Przy normalnym zlaniu oleju zleci nam około 4.5-5l oleju i tyle spowrotem zalewamy.
Do skrzyni wchodzi max 8.5l oleju (całkowita ilość oleju w skrzyni.
Tu pozwoliłem sobie wkleić screeny z forum A4 jak krok po kroku spuścić i zalać olej do skrzyni.
Ja jednak nie posaiadałem żadnych specjalistycznych narzędzi jak na tych forkach ale bez tego też da się to zrobić.
To zalania oleju wykorzystałem aluminiowy trójnik 16mm/16mm/16mm jaki stosuje się w instalacjach gazowych do podłączania reduktorów jak i wąż wodny semperit 16mm.
Na jeden z krućców trójnika naciągnąłem wąż 16mm zaciskając go opaską i obciąłem go zaraz powyżej króćca i ściąłem delikatnie brzeg dookoła bo ten właśnie kruciez z wężem wkręciłem w otwór skrzyni do nalewania oleju.
Guma węża idealnie uszczelnia się w koło gwintu otworu do zalewania oleju.
Dwa króćce idące na boki wykorzystałem odpowiednie: jeden do nalewania oleju, drugi do zlewania nadmiaru oleju.
Na ten do zlewania naciągnąłem kawałek węża z opaską i podczas nalewania oleju mialem go zaciśniętego klampą.
Na drugi króciec do nalewania naciągnąłem wąż z opaską zaciskową i wąż wyciągnąłem ponad poziom skrzyni.
Do nalewania oleju posłużyłem się pompką do oleju (wielka strzykawka) którą podłączałem do węża wlewu oleju i pompowałem olej do skrzyni.
Nie mając pompki można zalać olej jak na fotkach czyli wyciągając wąż wystarczająco wysoko i podłączając go do spodu jakiegoś pojemnika w którym będziemy mięli olej.
Tu już trzeba posłużyć się własnym pomysłem.
Z fizyki wiemy że olej przeleje sie do skrzyni z ze zbiornika umieszczonego wyżej.
Teraz mając zalany już wszystki olej wykonujemy czynności jak na rysunkach.
Pomocna wiadomość to to, że po dczas pracy silnika na trójnik wkręcony w skrzynię nie działają żadne ciśnienia, nie ma się co obawiać, że ciśnienie oleju wypchnie nam ten trójnik i olej ucieknie lub tym podobne.
Należy mieć tylko zaciśniętą klampę zlewu nadmiaru oleju.
Odpalamy auto i od razu na około 5s podnosimy obroty do 2500-3000rpm
Potem noga na chamulec i przechodzimy przez wszystkie pozycje P R N D S zatrzymując się na 2s przy każdej, czyli noga na chamulec i P przez 2s, potem wbijamy na R i czekamy 2s i tak pokolei wszystkie pozycje.
Potem powracamy na P i zostawiamy silnik na biegu jałowym, nie gasimy silnika.
Następnie spuszczamy nadmiar olej z krućca zlewu oleju czyli odpinamy klampę którą zacisnęliśmy wąż.
Niewielka ilość powinna spłynąć.
Potem wykręcamy trójnik z otworu wlewu oleju w skrzyni i wkręcamy z powrotem śrubę.
Wszystko to wykonujemy na pracującym silniku.
Dopiero po wkręceniu śruby możemy wyłączyć silnik.
Operacja zakoĂączona.
Cieszymy sie wymienionym olejem.