A6 C5 [AYM FSC] umiera multitronic :-(
- czeslaw555
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 20 paź 2008, 18:59
- Lokalizacja: GKA
- Kontakt:
i ja mam zapytanie ile może mnie kosztować taka naprawa ,chyba sterownika ,pytam bo czytałem jakieś stare posty i nie znam aktualnych cen
Audi A4 jest z 2002r 146 tys km (oryginał) 2,0L benzyna ze skrzynią multitronik ,miał to być Tiptronic ale jest jak jest. otóż po zakupie (w Niemczech)po przejechaniu ok 700km zniknęły napisay na wyświetlaczu .P.D.N.R(potem się pojawiły) dodatkowo po przelączeniu na ręczną zmianę biegów nic się nie działo jak by był na luzie i nie wyświetla się też 1,2,3,4,5,6 .Po chwili wszytko wraca do normy czyli wyświetla się 1,2,3,4,5,6 i działa ,ale znowu pa jakimś czasie jest jak wyżej opisałem ,czasami napisy .P.D.N.R są podświelone na czerowno i murgają ,zaważyłem też że nie zawsze działa wsteczny mimo że jest wlączony to nie cofa ,jak poruszam energicznie drązkiem zmiany biegów nagle zaskakuje i działa wsteczy i na wyświetlaczu jest wtedy wszystko prawidłowo wyświetlone .Generalnie podczas jazdy automat zmienia biegi płynni przyspiesza normalnie ,jednym słowem jak by się nic nie działo .
Kogo możecie polecić ,jaki warsztat ? czytałem posty o SOPA ,czy jest ktoś podobny z oklic ÂŁodzi ?
Audi A4 jest z 2002r 146 tys km (oryginał) 2,0L benzyna ze skrzynią multitronik ,miał to być Tiptronic ale jest jak jest. otóż po zakupie (w Niemczech)po przejechaniu ok 700km zniknęły napisay na wyświetlaczu .P.D.N.R(potem się pojawiły) dodatkowo po przelączeniu na ręczną zmianę biegów nic się nie działo jak by był na luzie i nie wyświetla się też 1,2,3,4,5,6 .Po chwili wszytko wraca do normy czyli wyświetla się 1,2,3,4,5,6 i działa ,ale znowu pa jakimś czasie jest jak wyżej opisałem ,czasami napisy .P.D.N.R są podświelone na czerowno i murgają ,zaważyłem też że nie zawsze działa wsteczny mimo że jest wlączony to nie cofa ,jak poruszam energicznie drązkiem zmiany biegów nagle zaskakuje i działa wsteczy i na wyświetlaczu jest wtedy wszystko prawidłowo wyświetlone .Generalnie podczas jazdy automat zmienia biegi płynni przyspiesza normalnie ,jednym słowem jak by się nic nie działo .
Kogo możecie polecić ,jaki warsztat ? czytałem posty o SOPA ,czy jest ktoś podobny z oklic ÂŁodzi ?
Pozdrawiam
- czeslaw555
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 20 paź 2008, 18:59
- Lokalizacja: GKA
- Kontakt:
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
wpisując w wyszukiwarce masz sporo do czytania i powinno bardzo pomócczeslaw555 pisze:wyświetla się błąd 17090 i nic więcej ,tyle udało się sprawdzić na szybkiego
http://www.google.pl/cse?cx=partner-pub ... Findex.htm
- czeslaw555
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 20 paź 2008, 18:59
- Lokalizacja: GKA
- Kontakt:
lekturę przeczytałem ,ale nie natrafiłem na info ile obecnie kosztuje naprawa/wymiana sterownika ,wiem że było 500-600 zł (wyczytałem w wątku) i słyszałem że teraz 1200zł ,czy to nie za duża podwyżka? chyba że mam złe informacje.
Ostatnio zmieniony 05 lis 2010, 13:46 przez czeslaw555, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
proszę bardzoczeslaw555 pisze:ile obecnie kosztuje naprawa/wymiana sterownika
po tym będziesz miał rozeznanie
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ion=1&sg=0
co do cen ,zgadzam sie a bsolutnie z paw1972 bylem u Pana Sopy w sierpniu z moim multi. całkowita reinkarnacja skrzyni olej 7 lamelka nowy soft po prostu FULL zapłaciłem coś kolo 3.5 tysi no i jeszcze muszę jechać za rok na wymianę oleju DO 30 tys km ta pierwsza wymiana obowiązkowa (gwarancyjna)potem już jak zawsze po 60 tys km
I SPOKÓJ
I SPOKÓJ
- czeslaw555
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 20 paź 2008, 18:59
- Lokalizacja: GKA
- Kontakt:
goly191, dzięki za linki ,jakoś mi nie przyszło do głowy że na Allegro znajdę ogłoszenia o naprawie multi :oops: jeszcze raz dzięki
czytałem że za małe ładowanie też może być przyczyną wpadania w tryb awaryjny ,w tym aucie ładowanie wg.VAG-a jest 13.5V i wychodzi że trzeba jednak od tego zacząć
czytałem że za małe ładowanie też może być przyczyną wpadania w tryb awaryjny ,w tym aucie ładowanie wg.VAG-a jest 13.5V i wychodzi że trzeba jednak od tego zacząć
Pozdrawiam
- czeslaw555
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 20 paź 2008, 18:59
- Lokalizacja: GKA
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
- Imię: Marcel
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 210KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rumia
Czy ktoś słyszał o tej firmie: http://regulamin. odradzamy./ Dzwoniłem do gościa i za wymianę oleju (podobno ori olej wlewa) krzyczy 550zł. Na pytanie czy to wymiana statyczna czy dynamiczna mowi mi ze w multi tylko statyczna sie robi.
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN
- czeslaw555
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 20 paź 2008, 18:59
- Lokalizacja: GKA
- Kontakt:
nie znam tej firmy ,natomiast znam tą firmę http://www.skrzyniebiegow.pl/?p=1 robiłem wymianę w swojej A4 było ok .ile zapłaciłem nie pamiętam
Pozdrawiam
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
no proszę @fassi1 zrobił tutorialfassi1 pisze: Wymiana jest dość prosta.
-all...eju-vt42721.htm
jedyne na co zwrócę uwagę to troszkę mniejsza ilość oleju w skrzyni multi, mianowicie :
miltitronic - pełna skrzynia 7,5l
tiptronic - pełna skrzynia 9,8l
przy wymianie w multi wymienia się mniej, ale jest droższy, co wychodzi pewnie podobnie
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
No te ilości może nie do koĂąca prawdziwe ale niby spuszcza się 55-60% i to jest około 4.5-5l to fakt do skrzyni wchodzi max 8.5l bo 60% z 8.5l to 5.1l, zaraz to zmienię.
Tego typu wymiana jest na prawdę banalna.
Jedyne co potrzeba to zakupić sobie klucz gwiazdkę do wykręcania kurka spustu oleju w skrzyni.
Po spuszczeniu ja nalałem taką samą ilość plus 0.5l i wykonałem całą operację z biegami a potem nadmiar zlałem jak w opisie i wtedy jest prawidłowy stan oleju.
Można też pojeździć parę dni i wykonać to jeszcze raz czyli spuścić olej i zalać nowy. W ten sposób mamy wymieniony prawie cały olej.
Tego typu wymiana jest na prawdę banalna.
Jedyne co potrzeba to zakupić sobie klucz gwiazdkę do wykręcania kurka spustu oleju w skrzyni.
Po spuszczeniu ja nalałem taką samą ilość plus 0.5l i wykonałem całą operację z biegami a potem nadmiar zlałem jak w opisie i wtedy jest prawidłowy stan oleju.
Można też pojeździć parę dni i wykonać to jeszcze raz czyli spuścić olej i zalać nowy. W ten sposób mamy wymieniony prawie cały olej.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga