
[ AFN 1.9 110 KM] Czujnik G62/G2 informacje i porady
[ AFN 1.9 110 KM] Czujnik G62/G2 informacje i porady
Witam.Mam pytanie dotyczace czujnika G62 czy on odpowiada za wskazania na liczniku i rownoczesnie steruje swiecami zarowymi
To nie jest przypadkiem tak ze w 1 czujniku sa g62 oraz g2 ktory odpowiada podobno tylko za wskazania na liczniku ale jesli sie odlaczy g62 to takze zanika wskazanie na liczniku;/

Ostatnio zmieniony 08 lut 2012, 23:10 przez Kamilvti, łącznie zmieniany 1 raz.
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł 

Jako ciekawostke dodam ze w 1.9 wystepowaly 2 rodzaje czujnika 059 919 501 pod kwadratowa kostke montowane na poczatku produkcji oraz 059 919 501A na polokragłą kostke.
059 919 501A
059 919 501
![Obrazek]()
Uszkodzenie Czujnika G2 charakteryzuje sie blednym wskazaniem wskazowki na liczniku ,jej wachaniem lub spadkiem temp na wolnych obrotach podobnym przy uszkodzonym termostacie.
Uszkodzenie czujnika G62 : Jesli blednie wskazuje np w zimie nie poda poprawnej informacji do ecu i swiece zarowe nie zostaną wlączone i auto odpala ciezko lub wcale poniewaz swiece nie grzeja.Uszkodzenie powoduje rowniez zwiekszenie spalania oraz wolniejsze nagrzewanie silnika.
Czujnik G62 oraz G2 znajduje sie w jednej kostce i wystepuje jako jeden element 2w1
059 919 501A
059 919 501
Uszkodzenie Czujnika G2 charakteryzuje sie blednym wskazaniem wskazowki na liczniku ,jej wachaniem lub spadkiem temp na wolnych obrotach podobnym przy uszkodzonym termostacie.
Uszkodzenie czujnika G62 : Jesli blednie wskazuje np w zimie nie poda poprawnej informacji do ecu i swiece zarowe nie zostaną wlączone i auto odpala ciezko lub wcale poniewaz swiece nie grzeja.Uszkodzenie powoduje rowniez zwiekszenie spalania oraz wolniejsze nagrzewanie silnika.
Czujnik G62 oraz G2 znajduje sie w jednej kostce i wystepuje jako jeden element 2w1
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł 

- tutaj się nie zgodzęKamilvti pisze:Uszkodzenie czujnika G62 : Jesli blednie wskazuje np w zimie nie poda poprawnej informacji do ecu i swiece zarowe nie zostaną wlączone i auto odpala ciezko lub wcale poniewaz swiece nie grzejatutaj się zgodzę z kolegą
Uszkodzenie powoduje rowniez zwiekszenie spalania oraz wolniejsze nagrzewanie silnika.
W wolniejszym nagrzewaniu czy spalaniu ? skoro czujnik jest walniety i nie wlaczy dogrzewania swiec to chyba silnik wolniej osiągnie swoja temperature ?Poniewaz swiece nie tylko przed odpaleniem grzeja ale takze po aby zmniejszyc spalanie i dogrzac szybciej silnik.gelu79 pisze:- tutaj się nie zgodzęKamilvti pisze:Uszkodzenie czujnika G62 : Jesli blednie wskazuje np w zimie nie poda poprawnej informacji do ecu i swiece zarowe nie zostaną wlączone i auto odpala ciezko lub wcale poniewaz swiece nie grzejatutaj się zgodzę z kolegą
Uszkodzenie powoduje rowniez zwiekszenie spalania oraz wolniejsze nagrzewanie silnika.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2012, 23:12 przez Kamilvti, łącznie zmieniany 1 raz.
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł 

- danielmarek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 25 wrz 2010, 13:34
- Lokalizacja: Białystok
U mnie gdy zaczeły się: falowania obrotów, załączanie świec raz tak raz nie, wyższe spalanie..... podpiołem Vag-a i okazało się że na blat ( zegary )czujnik temperatury podawał dobrą temp. a do ECU zaniżał o kilkanaście stopni. Po wymianie na ori z ASO wszystko wróciło do normy, koszt: czujnik (059919501A) - 114,22zł.....oring (N90316802) - 3,55zł.
zgodzę się z tym, że walnięty czujnik temperatury, jeżeli daje błędne dane do ECU wpływać będzie na świece żarowe, włączać je lub też nie.W wolniejszym nagrzewaniu czy spalaniu ? skoro czujnik jest walniety i nie wlaczy dogrzewania swiec to chyba silnik wolniej osiągnie swoja temperature ?Poniewaz swiece nie tylko przed odpaleniem grzeja ale takze po aby zmniejszyc spalanie i dogrzac szybciej silnik.
Masz rację po dopaleniu auta na zimnym silniku świece żarowe przez jakiś czas jeszcze grzeją, ale nie myśl przypadkiem, że tak długo aż ci się silnik dogrzeje.
W przypadku zwiększonego spalania i wolniejszego nagrzewania silnika nie mogę za bardzo zgodzić się z kolegą kamilvti . Wolniejsze nagrzewanie połączyłbym z termostatem, no a co za tym idzie wówczas faktycznie zwiększone spalanie