Wbrew pozorom prosta operacja.
Przy normalnym zlaniu oleju zleci nam około 4.5-5l oleju i tyle spowrotem zalewamy.
Do skrzyni wchodzi max 8.5l oleju (całkowita ilość oleju w skrzyni.
Tu pozwoliłem sobie wkleić screeny z forum A4 jak krok po kroku spuścić i zalać olej do skrzyni.
Ja jednak nie posaiadałem żadnych specjalistycznych narzędzi jak na tych forkach ale bez tego też da się to zrobić.
To zalania oleju wykorzystałem aluminiowy trójnik 16mm/16mm/16mm jaki stosuje się w instalacjach gazowych do podłączania reduktorów jak i wąż wodny semperit 16mm.
Na jeden z krućców trójnika naciągnąłem wąż 16mm zaciskając go opaską i obciąłem go zaraz powyżej króćca i ściąłem delikatnie brzeg dookoła bo ten właśnie kruciez z wężem wkręciłem w otwór skrzyni do nalewania oleju.
Guma węża idealnie uszczelnia się w koło gwintu otworu do zalewania oleju.
Dwa króćce idące na boki wykorzystałem odpowiednie: jeden do nalewania oleju, drugi do zlewania nadmiaru oleju.
Na ten do zlewania naciągnąłem kawałek węża z opaską i podczas nalewania oleju mialem go zaciśniętego klampą.
Na drugi króciec do nalewania naciągnąłem wąż z opaską zaciskową i wąż wyciągnąłem ponad poziom skrzyni.
Do nalewania oleju posłużyłem się pompką do oleju (wielka strzykawka) którą podłączałem do węża wlewu oleju i pompowałem olej do skrzyni.
Nie mając pompki można zalać olej jak na fotkach czyli wyciągając wąż wystarczająco wysoko i podłączając go do spodu jakiegoś pojemnika w którym będziemy mięli olej.
Tu już trzeba posłużyć się własnym pomysłem.
Z fizyki wiemy że olej przeleje sie do skrzyni z ze zbiornika umieszczonego wyżej.
Teraz mając zalany już wszystki olej wykonujemy czynności jak na rysunkach.
Pomocna wiadomość to to, że po dczas pracy silnika na trójnik wkręcony w skrzynię nie działają żadne ciśnienia, nie ma się co obawiać, że ciśnienie oleju wypchnie nam ten trójnik i olej ucieknie lub tym podobne.
Należy mieć tylko zaciśniętą klampę zlewu nadmiaru oleju.
Odpalamy auto i od razu na około 5s podnosimy obroty do 2500-3000rpm
Potem noga na chamulec i przechodzimy przez wszystkie pozycje P R N D S zatrzymując się na 2s przy każdej, czyli noga na chamulec i P przez 2s, potem wbijamy na R i czekamy 2s i tak pokolei wszystkie pozycje.
Potem powracamy na P i zostawiamy silnik na biegu jałowym, nie gasimy silnika.
Następnie spuszczamy nadmiar olej z krućca zlewu oleju czyli odpinamy klampę którą zacisnęliśmy wąż.
Niewielka ilość powinna spłynąć.
Potem wykręcamy trójnik z otworu wlewu oleju w skrzyni i wkręcamy z powrotem śrubę.
Wszystko to wykonujemy na pracującym silniku.
Dopiero po wkręceniu śruby możemy wyłączyć silnik.
Operacja zakoĂączona.
Cieszymy sie wymienionym olejem.
- Strona główna Forum Audi A6 / A7 Klub - Forum tuning i stylizacja Warsztat - czyli zrób to sam Ogólne
[ All ] Multitronic - wymiana oleju
Warsztat
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
[ All ] Multitronic - wymiana oleju
Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 sty 2012, 15:34
Przejdź do
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Regulamin i komunikat
- ↳ Regulamin Forum Audi A6 / A7 Klub Polska.
- ↳ Kontakt - Forum A6 / A7 Klub Polska.
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Forum Podstawowe
- ↳ Przedstaw się nam
- ↳ Dział Forum Audi A6 / A7 Klub
- ↳ Nowości i Komunikaty
- ↳ Sugestie dotyczące działania Forum Audi A6 / A7 Klub
- ↳ Sprawy techniczne i nie tylko
- ↳ Klubowa galeria własnych zdjęć samochodów.
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ Inne Audi
- ↳ Inne marki
- ↳ Ciekawostki, historie, zdjęcia i filmy Audi A6 / A7.
- ↳ Zloty ogólnopolskie i lokalne grup forum Audi A6 / A7 Klub
- ↳ Ogólnopolskie
- ↳ Dolnośląskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Anglia/wyspy
- ↳ Reszta świata
- ↳ Poszukiwany/Poszukiwana
- ↳ Polecam / Odradzam
- ↳ Polecam (spoza Forum)
- ↳ Polecam użytkownika Forum
- ↳ Odradzam (spoza Forum)
- ↳ Odradzam transakcję z tym użytkownikiem Forum
- ↳ Kupujemy Audi A6/A7
- ↳ Gadżety
- ↳ Ubezpieczenia
- ↳ Skradziono auto, skradziono przedmiot
- ↳ Na każdy temat
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Forum techniczne
- ↳ Silniki benzynowe i LPG
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ A6/A7 - LPG
- ↳ Ogólne
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Układ napędowy i skrzynie biegów
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Zawieszenie
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Elektryka
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Nadwozie
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Wnętrze
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018-)
- ↳ Ogólne
- ↳ Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Układ hamulcowy
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Koła, felgi i opony
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Układ kierowniczy
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Diagnostyka VAG
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Car Audio
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Nawigacja fabryczna
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Nawigacja niefabryczna
- ↳ CB Radio
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Reklamy firm / usług
- ↳ Promocje, firmy, rabaty, sprzedaże.
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Forum tuning i stylizacja
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Warsztat - czyli zrób to sam
- ↳ A6 C4 (1991-1997)
- ↳ A6 C5 (1997-2005)
- ↳ A6 C6 (2004-2011)
- ↳ A6 C7 (2011-2018)
- ↳ A6 C8 (2018- )
- ↳ A7 4G (2010-2018)
- ↳ A7 4K (2018- )
- ↳ Ogólne
- ↳ Pielęgnacja i kosmetyka
- Forum Audi A6 / A7 Klub - Ogłoszenia
- ↳ Kupię
- ↳ Zamienię
- ↳ Usługi
- ↳ Sprzedam pojazd
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Oddam za free
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga