Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AEL 2.5 140 KM] Stuki po przygazowaniu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
rumpel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2012, 02:13
Lokalizacja: Gdańsk

[ AEL 2.5 140 KM] Stuki po przygazowaniu

Post autor: rumpel » 29 sty 2012, 19:46

Witam,

Nie mogłem znaleźć innego posta z podobnymi objawami ...

Od czasu do czasu z silnika dochodzi klekot ... Nie zdażyło mi się to jeszcze po odpaleniu, raczej jak silnik jest ciepły. Dzisiaj odkryłem małą zależność ... Po zgaszeniu silnika i odpaleniu go ponownie klekot znika, pojawia się dopiero jak przegazuje do 2/3 tys. obrotów ... i znów jak zgaszę i go odpalę to jest cisza. Co do znikania, to czasami też znika samoczynnie, tak poprostu. Jak pojawia się ten klekot to w okolicach 1300 obrotów zaczyna mi kołysać trochę samochodem, ale czuję to tylko na postoju i tylko w okolicach 1300 obrotów, jak dam więcej (powyżej 1500) to już tego nie czuje, podobnie poniżej 1100, może ktoś ma jakieś pomysły? Możliwe, że to coś z popychaczami?

rumpel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2012, 02:13
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rumpel » 29 sty 2012, 21:03

W międzyczasie znalazłem kogoś temat z podobnymi objawami
a6-c4-ael-stuki-w-silniku-pomocy-vt1319.htm

tam wyszła pompa vacum ... sprawdziłem u siebie rady z tamtego posta, przy stukaniu, po naciśnięciu parę razy hamulca pukanie ustaje, u mnie też to samo? :)
Jeżeli tak to co robić? Szukać używki, regenerować (jeżeli się da), czy inne propozycje?

Awatar użytkownika
vario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2011, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: vario » 30 sty 2012, 00:03

Tyle że vacu pompa nie rzuca autem :) Twoje objawy pasują, u mnie też poklepie na rozgrzanym. Zazwyczaj przestaje w chwili kiedy wciśniesz pedał hamulca i go zwolnisz (pompa musi napompować serwo).

rumpel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2012, 02:13
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rumpel » 30 sty 2012, 09:04

Co do rzucania to wydaje mi się, że trzęsie tylko jak stuka ... a stuka napewno vacum skoro po hamulcu przestaje...

Druga sprawa z tymi drganiami, że może jestem przewrażliwiony :)

Awatar użytkownika
vario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2011, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: vario » 30 sty 2012, 12:04

Raczej na pewno ;) Nie ma siły żeby trzpieĂą pompy miotał autem :D

Co do problemu - możesz to olać, możesz przełożyć trzpieĂą na 2 stronę, możesz go gdzieś dotoczyć bądź wymienić pompę całą ;)

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 31 sty 2012, 09:10

Zregeneruj pompe vacum jezli to nie bedzie to szukasz dalej.
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

halogen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 wrz 2010, 20:34
Lokalizacja: łódź

Post autor: halogen » 31 sty 2012, 21:13

U mnie było to samo, stukało przy 1300 obr/min, cichło po dodaniu gazu. Wymieniłem wszystkie (10szt.) popychacze (szklanki) i nastała cisza :). Rozgarnięty fachman wymieni je w 30 min. Do zdjęcia jest pokrywa wałka rozrządu i wałek, a póżniej po wymienie trzeba ustawić kąt wtrysku. Dodam, że po wymianie popychaczy silnik zaczął ciszej chodzić, nawet zimny. Jak się rozgrzeje to już poezja. Koszt szklanek około 200zł.

Awatar użytkownika
vario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2011, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: vario » 31 sty 2012, 21:51

Jest w tym jakaś filozofia ? Samemu da radę ?

halogen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 wrz 2010, 20:34
Lokalizacja: łódź

Post autor: halogen » 01 lut 2012, 09:44

Jak ma troche pojęcia to sobie poradzi. Tylko musi dokładnie oznaczyć pasek pompy, najlepiej w dwóch, trzech miejscach, a od strony rozrządu powinien spiąć pasek z kołem plastikowym zaciskiem i nie trzeba go zdejmować. Koła zębatego od strony pompy też nie musi zdejmować z wałka, jedynie pasek. Po odkręceniu "panewek" w których chodzi wałek rozrządu, należy go delikatnie podnieść od strony pompy i wyjąć samoregulatory. Z tym podnoszeniem wałka to ostrożnie, by pasek rozrządu nie spadł z napinacza lub przestawił się na kole zębatym wału.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja