Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MULTI] Multitronic ZIMÂĄ

Układ napędowy i skrzynie biegów
ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

[ MULTI] Multitronic ZIMÂĄ

Post autor: ronnie77 » 03 lut 2012, 21:58

Koledzy, nie widziałem w archiwum wiele na temat zachowania skrzyni multitronic podczas srogiej zimy. Opiszę mój przypadek, bo być może mam problem, a być może wszystkie nasze multitroniki tak się zachowują.

U mnie przy temperaturach ujemnych auto lubi "złapać ciśnienie". Do -5 wystarczy, że chwila silnik pochodzi, przełączę po kolei dość wolno od P do D i ruszam. Gazu nie dodaję, pozwalam autu "popełzać" ze 200-300 metrów, potem jest już dobrze i jadę normalnie. Przy temperaturach jak dziś -19 stopni auto odpaliłem i pochodziło 10 minut, potem "pełzam" ok 500 m zanim dodam gazu i auto "zmieni" bieg. Wcześniej po prostu gazowanie nic nie daje, obroty rosną ale skrzynia nie pozwoli przyśpieszać. Nie katuję go, czekam aż sam puści.

Odnośnie mojej skrzyni to olej wymieniałem przed zimą i mam wersję 7-lamel.

Jak wygląda w Waszych multi poranny start?

Byczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 20 wrz 2009, 19:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Byczek » 05 lut 2012, 22:07

ronnie77 u mnie jest podobnie. Przy ostatnich mrozach odpalam i audiczka chodzi na P jakies 5 - 7 minut. Potem wolno przelaczam od P do D zatrzymujac na chwile wybierak na kazdej pozycji. Ruszajac powoli pozwalam mu pelzac na parkingu (delikatne dodawane gazu rzeczywiscie nic nie daje). Na drodze tez nie butuje przy takich mrozach bo szkoda szkrzyni, ale na poczatku jazdy da sie zauwazyc, iz skrzynia opornie zmienia biegi i trzeba odczekac az olej nabierze troche temperatury (olej wymienialem 25k km temu u Sopy).

To nie problem - to po prost multi :)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 05 lut 2012, 22:44

Fakt, ta skrzynia na zimnym przy niskiej temp. na zewnątrz jest nie co ociążała.
Po za tym skrzynia całkowity nie wypał.
Sam komputer skrzyni zamontowany w fabryce już jest wadliwy i tylko kwestia czasu aż padnie.

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 06 lut 2012, 01:41

U mnie przy -15 nie ma takich objawow. Skrzynia od razu pracuje normalnie,reaguje na gaz,przyspieszam od razu do 70 km/h oczywiscie delikatnie nie przekraczajac 2 tys obr,czyli w sumie jak zawsze.
O braku reakcji na gaz, przeciaganiu itd nie ma mowy.
Skrzynia ma 160 tys, przy 80 tys byla modyfikacja na 7 lameli,olej zmieniany co 50 tys,ostatni wypust skrzyni multi w budzie c5.
Co do opinii ze niewypal nie zgodze sie,te ostatnie w c5 oraz w c6 sa ok,potrzebuja tylko swiadomego uzytkownika.

Agent4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 13 kwie 2011, 14:33
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Agent4 » 06 lut 2012, 10:26

Jak się już kupiło to trzeba chwalić :] u mnie są te same objawy, nawet jak samochód pochodzi 15-20 min, jest ociężały mija po przejechaniu od 500m do kilometra. Mam dodatkowy objaw, jak już samochód się rozgrzeje i przejadę 30-40km, to przy prędkości 110-130 następuje ślizganie się skrzyni. Przypomina to tak jak by samochód wysprzęglił i z powrotem załączył bieg, trwa tu ułamek sekundy i się powtarza co chwila, po zdjęciu nogi z gazu i ponowne wejście na obrotu przeważnie ustępuje, i znowu nie ma tych objawów przez dłuższy czas. Ciekaw jestem, czy potrafi to ktoś zdiagnozować, albo miał podobny problem ?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 06 lut 2012, 11:19

Agent4 pisze:Jak się już kupiło to trzeba chwalić :] u mnie są te same objawy, nawet jak samochód pochodzi 15-20 min, jest ociężały mija po przejechaniu od 500m do kilometra. Mam dodatkowy objaw, jak już samochód się rozgrzeje i przejadę 30-40km, to przy prędkości 110-130 następuje ślizganie się skrzyni. Przypomina to tak jak by samochód wysprzęglił i z powrotem załączył bieg, trwa tu ułamek sekundy i się powtarza co chwila, po zdjęciu nogi z gazu i ponowne wejście na obrotu przeważnie ustępuje, i znowu nie ma tych objawów przez dłuższy czas. Ciekaw jestem, czy potrafi to ktoś zdiagnozować, albo miał podobny problem ?
No to masz objawy takie jak ja mialem czyli pomalu pada czujnik obrotow w komputerze skrzyni.
Komputery skrzyn mmultitronic maja wade fabryczna i nawet jak kupisz nowy z Audi to i tak padnie ale juz najprawdopodobniej nastepnemu uzytkownikowi.

ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

Post autor: ronnie77 » 06 lut 2012, 12:25

No to widzę, że nie tylko ja mam taką przypadłość skrzyni. Sądzę, że ta "ociężałość" wynika w pewnym stopniu ze zużycia skrzyni. Sprawdzałem VAG-iem auto, żadnych błędów, więc jeżdżę póki co.
A odnośnie multitronica to uważam, że nie ma nic przyjemniejszego niż jazda nim :]
W a6 manual jest słabe sprzęgło i dwumas, który często pada, w multi nie ma z tym problemu, więc tak naprawdę wszędzie są jakieś zamienne koszty.

Awatar użytkownika
azes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:22
Lokalizacja: Antwerp

Post autor: azes » 06 lut 2012, 14:15

Jak się już kupiło to trzeba chwalić
zupelnie nie rozumiem,mialem tiptronica,mialem skrzynie manualne,mam multi,wiec jest to swiadomy wybor.wszystko zalezy od tego w jakim stanie jest skrzynia,jaki przebieg auta.
Jesli komus cos sie slizga,skrzynia nie pracuje podczas mrozow,to widocznie cos nalezaloby naprawic.Nie jest to normalne,ja stwierdzam ze podczas mrozow -15 odpalam auto i jade,nie ma slizgania,przeciagania itd,od razu jazda jest zupelnie normalna.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 06 lut 2012, 14:32

U mnie na samym poczatku tez nie bylo zadnego bledu a od czasu do czasu jakby sie rozlaczala na luz na2-3 sekundy, zczasem czesciej i na dluzej az w koncu wyzucalo blad i dalo sie tylko jechac zmieniajac biegi manualnie.
Wymontowalem komputer ze skrzyni, zostal naprawiony (przebudowany z gwarancja bezterminowa), zamontowalem komputer z powrotem w skrzyni i auto jezdzi teraz prawidlowo.

ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

Post autor: ronnie77 » 06 lut 2012, 15:28

A ten komputer to da radę wyjąć samemu? Widziałem pod autem miejsce tego komputera z wieloma śrubami naokoło.

Zastanawiam się czy jest tutaj sens robienia czegokolwiek. Auto jeździ prawidłowo, nie ma żadnych błędów. Jedynie to na mrozie musi się "rozbujać".

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 06 lut 2012, 15:34

Kolega Agent4 pisal o podobnych objawach.
W dziale zrob to sam napisalem jak zdemontowac komputer z tej skrzyni i jest tam pare fotek.

Byczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 20 wrz 2009, 19:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Byczek » 06 lut 2012, 23:22

ronnie77 - poczekaj az odpuszcza mrozy i dopiero wtedy bedziesz mogl obiektywnie podjac decyzje czy jest sens robienia czegokolwiek. Wedlug mnie, jesli nie wychodza zadne bledy na VAGu, skrzynia nie szarpie, nie slizga sie, nie wchodzi w tryb awaryjny a jedyne co to nie oddaje od razu swoich wlasciwosci ze wzgledu na warunki atmosferyczne to troche szukanie problemu (a tym samym kosztow) na sile.
Ja dla spokojnego snu, rok po zakupie diagnozowalem swoja w Sserwis. W zeszlym roku pojechalem na wymiane oleju, zastrzezen do skrzyni nie bylo i oby tak dalej :)

DYZIOL1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:05
Lokalizacja: kargowa

Post autor: DYZIOL1 » 21 lut 2012, 18:10

witam ja przy mojej skrzyni mialem szarpanie na cieplym i z czasem bylo co raz gorzej az slizgal mi sie na biegach i tylko naprawa mi zostala 5tys poszlo :( nie czekaj do ostatniej chwili tylko jedz do jakiegos dobrego specialisty bo im wczesniej to usuniesz tym koszta sa mniejsze a ja jezdzilem tak i dlatego tyle kosztowalo. mechanik sam mi powiedzial ze jak bym wczesniej przyjechal to by tak nie bolalo po kieszeni

DYZIOL1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:05
Lokalizacja: kargowa

Post autor: DYZIOL1 » 21 lut 2012, 18:15

a teraz po naprawie smiga az milo i zima tez chwilke musze poczekac az sie troche rozgrzeje tak z 2-3 minuty poznij juz idzie ladnie

ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

Post autor: ronnie77 » 22 lut 2012, 22:55

Jak na dworze jest 0 stopni skrzynia nie wymaga rozgrzania.
Jak mam -5 to te 2-3 minuty warto poczekać.
Słabo było przy -18, wtedy trzeba było czekać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga