Witam
Opisze moją sytuacje z moim autem gdzie nocuje na polu.
Od kilku dni u mnie jest tak -15 do -20 stopni jak nie niżej. Przy zapalaniu silnika raczej nie ma problemu podgrzeje świece 2-3 razy obróci silnikiem i słychać że nie zapali na wszystkie tłoki jednak już po chwili działa równo.
Wczoraj rano przy -20C auto miało ciężko zapalić ale nie było problemu zapaliło pojechałem 2 km zgasiłem i wróciłem spowrotem.
Jednak dzisiaj miałem dziwny objaw. Przed południem temperatura około -20C. Auto zapaliło, bez większych problemów, czyli pokręciłem trochę dłużej. Po chwili wszystkie tłoki słychać że pracowały OK. Zagrzałem go może kilka minut i wyjechałem do miasta. Dziwna sytuacja mnie spotkała gdy aututem zaczeło szarpać i nagle zgasł. Zapaliłem dojechałem kilka metrów i zgasł. Dodam że gasł gdy chciałem dodać więcej gazu. Widząc sytuację zawróciłem do domu gdzie kilka razy jeszcze zgasł. Na luzie obroty minimalnie falowały, ale to minimalnie. Gdy auto zgasło musiałem dość długo kręcić aby zapalić. Ale wróciłem do domu tak aby nie dodawać za dużo gazu. Czasami jak zapalił było dużo dymu za autem.
Do miasta pojechałem autem rodziców które jest garażowane.
Po powrocie było już -8C poszedłem sprawdzić jak tam auto. Nie chciało od razu zaskoczyć ale zapaliło obroty było widać już nie falowały, ale nagrzałem go tak z 20min i pojechałem się przejechać. Wszystko chodziło jak należy. Nie było żadnego odcięcia ani nie gasł.
Dodam że mam 1/2 baku paliwa. Przeważnie robie krótkie trasy tak 2-3km i gaszę auto. Co mogło być tego przyczyną, czy poprostu paliwo zrobiło się bardziej gęste i nie chciało płynąć. Zatankowane w grudniu na Shell V-Power.
Rano też sprzęgło chodzi wyczuwalnie ciężej jak podczas jazdy tak samo skrzynia biegów, lewarek jest taki ospały.
Co sądzicie o tym?
PS.
Nie wiem czy to normalne ale od tego -20C czasami mam szyby oszronione od wewnątrz i zewnątrz
[ AFB 2.5 150 KM] Gaśnie na wyższych obrotach przy -20 C
filtr wymienilem na nowy mann, na starym pisało 0905 nie wiem czy jest to wrzesien 2005 czy bo jak teraz sobie przypominam zaraz jak go kupilem byl wymienany filtr paliwa czyli gdzies okolo styczen-luty 2008, poźniej mialem wymienic go w 2010 roku jednak jak dobrze pamietam nie bylo go na sklepie i mialem go wymienic poźniej. Pewnie zapomniałem i filtr ktory dzisiaj wymienilem byl ten sam co go zakładałem w 2008. Czyli mial 4 lata zobaczy czy teraz bedzie problem.
Po wymianie nie chcial zapalic bo sie zapowietrzyl, ale doladowalem aku i zakrecil za kilka sekund.
Jutro napisze jak jezdzi przy -20 jak bedzie taka pogoda jak dzis.
Po wymianie nie chcial zapalic bo sie zapowietrzyl, ale doladowalem aku i zakrecil za kilka sekund.
Jutro napisze jak jezdzi przy -20 jak bedzie taka pogoda jak dzis.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga