Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ARE 2.7 250 KM] [A6,C5,ALL,2.7T, 2000r.] Problem z odpalen

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
radzio85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 30 sty 2010, 16:11
Lokalizacja: Kobyłka

[ ARE 2.7 250 KM] [A6,C5,ALL,2.7T, 2000r.] Problem z odpalen

Post autor: radzio85 » 19 sty 2012, 10:29

Witam wszystkich.

Mam taki problem, że mój Allroad ma problemy z odpaleniem na zimnym silniku (trzeba długo kręcić). Po odpaleniu jest wszystko OK, można gasić i odpala od razu z pierwszego. Natomiast jak trochę postoi np. godzinę to problem powraca. Mierzyłem ciśnienie na listwie wtryskowej w jednym z warsztatów i było coś koło 3 barów na pracującym silniku. Może to być wina uszkodzonego regulatora ciśnienia paliwa ?? Gdzieś wyczytałem, że ktoś miał podobne objawy. Może jest ktoś kto miał doświadczenie z podobnym problemem??

IMOTHEP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 25 mar 2010, 21:50
Lokalizacja: Płock

Post autor: IMOTHEP » 19 sty 2012, 11:49

Hejka!Ale problem jest tylko na zimnym silniku?No bo po godzinie jak piszesz to silnik jest nadal ciepły a już na pewno nie zimny.Chyba,że po godzinie od przejechania kilometra. <lol> A jakie w swoim autku masz mieć to ciśnienie na listwie?Może wyszło z pomiaru,że jednak jest za małe.Moim zdaniem albo pompka paliwa Ci niedomaga albo czujnik temperatury szwankuje.Jedno i drugie przerabiałem i objawy miałem takie jak Ty.A paliwa w zbiorniku masz mało czy dużo?Bo jeśli mało to spróbuj zalać za 1/2 baku,jak się odpalanie nie poprawi to może nie pompka. <mysli> Dowiedz się ile Bar powinna dawać Twoja pompka bo u mnie 3Bar,i coś koło tego powinno być na listwie.Błąd czujnika temperatury wychodzi na VAG-u.Pozdrawiam i mam nadzieję,że pomogłem.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 19 sty 2012, 12:26

Ciśnienie na listwie raczej OK - możesz sprawdzić napis na regulatorze, pewnie masz 4bar. Na wolnych obrotach da to wynik ok. 3bar ciśnienia paliwa.
Ja obstawiałbym nieszczelne LPG jako przyczynę niesprawności. Pewnie któryś wtryskiwacz przepuszcza, albo reduktor puszcza gaz przez podciśnienie.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

radzio85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 30 sty 2010, 16:11
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: radzio85 » 19 sty 2012, 17:15

Na regulatorze ciśnienia jest napisane 4 bary. Pompę wymieniłem, poprzednia padła. Po wymianie pompy takie same objawy, też na początku myślałem, że to pompa. Muszę sprawdzić teorię z nieszczelnym LPG. Pompa na pewno podaje. Po zdjęciu przewodu powrotnego od pompy, paliwo z niego leci.

radzio85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 30 sty 2010, 16:11
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: radzio85 » 19 sty 2012, 17:17

IMOTHEP pisze:Hejka!Ale problem jest tylko na zimnym silniku?No bo po godzinie jak piszesz to silnik jest nadal ciepły a już na pewno nie zimny.Chyba,że po godzinie od przejechania kilometra. <lol> A jakie w swoim autku masz mieć to ciśnienie na listwie?Może wyszło z pomiaru,że jednak jest za małe.Moim zdaniem albo pompka paliwa Ci niedomaga albo czujnik temperatury szwankuje.Jedno i drugie przerabiałem i objawy miałem takie jak Ty.A paliwa w zbiorniku masz mało czy dużo?Bo jeśli mało to spróbuj zalać za 1/2 baku,jak się odpalanie nie poprawi to może nie pompka. <mysli> Dowiedz się ile Bar powinna dawać Twoja pompka bo u mnie 3Bar,i coś koło tego powinno być na listwie.Błąd czujnika temperatury wychodzi na VAG-u.Pozdrawiam i mam nadzieję,że pomogłem.

Problem jest po postoju, nie musi być zimny.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 19 sty 2012, 17:26

radzio85, podaj więcej szczegółów, podpinałeś vaga?
Od tego powinieneś zacząć diagnozę ;)

radzio85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 30 sty 2010, 16:11
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: radzio85 » 19 sty 2012, 20:29

Po podpięciu Vaga mam takie oto błędy. pierwsze trzy były tam jak tylko pamiętam, jakiś mechanior kiedyś mi mówił, że to podobno od gazu. Tych dwóch kolejnych nie jestem pewien, nie wiem za bardzo co one oznaczają:

5 Faults Found:
17772 - Cylinder 4 Ignition Circuit: Open Circuit
P1364 - 35-00 - -
17778 - Cewka zapłonowa, wzmacniacz, cylinder 6 - otwarty obwód
P1370 - 35-00 - -
17775 -Cewka zapłonowa, wzmacniacz, cylinder 5 - otwarty obwód
P1367 - 35-00 - -
17819 - System powietrza wtórnego AIR, bank 2 - niedostateczny przepływ
P1411 - 35-00 - -
17831 - System powietrza wtórnego AIR, bank 1 - niedostateczny przepływ
P1423 - 35-00 - -

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 19 sty 2012, 20:56

Ten gaz to musisz mieć jakoś "dziwnie" zamontowany, skoro masz błędy układu zapłonowego połowy silnika <uoee> Skoro silnik pracuje na Pb, to widocznie po przełączeniu na LPG coś jest niepotrzebnie rozłączane i ECU rejestruje takie błędy.

Dwa ostatnie błędy związane z SAI - przyczyny mogą być różne: katalizatory, przekaźnik, pompa, nieszczelności itd. - ciężko powiedzieć bez obejrzenia ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 20 sty 2012, 19:17

Obstawiam reduktor[reduktory] wyjąc przeczyścic i będzie ok.Reduktor przepuszcza gaz mieszanka za bogata i cięzko odpala.ZmieĂą miejsce tankowania LPG prawdopodobnie tankujesz w Orlenie niestety Orlen na naszym terenie ma gaz ktury zakleja reduktory

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 20 sty 2012, 19:39

radzio85 pisze:17819 - System powietrza wtórnego AIR, bank 2 - niedostateczny przepływ
P1411 - 35-00 - -
17831 - System powietrza wtórnego AIR, bank 1 - niedostateczny przepływ
P1423 - 35-00 - -
To są błędy z systemu SAI, nie mam u siebie tego systemu dlatego nie powiem Ci dokładnie co z tym zrobić,
ale na początek rozebrać i przeczyścić, bywa tak że z czasem się przewody zapychają,
bądź pompka juz niedomaga, na co wskazywał by błąd niedostatecznego przepływu.
To prawdopodobnie powoduje Twoje problemy z odpalaniem.
SAI istnieje po to , aby zimny silnik szybciej nabrał temp. pracy (taki bajer w stylu eko, żeby nie zanieczyszczać środowiska)
Działa tak że po odpaleniu pompka pompuje więcej powietrza do cylindrów w celu zubożenia mieszanki, co skutkuje większą temp. spalania, a to skutkuje tym że silnik się szybciej nagrzewa.
radzio85 pisze:17772 - Cylinder 4 Ignition Circuit: Open Circuit
P1364 - 35-00 - -
17778 - Cewka zapłonowa, wzmacniacz, cylinder 6 - otwarty obwód
P1370 - 35-00 - -
17775 -Cewka zapłonowa, wzmacniacz, cylinder 5 - otwarty obwód
P1367 - 35-00 - -
Sprawdź czy występuje też podczas jazdy tylko na pb,
skasuj błędy i przejedź na samym pb ze 100km i zobacz czy będą dalej.
Jak będą to do sprawdzenia cewki,świece, i moduł zapłonowy na stronie której dotyczą błędy.
Jak będą tylko na pb, to do sprawdzenia wtryski lpg i filtry.

Pozdro

radzio85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 30 sty 2010, 16:11
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: radzio85 » 02 lut 2012, 16:56

Chyba mieliście rację z tym gazem. Zdjełem wężyk od podciśnienia z reduktora, zatkałem go czymś, wyłączyłem instalację gazową. I jak ręką odjął, odpala normalnie. Trzeba będzie chyba rozebrać reduktor.

radzio85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 30 sty 2010, 16:11
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: radzio85 » 09 lut 2012, 23:17

Odnawiam temat.

Zmieniłem uszczelkę w reduktorze od gazu. Rzeczywiście była pęknięta uszczelka oddzielająca gaz od podciśnienia. Przez trzy dni było OK, ale niestety ponownie zaczeły się problemy z odpaleniem po nocy. Tym razem zdjęcie wężyka od podciśnienia i wyłączenie instalacji nie pomaga. Gdzie mogę znaleźć system SAI?? W którym miejscu jest zainstalowana ta pompka??

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 10 lut 2012, 19:50

radzio85 pisze:Gdzie mogę znaleźć system SAI?? W którym miejscu jest zainstalowana ta pompka??


Proszę bardzo 9106.htm :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja