Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ACK 2.6 193 KM] Problem z zagrzaniem silnika

Silniki benzynowe
megi74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 08 lis 2010, 14:48
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: megi74 » 06 lut 2012, 21:48

Panowie.Dziś odpowietrzałem znowu przez zawór przy nagrzewnicy-trochę to trwało ale efektu nie ma.Jak silnik pracuje na postoju to niby osiąga 90 stopni ale z nagrzewnicy leci letnie powietrze.Jak tylko ruszę i troszkę autko przegonie to temperatura spada momentalnie do 60 stopni i nie chce iść wyżej.Tak jak pisałem spróbuje jeszcze przez ten zawór obok cewek.Dziś nie miałem czasu sie bawić bo juz było ciemno i zimno.
Czekam na dalsze sugestie i porady.Może ktos sie upora z tym dziwnym zjawiskiem

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 06 lut 2012, 22:01

witam. Megi spróbuj przez ten koło cewki ja tez tam nie odpowietrzałem nigdy i może właśnie tam leży problem efekty identyczne jak u ciebie więc daj znać chyba że cię wyprzedzę <okok> . pozdro
tylko quatrro !!!

megi74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 08 lis 2010, 14:48
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: megi74 » 06 lut 2012, 22:11

Taki mam zamiar ale wczoraj próbowałem i ani nie drgnął.Nie chce zerwać gwintu ale innego wyjścia chyba nie ma.Trzeba odkręcic bo bez tego lipa.

wojciechnow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 sie 2011, 17:19
Lokalizacja: Łuków

Post autor: wojciechnow » 06 lut 2012, 23:21

chłopaki ja odpowietrzałem tu przy cewkach i przy nagrzewnicy. u mnie to efektu nie dało ;/ no ale spróbujcie u siebie. może u was poskutkuje:)

wojciechnow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 sie 2011, 17:19
Lokalizacja: Łuków

Post autor: wojciechnow » 07 lut 2012, 15:03


Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 07 lut 2012, 18:23

witam. trójnik od webasto <luzik> . pozdro
tylko quatrro !!!

feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: feniulolo » 07 lut 2012, 21:06

Tak doraźnie możesz spróbować zakryć czymś chłodnicę z przodu, teraz zimą wiele aut ma problem z zagrzaniem i widze, też wiele samochodów z zasłoniętym przodem czy to jakąś folią czy kartonem - może to i druciarstwo ale doraźnie jak może pomóc to czemu nie!

wojciechnow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 sie 2011, 17:19
Lokalizacja: Łuków

Post autor: wojciechnow » 07 lut 2012, 22:59

tak zrobiłem wczoraj:) trochę szybciej się zagrzewa. Jeszcze tylko reduktor w jakiś "kombinezon" ubiorę:D :>
A Marek może wiesz jak ten trójnik się fachowo nazywa? i czy ma coś wspólnego z nagrzewaniem się silnika?

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 08 lut 2012, 19:14

witam. dokładnie nazywa sie to zawór zwrotny ma numer 4A0 265 546 F i w ASO kosztuje 499.87 pln to tak podaje dla ciekawości . kwestia tego czy masz go zamontowanego i czy cały czas idzie obieg przez webasto zawsze jest dodatkowe miejsce gdzie może się ostać jakas poduszka powietrza w sumie u siebie tego nie sprawdziłem będzie to do sprawdzenia a może po prostu uruchomię webasto i zobaczę co będzie o efekcie poinformuję . pozdro
tylko quatrro !!!

wojciechnow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 sie 2011, 17:19
Lokalizacja: Łuków

Post autor: wojciechnow » 08 lut 2012, 19:44

Webasto u siebie nie mam. Tak już kupiłem. Został tylko panel w drzwiach i kable z tyłu w bagażniku.ja ten zawór wyjąłem i zastąpiłem kolankiem oraz trójnikiem. Tylko moje pytanie brzmi "czy ten zawór ma jakieś znaczenie przy nagrzewaniu silnika? Jadę jutro wyważyć wał bo mam niemiłosierne wibracje na całej budzie. ale to już nie ten temat:)

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 08 lut 2012, 21:09

witam. raczej nie ma i nie powinien mieć od tego trójnika wychodził wąż do webasto i jak sama nazwa jest to zawór zwrotny który kierował ciecz chłodząca w jedną stronę . pozdro
tylko quatrro !!!

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 08 lut 2012, 23:08

przy ostatnich mega mrozach u mnie pojawił się podobny problem, temperatura na zegarze 90st, a podczas jazdy padała na pysk do 60-70, co ciekawe ogrzewanie działało raczej dobrze, bo po chwili leciało już letnie powietrze. mimo, że dolny przewód był niby zimny teoretycznie do 90 na wskaźniku, postanowiłem wymienić termostat. w poniedziałek chwila walki i nowy termostat założony. najgorsze jest to, że podczas testów starego termostatu w garnku, działał on idealnie. na razie po 2 dniach testu, po osiągnięciu 90 stopni na blacie, raczej nie zauważyłem spadku. co prawda mija kilka albo i naście minut i ok 5km przy -10 na dworze zanim się nagrzeje, ale po waszych postach widzę, że to chyba norma teraz.
chciałbym się jeszcze was zapytać jak rośnie wam temperatura na 51 kanale klimy, bo u mnie jakoś bzdury chyba pokazuje. po kilku godzinach postoju auta na dworze przy -15, po włączeniu zapłonu temperatura na 51 kanale rośnie od ok -10 do 90 bez odpalenia silnika <szok> dla pewności sprawdzę to jeszcze jutro rano, ale tak czy siak szybko osiąga tu 90 i nie spada nawet o 1.

a i przy okazji napiszcie ile "ssanie" u was trwa.
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06

wojciechnow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 sie 2011, 17:19
Lokalizacja: Łuków

Post autor: wojciechnow » 08 lut 2012, 23:17

ja posłuchałem kolegi feniulolo i włożyłem tekturę przed chłodnicę. Trochę wsiórsko to wygląda ale efekt jest. a ssanie to zależy o temperatury. przy mrozie powiedzmy -10 to u mnie dość krótko bo ze 2-3min

Awatar użytkownika
Kosmos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 04 paź 2009, 21:09
Lokalizacja: Platerówka
Kontakt:

Post autor: Kosmos » 11 lut 2012, 14:31

A powiedzcie mi takie coś
mam w domu C4 z silnikiem V6 ABC wymieniłem termostat na nowy z ASO w Niemczech koszt około -35euro i działa rewelacyjnie i myślę że nagrzewnica jest 100% drożna ale nie mam w układzie ciśnienia wymieniłem już 3 korki od zbiorniczka i dalej a na postoju przy dużym gazowaniu takie ciśnienie się wytwarza. Gdzie jest przyczyna braku ciśnienia? Pompa? chyba nie bo dobrze rozprowadza. Zna ktoś odpowiedź ?
i jako tako ogrzewania nie ma co być powinno.
kupię dekielki do felg bolero 17 cali

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 11 lut 2012, 17:39

witam . dzisiaj odpowietrzałem układ i przez odpowietrznik koło nagrzewnicy i ten koło cewki i nic to nie zmieniło , ale sprawdziłem na vagu i tak przy temperaturze na zegarach w okolicy 55 na vagu było 75 czyli czujnik raczej lipa przy okazji sprawdziłem termostat i otwiera się ok względem temp.na vagu wymienię jeszcze ten czujnik i zobaczę co to wniesie do tego problemu . wymieniłem jeszcze dzisiaj płyn od wspomagania chwila roboty a na duszy lżej bo stary był <szok> no i mieszanka mineralno syntetyczna -teraz only mineral <okok> . pozdro
tylko quatrro !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga