[A6 C5 2.8 ACK] Delikatne szarpanie przy przyspieszaniu
Ja mam 2.4 i są cewki, nawet po 300zł nowe MaxGear czy coś takiego.
Czy to coś mechanicznego nie wiem, pewnie wtedy tak samo by się zachowywało na gazie jak i na benzynie, a tak nie jest. Na gazie szarpie bardziej, ale i na benzynie mu się to zdarza.
Szarpnięcie jest w przypadkach, kiedy jadę na niskich obrotach i dodam gazu. Jest też w sumie jak puszczę gaz, to coś go przyhamowuje dość gwałtownie, ale już sam nie wiem, to chyba normalne.
Jak jadę np 80km/h na 3 biegu (obroty ok 3000 albo lepiej), puszę gaz i za chwilę dam mu w palnik to idzie pięknie, wyrywa do przodu. Jednak jak to samo zrobię przy 50km/h to najpierw czeka mnie czkawka, ale potem znów idzie pełną parą.
Przepustnica była czyszczona, w zasadzie przepsikana sprayem do czyszczenia, bez demontażu. Ale rura z czarnej zrobiła się jasna. Potem adaptacja przepustnicy, 2 sekundy i komunikat na VAG że OK.
Zrobiłem test, było dość ciemno, popsikałem na te cewki i nie zauważyłem żadnych iskierek. No jak trzeba, to je kupię, chciaż zaraz pół samochodu wymienię.
Teraz dodatkowo mam kłopoty z odpalaniem z rana, nawet potrafi go zalać. Myślałem, że od Wartburga coś poprawili w tym temacie :P
Jeszcze coś dodam, może to nieistotne, ale:
-Błędów na kompie w zasadzie nie ma, czasem pojawia się coś z EGR (secondary air injection: za mały przepływ), ale jak go skasuje to ze 300km jest ok, szarpie mimo wszystko.
-według VAG płyn chłodzący nagrzewa się do ok 55-60C. Po odpaleniu nagrzewa się płynnie, od ujemnej temperatury do właśnie tych 60C. Zamierzam wymienić czujnik G62, bo nie sądzę, żeby to był termostat (nagrzewa się dość szybko nawet przy tych mrozach).
-nie wiem co ktoś zrobił czujnikiem temperatury zewnętrznej, nigdzie go nie ma, a coś pokazuje. Jakieś pomysły, zdjęcie gdzie powinna być wpięta kostka od niego?
Czy to coś mechanicznego nie wiem, pewnie wtedy tak samo by się zachowywało na gazie jak i na benzynie, a tak nie jest. Na gazie szarpie bardziej, ale i na benzynie mu się to zdarza.
Szarpnięcie jest w przypadkach, kiedy jadę na niskich obrotach i dodam gazu. Jest też w sumie jak puszczę gaz, to coś go przyhamowuje dość gwałtownie, ale już sam nie wiem, to chyba normalne.
Jak jadę np 80km/h na 3 biegu (obroty ok 3000 albo lepiej), puszę gaz i za chwilę dam mu w palnik to idzie pięknie, wyrywa do przodu. Jednak jak to samo zrobię przy 50km/h to najpierw czeka mnie czkawka, ale potem znów idzie pełną parą.
Przepustnica była czyszczona, w zasadzie przepsikana sprayem do czyszczenia, bez demontażu. Ale rura z czarnej zrobiła się jasna. Potem adaptacja przepustnicy, 2 sekundy i komunikat na VAG że OK.
Zrobiłem test, było dość ciemno, popsikałem na te cewki i nie zauważyłem żadnych iskierek. No jak trzeba, to je kupię, chciaż zaraz pół samochodu wymienię.
Teraz dodatkowo mam kłopoty z odpalaniem z rana, nawet potrafi go zalać. Myślałem, że od Wartburga coś poprawili w tym temacie :P
Jeszcze coś dodam, może to nieistotne, ale:
-Błędów na kompie w zasadzie nie ma, czasem pojawia się coś z EGR (secondary air injection: za mały przepływ), ale jak go skasuje to ze 300km jest ok, szarpie mimo wszystko.
-według VAG płyn chłodzący nagrzewa się do ok 55-60C. Po odpaleniu nagrzewa się płynnie, od ujemnej temperatury do właśnie tych 60C. Zamierzam wymienić czujnik G62, bo nie sądzę, żeby to był termostat (nagrzewa się dość szybko nawet przy tych mrozach).
-nie wiem co ktoś zrobił czujnikiem temperatury zewnętrznej, nigdzie go nie ma, a coś pokazuje. Jakieś pomysły, zdjęcie gdzie powinna być wpięta kostka od niego?
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
Xionc, wiem że są max gear. Ale nie bez powodu napisałem że tylko ORI. Te cewki z MG możesz sobie o kant poślada rozbić. 
I nie cewki a cewkę :D
Czujnik temperatury cieszy, to błąd powinien wyskoczyć na kompie. Co do EGR, to go przeczyść. Hmmm, kostka nie pamiętam, a nie wisi nigdzie czujnik koło chłodnicy? Bo powinien z przodu być przyczepiony.

I nie cewki a cewkę :D
Czujnik temperatury cieszy, to błąd powinien wyskoczyć na kompie. Co do EGR, to go przeczyść. Hmmm, kostka nie pamiętam, a nie wisi nigdzie czujnik koło chłodnicy? Bo powinien z przodu być przyczepiony.
Po porannej drodze do pracy:
-20 (na termometrze -16.5) i odpalił dość żwawo, kręcił może ze 2 sekundy, więc bardzo przyzwoicie.
-Szarpie mniej, ale na postoju obroty trzymają się tak na 800 przez 5 sekund, potem szybki spadek na 600 i szybki powrót na 800.
Kupię jakąś używaną cewkę, sprawdzę czy jest jakaś różnica. Co do czujnika, to wiem gdzie powinien isc, prześledziłem wątki na forum ale nigdzie go nie widzę. Jakby ktoś mi zrobił zdjęcie i narysował strzałeczkę gdzie powinien być wipięty to moze po kablu bym go wyciągnął, albo upewnił się, że go nie ma (ludzie piszą, że nawet jak go nie ma to coś wskazuje i nikt nie wie dlaczego).
Przy okazji pytanie, co to za zwisająca kostka, zdjęcia w załączniku.
Na tej wtyczce jest napis 1J0973702 albo UJ0973702
-20 (na termometrze -16.5) i odpalił dość żwawo, kręcił może ze 2 sekundy, więc bardzo przyzwoicie.
-Szarpie mniej, ale na postoju obroty trzymają się tak na 800 przez 5 sekund, potem szybki spadek na 600 i szybki powrót na 800.
Kupię jakąś używaną cewkę, sprawdzę czy jest jakaś różnica. Co do czujnika, to wiem gdzie powinien isc, prześledziłem wątki na forum ale nigdzie go nie widzę. Jakby ktoś mi zrobił zdjęcie i narysował strzałeczkę gdzie powinien być wipięty to moze po kablu bym go wyciągnął, albo upewnił się, że go nie ma (ludzie piszą, że nawet jak go nie ma to coś wskazuje i nikt nie wie dlaczego).
Przy okazji pytanie, co to za zwisająca kostka, zdjęcia w załączniku.
Na tej wtyczce jest napis 1J0973702 albo UJ0973702
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kolego -=Rafal=- w 2.8, nie wiem jak w 2.4 ale to blizniacze silniki wiec pewnie podobnie, jest 6 cewek. Na kazdy cylinder osobno, To ze kupujesz jeden duzy box nie oznacza ze to jedna cewka. Mozesz wymienic kazda pojedynczo. tylko one chyba sa montowane po 2 wiec mozna wymieniac parami
Dlugo sie zastnawialem, wlasnie po forum czy ori nowke czy uzywke, tylko jaka masz gwarancje ze z nie kupisz uzywki takiej samej albo gorszej...
Xionc jezeli sprawdzales woda cewki i mowisz ze jest ok to ja by odpuscil za drogi gips zeby sobie tak testowac.
Co prawda to ze na LPG jest mocniej niz na PB wskazuje ze to uklad zaplonowy.
A jak regulacja LPG? Filtr LPG? Hmmm ale to by wtedy bylo PB ok.
Moze jaka swieczka trafiona??
Dlugo sie zastnawialem, wlasnie po forum czy ori nowke czy uzywke, tylko jaka masz gwarancje ze z nie kupisz uzywki takiej samej albo gorszej...
Xionc jezeli sprawdzales woda cewki i mowisz ze jest ok to ja by odpuscil za drogi gips zeby sobie tak testowac.
Co prawda to ze na LPG jest mocniej niz na PB wskazuje ze to uklad zaplonowy.
A jak regulacja LPG? Filtr LPG? Hmmm ale to by wtedy bylo PB ok.
Moze jaka swieczka trafiona??
Myślałem o tych przegubach, ale to by tak samo szarpało na benzynie i gazie. Ale jak już wszystko zawiedzie, to dojdziemy do przegubów.
To jest tak 1 - 3 szarpnięcia, nie wiem od czego zależy. Najgorzej mnie wkurza to, że te szarpania są ta takim zakresie jak zmieniam biegi i zawsze przy zmianie biegu trafię na to szarpnięcie (no chyba, ze zmieniam bieg przy 4000 to gładko przechodzi).
Generalnie plan jest taki: termometr, cewka, przegub, wrzucenie sztrucla do Wisły.
To jest tak 1 - 3 szarpnięcia, nie wiem od czego zależy. Najgorzej mnie wkurza to, że te szarpania są ta takim zakresie jak zmieniam biegi i zawsze przy zmianie biegu trafię na to szarpnięcie (no chyba, ze zmieniam bieg przy 4000 to gładko przechodzi).
Generalnie plan jest taki: termometr, cewka, przegub, wrzucenie sztrucla do Wisły.
Xionc
Wlasnie tak przygladam sie ..
A powiedz mi mozesz zaznaczyc ta wteczke na ostatnim zdjeciu bo nie moge jej zlokalizowac ..
Jak cos to podeslij fote na igorek_@poczta.onet.pl.
Wlasnie tak przygladam sie ..
A powiedz mi mozesz zaznaczyc ta wteczke na ostatnim zdjeciu bo nie moge jej zlokalizowac ..
Jak cos to podeslij fote na igorek_@poczta.onet.pl.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 293
- Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
to chyba dod któregoś roku jest po cewce na cylinder, ja w 97 mam jedną cewkęramius007 pisze:Kolego -=Rafal=- w 2.8, nie wiem jak w 2.4 ale to blizniacze silniki wiec pewnie podobnie, jest 6 cewek. Na kazdy cylinder osobno, To ze kupujesz jeden duzy box nie oznacza ze to jedna cewka. Mozesz wymienic kazda pojedynczo. tylko one chyba sa montowane po 2 wiec mozna wymieniac parami
Dlugo sie zastnawialem, wlasnie po forum czy ori nowke czy uzywke, tylko jaka masz gwarancje ze z nie kupisz uzywki takiej samej albo gorszej...
Xionc jezeli sprawdzales woda cewki i mowisz ze jest ok to ja by odpuscil za drogi gips zeby sobie tak testowac.
Co prawda to ze na LPG jest mocniej niz na PB wskazuje ze to uklad zaplonowy.
A jak regulacja LPG? Filtr LPG? Hmmm ale to by wtedy bylo PB ok.
Moze jaka swieczka trafiona??
Xionc pisze:A powiedz mi mozesz zaznaczyc ta wteczke na ostatnim zdjeciu bo nie moge jej zlokalizowac ..
no leży na rurze które idzie od zbiorniczka wyrównawczego w stronę przodu samochodu. Kabel od tej kostki idzie pionowo w dół o miejsca gdzie leży i wchodzi w jakąś wiązkę. jedyna brązowa rzecz na obrazku