Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ACK 2.8 193 KM] Ciezko odpala na zimnym silniku

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Tepeen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 15 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Olsztyn

[ ACK 2.8 193 KM] Ciezko odpala na zimnym silniku

Post autor: Tepeen » 22 gru 2011, 18:43

Witam

Moj problem polega na tym ze auto ciezko odpala kiedy jest na zimnym silniku. Kiedy jest cieplo pali ze strzala. Czym mniejsza temp tym gorzej. Probowalem cos tu szukac na forum ale o benzyniaku nic nie znalazlem. Co moze byc tego przyczyna ?

Awatar użytkownika
arti@R1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 28 sie 2011, 21:42
Lokalizacja: Puławy

Post autor: arti@R1 » 19 sty 2012, 00:04

Kolego, podłącz VAGA, moze byc czujnik położenia walka rozrządu - jak na zimnym silniku, zobaczysz....
S4 2.7T B5 , S6/RS6 4.2 C5

feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: feniulolo » 24 sty 2012, 22:56

Spróbuj kilka razy przekrecic zapłon przed startem - moze paliwo sie cofa.

Tepeen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 15 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tepeen » 24 sty 2012, 23:03

jak sprawdzic te opornosci?

Vag juz z 10 razy lecial. Przekracanie zaplonu tez.
To cos innego...

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 25 sty 2012, 11:22

Na początek sprawdzenie czujników temp, vag-silnik-blok 003-pozycja 3 ciecz-pozycja 4 powietrze dolotu (u ciebie chyba tam powinny być wskazania)
Najlepiej rano po dłuższym postoju gdy silnik wychłodzony, wskazania powinny być zbliżone do temp zewnętrznej.
I jeszcze ważne pytanie lpg jest?
Przy okazji gdy podepniesz vaga rano podaj wartości z grupy 007.

Tepeen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 15 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tepeen » 26 sty 2012, 10:08

Czujniki temp sprawdzone - sa OK

LPG jest, ale wlacza sie dopiero przy 40 stopniach.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 26 sty 2012, 12:38

a co pokazuje vag w bloku 007, kratka 1 i 2 po jeździe na lpg?
Może lpg miesza w korektach.
Jeszcze może być motyw że reduktor puszcza gaz przez podciśnienie lub puszczają wtryski.

lskx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 15 gru 2012, 15:44
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: lskx » 28 sie 2013, 20:09

Witam, podepnę się pod temat (nie znalazłem odpowiedzi na forum).
A6 C5 2.8 + LPG STAG 300+

Problem identyczny. Auto w 40% nie odpala na zimnym silniku. Kręci, kręci, kręci i nawet nie próbuje zaskoczyć. Odpalam go awaryjnie na LPG (STAG 300+). Kiedy jest nagrzany, odpala na PB "na dotyk" - bez żadnych problemów.

Benzyny mam około pół baku, tankowane na Orlenie w centrum Lublina (zawsze tam leje i nigdy nie było przypałów).

Wcześniej zdażało mu się, że trzeba było długo kręcić na zimnym (np. 3-4 sekundy), teraz mogę trzymać i 10-15 sek. - nie odpali na benzynie.

Nie wiem w jakim stanie jest filtr paliwa, może od niego rozpocząć poszukiwania?

Kiedyś na forum bbtp.pl (tak, jeździłem bravolotem) widziałem powtarzającą się opinie, iż auto powinno się... gasić na benzynie, tj. przed zgaszeniem silnika przełączyć na 10-20sekund na PB.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 29 sie 2013, 15:13

spróbuj wykasować korekty vagiem lub przez odłączenie akumulatora na ok pół godziny. pojeździj potem tylko i wyłącznie na benzynie 50-100km i sprawdź czy problem się pojawi. jeśli będzie dobrze to do regulacji instalacja lpg. jak długo masz auto? kupiłeś z gazem czy montowałeś? działo się coś wcześniej? sprawdź jeszcze czujnik temperatury, wskazania na vagu i na zegarach powinny być takie same i najlepiej zrobić to na zimnym silniku przed porannym rozruchem.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 29 sie 2013, 15:18

Do tego testu LPG należałoby jeszcze zakręcić całkiem gaz w butli i wyjeździć to, co zostało w przewodach. A przed skasowaniem błędów w VAGu podejrzałbym korekty. Czasem powodem może być też evap. Auta wcale nie trzeba gasić na lpg, żeby dobrze odpalało na zimnym (i w ogóle).
Pozdrawiam,
Krisker

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 29 sie 2013, 18:08

lskx,


Ja bym przyjrzał sie reduktorowi gazu . Jaki model posiadasz i ile ma km nalatane?
Może puszcza gaz do kolektora i po długim postoju zalewa silnik.
Aby to sprawdzić zdejmij węzyk podciśnienia z reduktora , nałóż na kruciec inny węzyk i zanurz go w wodzie ( szklanka wody ) . Jak zauważysz bombelek/ki tzn. ze reduktor do regeneracji lub wymiany.
Jeśli nic nie zauważysz to możliwe ,że wtryski lpg puszczają gaz do kolektora.

Aby się tego dowiedzieć , zakręć butlę wypal na postoju gaz do zera aż silnik zgaśnie. Rano sprawdź jak zapali.










------------
bawół1

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja