Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Czy dodatki poprawiają pracę skrzyni?

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

[ TIP+Q] Czy dodatki poprawiają pracę skrzyni?

Post autor: luke_A6 » 08 lut 2012, 19:12

Witam, jak w temacie. Wymieniam niedługo olej drugi raz, i nie wiem czy przy okazji nie zaopatrzyć się w jakiś dodatek. Opiszę jak pracuje moja skrzynia. Przy pełnym bucie z miejsca zmienia biegi płynnie, przy spokojnej jeździe również ale jadąc np 80km/h wciskam gaz, redukuje do 2 lub 3 i czuć twarde popchnięcie, dla porównania nie ma takiego przejścia jak np. zmienia z 1 na 2. Po prostu czasem przy redukcji czuć jakby stuknięcie. Jadąc na tipie na 4 lub 5 na niskich obrotach puszczam gaz, nagle dodaje i jest wyczuwalne stuknięcie. Podobnie jest jak jade na tipie na 1 na wysokich obrotach i puszcze gaz to też jest jakby szarpnięcie. Jeszcze 1 rzecz, jak by to opisać, jadąc ok 45, czasem przypadkowo wciśnie się kickdown i wtedy jeszcze na chwilę włącza się 1(strata czasu). Ale rzecz w tym że po zrzuceniu na 1 przy tej prędkości odnoszę wrażenie, że napęd nie nadąża dobrze załapać i czuć stratę mocy, jakby uślizg, po zmianie na 2 czuć normalnego kopa. Przyspieszając na 1 od niższych obrotów nie ma takiego efektu uślizgu. Opisałem to wszystko jak mogłem liczę na jakieś sugestie. :)
Ostatnio zmieniony 08 lut 2012, 23:28 przez luke_A6, łącznie zmieniany 1 raz.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 08 lut 2012, 19:42

A jaki dotatek masz na mysli???
Lepiej nie dolewaj rzadnego specyfiku zrób dobrze wymiane oliwy - dynamiczna ,zresetuj adaptacje i zaadoptuj na nowo .
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: luke_A6 » 08 lut 2012, 20:23

Dodatki typu np. lubegard. Ponoć zmniejszają tarcie, temperaturę skrzyni i ponoć bardziej miękko pracuje. Wg producenta :) Wymianę już raz robiłem 5 litrów spuszczone, i planuję niedługo drugą z wymianą filtra. Bo dynamicznej nie mam bardzo gdzie robić. Ale myślę że na 2 razy jest ok.

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 08 lut 2012, 22:24

Witam
według mnie to nie wina skrzyni a sprzęgła hydrokinetycznego
działa ono w skrócie tak ze ciecz pod wpływem siły odśrodkowej napiera na łopatki i generuje docisk i przenosi moment obrotowy na skrzynie i dalej idzie na koła , im większe obroty silnika tym lepszy docisk (wiec uślizg w nie nowym sprzęgle na niskich obrotach to rzecz naturalna ) dlatego jak mocno butujesz sprzegło dobrze trzyma a skrzynia zmienia biegi plynnie , a te szarpnięcia to dziwna sprawa ale jesli gwałtownie puszczasz pedał gazu to według mnie nie ma nic w tym dziwnego gdyż wtedy następuje hamowanie silnikiem i sprzęgło dostaje gwałtowny opór od strony silnika, to zjawisko jest raczej normalne w każdym aucie trzymającym dobrze ciśnienie w silniku i nie powinno sie gwałtownie puszczać pedału gazu przy dużych obrotach silnika bo można zajechać skrzynie

wiec jeśli są jakieś nieprawidłowości to raczej z winy sprzęgła ale z tego co piszesz tragedi nie ma
na przyszłosc
nowe sprzegło 1300zł plus 600zł robocizna z czyszczeniem skrzyni
regeneracja 550zł plus 600zł robocizny za montaż i czyszczenie skrzyni

ostatnio właśnie się interesowałem tematem na zas z tad posiadam rozeznanie w cennikach wymiany sprzegła, ale u mnie smiga wszystko pieknie

luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: luke_A6 » 08 lut 2012, 23:21

Dzięki za odpowiedź, i nie będę tak nagle puszczał gazu jak coś, nie wiedziałem że można coś rozwalić :) A silnik kompresje ma, na chłodnym mierzone, 4 mają 13,5 a 2 ostatnie po 13,2 :) Co do szarpnięć to może sprawdzić poduszki pod skrzynią lub tylnym mostem?

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 09 lut 2012, 01:07

No ciśnienie trzyma ładnie , faktycznie można dla świetego spokoju sprawdzić poduszki pod skrzynia i silnikiem
są to poduszki gumowo olejowe wiec jeśli nie będzie na nich wycieków to powinny byc ok , pod silnikiem znajdują sie 4 na sankach , na skrzyni sa 2 po bokach ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja