[ A6 C5] A6 C5 98r. Problem z kierownicą.
[ A6 C5] A6 C5 98r. Problem z kierownicą.
Witam Szanownych kolegów.
Mam pewien problem, który odkryłem niedawno w powrocie z Zakopanego.
Mianowicie przy skręcaniu z większymi prędkościami na łukach czy tym podobnych kierownica lekko wychyla sie
w stronę w którą zadziała przeciążenie. Wygląda po tym tak jakby zbieżność była nie ustawiona. Raz odchylenie w lewo raz w prawo. Nie są to wielkie odchylenia dosłownie o 3-4 cm jednak niepokojące. Nie wiem co to może być a nie chciałbym kiedyś skręcić kierownicą i pojechać prosto.
Ma ktoś może pomysł co to może być ? Zanim oddam do mechanika ?
Pozdrawiam
Mam pewien problem, który odkryłem niedawno w powrocie z Zakopanego.
Mianowicie przy skręcaniu z większymi prędkościami na łukach czy tym podobnych kierownica lekko wychyla sie
w stronę w którą zadziała przeciążenie. Wygląda po tym tak jakby zbieżność była nie ustawiona. Raz odchylenie w lewo raz w prawo. Nie są to wielkie odchylenia dosłownie o 3-4 cm jednak niepokojące. Nie wiem co to może być a nie chciałbym kiedyś skręcić kierownicą i pojechać prosto.
Ma ktoś może pomysł co to może być ? Zanim oddam do mechanika ?
Pozdrawiam
Poprzedniki :
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat
Nie, nie o to chodzi.
Na początku gdy jezdziłem tylko po mieście też tak myślałem. Krzywa kierownica=pewnie zbieżność trochę słabo ustawiona. Więc pojechałem i okazało się że zbieżność jest dobrze ustawiona. Więc pomyślałem dobra po prostu będę miał lekko krzywą kierownice. Da się z tym żyć.
Ale jeżdżąc po takich łukach na szybkich drogach gdzie jest trochę mocniejszy efekt siły odśrodkowej zauważyłem że raz kierownica po łuku jest krzywa w lewo raz w prawo.
Po każdym zakręcie w lewo kierownica była trochę krzywo w lewo a po każdym w prawo trochę w prawo.
Ostatnio sprawdziłem to na wyłączonym silniku bez wspomagania i rzeczywiście kierownica przepuszcza mi około po 5-10 stopni. Efekt jest trochę jakby się obrobiła ale przecież tam są takie kliny jakby ? Ma ktoś pomysł ?
Na początku gdy jezdziłem tylko po mieście też tak myślałem. Krzywa kierownica=pewnie zbieżność trochę słabo ustawiona. Więc pojechałem i okazało się że zbieżność jest dobrze ustawiona. Więc pomyślałem dobra po prostu będę miał lekko krzywą kierownice. Da się z tym żyć.
Ale jeżdżąc po takich łukach na szybkich drogach gdzie jest trochę mocniejszy efekt siły odśrodkowej zauważyłem że raz kierownica po łuku jest krzywa w lewo raz w prawo.
Po każdym zakręcie w lewo kierownica była trochę krzywo w lewo a po każdym w prawo trochę w prawo.
Ostatnio sprawdziłem to na wyłączonym silniku bez wspomagania i rzeczywiście kierownica przepuszcza mi około po 5-10 stopni. Efekt jest trochę jakby się obrobiła ale przecież tam są takie kliny jakby ? Ma ktoś pomysł ?
Poprzedniki :
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat
Niestety jeszcze nie
a Tobie też kierownica się przekręca nieco ? Tak nagle zaczeła ? czy może wjechałeś w jakąś dziurę czy coś ? Może to nam pomoże coś wymyślić. Póki co ja nie wiem bo nawet nie miałem kiedy oddać jej do mechanika. Cały czas mi jest potrzebna:(

Poprzedniki :
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat
Witam ponownie.
Wczoraj bratu autko nawaliło i pomogłem mu ściągnąć brykę do zaprzyjaźnionego mechanika.
Korzystając z sytuacji wypytałem go o kilka rzeczy między innymi o ten dziwny przypadek.
Szybko skierował problem z stronę wahaczy i rzeczywiście wahacz z prawej strony górny mam do wymiany.
Usterki wszystkie będę usuwał dopiero jak się nieco ociepli bo wiadomo po zimie często wychodzą niedociągnięcia związane z mechaniką także jak tylko wymienię wahacz na pewno dam znać czy pomogło.
P.S.
Maglownice raczej wykluczam niemniej jednak nie omieszkam zerknąć.
Dzięki i pozdrawiam
Wczoraj bratu autko nawaliło i pomogłem mu ściągnąć brykę do zaprzyjaźnionego mechanika.
Korzystając z sytuacji wypytałem go o kilka rzeczy między innymi o ten dziwny przypadek.
Szybko skierował problem z stronę wahaczy i rzeczywiście wahacz z prawej strony górny mam do wymiany.
Usterki wszystkie będę usuwał dopiero jak się nieco ociepli bo wiadomo po zimie często wychodzą niedociągnięcia związane z mechaniką także jak tylko wymienię wahacz na pewno dam znać czy pomogło.
P.S.
Maglownice raczej wykluczam niemniej jednak nie omieszkam zerknąć.
Dzięki i pozdrawiam
Poprzedniki :
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 03 lut 2010, 10:08
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontakt:
uwielbiam tematy związane ze stukami i luzem na układzie kierowniczym.
może to być wina walniętego (górnego) wahacza ale ja zawsze w takich przypadkach zwracam uwagę na górne mocowania amorków, które dają podobne objawy. No i czasami też zużyte łączniki stabilizatora. a auto Ci nie pływa przypadkiem?
a może przekładnia kierownicza ma luz, którego można zresztą skasować.
pzdr
może to być wina walniętego (górnego) wahacza ale ja zawsze w takich przypadkach zwracam uwagę na górne mocowania amorków, które dają podobne objawy. No i czasami też zużyte łączniki stabilizatora. a auto Ci nie pływa przypadkiem?
a może przekładnia kierownicza ma luz, którego można zresztą skasować.
pzdr
O możliwości skasowania luzu na przekładni nie wiedziałem. Jakbyś mógł rozwinąć byłbym wdzięczny.
A co do autka to nie pływa. Trzyma się drogi jak przyklejona tyle że z nieco krzywą kierownicą. I tak jak już mówiłem. Górny wahacz z prawej strony mam do wymiany
Już niedługo się tym zajmę.
zdrawiam.
A co do autka to nie pływa. Trzyma się drogi jak przyklejona tyle że z nieco krzywą kierownicą. I tak jak już mówiłem. Górny wahacz z prawej strony mam do wymiany
Już niedługo się tym zajmę.
zdrawiam.
Poprzedniki :
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 03 lut 2010, 10:08
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontakt:
W przekładni kierowniczej jest śruba regulująca luz. I na 99% to trzeba dokonać korekty (dokręceniea) i będzie po sprawie jeśli oczywiście te luzy tam są. Operacja może trwać 5-10 min. z wjazdem i zjazdem z podnośnika bądź na kanał.
Koszt ok. 30 zł u mechanika, chyba że się wie jak i co dokręcić- wejdź pod samochód z latarką i spójrz od spodu na maglownicę. Trudno będzie Ci tą śrubę przeoczyć
A masz luzy przy wyłączonym silniku jak skręcasz raz w lewo raz w prawo kierą
pzdr?
Koszt ok. 30 zł u mechanika, chyba że się wie jak i co dokręcić- wejdź pod samochód z latarką i spójrz od spodu na maglownicę. Trudno będzie Ci tą śrubę przeoczyć

A masz luzy przy wyłączonym silniku jak skręcasz raz w lewo raz w prawo kierą
pzdr?