Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 Tdi] Gotowy chip

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

[ A6 C5 Tdi] Gotowy chip

Post autor: krzysiek1972 » 30 sty 2012, 19:31

Witam panowie!
Mam pytanie a mianowicie chodzi o gotowe chipy z alegro.Sporo o tym czytałem i oczywiście większośc na nie ale to są najczęściej wypowiedzi albo tunerów albo ludzi którzy zostawili kupę kasy na hamowni.a ci którzy mają tak zwane gotowce -mają o tym dobre zdanie.Więc jak to z tyj właściwie jest bo pisza bzdety o zużywaniu sprzęgła turbiny itp.a przecierz to normalna rzecz w wiekowym aucie zwłaszcza że większość aut ma ok.300000tys przebiegu a sprzęgło jeszcze orginalne .tak samo niejasna mi jest kwestia gopasowywania programu bo po co na 1000% wkładam inny komputer od drugiego afn-a j jeżdzę normalnie i bezawaryjnie.rozumiem że gotowe chipy zabierają kasę tunerom-ale chyba nie tylko im jest ona potrzebna.Mam znajomego elektryka w warsztacie -fakt że specjalizują sie tylko w mercedesach i wiem że sprowadzają gotowe chipy-montują i niema z tym problemów-
Także jak z tym jest?? proszę o opinię. Pozdrawiam

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 31 sty 2012, 03:08

Rób śmiało, ale jak Ci się motor wysra albo sterownik odfrunie przy programowaniu, to nie jeździj z płaczem po tunerach i nie proś na forach o pomoc ludzi którzy zostawili kupę kasy na hamowniach.
a ci którzy mają tak zwane gotowce -mają o tym dobre zdanie.
Chwale, bo mam! Jakie to typowo Polskie ehhhh....

Awatar użytkownika
bullmania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 13 sty 2011, 17:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bullmania » 31 sty 2012, 07:02

krzysiek1972, kupa kasy zostawiana na hamowni jest po to, żeby mapa była dopasowana do twojego motoru, jego stanu itd. Po to sie hamuje auto, żeby wiedzieć jaka moc jest w serii, ile daje chip, jaki jest przebieg momentu. A gotowiec...cóż....jak napisał mkfryzjer, rób śmiało <rotfl>
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)

jakosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
Imię: Zenek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Osówka - lubelskie

Post autor: jakosek » 01 lut 2012, 00:50

Dorzucę swoje 3 grosze. Fakt - większość krzyków to jak piszesz głównie głosy tunerów lub ludzi którzy zostawili kupę kasy na hamowni. Ale nie jest to krzyk bezpodstawny.
Swoje auto sam chipowałem, przesiedziałem wiele nocy nad forami zagranicznymi, bo w Polsce to szkoda życia - nikt rad nie udziela. Polecam forum "ecuconnections", tam znajdziesz wszystkie potrzebne informacje.

Po wchłonięciu odpowiedniej dawki wiedzy mogę stwierdzić - tunerzy mają trochę racji - "gotowce" które krążą w internecie są bardzo często nielogiczne lub wręcz niebezpieczne. Kupując taki "chip" to trochę loteria jak nie masz odpowiedniej wiedzy żeby sprawdzić jego działanie lub umiejętności żeby to wgrać. Sami tunerzy są sprytni o tyle że mając seryjny samochód wgrywają swojego sprawdzonego "gotowca" i robią tylko ew. konieczne modyfikacje.

Ja zrobiłem program dla serii sam - delikatnie z dołu, nie ma dymu, moc jest <radocha>
Ale w planch mam kilka większych modów i na strojenie tego na bank pojadę do zawodowca, moja wiedza nie sięga tak daleko żeby to wystroić :)

Podsumowując - jeżeli twierdzisz ze masz tyle zdolności żeby samodzielnie chipować auto to znajdziesz masę wiedzy sam, te silniki są szeroko opisane w internecie, wystarczy poczytać. Jeżeli nie czujesz się na siłach to oddaj auto w ręce fachowców, wtedy płacisz za ich wiedzę, doświadczenie, sprzęt. Chip z allegro to zbyt duże ryzyko.

