Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Głośniejsza praca po rozgrzaniu silnika

Silniki wysokoprężne
bioforge
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:52
Lokalizacja: Zabrze

[ AKE 2.5 180 KM] Głośniejsza praca po rozgrzaniu silnika

Post autor: bioforge » 04 lut 2012, 22:25

Witam!
Posiadam A6 C5 2,5 tdi 180 km z 2001 roku. Autko jeździ jak należy (tak przynajmniej mi sie wydaję) tylko jest jeden problem. Po odpaleniu silnik pracuję głośno po chwili cichnie i słychać tylko jak sobie mruczy V6 i to jest chyba normalne w dieslach, ale gdy silnik osiągnie temperaturę ok 82 stopni na wskaźniku to zaczyna głośniej pracować, "mruczenie" zmienia się tak jakby w "rechot". Dzieje się tak zawsze gdy osiągnie taką temperaturę, zmiana dźwięku następuje gwałtownie tak jakby ktoś wcisnął guzik z napisem "głośniejsza praca" :(. Gdy zgaszę silnik i odstawie żeby trochę ostygł to po zapaleniu pracuje głośniej (rechot) po czym po ok 30 sek wraca do normy, ale jeśli osiągnie temp 82 stopnie znów rechocze i tak cały czas. Silnik zalany olejem Valvoline Maxlife 5w40. Gdy zaczyna rechotać to mam wrażenie jakby stracił na mocy, ale może być to tylko odczucie spowodowane tym że głośniej pracuje. Jeśli Koledzy posiadają jakieś sugestie co z tym fantem zrobić to będę bardzo wdzięczny. A może tak po prostu ma być?
Pozdrawiam i z góry dziękuję.

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 05 lut 2012, 01:35

bioforge w moim bylo tak samo tylko ze nasluchiwalem ten klekot na rozgrzanym pochodzil z glowicy od strony pasazera... wymienilem koncowki wtryskow z tej glowicy i przeszlo...

sprawdz VAG czy nie masz za duzej kompresji na ktorejs z komor bo byc moze to wtryski...
The force will be with you...always

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 05 lut 2012, 16:58

oli80 nie wiem jak pokazuje VAG kompresje ale jak pokazalem logi na forum to wskazywali na duza kompresje na jednej z glowic...
The force will be with you...always

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 06 lut 2012, 20:09

oli80 byc moze bzdury ale powiem Ci ze jak silnik byl rozgrzany to klekotal z tej wlasnie glowicy, wymienilem koncowki tylko tych 3 wtryskow i stukot na cieplym ustal...
The force will be with you...always

bioforge
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:52
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: bioforge » 06 lut 2012, 21:16

Witam!
Podłączyłem dzisiaj Vaga i mam jeden błąd właśnie z wtryskiem związany mianowicie
00542 - Needle lift Sensor (G80)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Czyli problem z iglicą w sterującym. Czy to może byc problemem głośniejszej pracy?
Na wtryskach w grupie 13 i 14 korekty wynoszą +/- 0,4mg max
Jutro zobaczę dokładnie przewody od tego wtrysku czy nie są gdzieś uszkodzone. A jeśli będą w porządku to co robić ? wymiana na nowy? da się go jakoś sprawdzić?
Pozdrawiam

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 06 lut 2012, 21:24

bioforge jak przewod od G80 bedzie dobry to regeneracja... 400 pln sztuka + koszty wyciagniecia chyba ze sam to zrobisz
The force will be with you...always

bioforge
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:52
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: bioforge » 06 lut 2012, 22:02

A czy ten uszkodzony wtryskiwacz może być przyczyną głośniejszej pracy na rozgrzanym silniku? Gdzie na śląsku znajdę dobry warsztat który taką regenerację wykona dobrze i z gwarancją?Warto bawić się w regenerację czy lepiej kupić nowy?

Pozdrawiam

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 06 lut 2012, 22:06

bioforge nie wiem dokladnie czy to jest przyczyna glosniejszej pracy silnika... ale u mnie bylo tak ze silnik na zimnym byl cichy a jak sie rozgrzal to glosno klekotal... jak przylozylem ucho do glowicy od strony pasazera to slychac bylo klekot a przy drugiej glowicy nie bylo slychac tego klekotu... dalem 3 wtrysk ido regeneracji i po zamontowaniu klekotu juz nie bylo... wiec podejrzewam ze to przez ten wtryskiwacz...

szukaj serwisu boscha ktory regeneruje wtryski, gwarancja roczna mysle ze 400 pln za regeneracje a 1200 pln za nowy to spora roznica...
The force will be with you...always

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 08 lut 2012, 14:41

G80 powinieneś wymienić na nowy bo tego nie regenerują ,nie musisz tego robić dzisiaj,ale odkładaj kase i wymieĂą w najbliższym możliwym czasie .
Na 99% nie jest to przyczyna tego "rechotania" miałem też uszkodzony - wymieniłem i różnicy żadnej nie odczułem . Jak nie masz "lewych " łapek to wymienisz go sam ,pamiętaj przy wymianie że musisz wyciągnć z gniazda miedzianą podkładkę i wymienić ją na nową !!!, Przy okazji zobacz jaki stan wałków i czy dźwignie wszystkie są na miejscu .
Czytałem gdzieś na forum,że zanim silnik dojdzie do temperatury 86c to po drodze zmienia parę razy mapy i to może byc twój problem z tym "rechotaniem" Dla innych to norma ,a dla innych nie >> ale to tak jak pisałem że gdzieś to wyczytałem .
Inna sprawa to dźwięk pochodzący od pompy vp ........ale to w czasie jazdy

bioforge
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:52
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: bioforge » 08 lut 2012, 15:28

No to mnie pocieszyliście z tą regeneracją:( trudno będę musiał odłożyć kasę na nowy :)
Co do tego rechotania, to one występuje dopiero po uzyskaniu tych 86 stopni, zanim się zagrzeje do tej temperatury to chodzi elegancko :) Jak znajdę trochę wolnego czasu to postaram się zrobić logi dynamiczne w czasie gdy ma się zmienić odgłos silnika i może wtedy się coś okaże. Które grupy logować jakby co?

PITRO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 kwie 2011, 11:02
Lokalizacja: Terespol

Post autor: PITRO » 09 lut 2012, 18:11

cześć kolego ja mam tak samo jak osiągnie 82 stopnie to jak w zegarku zaczyna rechotać jak
stary ford tranzit.Już rok czasu pytam i pytam i nic także może Tobie uda się coś zdiagnozować.Pompę można wyeliminować bo niedawno robiłem z powodu innej usterki.
Moc jest nie dymi tylko ten dzwięk na rozgrzanym jak ruszam z pod świateł to jak autobus Autosan. co jest?

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 09 lut 2012, 19:39

PITRO i BIOFORGE to na 100% wtryski !!! wymienic/zregenerowac i po klopocie...
The force will be with you...always

krolikkuba
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 06 kwie 2010, 22:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krolikkuba » 11 lut 2012, 13:26

Witajcie Panowie
Od jakiegoś czasu mam ten sam "problem" powyżej około 80 stopni głośno chodzi, ale moc jest wszystko chodzi dobrze, tylko ten dźwięk :(
Liczę że komuś uda się namierzyć sprawce tego grzechotnika
pzdr
krolikkuba

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 12 lut 2012, 10:43

krolikkuba pisze:Witajcie Panowie
Od jakiegoś czasu mam ten sam "problem" powyżej około 80 stopni głośno chodzi, ale moc jest wszystko chodzi dobrze, tylko ten dźwięk :(
Liczę że komuś uda się namierzyć sprawce tego grzechotnika
pzdr
VAG pokazuje jakies bledy?
The force will be with you...always

xorea
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 07 lut 2012, 19:58
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: xorea » 07 mar 2012, 09:35

Cos nowego w temacie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja