Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] A6 C5 98r. Problem z kierownicą.

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szatanski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 sty 2011, 14:43
Lokalizacja: EUDEZET

[ A6 C5] A6 C5 98r. Problem z kierownicą.

Post autor: Szatanski » 09 sty 2012, 16:30

Witam Szanownych kolegów.

Mam pewien problem, który odkryłem niedawno w powrocie z Zakopanego.

Mianowicie przy skręcaniu z większymi prędkościami na łukach czy tym podobnych kierownica lekko wychyla sie
w stronę w którą zadziała przeciążenie. Wygląda po tym tak jakby zbieżność była nie ustawiona. Raz odchylenie w lewo raz w prawo. Nie są to wielkie odchylenia dosłownie o 3-4 cm jednak niepokojące. Nie wiem co to może być a nie chciałbym kiedyś skręcić kierownicą i pojechać prosto.
Ma ktoś może pomysł co to może być ? Zanim oddam do mechanika ?
Pozdrawiam
Poprzedniki :
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat

tomekw24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 lip 2011, 18:28
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: tomekw24 » 11 sty 2012, 21:41

czy chodzi ci moze o tzw myszkowanie czyli auto idzie jak trzeba a kierownica jak chce raz na lewo raz na prawo kiedy tylko na jezdni pojawia sie nierownosci ? bo ja mam identycznie i stawiam na zbieznosc

Awatar użytkownika
Szatanski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 sty 2011, 14:43
Lokalizacja: EUDEZET

Post autor: Szatanski » 14 sty 2012, 13:38

Nie, nie o to chodzi.
Na początku gdy jezdziłem tylko po mieście też tak myślałem. Krzywa kierownica=pewnie zbieżność trochę słabo ustawiona. Więc pojechałem i okazało się że zbieżność jest dobrze ustawiona. Więc pomyślałem dobra po prostu będę miał lekko krzywą kierownice. Da się z tym żyć.

Ale jeżdżąc po takich łukach na szybkich drogach gdzie jest trochę mocniejszy efekt siły odśrodkowej zauważyłem że raz kierownica po łuku jest krzywa w lewo raz w prawo.
Po każdym zakręcie w lewo kierownica była trochę krzywo w lewo a po każdym w prawo trochę w prawo.

Ostatnio sprawdziłem to na wyłączonym silniku bez wspomagania i rzeczywiście kierownica przepuszcza mi około po 5-10 stopni. Efekt jest trochę jakby się obrobiła ale przecież tam są takie kliny jakby ? Ma ktoś pomysł ?
Poprzedniki :
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat

przemo903
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 19 sie 2011, 23:55
Lokalizacja: kalisz

Post autor: przemo903 » 19 sty 2012, 10:23

Czesc kolego doszedłeś może do tej usterki bo mam podobny objaw.

Awatar użytkownika
Szatanski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 sty 2011, 14:43
Lokalizacja: EUDEZET

Post autor: Szatanski » 23 sty 2012, 19:53

Niestety jeszcze nie :( a Tobie też kierownica się przekręca nieco ? Tak nagle zaczeła ? czy może wjechałeś w jakąś dziurę czy coś ? Może to nam pomoże coś wymyślić. Póki co ja nie wiem bo nawet nie miałem kiedy oddać jej do mechanika. Cały czas mi jest potrzebna:(
Poprzedniki :
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 05 lut 2012, 20:15

Może maglownica ? Nie ma przypadkiem wyczuwalnych luzów ?
Podjedź może na stację diagnostyczną zanim podjedziesz do mechanika :]

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Szatanski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 sty 2011, 14:43
Lokalizacja: EUDEZET

Post autor: Szatanski » 17 lut 2012, 13:37

Witam ponownie.
Wczoraj bratu autko nawaliło i pomogłem mu ściągnąć brykę do zaprzyjaźnionego mechanika.
Korzystając z sytuacji wypytałem go o kilka rzeczy między innymi o ten dziwny przypadek.
Szybko skierował problem z stronę wahaczy i rzeczywiście wahacz z prawej strony górny mam do wymiany.
Usterki wszystkie będę usuwał dopiero jak się nieco ociepli bo wiadomo po zimie często wychodzą niedociągnięcia związane z mechaniką także jak tylko wymienię wahacz na pewno dam znać czy pomogło.

P.S.
Maglownice raczej wykluczam niemniej jednak nie omieszkam zerknąć.
Dzięki i pozdrawiam
Poprzedniki :
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat

marcin_lechu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 03 lut 2010, 10:08
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Post autor: marcin_lechu » 19 lut 2012, 13:38

uwielbiam tematy związane ze stukami i luzem na układzie kierowniczym.
może to być wina walniętego (górnego) wahacza ale ja zawsze w takich przypadkach zwracam uwagę na górne mocowania amorków, które dają podobne objawy. No i czasami też zużyte łączniki stabilizatora. a auto Ci nie pływa przypadkiem?
a może przekładnia kierownicza ma luz, którego można zresztą skasować.
pzdr

Awatar użytkownika
Szatanski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 sty 2011, 14:43
Lokalizacja: EUDEZET

Post autor: Szatanski » 20 lut 2012, 23:38

O możliwości skasowania luzu na przekładni nie wiedziałem. Jakbyś mógł rozwinąć byłbym wdzięczny.
A co do autka to nie pływa. Trzyma się drogi jak przyklejona tyle że z nieco krzywą kierownicą. I tak jak już mówiłem. Górny wahacz z prawej strony mam do wymiany
Już niedługo się tym zajmę.
zdrawiam.
Poprzedniki :
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat

marcin_lechu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 03 lut 2010, 10:08
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Post autor: marcin_lechu » 21 lut 2012, 11:11

W przekładni kierowniczej jest śruba regulująca luz. I na 99% to trzeba dokonać korekty (dokręceniea) i będzie po sprawie jeśli oczywiście te luzy tam są. Operacja może trwać 5-10 min. z wjazdem i zjazdem z podnośnika bądź na kanał.
Koszt ok. 30 zł u mechanika, chyba że się wie jak i co dokręcić- wejdź pod samochód z latarką i spójrz od spodu na maglownicę. Trudno będzie Ci tą śrubę przeoczyć :)

A masz luzy przy wyłączonym silniku jak skręcasz raz w lewo raz w prawo kierą

pzdr?

endriu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 16 cze 2008, 11:42
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: endriu » 21 lut 2012, 14:55

Dodatkowo przyjrzałbym się tulejom tylnej belki,jeśli mają luzy to przy jeżdzie po łuku geometryczna oś tylnego zawieszenia nie jest zgodna z osią przedn.zawieszenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja