Witam kolegów. Mam następujący kłopot. Parę dni temu po odpaleniu auta po bardzo mroźnej nocy zauważyłem że auto pozostawiło za sobą zasłonę dymną. Kolor dymu jest biało-siwy. Ale może od początku mam Passata 1.8T silnik AWT, od razu przepraszam że piszę na waszym forum ale na forum Passata niczego nie idzie się dowiedzieć i z byle powodu banują konto. Tuż po odpaleniu auta zamiast -jak zwykle - załączyć ssanie obroty silnika ledwie osiągnęły 1000 obrotów a potem silnik się przydławił, odgłos silnika był taki jakby pracował na 3 cylindrach i obroty zaczęły spadać, delikatnie dosłownie tknąłem pedał gazu obroty doszły do 1200 i w tym samym czasie usłyszałem delikatne jakby pyknięcie pod maską. Jednak silnik zaczął normalnie już wtedy pracować. Po ruszeniu i przejechaniu około 1-2 km zauważyłem że za sobą zostawiam chmurę biało- siwego dymu. Zatrzymałem auto i zaglądając pod maskę zauważyłem że tył silnika jest zabryzgany olejem ( przestrzeń pomiędzy silnikiem a ścianą grodziową) a po przewodzie zasilającym turbinę w olej dosłownie płynął olej. Okazało się że chlapiący olej zasyfił mi całą obudowę katalizatora. Dalej już nigdzie nie jechałem bo pierwsze moje podejrzenie padło na właśnie ten przewód że jest nieszczelny i nie zasila turbiny w olej. Po odholowaniu auta do garażu i rozkręceniu poszczególnych elementów okazało się że:
- przewód zasilający turbo w olej jest szczelny bez żadnego uszkodzenia
- została rozerwana uszczelka na pokrywie zaworów
- rozszczelniło mi podstawę łączenia głowica - zawór kombinowany ( ponoć EGR)
Sprawdzałem świece każda jedna ma elektrody w kolorze grafitu ołówka ( to ponoć dobrze) brak elementów w sadzy, po wyjęciu turbiny śladowe ilości zapocenia olejem w wirniku w rejonie wyjścia spalin (ponoć norna), wirnik turbiny posiada bardzo delikatne luzy osiowe - ledwie wyczuwalne. kolektor wydechowy wewnątrz suchy bez śladów płynu czy oleju. Dodam że stan płynu jest w normie nie ubyło go nie ma w nim śladu oleju płyn nie buzuje. Podczas rozkręcania w rejonie węża zasysającego powietrze do turbiny w odmie zalegał korek z lodu, po rozmarznięciu z odmy wylałem ze 150 ml wody, w wężu wychodzącym z turbiny do chłodnicy powietrza odkryłem na dolnych ściankach przewodów zamarzniętą wodę. Mam pytanie czy ktoś miał może podobny przypadek? Czy mogłem uszkodzić silnik, i w końcu czy zamarznięta woda w odmie mogła spowodować tą całą sytuację z dymieniem?? Bardzo proszę o rady i pomoc z góry dziękuję
1.8T AWT po mroźnej nocy dymi na biało siwo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 lut 2012, 22:27
- Lokalizacja: Chełm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 lut 2012, 22:27
- Lokalizacja: Chełm
Na forum Passata polecali Mobil-a no i takim olejem go zalałem (półsyntetyk), nie wiem czy dobrze czy nie, a szczerze mówiąc to zawiodłem się na Pasku kupiłem go w ubiegłym roku w kwietniu a od listopada mam z nim same przeboje to najgorsze auto jakie miałem. I pomyśleć że mógłbym jeździć Audiczką A6, mógłbym - ale żonie się nie podobał tył Audiczki bo w/g niej ma za małe światła i padło na Paska. Słyszałem że Audi jest lepiej zmontowana i z lepszych materiałów to prawda czy nie????.
wladek1181 AWT to bardzo dobry motor używany w całej grupie VAG w Audi też, ja od poczatku do konca lałem pełny syntetyk i nie było najmniejszych problemów z motorem, zrób odmę i znowu bedzie latał. Fakt w porównaniu z Passatem Audi mniej trzeszczy:) jakość wykonania i materiały na pewno lepsza. Powiem nawet, że jakość wykonania była lepsza w Superbie porównywałem sowjego z Passatem kolegi i byłem zaskoczony.
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 lut 2012, 22:27
- Lokalizacja: Chełm
ÂŻe AWT jest dobrym silnikiem to wiem, między innymi to skłoniło mnie do zakupu tego autka, niestety co mogę powiedzieć o Passacie B5 to nie są to komplementy auto jest w moim mniemaniu niedopracowane, niektóre materiały są tak tandetne że człowiek ma wrażenie że jedzie autem wykonanym w Uzbekistanie. Nie jest to już ta dawna Niemiecka precyzja a bynajmniej daleko jej do niej.
Jednak pomijając powyższe bardzo ale to bardzo dziękuję chłopaki za porady, widzę że forum Audi jest bardziej ludzkie, czego nie mogę powiedzieć o forum Passata i tu nie chodzi mi broĂą Boże o forumowiczów a o moderatorów (szczególnie dla wersji B5) którzy z byle powodu banują człowiekowi konto. Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Jednak pomijając powyższe bardzo ale to bardzo dziękuję chłopaki za porady, widzę że forum Audi jest bardziej ludzkie, czego nie mogę powiedzieć o forum Passata i tu nie chodzi mi broĂą Boże o forumowiczów a o moderatorów (szczególnie dla wersji B5) którzy z byle powodu banują człowiekowi konto. Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Witam. Rowniez jestem posiadaczem Passka AWT w automacie. Przygode z modelem B5FL rozpoczalem w 2008r. z TDi AVB, gdzie po 3ech miesiacach jego posiadania stwierdzilem ze passat to zaje...scie przereklamowane auto. Deska lubila poskrzypiec, uszczelki w drzwiach przeciekac, luty w zamkach padac, zalewac podloge przez uszczelke f. przeciwpylkowego. Ze wszystkim sobie poradzilem, wlasnie dzieki forum passata Po niecalym roku uzytkowania auto wystawilem na sprzedaz . Czas mijal, a auto sie nie chcialo sprzedac. Od wakacji 2010 postanowilem, ze robie przesiadke albo na A6 C5 1.8T w automacie, albo .... znowu passat B5FL tez 1.8T w automacie. Po roku szukania w koncu kupilem........ passka mimo, iz w wersji TDI najlepiej mi sie nie jezdzilo bo bylo glosno . Z 1.8T jest znaczniej lepiej, ale nie tak dobrze jak w A6, ktore jednak jest lepiej wykonane i wygluszone, ale tez zdecydowanie drozsze - jakies 7-10tys zl musialbym dac wiecej za ten sam rocznik. Passka kupilem ponownie, bo: a) juz mi sie nie chcialo czekac na okazje z A6; b) chcialem miec w koncu automata, c) passka juz poznalem i wiem jak sobie z nim radzic - oprocz silnika, bo to nowosc dla mniewladek1181 pisze:ÂŻe AWT jest dobrym silnikiem to wiem, między innymi to skłoniło mnie do zakupu tego autka, niestety co mogę powiedzieć o Passacie B5 to nie są to komplementy auto jest w moim mniemaniu niedopracowane, niektóre materiały są tak tandetne że człowiek ma wrażenie że jedzie autem wykonanym w Uzbekistanie. Nie jest to już ta dawna Niemiecka precyzja a bynajmniej daleko jej do niej.
Jednak pomijając powyższe bardzo ale to bardzo dziękuję chłopaki za porady, widzę że forum Audi jest bardziej ludzkie, czego nie mogę powiedzieć o forum Passata i tu nie chodzi mi broĂą Boże o forumowiczów a o moderatorów (szczególnie dla wersji B5) którzy z byle powodu banują człowiekowi konto. Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Zrobilem nim dopiero jakies 3kkm, i zakup uwazam za udany, mimo malych problemow z rozkminieniem na jakiej zasadzie nagrzewa sie ten silnik, i spalania Pb na poziomie ponad 14l w miescie. Zeby nie bylo, to dalej uwazam ze passek to przereklamowane auto
Tyle tytulem wstepu ;=)
Skad wiesz ze masz motor AWT?? Wg moich informacji i ETKI silnik ten w passku wystepowal od roku modelowego 2001, a twoj z opisu jest z 1999.
Turbina w 1.8T jest chlodzona ciecza, z tego samego ukladu co silnik. Lod sie mogl wziac stad, bo moglo byc za male stezenie plynu chlodzacego i przy ostatnich ujemnych temp po prostu ci zamarzl.wladek1181 pisze: w wężu wychodzącym z turbiny do chłodnicy powietrza odkryłem na dolnych ściankach przewodów zamarzniętą wodę.
Nie wiem jaki temat na forum czytales, ale polecaja tam tez inne oleje. Ja skorzystalem z zasobow wujka google, ktory przekierowal moje zapytanie o olej do 1.8T na kilka roznych for, m.in. A6. Przy zakupie auta byl zalany Mobil (nie wiem jaki). Ja zalalem najczesciej polecanym Motulem 8100. Motula tez lalem do AVB.wladek1181 pisze:Na forum Passata polecali Mobil-a no i takim olejem go zalałem (półsyntetyk),
p.s. jak zrobi sie cieplej to w koncu musze zrobic ta trzeszczaca deske rozdzielcza w nowym nabytku. Niby po drugim lifcie (2004), a tak samo trzeszczy jak poprzednie