[ TIP+Q] Padajace sprzęgło w tipie?
[ TIP+Q] Padajace sprzęgło w tipie?
Witam
Od dłuższego czasu obserwuje pewien problem najprawdopodobniej zwiazany z moja skrzynia.
Mianowicie jest sytuacja jade powoli tak max do 50km/ h za autami w miescie, po czym ktos zwalnia ja tez zwalniam dodaje gazu aby dalej jechac (nie zatrzymuje sie) i w momencie dodania gazu jest takie kopniecie i podbicie obrotów tak jak by sprzegło nie zdążyło zapiać spowrotem biegu po wciśnięciu biegu.
Następne co zauważyłem to np jade 65km/h wiec jeszce skrzynia nie zapina 5 biegu, ale w momencie lekkiego odpuszczania gazu, wskazówka obrotomierza skacze tak o 100 obrotów góra dól. Po wcisnieciu gazu lub całkowitym puszczeniu te skoki ustaja.
Teraz pytanie czy te wszystkie objawy sugerują padajace sprzegło?
Dodam ze nie ma szarpniec przy zmianie biegow oraz redukcja odbywa sie poprawnie.
Przebieg auta 280tys stan oleju jest ok ale najprawdopodobniej był wymieniany 120 tys temu
czekam na pomoc.
Od dłuższego czasu obserwuje pewien problem najprawdopodobniej zwiazany z moja skrzynia.
Mianowicie jest sytuacja jade powoli tak max do 50km/ h za autami w miescie, po czym ktos zwalnia ja tez zwalniam dodaje gazu aby dalej jechac (nie zatrzymuje sie) i w momencie dodania gazu jest takie kopniecie i podbicie obrotów tak jak by sprzegło nie zdążyło zapiać spowrotem biegu po wciśnięciu biegu.
Następne co zauważyłem to np jade 65km/h wiec jeszce skrzynia nie zapina 5 biegu, ale w momencie lekkiego odpuszczania gazu, wskazówka obrotomierza skacze tak o 100 obrotów góra dól. Po wcisnieciu gazu lub całkowitym puszczeniu te skoki ustaja.
Teraz pytanie czy te wszystkie objawy sugerują padajace sprzegło?
Dodam ze nie ma szarpniec przy zmianie biegow oraz redukcja odbywa sie poprawnie.
Przebieg auta 280tys stan oleju jest ok ale najprawdopodobniej był wymieniany 120 tys temu
czekam na pomoc.
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
witam kolego, ale co ma wgranie softu do zużycia skrzyni (według mnie to jest przyczyna)
Wygląda na to ze raczej sprzeglo juz jest kiepskie bo powinno połączyć biegi łagodnie zaraz po wciśnieciu gazu.
Tak czy inaczej działaj zobaczymy czy cos adaptacja i soft pomoże.
Wygląda na to ze raczej sprzeglo juz jest kiepskie bo powinno połączyć biegi łagodnie zaraz po wciśnieciu gazu.
Tak czy inaczej działaj zobaczymy czy cos adaptacja i soft pomoże.
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
Dokładnie mam tak samo z tym szarpnieciem po hamowaniu z tym ze tak jak mowisz nie zawsze. Zobaczymy co powie p Sopa daj znac jak juz bedziesz wiedział.
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Nie wiem jak inne skrzynie ale ja mam 5hp19 i tak jak piszecie, skrzynia ta sie 'uczy' stylu jazdy kierowcy.
Moja wlasnie wrocila z naprawy i jestem w trakcie wkladania.
Od 2 mcy mialem objawy takiego jakby 'slizgajacego' sie sprzegla. Po zmianie biegu chwila mijala zanim skrzynia wbila bieg a obroty rosly - tak mi sie zdawalo przynajmniej Napewno mialem problem z falujacymy obrotami tzn - jadac szczegolnie w miescie ok 50-60 km/h skrzynia nie byla pewna czy jechac na 4 czy wrzucac piatke i skakala mi 5 4 5 4 5 4, pozniej przenioslo się to na biegi 3 i 4- wystarczylo dodac lub odjac gazu i byl spokoj. Az wkocnu pewnego ranka odpalilem auto i cos strasznie chrobotalo w skrzyni.
Okazało sie, ze padl konwerter (wymiana na nowy, bo regeneracja to takie na dwoje babka wrozyla), p-pa oleju do wymiany, tarczki byly troszke zuzyte - tez do wymiany, + wiadomo komplet uszczelnien.
Moja rada - jezeli zle pracuje skrzynia udajcie sie do specjalisty - bo czekajac tak jak ja tylko sie powieksza pozniejsze koszty naprawy, ktora tak czy owak bedzie miala wkrotce miejsce.
We wgranie softu nie wierze, ze to cos pomoze aleeeeeee moze jednak warto sporbowac.
Moja wlasnie wrocila z naprawy i jestem w trakcie wkladania.
Od 2 mcy mialem objawy takiego jakby 'slizgajacego' sie sprzegla. Po zmianie biegu chwila mijala zanim skrzynia wbila bieg a obroty rosly - tak mi sie zdawalo przynajmniej Napewno mialem problem z falujacymy obrotami tzn - jadac szczegolnie w miescie ok 50-60 km/h skrzynia nie byla pewna czy jechac na 4 czy wrzucac piatke i skakala mi 5 4 5 4 5 4, pozniej przenioslo się to na biegi 3 i 4- wystarczylo dodac lub odjac gazu i byl spokoj. Az wkocnu pewnego ranka odpalilem auto i cos strasznie chrobotalo w skrzyni.
Okazało sie, ze padl konwerter (wymiana na nowy, bo regeneracja to takie na dwoje babka wrozyla), p-pa oleju do wymiany, tarczki byly troszke zuzyte - tez do wymiany, + wiadomo komplet uszczelnien.
Moja rada - jezeli zle pracuje skrzynia udajcie sie do specjalisty - bo czekajac tak jak ja tylko sie powieksza pozniejsze koszty naprawy, ktora tak czy owak bedzie miala wkrotce miejsce.
We wgranie softu nie wierze, ze to cos pomoze aleeeeeee moze jednak warto sporbowac.
przemcio tak jak piszesz takie szarpniecie i podbicie obrotow jest jak sie np tocze lekko przyhamuje ale nie zatrzymam sie w miejscu.
gdy zatrzymam sie do zera skrzynia normalnie startuje z pierwszego biegu i nie ma nigdy zadnego szarpniecia, tak wiec obstawiam sprzeglo ktore najprawdopodobniej nie nadąża ze sprzęgnieciem biegu po wysprzegelniu.
gdy zatrzymam sie do zera skrzynia normalnie startuje z pierwszego biegu i nie ma nigdy zadnego szarpniecia, tak wiec obstawiam sprzeglo ktore najprawdopodobniej nie nadąża ze sprzęgnieciem biegu po wysprzegelniu.
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie