Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ANB 1.8 150 KM] Przy jakich obrotach najlepiej zmieniać bi

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
picool
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 25 sty 2012, 15:57
Lokalizacja: Warszawa

[ ANB 1.8 150 KM] Przy jakich obrotach najlepiej zmieniać bi

Post autor: picool » 25 sty 2012, 18:41

Witam wszystkich,

Nie jestem zbyt doświadczonym kierowcą, dlatego moje pytanie może wydać się wielu osobom banalne, niemniej jednak bardzo proszę o odpowiedź. Kwestia wydaje się być istotna, przynajmniej dla mnie, a nie mogę znaleźć odpowiedzi w innych postach :/

Moje pytanie brzmi: przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi żeby uzyskać najmniejsze spalanie? Wydawać by się mogło, że im niżej tym lepiej, jednak odnoszę wrażenie, że należy wziąć pod uwagę kilka dodatkowych czynników. Słyszałem, że zmieniając biegi zbyt nisko można zajechać wiele elementów mechanicznych, np: turbosprężarkę, silnik oraz spowodować szybszą eksploatację rozrządu.
W przypadku turbiny, nie wiem dokładnie na jakich obrotach się załącza, ale załóżmy (tu strzelam, bo nie wiem) że załącza się od 3000 obrotów, a ja będę zmieniał biegi przy 2500 (jak mówi dekalog ekodrivingu) i nie dopuszczał do jej załączenia, to czy na dłuższą metę nie będzie to dla turbiny niekorzystne? Wiadomo że samochód psuje się najbardziej wtedy kiedy się go nie używa :/
Ostatecznie autko swoje waży, więc kiedy osiąga się ten najlepszy stosunek MOC/WAGA/SPALANIE??
Niby w specyfikacjach jest napisane, że moment 210 Nm jest dostępny od 1700 obrotów, ale wtedy ma tylko 35 KW mocy (o ile dobrze odczytuje wykres :/ ).

Ostatecznie sam już nie wiem jak powinienem jeździć żeby palił jak najmniej. Czy powinienem zmieniać biegi nisko i mieć mało mocy, czy może przycisnąć aż załączy się TURBO i silnik zyska więcej powera…

Proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam,

Picool

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 26 sty 2012, 06:45

picool pisze:W przypadku turbiny, nie wiem dokładnie na jakich obrotach się załącza, ale załóżmy (tu strzelam, bo nie wiem) że załącza się od 3000 obrotów, a ja będę zmieniał biegi przy 2500 (jak mówi dekalog ekodrivingu) i nie dopuszczał do jej załączenia, to czy na dłuższą metę nie będzie to dla turbiny niekorzystne?
Z tego co jest mi wiadomo to turbo pracuje cały czas. To nie tak że jak nie osiągniesz pewnych obrotów to jest wyłączone.
Osobiście mnie najmniej spaliło auto 10.5 litra gazu w mieście przy zmianie biegów w granicach 2500 do 2700 obrotów ale jest to jazda dla emeryta nie polecam po co takie auto z taka mocą skoro i tak się nie korzysta. Aha gazu z reguły pali mi ok 0,5 do 1 litra więcej niż benzyny.

kiler1410
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 25 kwie 2011, 17:36
Lokalizacja: pszczyna

Post autor: kiler1410 » 26 sty 2012, 16:56

turbo sie zalancza przy 1750 obr
i właśnie tak jak kolega wyżej, poco zamulać autko z taka mocą :P

picool
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 25 sty 2012, 15:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: picool » 26 sty 2012, 18:19

Generalnie jak lecę w trasę to jej nie oszczędzam, ale jazda po Warszawie nie po emerycku możliwa jest zazwyczaj tylko w godzinach 20-6 i w weekendy :/
A w czasach gdy wacha kosztuje tyle ile na zachodzie choć średnia pensja jest 3-krotnie mniejsza <uoee> wole trochę poemerycić, przynajmniej do momentu w którym go nie zagazuje.

KOALA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 04 wrz 2008, 20:04
Lokalizacja: Londyn /B-stok

Post autor: KOALA » 28 sty 2012, 23:02

picool nie wiem jak podejsc do tematu?Szukasz oszczednosc?!To bym na Twoim miejscu nie wybieral 1.8T . A jak juz masz 1.8T to turbawka musiiiii sie krecic powyzej 3500 wtedy zaczyna sie zabawa. 11L-13L miasto musisz sie na to nastawic. To auto nie dla emeryta (chociaz niektorzy az zadziwiaja) :)
A co do pytania to moim zdaniem 2500/min. Ale nie korzystnie turbawce.
Po przegonieniu na trasie 4000/min < i w gore czuc poprawe "T" jakby byla bardziej wydajna,takie jest moje odczucie.

imm3

Post autor: imm3 » 18 kwie 2012, 17:51

KOALA pisze:picool nie wiem jak podejsc do tematu?Szukasz oszczednosc?!To bym na Twoim miejscu nie wybieral 1.8T . A jak juz masz 1.8T to turbawka musiiiii sie krecic powyzej 3500 wtedy zaczyna sie zabawa. 11L-13L miasto musisz sie na to nastawic.
Nie dla każdego auto to zabawa...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga