Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ All ] Multitronic - wymiana oleju

Warsztat
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

[ All ] Multitronic - wymiana oleju

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 sty 2012, 15:34

Wbrew pozorom prosta operacja.
Przy normalnym zlaniu oleju zleci nam około 4.5-5l oleju i tyle spowrotem zalewamy.
Do skrzyni wchodzi max 8.5l oleju (całkowita ilość oleju w skrzyni.
Tu pozwoliłem sobie wkleić screeny z forum A4 jak krok po kroku spuścić i zalać olej do skrzyni.
Ja jednak nie posaiadałem żadnych specjalistycznych narzędzi jak na tych forkach ale bez tego też da się to zrobić.
To zalania oleju wykorzystałem aluminiowy trójnik 16mm/16mm/16mm jaki stosuje się w instalacjach gazowych do podłączania reduktorów jak i wąż wodny semperit 16mm.
Na jeden z krućców trójnika naciągnąłem wąż 16mm zaciskając go opaską i obciąłem go zaraz powyżej króćca i ściąłem delikatnie brzeg dookoła bo ten właśnie kruciez z wężem wkręciłem w otwór skrzyni do nalewania oleju.
Guma węża idealnie uszczelnia się w koło gwintu otworu do zalewania oleju.
Dwa króćce idące na boki wykorzystałem odpowiednie: jeden do nalewania oleju, drugi do zlewania nadmiaru oleju.
Na ten do zlewania naciągnąłem kawałek węża z opaską i podczas nalewania oleju mialem go zaciśniętego klampą.
Na drugi króciec do nalewania naciągnąłem wąż z opaską zaciskową i wąż wyciągnąłem ponad poziom skrzyni.
Do nalewania oleju posłużyłem się pompką do oleju (wielka strzykawka) którą podłączałem do węża wlewu oleju i pompowałem olej do skrzyni.
Nie mając pompki można zalać olej jak na fotkach czyli wyciągając wąż wystarczająco wysoko i podłączając go do spodu jakiegoś pojemnika w którym będziemy mięli olej.
Tu już trzeba posłużyć się własnym pomysłem.
Z fizyki wiemy że olej przeleje sie do skrzyni z ze zbiornika umieszczonego wyżej.
Teraz mając zalany już wszystki olej wykonujemy czynności jak na rysunkach.
Pomocna wiadomość to to, że po dczas pracy silnika na trójnik wkręcony w skrzynię nie działają żadne ciśnienia, nie ma się co obawiać, że ciśnienie oleju wypchnie nam ten trójnik i olej ucieknie lub tym podobne.
Należy mieć tylko zaciśniętą klampę zlewu nadmiaru oleju.
Odpalamy auto i od razu na około 5s podnosimy obroty do 2500-3000rpm
Potem noga na chamulec i przechodzimy przez wszystkie pozycje P R N D S zatrzymując się na 2s przy każdej, czyli noga na chamulec i P przez 2s, potem wbijamy na R i czekamy 2s i tak pokolei wszystkie pozycje.
Potem powracamy na P i zostawiamy silnik na biegu jałowym, nie gasimy silnika.
Następnie spuszczamy nadmiar olej z krućca zlewu oleju czyli odpinamy klampę którą zacisnęliśmy wąż.
Niewielka ilość powinna spłynąć.
Potem wykręcamy trójnik z otworu wlewu oleju w skrzyni i wkręcamy z powrotem śrubę.
Wszystko to wykonujemy na pracującym silniku.
Dopiero po wkręceniu śruby możemy wyłączyć silnik.
Operacja zakoĂączona.
Cieszymy sie wymienionym olejem. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga