[towar] [firma] Centra futura 72 AH, akumulatory
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
- Lokalizacja: Zachodnipomorskie
Dołączam się do kolegów Andi 2,5tdi i Lechu. Centra Futura to szmelc jakich mało, kupiłem to badziewie 2 lata temu, każdy polecał jaki to on super, ach i och zapłaciłem sporo, nie była to przecena ani marketowa wyprzedaż, no ale co tam przecież dobry sprzęt musi kosztować Akumulator ma dwa lata i nadaje się tylko i wyłącznie do wymiany. Objawy prawie takie same jak opisał Andi. Gwarancja? jaka gwarancja? już w punkcie sprzedaży powiedzieli mi, że producent za wszelką cenę będzie się wykręcał od wymiany lub naprawy, bo średnio raz w tygodniu mają doniesienia w sprawie Futury, oraz na pocieszenie, że mogłem kupić Amper Maxa bo kosztuje połowę ceny mojej Centry a mimo, że tani problemów z nim nie ma.
Podzielam negatywna opinię o tym aku. Miałem w Superbie 1.8T, cóż dwie wymiany gwarancyjne i co i nic dalej nie trzymała prądu, w zimie niby naładowana w garażu odpala, wystarczyła godzina na mrozie i nawet nie zakreciła silnikem, pobór prądu, ładowanie itd.sprawdzone i cacy. SkoĂączyło się wymianą na Bosha, dzieki uprzejmości znajomka, walkę z producentem wziął na siebie. Kiedys Centra to była marka a teraz cóż, omijać z daleka.
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)
krzysztofput u mnie to było proste, koleś posprawdzał jakimś specjalnym ustrojstwem akumulator, wyszło mu, że uszkodzona jedna cela, potem sprawdzil ładowanie i pobór w aucie. Wrzucil mi zastepczy aku i po 30 dniach nowa Centra, niestety z nią było identycznie. Także u mnie wiekszych problemów z wymianą nie było, może dlatego, że kupowałem u znajomego i on walczył z producentem. Ale to chyba właśnie matoda sprawdzić auto i aku i papierem im w pysk, wtedy muszą wymienić.
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)
krzysztofput, może podjedź do elektryka (np. Bosh Service) tam mają te narządy do sprawdzania aku, niech sprawdzi aku i auto, ale weź wyniki na papierze, wtedy masz podstawy do roszczeĂą podjedź do typa, pokaż mu i jak bedzie sie pluł to niech da Ci odmowę przyjecia reklamacji na piśmie.jak to nie pomoże zadzwon bezpośrednio do producenta. Objawy miałem identyczne jak Twoje, poprostu prąd znikał, auto garażowane w ogrzewanym garazu, aku ładowałem prostownikiem Bosha a rano kibel, nawet zakręcić nie chciał i jak pisałem u mnie to była uszkodzona cela. Masz 1.8T polecam Ci Bosh Silver nie miałem problemów nawet w arktyczne mrozy.
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)
krzysztofput, wyniki masz zbliżone do moich więc z autem raczej wszystko ok. Prąd ładowania jak napisłą KWACHU za mały o ile pamiętam to jest wzór na to dzieliło się w Twoim wypadku 77/T gdzie T to czas ładowania w godzinach czyli powinno być 3.85A, ale jak zrobiłeś trase 800km to niemozliwe żeby bateria była rozładowana.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2012, 14:26 przez bullmania, łącznie zmieniany 1 raz.
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Panowie, rozumiem, ze jesteście uprzedzeni do produktu z którymi macie kłopot. Ale na tej zasadzie to po moich doswiadczeniach musiałbym napisać, że produkt pod nazwą samochód AUDI to jedna wielka SUPERKUPA !
Tyle ile przeszedłem przez 3 lata uzytkowania Audi to nawet nie połowa tego co przez 20 lat uzytkowania VW
Ja za to użytkowałem kilka akumulatorów Centry, każdy po 5-6 lat, potem dalej pracowały u innych właścicieli aut. O jednym wiem, że działa już 9 rok, w aucie parkowanym cały czas pod chmurką (fakt, ze benzyna 1,8 T).
Kupowałem celowo Centry, żeby miec ich serwis w razie czego pod ręką (PoznaĂą-raz w sklepie fabrycznym, pozostałe nie). Nie lubie sytuacji gdy mam do czynienia z pośrednikami, bo im nie chce się nigdy nic robić w przypadku problemów .
Oni chą sprzedać i zarobić, a po co im kłopoty (i koszty) z przesyłaniem takich ciężkich rzeczy jak akumulator ?
Andi 2.5 tdi, sądzę, że nie opisujesz serwisu z Poznania tylko z Nowego Miasta ?
Co do prądu ładowania akumulatora z prostownika to przy doładowaniu standardowo stosuje sie prąd o wartości 0,1 pojemnosci (jednostki sa rózne, chodzi o liczby). Natomiast nie zaszkodzi zastosować prąd mniejszy (czasami nawet jest to norma- np. przy ładowaniu odsiarczającym), jedyny minus ze dłużej potrwa ładowanie ale za to zrobi się to lepiej, pełniej. Gdy mamy prostownik z regulacja prądu to ładujemy 0,1 do pierwszych oznak naładowania a potem prąd 0,05 az do zupełnego naładowania. Dla zapamietania przez porównanie (tak mi tłumaczono na lekcji elektrotechniki w Technikum a swoje lata mam, więc chyba porównanie trafne ) to jest jak z napełnianiem wiadra wodą z kranu: cały czas można lac duzym strumieniem ale pod koniec musimy strumieĂą zmniejszyc (gdy chcemy wiadro napelnić możliwie najpełniej).
Natomiast co do czasu ładowania to nie ma żadnej reguły wyliczalnej bo zależy to od stanu akumulatora, stopnia jego rozładowania, temperatury w której to sie odbywa itp. ÂŁaduje się po prostu aż do oznak pełnego naładowania
Mozna mniej więcej ten czas okreslić ale nie na tyle dokładnie aby było się czego czepiać
Ażeby Was pocieszyć to mi trafił sie kiedyś Bosch Silver który padł po 1,5 roku (a gwarancja wtededy była na 1 rok ).
Tyle ile przeszedłem przez 3 lata uzytkowania Audi to nawet nie połowa tego co przez 20 lat uzytkowania VW
Ja za to użytkowałem kilka akumulatorów Centry, każdy po 5-6 lat, potem dalej pracowały u innych właścicieli aut. O jednym wiem, że działa już 9 rok, w aucie parkowanym cały czas pod chmurką (fakt, ze benzyna 1,8 T).
Kupowałem celowo Centry, żeby miec ich serwis w razie czego pod ręką (PoznaĂą-raz w sklepie fabrycznym, pozostałe nie). Nie lubie sytuacji gdy mam do czynienia z pośrednikami, bo im nie chce się nigdy nic robić w przypadku problemów .
Oni chą sprzedać i zarobić, a po co im kłopoty (i koszty) z przesyłaniem takich ciężkich rzeczy jak akumulator ?
Andi 2.5 tdi, sądzę, że nie opisujesz serwisu z Poznania tylko z Nowego Miasta ?
Co do prądu ładowania akumulatora z prostownika to przy doładowaniu standardowo stosuje sie prąd o wartości 0,1 pojemnosci (jednostki sa rózne, chodzi o liczby). Natomiast nie zaszkodzi zastosować prąd mniejszy (czasami nawet jest to norma- np. przy ładowaniu odsiarczającym), jedyny minus ze dłużej potrwa ładowanie ale za to zrobi się to lepiej, pełniej. Gdy mamy prostownik z regulacja prądu to ładujemy 0,1 do pierwszych oznak naładowania a potem prąd 0,05 az do zupełnego naładowania. Dla zapamietania przez porównanie (tak mi tłumaczono na lekcji elektrotechniki w Technikum a swoje lata mam, więc chyba porównanie trafne ) to jest jak z napełnianiem wiadra wodą z kranu: cały czas można lac duzym strumieniem ale pod koniec musimy strumieĂą zmniejszyc (gdy chcemy wiadro napelnić możliwie najpełniej).
Natomiast co do czasu ładowania to nie ma żadnej reguły wyliczalnej bo zależy to od stanu akumulatora, stopnia jego rozładowania, temperatury w której to sie odbywa itp. ÂŁaduje się po prostu aż do oznak pełnego naładowania
Mozna mniej więcej ten czas okreslić ale nie na tyle dokładnie aby było się czego czepiać
Ażeby Was pocieszyć to mi trafił sie kiedyś Bosch Silver który padł po 1,5 roku (a gwarancja wtededy była na 1 rok ).
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No to już byłeś na forum !Andi 2.5 tdi pisze:90% centry futury sprzedanej rok wczesniej wracalo na reklamacje, zdarzyly wrocic niektore sprzedane za mojej kadencji ,
Dlaczego nas nie ostrzegłeś ? Miałeś wiedze miarodajną, a 90% to prawie wszystkie są do bani !
Cieszę się, że ja trafiłem zawsze na te 10% dobrych
Chyba, ze w Poznaniu sprzedają dobre a na północ wysyłają odpady ?
A może np. jakiś baran przewiózł je do Was ciężarówką bez amortyzatorów i całą partię powytrząsał tak, że uszkodził płyty ?
Zas co do praktyki reklamacyjnej to jest taka jak ze wszystkim. Gwarant wymysli niestworzone rzeczy żeby tylko nie uznać gwarancji.
Liczy na to, że za taka kwotę nikt nie pójdzie do sądu i nie będzie może kilka lat się z tym ciągnął.
Ostatnio spotkało mnie to z pamięcią USB f-my Wilk Elektronik, rozleciała się w rękach po kilkunastu razach używania. Na opakowaniu napis "wieczysta gwarancja", więc ja cały happy, ale reklamacje odrzucili, bo nie podlegaja jej uszkodzenia elektryczne, termiczne, mechaniczne... (chyba wszystkie możliwe wymienili).
Taka praktyka
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Nie no pewnie, najlepiej powinienes po swoim pierwszym poscie powiesić kłódke na temacieAndi 2.5 tdi pisze:Jak ktos chce slodzic, prosze bardzo jest dzial Polecam
Albo zaznaczyć w tym pierwszym poście, że tolerujesz tylko wypowiedzi popierające Twoje zdanie, a inne usuĂą po prostu i tyle
Ja myslałem, że po to jest forum aby wymieniać poglądy ?
Ja po prostu nie wierzę, że ktoś może poważnie twierdzić, że 90% produkcji Centry to buble a firma istnieje
Czy to kuźwa moja wina, że moje centry sprawowały (i sprawują nadal) się dobrze ? <szok> <szok> <szok>
A o Audi jak poczytać o silnikach 2,5 Tdi, o skrzyniach tiptronik to też nikt nie powinien tym jeździć
Części samochodowe online - Motostacja pl