[ ACK 2.8 193 KM] Ciezko odpala na zimnym silniku
[ ACK 2.8 193 KM] Ciezko odpala na zimnym silniku
Witam
Moj problem polega na tym ze auto ciezko odpala kiedy jest na zimnym silniku. Kiedy jest cieplo pali ze strzala. Czym mniejsza temp tym gorzej. Probowalem cos tu szukac na forum ale o benzyniaku nic nie znalazlem. Co moze byc tego przyczyna ?
Moj problem polega na tym ze auto ciezko odpala kiedy jest na zimnym silniku. Kiedy jest cieplo pali ze strzala. Czym mniejsza temp tym gorzej. Probowalem cos tu szukac na forum ale o benzyniaku nic nie znalazlem. Co moze byc tego przyczyna ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Na początek sprawdzenie czujników temp, vag-silnik-blok 003-pozycja 3 ciecz-pozycja 4 powietrze dolotu (u ciebie chyba tam powinny być wskazania)
Najlepiej rano po dłuższym postoju gdy silnik wychłodzony, wskazania powinny być zbliżone do temp zewnętrznej.
I jeszcze ważne pytanie lpg jest?
Przy okazji gdy podepniesz vaga rano podaj wartości z grupy 007.
Najlepiej rano po dłuższym postoju gdy silnik wychłodzony, wskazania powinny być zbliżone do temp zewnętrznej.
I jeszcze ważne pytanie lpg jest?
Przy okazji gdy podepniesz vaga rano podaj wartości z grupy 007.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Witam, podepnę się pod temat (nie znalazłem odpowiedzi na forum).
A6 C5 2.8 + LPG STAG 300+
Problem identyczny. Auto w 40% nie odpala na zimnym silniku. Kręci, kręci, kręci i nawet nie próbuje zaskoczyć. Odpalam go awaryjnie na LPG (STAG 300+). Kiedy jest nagrzany, odpala na PB "na dotyk" - bez żadnych problemów.
Benzyny mam około pół baku, tankowane na Orlenie w centrum Lublina (zawsze tam leje i nigdy nie było przypałów).
Wcześniej zdażało mu się, że trzeba było długo kręcić na zimnym (np. 3-4 sekundy), teraz mogę trzymać i 10-15 sek. - nie odpali na benzynie.
Nie wiem w jakim stanie jest filtr paliwa, może od niego rozpocząć poszukiwania?
Kiedyś na forum bbtp.pl (tak, jeździłem bravolotem) widziałem powtarzającą się opinie, iż auto powinno się... gasić na benzynie, tj. przed zgaszeniem silnika przełączyć na 10-20sekund na PB.
A6 C5 2.8 + LPG STAG 300+
Problem identyczny. Auto w 40% nie odpala na zimnym silniku. Kręci, kręci, kręci i nawet nie próbuje zaskoczyć. Odpalam go awaryjnie na LPG (STAG 300+). Kiedy jest nagrzany, odpala na PB "na dotyk" - bez żadnych problemów.
Benzyny mam około pół baku, tankowane na Orlenie w centrum Lublina (zawsze tam leje i nigdy nie było przypałów).
Wcześniej zdażało mu się, że trzeba było długo kręcić na zimnym (np. 3-4 sekundy), teraz mogę trzymać i 10-15 sek. - nie odpali na benzynie.
Nie wiem w jakim stanie jest filtr paliwa, może od niego rozpocząć poszukiwania?
Kiedyś na forum bbtp.pl (tak, jeździłem bravolotem) widziałem powtarzającą się opinie, iż auto powinno się... gasić na benzynie, tj. przed zgaszeniem silnika przełączyć na 10-20sekund na PB.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
spróbuj wykasować korekty vagiem lub przez odłączenie akumulatora na ok pół godziny. pojeździj potem tylko i wyłącznie na benzynie 50-100km i sprawdź czy problem się pojawi. jeśli będzie dobrze to do regulacji instalacja lpg. jak długo masz auto? kupiłeś z gazem czy montowałeś? działo się coś wcześniej? sprawdź jeszcze czujnik temperatury, wskazania na vagu i na zegarach powinny być takie same i najlepiej zrobić to na zimnym silniku przed porannym rozruchem.
lskx,
Ja bym przyjrzał sie reduktorowi gazu . Jaki model posiadasz i ile ma km nalatane?
Może puszcza gaz do kolektora i po długim postoju zalewa silnik.
Aby to sprawdzić zdejmij węzyk podciśnienia z reduktora , nałóż na kruciec inny węzyk i zanurz go w wodzie ( szklanka wody ) . Jak zauważysz bombelek/ki tzn. ze reduktor do regeneracji lub wymiany.
Jeśli nic nie zauważysz to możliwe ,że wtryski lpg puszczają gaz do kolektora.
Aby się tego dowiedzieć , zakręć butlę wypal na postoju gaz do zera aż silnik zgaśnie. Rano sprawdź jak zapali.
------------
bawół1
Ja bym przyjrzał sie reduktorowi gazu . Jaki model posiadasz i ile ma km nalatane?
Może puszcza gaz do kolektora i po długim postoju zalewa silnik.
Aby to sprawdzić zdejmij węzyk podciśnienia z reduktora , nałóż na kruciec inny węzyk i zanurz go w wodzie ( szklanka wody ) . Jak zauważysz bombelek/ki tzn. ze reduktor do regeneracji lub wymiany.
Jeśli nic nie zauważysz to możliwe ,że wtryski lpg puszczają gaz do kolektora.
Aby się tego dowiedzieć , zakręć butlę wypal na postoju gaz do zera aż silnik zgaśnie. Rano sprawdź jak zapali.
------------
bawół1