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 01 lut 2012, 01:24

Jakosek z doświadczenia wiem, że w tym temacie nauka na własnym aucie jest najlepszym sposobem zdobywania wiedzy <luzik>

RaKo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:11
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 01 lut 2012, 10:36

krzysiek1972, a ja Ci powiem,że rób śmiało i nie ma co się obawiać,miałem w 4 autach taki chip,będę miał w następnych,kilku znajomych ma i to od kilku lat,a po mojej okolicy jeździ sporo samochodów z gotowym softem,jeszcze nie słyszałem aby coś w którymś się wysrało.No chyba ,że wgrasz sobie do 1.9 od 2.5 to rozumię <rotfl> Moje stare b4 jeździ już z 4 rok bez problemu,więc takie bzdury jak gotowiec to zło wkładam między bajki,a cena za soft 1500zł jest ceną z kosmosu,ale pewnie warto jest zrobić coś takiego za taką kasę do 15 letniego repa:) <figielek> Przytoczę jeszcze taki przykład z ostatnich dni,napisałem do Masters Tuning z informacją jakie mam auto i że ma najechane 230 tyś. 2007 rok,chcę zrobić softa,ale przed tym zmienić turbo,dołożyć intercoller 2gi wywalić kata,a ten wielki majster mi odpisał,że niema sensu bo po tych kilometrach to może nawet sam soft go zabić.Ale jaja <rotfl> ręce mi opadły.Przecież to znana i ceniona firma <szok>

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 01 lut 2012, 12:24

RaKo a w jakich autach miales chip?

bo ja mialem gotowca w BMW e 36 + 30 Km i tyle ale nie porownujmy 2,5TDI V6 (skomplikowane) do 1,8 TDS i powiem Ci ze musialbym byc idiota zeby wrzucac gotowca do 2,5 TDI V6 z przebiegiem 300 000 km... auto owszem moze pojezdzi moze nie pojezdzi... ale jak zacznie sie sypac to co zrobisz? wymienisz silnik?

Skoro konstrukcja naszych V6 jest skomplikowana i silniki juz maja spore przebiegi... to nie warto ryzykowac...
The force will be with you...always

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 01 lut 2012, 13:28

Dziękuję bardzo za wypowiedzi osobiście dalej jestem na tak jeśli chodzi o gotawca chociażby dla tego że każdy silnik z fabryki wychodzi mając podobne parametry a mimo wszystko oprogramowanie ecu jest takie samo a gotowe chipy są sprzedawane pod nr.ecu i softu tam znajdującego się.Cosię zaś tyczy hamowni to mało mnie interesuje ile ma seryjnej mocy a ile po chipie bo ważne by była różnica w jezdzie i auto zbytnio nie dymiło a tuner zawsze może powiedzieć że albo wtryski leją albo coś innego i niekoĂączące się wydatki będą a i tak ze starego -nowego się nie zrobi .W sumie tak jak kolega mówi soft gotowiec i coś tam się modyfikuje do stanu auta--ale co to za modyfikacja?np soft poprawiony do stanu przepływomierza bo jest trochę zużyty-wymienię za pół roku na nowy i znów do tunera?głupota jeśli by tak było to trzeba by co miesiąc zmieniać fabryczne oprogramowanie ecu a jezdzi się na fabryce niezależnie od zużycia auta-może niemam racji bo na tym się nieznam ale miałem wiele aut i widzę co się dzieje w warsztatach-motto jak najwięcej kasy-a propo wysrania się silnika afn-z gwarancją można kupić za 1200zł a ecu 120zł .Ttuner od 800zł do1500 a auto ma13 lat i każdy wie że trzeba się liczyć z awarią sprzęgła czy turbiny
Pozdrawiam

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 01 lut 2012, 13:39

krzysiek1972 teraz zauwazylem twoj opis no nic dziwnego 1,9 TDI to napewno masz parcie na wieksza dynamike... trzebabylo kupic silniejsze auto... anie bawic sie w chipwanie...
The force will be with you...always

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 01 lut 2012, 14:00

philiphser,
tak masz rację z tym większośc moich aut to były v6 ale skoĂączyły sie czasy dobrobytu i 7l na sto km jest trochę lepsze niż 13 litrów benzyny niechcę zrobić z afn porsze bo to idiotyzm ale 30km potrzebne do ruszania i normalnego poruszania się anowoczesnych disli niekupię już wolę benzynę bo taki disel jak jezdzi to ok a jak stanie to wir w portfelu

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 01 lut 2012, 14:55

RaKo pisze:a ten wielki majster mi odpisał,że niema sensu bo po tych kilometrach to może nawet sam soft go zabić.Ale jaja <rotfl> ręce mi opadły.Przecież to znana i ceniona firma <szok>
Powinieneś tego "majstra" po rękach całować za to, że powiedział Ci prawdę a nie na siłę zachęcał żeby tylko skasować.
Krzysiek1972 pisze: jeśli chodzi o gotawca chociażby dla tego że każdy silnik z fabryki wychodzi mając podobne parametry a mimo wszystko oprogramowanie ecu jest takie samo a gotowe chipy są sprzedawane pod nr.ecu i softu tam znajdującego się.
Bardzo ciekawa teoria...

Krzysiek1972 pisze:Cosię zaś tyczy hamowni to mało mnie interesuje ile ma seryjnej mocy a ile po chipie
Idąc do sklepu też kupujesz byle co nie wiedząc za co tak naprawdę płacisz? byle taniej?

Krzysiek1972 pisze:bo ważne by była różnica w jezdzie i auto zbytnio nie dymiło
soft w Ecu to nie tylko mapa doładowania i ograniczenia dymienia ale jeszcze dużo innych bardzo ważnych map do obrobienia składających się na całość pracy tunera za którą z pomiarem i gwarancją kasuje xxxxzł
Krzysiek1972 pisze:ale co to za modyfikacja?np soft poprawiony do stanu przepływomierza bo jest trochę zużyty-wymienię za pół roku na nowy i znów do tunera?głupota jeśli by tak było to trzeba by co miesiąc zmieniać fabryczne oprogramowanie ecu
Dawno się tak nie uśmiałem <okok> Kolego nie mam nic do Ciebie ale piszesz bzdury jak mało który, nie masz zielonego pojęcia jak to działa. Aby szanujący się tuner podjął się modyfikacji auto musi być igła, wzorcowe parametry, modyfikowanie niesprawnego auta to jak gwóźdź do trumny.

Kolego Krzysiek1972 Nie odbieraj mojego postu jako ataku, chcę Ci uzmysłowić tylko, że mimo że wiele osób o tym nie mówi tuning nie jest tanią rzeczą i nie warto iść na byle jakość, źle wykonany program nie ujawni się od razu nie będzie tak, że wyjedziesz na ulicę pierwsze dodanie gazu i silnik eksploduje, to jest jak choroba która niszczy cały system od środka powoli, systematycznie i skutecznie. Co do hamowni, nie jest ona rzeczą niezbędną do wykonania poprawnej modyfikacji lecz bardzo przydatną w pracy, od razu można wychwycić nieprawidłowości które w przyszłości mogą się negatywnie odbić na pracy silnika i zaowocować jego nagłym zejściem i dokonać niezbędnej korekty. Takiej możliwość na 100% nie będziesz miał u człowieka który tylko przepala softy gdzieś pod supermarketami albo pod myjniami za 500zł bazując na niewiadomym oprogramowaniu ściągniętym z neta i galleto z allegro.

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 01 lut 2012, 15:09

mkfryzjer racja... choroba... ktora jak sie ujawni bedzie za pozno !!!
The force will be with you...always

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 01 lut 2012, 15:22

philiphser,
Hmmm może masz rację w każdym razie pewnie każdy ma jekieś doświadczenia i miło wysłuchać opinii.w każdym razie trochę mnie dziwi dlaczeko auto wyposażone w fabryczny soft jezdzi i nie trzeba do poprawiać jeśli w aucie ma się jakąś usterkę bo z logicznego punktu widzenia soft nowy niepowinien być modyfikowany do stanu silnika i jego parametrów a do jego fabrycznych danych bo jeśli tuner ustawi ecu do stanu auta to przy każdej wymianie czy turbiny ,sprzęgła czy przepływomierza jego soft będzie do poprawy bo zmienią się parametry pracy silnika ---a propo 100% sprawności 10-15 letniego auta ....hym jeśli ktoś w to wierzy :) to jego problem

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 01 lut 2012, 15:55

Panowie------tak samo dziwi mnie jedna rzecz a właściwie wypowiedzi ludzi-np.ktoś sie pyta czy można gdzieś sciągnąć gotowy dobry soft.Zaraz zostaje zbesztany okrzyknięty złodziejem itp.epitety-pytanie dlaczego???tuner robi program pod dane auto sprzedaje swój towar za niemałą kasę więc nabywca jest jego właścicielem i może z nim robić co mu się podoba chyba że autor pisze umowę i ma prawa patentowe ale ilu takich jest w polsce??2-3 może żadnego kiedyś miałem 2 fordy scorpio i na forum działo się trochę inaczej jeden drugiemu pomagał doradzał a teraz w dużej mierze są wypowiedzi czysto biznesowe niemam nic do tunerów czy mechaników ale moim zdaniem fora są po to by otrzymać lub dać poradę,wypowiedzieć się ale nie zarabiać---a może się mylę??

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 01 lut 2012, 16:54

krzysiek1972 nie wiem jak inni ale ja nie znam sie na tuningu ale wiem ze chipowanie te gotowce nie sa warte ewentualnych napraw...

jezdzij tak jak jezdzisz... ewentualnie lej lepsze paliwko.. nie baw sie w jakies chipowanie bo padnie auto i bedzie ze CCCO to szmelc...
The force will be with you...always

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja