i co lepsze nie dało się ruszyć bez migającej kontrolki ASR'u :D
Ale jeszcze tylko mi powiedz czy można tak jeździć z zaślepionym?
Bo nie wiadomo czy kupować na szybko czy można na spokojnie tak śmigać.
Tak jak mówiłem w drugim aucie jest zaślepiony cały czas i jeździ, ale nie wiem jak w A6 z tą elektroniką itd.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
voltan91, właśnie śledząc Twój temat zacząłem trochę szukać i znalazłem artykuł, chyba Auto świat-a. I autor twierdzi, że nie powinno się tak jeździć. Może poszukam zaraz
EDIT.
Nie wiem gdzie to było.
Ale powiem Ci że sam mam też zaślepione, tylko że u mnie to nie przyniosło oczekiwanego efektu i czekam na ciepło, żeby wyjąć zaślepki
EDIT.
Nie wiem gdzie to było.
Ale powiem Ci że sam mam też zaślepione, tylko że u mnie to nie przyniosło oczekiwanego efektu i czekam na ciepło, żeby wyjąć zaślepki
Mi chodzi tylko o to żeby jakiś czas pojeździć, też właśnie do okresu letniego.robsonb73 pisze:voltan91, właśnie śledząc Twój temat zacząłem trochę szukać i znalazłem artykuł, chyba Auto świat-a. I autor twierdzi, że nie powinno się tak jeździć. Może poszukam zaraz
EDIT.
Nie wiem gdzie to było.
Ale powiem Ci że sam mam też zaślepione, tylko że u mnie to nie przyniosło oczekiwanego efektu i czekam na ciepło, żeby wyjąć zaślepki
Auto i tak musi przejechać większa odległość z zaślepionym żeby było pewne że tylko to.
Zobaczymy... Jak coś będę dawał znak i ew. przypnę jakieś logi.
Dzięki wszystkim za pomoc!
kolego voltan91 można śmiało jeździć z zaślepionym EGR'em beż żadnych konsekwencji. Zawór recyrkulacji spalin to tylko czysta ekologia i nic poza tym. Proponuje żebyś zerknął w kolektory a zobaczysz co powoduje EGR. Ja po remoncie mojego auta, rozrząd, wałki, hydraulika itd., przy okazji całej tej roboty wyczyściłem kolektory, wszystkie doloty a EGR zaślepiłem i teraz auto oddycha świeżym powietrzem.voltan91 pisze:Auto i tak musi przejechać większa odległość z zaślepionym żeby było pewne że tylko to.
Ps. ja bym zaślepił i nie tylko na chwilę.
a musisz mieć koniecznie podkładkę z allegro?mad_ar2 pisze:jakas podpowiedz jak to zaslepic nie majac tego typu zaslepki??
Weź blachę i sam sobie dotnij to żadna sztuka, nic nie kosztuje i zrobisz to w parę minut
nie no jasne ze mozna zrobic to ... nie pytalbym jakbym mial mozliwosc taka .... hehehe u mnie taki sprzet jak wiertarka to skarb hehehe ktorego nie posiadam hmmmm ale zaraz moze zaslepka z kompa pomoze na chwile ... dosyc gietka jest ale moze zda egzamin
edit
kurcze ma otwory ... moze zna ktos rozstaw otworow na sruby??
blacha troche za cienka
a moze wystarczy narazie zaslepic przewod cisnieniowy do gruchy egr'a??
edit
kurcze ma otwory ... moze zna ktos rozstaw otworow na sruby??
blacha troche za cienka
a moze wystarczy narazie zaslepic przewod cisnieniowy do gruchy egr'a??
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s
IAM - 187,43 g/s
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
gelu79 - czy aby na pewno ?, z tego co sie orientuje, pelni rowniez role zaworu wastegate (upust cisnienia doladowania) - np gdy w trakcie jazdy na 'pelnym bucie' zdejmiemy noge z gazu...gelu79 pisze: ...
można śmiało jeździć z zaślepionym EGR'em beż żadnych konsekwencji. Zawór recyrkulacji spalin to tylko czysta ekologia i nic poza tym
...
'zaslepiony' rowniez oszukuje ECU w zakresie odczytow zasysanego powietrza.
Generalnie - z cala pewnoscia 'zaslepienie' zaworu egr nie jest obojetne dla silnika, niestety chyba nie tylko w pozytywnym sensie.
- pierwszy raz słyszę o tym!tx-didi pisze: pelni rowniez role zaworu wastegate (upust cisnienia doladowania) - np gdy w trakcie jazdy na 'pelnym bucie' zdejmiemy noge z gazu...
- zgadza się oszukuje.'zaslepiony' rowniez oszukuje ECU w zakresie odczytow zasysanego powietrza.
zdania są bardzo podzielone w tym temacie - jedni uważają, że nie ma wpływu inni z kolei, żema. Chyba jestem jednak przykładem, że można tak jeździć, bo jeżdżę od sierpnia z zaślepionym EGR i widzę to pozytywnie.tx-didi pisze:Generalnie - z cala pewnoscia 'zaslepienie' zaworu egr nie jest obojetne dla silnika, niestety chyba nie tylko w pozytywnym sensie.
Na forum, jeżeli tylko poszukasz, znajdziesz temat o zaślepionym EGR i oczywiście będzie tyle opinii, ile wypowiadających się osób.
Może kolega Piotruś przypadkiem zobaczy ten post i wypowie się w temacie.
- powiem szczerze, że nie sprawdzałem tej opcji, tzn. można tak zrobić jednak nie powiem, czy nie będzie wyrzucało błędu przypadkiem. Zaślepienie podkładką na przewodzie powoduje to, że komputer steruje cały czas EGR'em - zamyka, otwiera.a moze wystarczy narazie zaslepic przewod cisnieniowy do gruchy egr'a??
Ps. zaślepka może być giętka, oczywiście nie jak papier, można ją zrobić z kawałka ocynkowanej blachy
voltan91 najlepiej zaślepić na rurce - na tej którą pokazuje ta fotka:http://img05.allegroimg.pl/photos/400x3 ... 2051517512, stąd też kształt zaślepki, jak pokazał to kolega mad_ar 2http://allegro.pl/zaslepka-egr-tdi-vw-a ... 75067.html
[ AFB 2.5 150 KM] Instalacja Podciśnienia
Witam wszystkich i mam pytanie odnośnie pod łączenia wężyka z schematu etki pomiędzy zaworem N75 a N18 na rysunku nie jest pokazane gzie ma iść ,teoretycznie powinien być wpięty do puszki filtra powietrza tak też zrobiłem i
podciśnienie i spadło i nie działała turbina zaślepiłem ten wężyk i jest ok ale moim zdaniem tak nie powinno być
podciśnienie i spadło i nie działała turbina zaślepiłem ten wężyk i jest ok ale moim zdaniem tak nie powinno być
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
wlasnie tak jest - mozna sie przekonac obserwujac wskazania wysterowania n18 w takich sytuacjach.gelu79 pisze:- pierwszy raz słyszę o tym!tx-didi pisze: pelni rowniez role zaworu wastegate (upust cisnienia doladowania) - np gdy w trakcie jazdy na 'pelnym bucie' zdejmiemy noge z gazu...
no i wlasnie chodzi o fakt, ze mierzac rzeczywista mase powietrza (ktora istotnie jest wieksza) niewykluczone ze wprowadza ECU w jakis stan serwisowy, gdzie sterownik stara sie zareagowac na inna ilosc powietrza niz sie spodziewa (pomimo prawidlowego wysterowania n18, n75, dawki paliwa), nie wiedzac przy tym ze egr jest w rzeczywistosci niedrozny.gelu79 pisze:- zgadza się oszukuje.'zaslepiony' rowniez oszukuje ECU w zakresie odczytow zasysanego powietrza.
zdania są bardzo podzielone w tym temacie - jedni uważają, że nie ma wpływu inni z kolei, żema. Chyba jestem jednak przykładem, że można tak jeździć, bo jeżdżę od sierpnia z zaślepionym EGR i widzę to pozytywnie.tx-didi pisze:Generalnie - z cala pewnoscia 'zaslepienie' zaworu egr nie jest obojetne dla silnika, niestety chyba nie tylko w pozytywnym sensie.
Wlasciwie to nie mamy pojecia jakie dokladnie algorytmy 'siedza' w ECU i chociaz spora czesc z nich wyglada prosto/prymitywnie, to jednak czasami potrafi zaskoczyc.
Oczywiscie ze mozna jezdzic z zaslepionym egr-em, ale czym to dokladnie skutkuje (dlugodystansowo) nie wiemy. Mozemy jedynie stwierdzic ze:
+ na pewno nie syfi kolektorow dolotowych
- na pewno wylacza funkcjonalnosc 'wastegate'
- na pewno podaje inne odczyty niz ECU sie spodziewa. (i nie wiemy jak dokladnie ECU wowczas reaguje)
chyba jednak jednoznacznie nie mozna napisac ze sa same pozytywy...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga