Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BDV 2.4 170 KM] Kat do wymiany???

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

[ BDV 2.4 170 KM] Kat do wymiany???

Post autor: marek231984 » 06 lut 2012, 12:09

Witam forumowiczów.

Wyskakuje mi błąd 16805,auto ma lekkie drgania na benzynie na gazie już bardziej wyczuwalne,ale na rozgrzanym silniku,obroty skaczą z 720-680.Auto jakby miało wypadanie zapłonu przy dodaniu gazu na 2 biegu jest lekka zawiecha po czym dalej przyspiesza.Auto ma wymienione przewody,swiece i cewkę.
Dodam,że autem jezdziłem przez tydzieĂą na benzynie i błąd wyskoczył dwa razy.
Jak sprawdzić ostatnie katalizatory???

I teraz pytanie czy w silniku BDV(4 sondy) można wstawić strumienice zamiast katów lu zrobić przelot??
Nie bedzie wywalać błedów??Nie każdy warsztat chce to zrobić.
Ostatnio zmieniony 06 lut 2012, 13:18 przez marek231984, łącznie zmieniany 1 raz.

marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 06 lut 2012, 12:33

Witam
Kolego, ja własnie przerobiłem problemy z zapchanymi patalizatorami. Prawy od strony kierowcy był calkiem zapchany, objawy byly takie ze auto na wolnych ladnie pracowało, ale obroty troche pływały, ale przy obciazeniu calkiem sie dlawił, nie mial mocy, migał chek.

Mechanik wymontował układ wydechowy od strony kierowny i zawiozłem do speca od katów. Wymieniłem kat wstepny oraz główny, koszt 1400 zł plus 100 plecionka.

Ale powstał kolejny problem, mechnik odkrył ze w głowicy ze strony zapchanego kata, sa podpalone zawory:(, twoerdzi ze to przez jazde na zapchanym kacie....

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 06 lut 2012, 12:42

Znając życie u mnie w okolicy nie ma speców od katów,więc szukam rozwiązania.

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 07 lut 2012, 10:40

marmi29
wymieniałeś w Warszawie???i tylko po jednej stronie rozumiem???
I czy błąd 16805 dotyczy katalizatora wstępnego czy ostatniego???
Ostatnio zmieniony 07 lut 2012, 14:51 przez marek231984, łącznie zmieniany 1 raz.

marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 07 lut 2012, 21:28

Wymieniłem w Warszawie, narazie po jednej stronie, bo szkoda mi kasy, a to ta strona kulala. Ten błąd racze nie moze dot. wstepnego bo jak obejrzałem dokładnie wydech to sonda jest przed wstepnym a kolejna wchodzi do tego kata głównego. Ale wymienilem i wstepny, ale nie wiem czy ma on jakis wielki wpływ.

Widzisz mnie ciegle martwi to czy zapchany kat mógł spowodowac nadpalenie zaworów ???? i nikt nie potrafi mi powiedziec.

a u Ciebie cos sie wyjaśniło ?

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 08 lut 2012, 09:17

marmi29 narazie szukam warsztatu który to zrobi bądż chociaż zajrzy do tego wydechu.Byłem u dwóch zobaczyli 4 sondy i mówią,że niestety,ale tak trzeba jeżdzić bo tu nic nie można zrobić <rotfl> .Wczoraj na vag-u sprawdzałem sondy,ale miałem mało czasu.Jutro zobaczę jeszcze raz sondy,bo mozliwe,że któraś nie domaga.
Byłem też na analizatorze spalin i niby wszystko jest super.Ale jednak coś jest nie tak skoro notorycznie już wywala ten błąd i to na benzynie.Zauważyłem też,że jak silnik się nagrzeje to dostaje drgaĂą głownie odczuwalne na gazie,mozliwe,że zapchany kat powoduje wypadanie zapłonu.Bo gaz ustawiany z kolegą Tryszawy,więc jest malina <lol> .Zresztą na vag-u widać te wypadanie zapłonu.Na początku myślałem,że wypdanie zapłonu powodują napinacze łaĂącuszka,ale sprawdzałem na vag-u w grupie 90:0,0 i przy obciążeniu 22,22 więc parametry super.
Wiec zostaje ten katalizator tylko nie wiem który :|
marmi29 napewno zapchany kat wstępny jest bardzo szkodliwy dla silnika.

marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 08 lut 2012, 13:23

No widzisz ale u mnie kat wstepny kompletnie sie wypalił i poleciał do Kata głównego i to główny sie zapchał.

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 08 lut 2012, 16:19

marmi29
Ile czasu Twoej auto stało u mechanika zanim uporał się z wstawieniem drugich katów??pytam bo zastanawiam się czy jakbym rano pojechał to do wieczora by się uwinął :]

marcino1718
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 18 lis 2010, 17:07
Lokalizacja: Kotliny>Puławy<Wawa

Post autor: marcino1718 » 08 lut 2012, 16:27

witam dzis spotkala mnie przykra sytuacja ,wywalilo mi olej w okolicach filtra oleju w mojej a6 1.8t iniewiem skad i gdzie szukac przyczynie nieodstawalbym przy tym ze ze sie odkrecil filtr mozliwe ze pisze w zlym dziale z gory porzepraszam pozdrawiam

marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 08 lut 2012, 21:49

marek231984 ja zrobiłem tak:
auto odstawiłem do mechanika apropo silnika (tej głowicy) on wymontował ta czesc wydechu gdzie sa Katy, władowałem do auta zony i zawiozłem do warsztatu (od katów) rano zawiozłem a o 17 odebrałem. Myśle ze roota katów to srednio 4 godziny, zdemontowanie układu, wycinka puszek i wspawanie nowych i oczywiscie montaż. Wiem tylko ze bywaja problemy z wyjeciem ukladu wydechowego od strony pasażera. Ja miałem akurat problem po przeciwnej stronie.
Tak czy inaczej w jeden dzien mozna to ogarnac.

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 09 lut 2012, 09:50

marmi29
Rozmawiałem z forumowiczem fassi1 i pewnie zrobię tak,że wytłukę katy wstępne.I powinno być ok.

Dobra Panowie teraz pytanie jeżeli wytłukę pierwsze katy a zamiast drugich wstawię tłumiki przelotowe a pod sondy dam tulejki,będzie dobrze????bez błedów???

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 16 lut 2012, 10:56

A więc auto stoi u mechanika,bedą wytłuczone katy wstępne zamiast drugich katów pójdą rury(czyli prosty przelot),gniazda sond bedą przeniesione a także pójdą tulejki pod sondy.Przy okazji bedą wymienienione złącza na ori.
O rezultatach poinformuje <lol>

A więc Panowie katy wstępne wytłuczone,zamiast drugich normalne rury przelotowe i w nich gniazda do sond plus te tulejki pod nie.Powiem tak auto głośniej wcale nie chodzi,może przy większych obrotach słychać troszkę metaliczny dżwiek,błedów zero.Auto napewno szybciej wkręca się na obroty.Narazie jestem zadowolony <rotfl>
Ostatnio zmieniony 17 lut 2012, 15:55 przez marek231984, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga