Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 Tdi] Gotowy chip

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 01 lut 2012, 17:16

krzysiek1972 pisze:
w każdym razie trochę mnie dziwi dlaczeko auto wyposażone w fabryczny soft jezdzi i nie trzeba do poprawiać jeśli w aucie ma się jakąś usterkę
Dlaczego? Już śpieszę z odpowiedzią a więc dlatego, że silnik spalinowy to nie jest tylko metal i ruchome elementy, to czysta matematyka, konstruktor projektując silnik wylicza jego trwałość na okres przewidywanej eksploatacji niemniej jednak zostawiając sobie spore rezerwy. I właśnie po to jest hamownia i szczegółowa diagnostyka przed modyfikacją żeby wiedzieć ile tej rezerwy jeszcze pozostało i czy da się z niej jeszcze coś bezpiecznie wyciągnąć. Bo robiąc chip tuning właśnie z tej rezerwy korzystasz.
krzysiek1972 pisze:a propo 100% sprawności 10-15 letniego auta ....hym jeśli ktoś w to wierzy :) to jego problem
Daleko szukać nie trzeba, popatrz na forum ile osób prosi o analizę logów, jeżeli parametry w blokach wartości mierzonych mieszczą się w przedziale przewidzianym przez producenta, uznaje się że silnik pracuje właściwie, to jest właśnie ta sprawność 10-15 letniego auta.
krzysiek1972 pisze:tuner robi program pod dane auto sprzedaje swój towar za niemałą kasę więc nabywca jest jego właścicielem i może z nim robić co mu się podoba chyba że autor pisze umowę i ma prawa patentowe
W tej kwestii posłużę się opisem ze strony firmy i człowieka którego uważam za czołówkę chip tuningu w Polsce. Prawa autorskie

RaKo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:11
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 01 lut 2012, 18:06

philiphser, wszystko grupa VAG i silniki 1.9 chciałbyś aby Twoje 2,5 chodziło tak jak 1,9 po chipie nawet gotowym i tak mało paliło.
auta miały po 300tyś i więcej i nicsię nie dzieje do dziś,ale owszem każdy może mieć swoją teorię i bronić softa za 1,5 kafla gdzie silnik jak się wysra to koszt 1500 zł mówię o np.
AFNie.Tak a tunerowi faktycznie dziękuję,teraz aby zrobić softa i modyfikację to pójdę po nowe auto do salonubo 4 letni to się rozleci.ZmieĂącie forum np.na Seata albo VW i tam popatrzcie jakie są projekty i się nie wysrywają,

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 01 lut 2012, 18:46

mkfryzjer,
a propo tych logów dla mnie to ciemna magia logi mogą pokazywać że wszystko ok ale napewno ci niepokażą w jakim stanie są gładzie cylindrów uszczelniacze zaworów i ogólnie zużycie auta w sumie skąd te logi?-bo ktoś coś naprawiał bo coś się z autem działo lub dzieje auto zrobisz na tip top a za tydzieĂą znów niespodzianka i to norma moje też sprawne jezdzi rzadko coś się psuje ale zacznij robić to dużo się znajdzie auto na samym silniku niejezdzi mówiąc 100% sprawne miałem na myśli całe auto a logi logami niewszystko pokażą a niestety w a6 są olbrzymie przebiegi.zwróć uwagę na zagranicznych stronach-np.auto 2-5lat minimum 150000km najechane ajuż 10-15 letnie 120000-do 250000km niedziwne także niedokoĂąca wieżę w 100% sprawność za dużo aut przerobiłem a czym nowsze to niestety gorsze-bo co z tego że np.c6 jest nowsze i fajniejsze-teraz 100% jestem pewien żę częściej będzie w serwisie

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 01 lut 2012, 19:33

Teorie, gdybania i domysły są po prostu mistrzowskie.

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 01 lut 2012, 20:11

kamilos_69[
Tak to teorie gdybania i domysły--ale jest 1 FAKT zawyżanie cen chipów poprzez hamowanie pojazdów wgrywanie gotowych programów -a dla oka klienta zmiana paru parametrów i jeszcze parę razy hamownia i 300-roboczo godzina ZENADA! Od dawna wiadomo że polak polakowi wrogiem teraz fora to dobre interesy!!

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 02 lut 2012, 15:07

Tutaj przecież nikt nie pisze o czipsie "u pana Tadka" tylko o profi robocie.

Jurek-tata

Post autor: Jurek-tata » 30 gru 2012, 12:35

Koledzy gdzie w lublinie zachipsuje swjego AYM .

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 31 gru 2012, 13:18

Gotowce wg mnie nie mają racji bytu gdyż każdy silnik po tych 150-200 tyś jest inny...inny stan pompy, wtrysków, turbo itp.

BDB mapa dla jednego silnika będzie za "mocna" dla drugiego...takie oszczędzanie objawi się w późniejszej awarii zapewne mocno kosztownej.
0208jaca pisze:Koledzy gdzie w lublinie zachipsuje swjego AYM .
Chipowanie Multi to chyba zły pomysł... Skrzynia nie lubi dużego momentu a przecież o to chodzi w chipowaniu.

rafall79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 06 gru 2012, 16:13
Lokalizacja: Trondheim

Post autor: rafall79 » 31 gru 2012, 14:09

To moze ja opowiem swoje doswiadczenia po takim gotowcu i przebytych na nim 80 tys km.Na wstepie odradzam i to bardzo,chyba ze dostaniesz gwarancje po takim zabiegu na uklad napedowy.A sa takie firmy.W przeciwnym wypadku, dokladnie w moim na wstepie poszly cewki,umnie jedna u kolegi 4.Jak przedmowcy pisza mapa jest robiona pod sprawny silnik czytaj jak wyjechal z fabryki a takich nie ma, chyba ze masz swiezo po kapitalnym.Na logach nie wyjdzie ze masz ponadpalane gniazda zaworow czy mniejsza kompresje na pierscieniach. U mnie z powodu ostrej mapy najpierw pekla obudowa turbo od strony wylotowej.Ale wtedy nie mialem jeszcze pojecia o zbyt wysokiej temp. spalin jaka robi mapa .Rowniez ona spowodowala uszkodzenie kata co za tym, idze jego zapchanie.Skutek drugie turbo k04-15 do wymiany.Az wpadlem na trop konkretnej firmy.W ofercie maja wydech do mojego auta tyle ze ze skromna roznica kat jest odsuniety z komory silnika za skrzynie biegow i co wazniejsze dostaje 3 lata gwarancji na uklad napedowy,warunek musze to robic na ich gratach tj wydech turbo ,wtryski.I nie w PL gdyz cennik jest taki wybujany ze nawet w Norwegii mam taniej i to jest smieszne oraz przykre zarazem

W przypadku niby 300 000km chip tylko go zabije do reszty.Wszyscy pieknie pisza o modach jak to pieknie i nic sie nie dzieje.Troche smieszne.Niech przejada ze 100 000 km na modzie i wtedy pisze ze nic sie nie dzieje a nie po 15 000.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja